beantwoord

Geen terugbetaling ontvangen van vermist toestel

  • 30 June 2023
  • 5 reacties
  • 134 x bekeken

14 mei wou ik een nieuwe mobiele telefoon bestellen hiervoor moest ik een vooraf betaling sturen van 105,41 euro. Deze toestel zou dan 15 mei worden geleverd via PostNL maar die is uiteindelijk niet aangekomen. Ik moest dan met hulp van de Tele2 klantenservice een onderzoek doen naar de vermiste toestel. Zij hadden het uiteindelijk niet kunnen vinden en als gevolg wouden ze het onderzoek afsluiten met het annulering van de contract en een terugbetaling van 105,41 euro (Dit bedrag zou ik dan binnen 14 dagen ontvangen). Vandaag is het 30 juni en Ik wacht al 6.5 weken op de terugbetaling.

Ondanks dat ik meerdere keren contact heb gehad met de klantenservice van Tele2 (Via online chat en telefonisch). Er is mij verteld dat het met spoed opgelost zou worden door de afdeling financiën, maar heb ik na dit gesprek niks meer gehoord en nog steeds niet mijn geld terug. Ik heb netjes gewacht, maar heb ondertussen enorme spijt dat ik bij Tele2 heb besteld.

Ik vind dit nu echt niet meer acceptabel en weet niet wat ik nog moet doen. Elke medewerker geeft mij andere informatie en er gebeurt niks. Ik begin mij af te vragen of deze terugbetaling ooit nog komt. Gisteren ging ik drie keer naar de klantenservice bellen en zeiden ze allemaal dat het na de middag op mijn rekening zou staan en als het niet erop stond moest ik weer bellen. Na het afwachten had ik nog steeds niks om mijn rekening. Nu kreeg ik een case nummer (64328647) van een Tele2 collega (Ashmita) zij zei dat ze er achter zou gaan en nog mij terug gaat bellen, uiteindelijk ook niks meer van gehoord. Tot nu toe 12 medewerkers gesproken dat mij beloven dat het zou komen. Wat gebeurd hier allemaal? Ik dacht laat mij maar een topic beginnen op Tele2 community voor hulp.

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 5 July 2023, 09:07

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hi Michael, allereerst van harte welkom op de Community! Fijn dat je ons hebt gevonden. Even simpel gezegd niet fijn om te lezen dat je toestel vermist is geraakt en dat je al zo lang wacht op de terugbetaling. Ik snap dat je dit zo snel mogelijk geregeld wil hebben, dus ik ben er direct voor je ingedoken. Ik zie inderdaad veel contactmomenten en ik snap dat veel daarvan je geen niets concreets voor je konden doen. Als er een onderzoek gestart moet worden dan kan dit wat tijd kosten, we zijn namelijk ook deels in afwachting van onderzoek binnen PostNL. 

Ik snap niet helemaal waarom mijn collega's niet eerder contact hebben opgenomen met fakturatie over de terugstorting, maar ik ben blij dat Ashmita dit vorige week in ieder geval wel heeft gedaan. Er staat een verwerkingstijd van 7 kalenderdagen, dus het verbaast me niets dat je nog geen terugkoppeling van haar hebt gekregen. Ik houd de case de komende week ook voor je in de gaten en ik heb Ashmita gevraagd me een update te geven als zij iets van fakturatie heeft gehoord. Ik hoop dat we uiterlijk tussen donderdag 6 en maandag 10 juli iets horen. 

Ik wil je in ieder geval bedanken voor je geduld de afgelopen tijd en geloof me, die terugbetaling ontvang je sowieso. Ik weet dat het in de praktijk soms langer kan duren, maar het komt er hoe dan ook. Voor nu wacht ik ook de reactie van Ashmita en fakturatie af.

Mocht je in de tussentijd vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar!

Bedankt voor de reactie Marciano. Afgelopen vrijdag en zaterdag ging ik nog spreken met twee andere mensen van de klantenservice omdat Ashmita niet terug ging bellen. Een ervan was Dorien en andere Sanne. Dorien zou me ook nog terugbellen om te kijken hoe het gaat met de terugbetaling bij de financiën afdeling, maar daar heb ik ook niks van gehoord. Ik kreeg alleen maar nieuwe gebroken beloftes van hun met nieuwe casenummers. Kunt u de casenummers bekijken voor me en wanneer komt die terugbetaling nu? Want ik heb nog steeds niks binnen.

 

Casenummers: Kenmerk: 1900/64338885 

Casenummer: 64328647 

Casenummer: 63703886 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Michael, uiteraard graag gedaan! Ik zag dat je Dorien en Sanne had gesproken en dit zijn inderdaad de casenummers die ik erbij heb gepakt. Ik zie dat Dorien inmiddels een credit heeft aangevraagd. Ik heb haar gisteren gesproken en zij vertelde me dat ze het terugstortformulier inmiddels ook heeft ingevuld - super fijn! Dat betekent namelijk dat je de betaling binnenkort (binnen ongeveer twee weken) ontvangt. Laat je het me weten als je het hebt ontvangen? Ik hoop snel goed nieuws van je te ontvangen! 😊

Dag Marciano, bedankt voor het terugkomen. Ja er zijn nieuwe casenummers aangemaakt, maar ik heb nog steeds niet mijn bedrag binnen. Kun je mij hiermee helpen? Kenmerk: 1506/1.19572152

Hier is de creditfactuur en die zou op mijn bankrekening komen, maar ik heb nog steeds niks ontvangen (105,41 euro).

Reputatie 7
Badge +12

Hi Michael, het kan goed kloppen dat je het bedrag nog niet terug hebt hoor. Hier staat namelijk ongeveer 2 weken voor. Ik zie de credit ook nog open staan in je account. Dorien heeft het terugstortformulier op 3-4 juli ingevoerd, dus het zou rond 17-18 juli op je bankrekening moeten staan.

Let op: Ik zie dat de credit deels met je factuur van juni is verrekend. De factuur was € 11,93 en door de credit van € 105,42 is er vorige maand niks afgeschreven en houd je nog € 93,49 credit tegoed. 

Houd het volgende week even goed in de gaten, dan zou je het resterende krediet moeten ontvangen!

Reageer