beantwoord

Fraude bestelling via MijnTele2

  • 1 March 2023
  • 8 reacties
  • 189 x bekeken

Op mijn abonnement zijn er 3 nieuwe abonnementen afgesloten. Voor mijzelf, mijn vrouw en mijn dochter. Deze allemaal in combinatie met een iphone. Ik heb geen bestelling geplaatst en ook geen telefoons ontvangen. Ik heb al contact opgenomen met de helpdesk. Ze zijn dit als het goed is aan het uitzoeken. Hoe kan het zijn dat dit zo makkelijk kan gebeuren? er is blijkbaar geen identiteitsverificatie gedaan.

icon

Beste antwoord door Jurgen1973 7 March 2023, 10:11

Bekijk origineel bericht

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoe kan het zijn dat dit zo makkelijk kan gebeuren? er is blijkbaar geen identiteitsverificatie gedaan.

Identificatie verificatie en BKR registratie zal zeker gebeurd zijn. Wel kan er sprake zijn van Identiteits diefstal. Dus dan hebben ze paspoort ID kopieeen ergens van jou gestolen. of ze hebben toegang verkregen tot jou “mijn Tele2”. 

In andere gevallen wordt er bij identiteitsfraude gevraagd om aangifte bij de politie te doen. Goed dat je de helpdesk hebt gebelt zodat de fraude afdeling aan het werk kan!

Identificatie registratie zou ik dan wel heel graag willen zien. Ik heb het 1 en ander uitgezocht al en ik zie dat het abonnement is afgesloten op een mailadres wat niet van mij is. Namelijk jurlinjoh@gmail.com. Mijn mailadres is [verborgen door moderator]

Er is besteld via een vaag bedrijf: namelijk ‘safeoffer’ Ik heb hier nog nooit van gehoord en dus daar zeker nooit besteld. Inmiddels heb ik aangifte gedaan bij de politie, maar ik wacht nog op hun uitnodiging. Is het mogelijk dat jullie in de tussentijd deze overeenkomst ontbinden en deze weer terugzetten naar de oude overeenkomsten. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik nu nog steeds hiervoor moet gaan betalen. En dat ik nu ook BKR geregistreerd sta.

Reputatie 7
Badge +12

Hi Jurgen, excuses voor de vertraagde reactie, ik had nog niet op je gereageerd, maar ik heb je situatie wel in de gaten gehouden. Ik zag dat mijn collega’s van fraude al hard aan het werk waren om dit voor je op te lossen. Blijkbaar had iemand toegang tot je MijnTele2-account (en mogelijk e-mailadres) en heeft je gegevens gewijzigd en vervolgens de verlengingen aangevraagd. Heel naar om te horen, maar ik werd wel blij van de berichten die ik van mijn collega zag (bestelling geannuleerd, MijnTele2 verwijderd en de aangevraagde credit). Heb je al deze informatie ook van mijn collega ontvangen?

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar en ik wil dat je volledig op de hoogte bent en geen zorgen meer hebt.

Hi Jurgen, excuses voor de vertraagde reactie, ik had nog niet op je gereageerd, maar ik heb je situatie wel in de gaten gehouden. Ik zag dat mijn collega’s van fraude al hard aan het werk waren om dit voor je op te lossen. Blijkbaar had iemand toegang tot je MijnTele2-account (en mogelijk e-mailadres) en heeft je gegevens gewijzigd en vervolgens de verlengingen aangevraagd. Heel naar om te horen, maar ik werd wel blij van de berichten die ik van mijn collega zag (bestelling geannuleerd, MijnTele2 verwijderd en de aangevraagde credit). Heb je al deze informatie ook van mijn collega ontvangen?

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar en ik wil dat je volledig op de hoogte bent en geen zorgen meer hebt.

 

Hoi Marciano,

Ja ik was ook heel blij. Mijn enige vraag is nog hoe het nu zit met de BKR registratie. Zorgen jullie ook dat dat eraf gaat?

Reputatie 7
Badge +12

Hi Jurgen, dat is al fijn om te horen! Ik snap heel goed dat je over de BKR registratie wil weten. De daadwerkelijke registratie bij het BKR wordt na 21 dagen na de start van het abonnement gedaan. Als de abonnementen geannuleerd zijn, worden deze registraties ook ongedaan gemaakt omdat het een onterechte verlenging is geweest. 😊

Geef alle verwerkingen even de tijd, maar blijf het goed in de gaten houden. 

Dat is goed nieuws. Heb je toevallig ook enig idee wanneer mijn abonnementen weer zichtbaar zijn in de app?

Reputatie 7
Badge +12

Dat is absoluut goed nieuws. Ik heb zelf geen inzicht in wanneer alles helemaal is afgerond, maar geen zorgen, mijn collega’s kunnen je hier meer over vertellen. Ik zie dat mijn collega je twee dagen geleden heeft gebeld, maar ze kreeg je niet te pakken. Als je belt met 020-7544444 en vraagt naar Fraude, dan kunnen zij je meer informatie geven.

Laat je het me weten als je meer duidelijk hebt? Ik hoor het ook graag! 

Dank je wel

Ik ga dat doen

Reageer