beantwoord

Betaling verlenging en bestelling mislukt

  • 1 September 2022
  • 16 reacties
  • 380 x bekeken

Ik heb gisteren verlengd met een nieuwe telefoon die ik direct volledig wilde betalen. Helaas is de betaling mislukt. Ik heb gisteren gebeld met de klantenservice en ze zei dat ik dezelfde dag een mail zou krijgen met een link om als nog te betalen omdat de bestelling wel doorgekomen was  Die heb ik nog niet gekregen en ook tussen mijn facturen zie ik niets. Als ik kijk bij nieuw abonnement zie ik het abonnement wel, alleen gaat dat pas in op 29 december ipv van 14 september??!! Gaat dit nu wel goed komen en hoe lang duurt het voordat ik de betaallink krijg?

icon

Beste antwoord door Jacco 1 September 2022, 11:35

Bekijk origineel bericht

16 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hi, 

je nieuwe abonnement gaat pas in wanneer dit kan. Je hebt waarschijnlijk verlengt? Je krijgt dan wel alvast je nieuwe toestel, maar je abonnement gaat pas in nadat je oorspronkelijke afgelopen is. Heb je ondertussen al in je spambox gekeken? Het kan zijn dat de mail daar in zit. 

Dank voor je reactie. Oude abonnement loopt 13 september af dus daar zit een gat en spambox is gecheckt

Reputatie 6
Badge +4

Even bellen met de klantenservice, geef aan dat je de aanvraag wil annuleren zodat je een nieuwe kan doen is de kortste klap. 

Heb gisteren al gebeld en wachtrij was langer dan 5 minuten dus dat lukt nu niet. Weet ik morgen nog niks ga ik weer bellen

Reputatie 6
Badge +4

Lijkt mij een slim plan, doe het zo snel mogelijk voor de 14 dagen bedenktijd voorbij zijn. 
 

als jij je profiel invult met je telefoonnummer etc kan een moderator je hier ook sneller helpen. Deze zijn op werkdagen vrij actief hier 

Bedankt voor de tip 🤙🏻

Reputatie 7
Badge +12

Hey Monique,

Allereerst leuk om te horen dat je een verlenging hebt gedaan met een tof toestel! Ik zie dat je zojuist een nieuwe bestelling hebt geplaatst en dat de activatiedatum nu ook correct op 14 september staat. Is het nu helemaal goed gegaan met de betaling?

We horen het graag van je! 😊

Groetjes,

Marciano

PS: Topper ben je! @Jacco 💪🏻

Ik heb vanmorgen gebeld en het had nogal wat voeten in de aarde, want ik werd doorverbonden zodat de bestelling geannuleerd kon worden, wat niet bleek te kunnen dus werd ik weer doorverbonden met iemand die mij aan een betaallink zou moeten kunnen helpen, maar die zag dat de bestelling al geannuleerd was (?). Maar goed, telefonisch de bestelling opnieuw in orde gemaakt en als het goed is, krijg ik maandag de bestelbevestiging met daarin de betaallink.

Toch nog een vraag. Ik kreeg net al bericht van de koerier (AMP) en heb ik een afspraak gemaakt voor bezorging op dinsdag 6 september. In de bevestiging stond alleen dat het openstaande bedrag aan de koerier per pin betaald moet worden. Als ik nu maandag met de betaallink online betaal, weet de koerier dan dat de bestelling al betaald is of moet ik nu per sé bij de koerier betalen?

Reputatie 6
Badge +4

Hi Monique, 

staat er in de mail van AMP ook een bestelnummer? (deze hoef je niet te delen met mij, maar is voor je eigen administratie) Kijk even of deze overeenkomt met het bestelnummer van je telefonische bestelling als je maandag de bevestiging krijgt. 
 

Komen deze overeen dan zou ik wachten met betalen tot de koerier komt. Want stel je moet het hele bedrag bij de koerier betalen kan het zijn dat je dubbel moet betalen. Het kan ook zo zijn dat je alleen de thuiskopieheffing moet betalen bij de koerier, in dat geval kan je de betaling dinsdag alsnog in orde maken als de koerier bij je is via de betaal link. 
 

Maar eerst goed kijken of het niet om je oude bestelling gaat waarvoor AMP komt, want dan kan je deze in dat geval weigeren/annuleren. 

Bedankt @Jacco , alleen jammer dat ik tot nu dus nog geen bevestiging heb gehad en dus ook niks kan controleren… En als ik in mijn Tele 2 kijk bij nieuw abonnement, zie ik nu staan ingangsdatum 30 december 2022 ( @Marciano van Tele2 ?) en dat is heel wat anders dan 14 september 2022. Ik twijfel nu of ik de telefoon morgen wel laat bezorgen, want als het niet klopt, moet ik dat straks weer recht zien te breien. Dit valt me wel een beetje tegen van Tele 2...

Reputatie 7
Badge +12

Hi Monique,

Het komt wel vaker voor dat de startdatum in MijnTele2 ander is dan je verwacht. Maak je absoluut geen zorgen, in het systeem staat gewoon 14 september. Deze datum zal op de 14e automatisch aangepast worden in MijnTele2. Je hoeft straks dus niets recht te breien, dit gaat automatisch.

Heb je geen bevestigingsmail ontvangen van je bestelling? Op 2 september zou je deze ontvangen moeten hebben rond 9:41 uur. Heb je al in je spambox gekeken? Ik heb hem voor ‘t gemak nog eens gemaild. Laat je het me weten of je hem nu wel hebt ontvangen?

Groetjes,

Marciano

 

@Marciano van Tele2 ik heb alle mogelijke mappen in mijn email nagekeken (uiteraard als eerste de spam) maar geen bestelbevestiging, niet op 2 september en niet vandaag... Alleen een mail met de aankondiging van jouw reactie in de community, dus die komen wel door :-)

De bezorger komt al binnen 3 uur dus ik zal de telefoon dan maar bij hem via pin betalen en hoop dat dan alles goed komt.

Is er een andere manier om mij alsnog de bestelbevestiging te bezorgen, want ik zou die toch graag voor mijn eigen administratie ontvangen?

Alvast bedankt voor je moeite en reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hi Monique,

Ik zie dat je toestel inmiddels is bezorgd, wat top! Is alles goed gegaan?

Ik zorg ervoor dat de bevestigingsmail naar je toe komt. Wat apart dat je hem weer niet hebt ontvangen… Ik heb het zojuist nog een keer gemaild, maar heb je toevallig een ander e-mailadres wat we kunnen proberen, dan stuur ik hem daarheen. Ik ben heel benieuwd of ‘ie dan wel aankomt. Ik hoor het graag van je, dan mag je hem via een privebericht naar me sturen.

Groetjes,

Marciano

De bezorging en betaling zijn goed verlopen, ik heb inmiddels mijn nieuwe telefoon in gebruik en in de app staat de ingangsdatum van het nieuwe abonnement nu netjes op 14 september. Helaas nog steeds geen bevestigingsmail ontvangen, ook de spambox heeft hem niet gekregen… Ik stuur je via pb mijn andere email adres voor een nieuwe poging. Je hoort van me of ik hem nu wel krijg

@Marciano van Tele2  het is nu gelukt hoor, op mijn andere mail adres is hij nu maar liefst 3 x binnengekomen!!! Dank voor je moeite!

Reputatie 7
Badge +12

Hey Monique,

Ahhh, super fijn om te horen dat je hem nu wel hebt ontvangen op je andere e-mailadres! Het systeem liep een beetje vast, waardoor ik het drie keer moest proberen, maar blijkbaar stuurde die hem dus wel gewoon, haha! 

Graag gedaan en mocht je meer vragen hebben, dan weet je me te vinden. Mocht je in de toekomst ergens anders hulp bij nodig hebben - start dan gerust een nieuw topic! 😎

Voor nu een hele fijne middag gewenst!

Groetjes,

Marciano

Reageer