beantwoord

Bezorging Toestel

  • 12 December 2022
  • 5 reacties
  • 251 x bekeken

Hallo. Ik verleng mijn abonnement met een telefoon. Je hebt het via PostNl naar mijn huis in Amsterdam gestuurd, maar ik zit nu (alleen voor 3 of 4 weken) in Rotterdam. Mijn moeder stuurde de telefoon naar mij via PostNl, maar de telefoon bereikte mij niet. Ik heb het IMEI-nummer van de telefoon. Heb je een kans om de locatie te detecteren met het IMEI-nummer? Of moet ik naar de politie gaan? Ik vermoed dat een PostNl-medewerker mijn pakket is kwijtgeraakt.

icon

Beste antwoord door eric 12 December 2022, 15:35

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Wacht even, dus je moeder heeft de telefoon in Amsterdam op jouw woonadres aangenomen en daarna een nieuwe verzending gemaakt van Amsterdam naar Rotterdam? Wat geeft de track en tracé code van de 2e zending dan aan? Waar is die zending nu?

Wacht even, dus je moeder heeft de telefoon in Amsterdam op jouw woonadres aangenomen en daarna een nieuwe verzending gemaakt van Amsterdam naar Rotterdam?

Ja mijn woonadres is Amsterdam. Van daaruit stuurde zij een nieuwe Post (via PostNl) naar Rotterdam, maar het pakket bereikte mij niet.

Wacht even, dus je moeder heeft de telefoon in Amsterdam op jouw woonadres aangenomen en daarna een nieuwe verzending gemaakt van Amsterdam naar Rotterdam? Wat geeft de track en tracé code van de 2e zending dan aan? Waar is die zending nu?

Ze zeggen dat ze het pakket in het afhaalpunt hebben gestopt. Ik ga daarheen maar daar is er geen. Ik sprak met PostNl, ze zeiden dat ze begonnen met onderzoek, misschien staat het in de repository.

Reputatie 7
Badge +12

Ok, dus het pakket is wel geleverd van Tele2 naar jou. (huisadres). Toen je moeder het opnieuw liet verzenden is het niet aangekomen. Je moeder is zeg maar de “opdrachtgever” voor deze zending en zou het onderzoek moeten laten starten.

Hopenlijk heeft ze het aangetekend (tot € 500) of verzekerd(tot €5.000) verzonden en kun je, mocht PostNl tot de conclusie komen dat het pakket zoek is, de schade op PostNL verhalen. Mocht PostNL tot de conclusie komen dat een medewerker jouw toestel heeft gestolen zullen ze het denk ik zo ie zo vergoeden. Aangifte doen tegen PostNl is wellicht dan niet nodig.

Nu snap ik ook de vraag voor de IMEI tracking. Maar helaas is op die basis geen track en trace mogelijk. Een eventuele dief kan het toestel trouwens ook makkelijk met een andere simkaart op een ander netwerk of in het buitenland verkopen.

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Atakany7, ik zie dat jouw toestel kwijt is geraakt bij de levering van jouw toestel, maar dat wij niet de opdrachtgever hiervan waren, maar jouw moeder. Zoals @eric helemaal uitgelegd heeft moet zij contact opnemen met PostNL hiervoor, zodat PostNL een onderzoek kan opstarten om te zien waar jouw toestel zich bevind.

Ik hoop dan ook - wat @eric aangaf - dat het pakket is aangetekend of verzekerd, zodat je de schade kan verhalen op PostNL mocht jouw toestel inderdaad verloren zijn in het verzendproces.

Groetjes,
Manouk

Reageer