beantwoord

bestelling retour maar niet verwerkt


Ik heb 3 weken geleden mijn verlengde telefoon abonnement geannuleerd en terug gestuurd.

een week later kreeg ik een mail dat de telefoon binnen was en 2 dagen later dat de abonnement was geannulleerd. Ik kon nogsteeds niet verlengen na 3 weken. Ik heb elkedag contact opgenomen en elke keer weer opnieuw moest ik mijn verhaal vertellen niemand wist iets te betekenen voor me sterker Nog Doen ze alsof ze iets hebben gedaan voor me maar dat is ook allrmaal een leugen! Iemand die iets doet zou het niet 3 weken lang laten duren!

 

Aangepast door moderator: Dit is alles behalve ‘ klanten service’ ik wil mijn geld terug.

icon

Beste antwoord door pipodeclown 11 May 2021, 00:29

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 7

In hoofdletters schrijven wordt gezien als schreeuwen en dat is tegen de forumregels. In het slechtste geval kan je daarvoor van het forum worden verbannen.

De klantenservice medewerkers die je spreekt kunnen niet zelf even de bankpas pakken en geld overmaken, zij maken een ticket aan voor de backoffice die het uitzoekt en afhandelt. Uiteraard heel vervelend als het langer duurt dan je verwacht. Tele2 geeft aan het geld terug te storten binnen 2 weken na de bevestiging die jij 12 dagen terug hebt ontvangen, dus elke dag bellen had nog niet zoveel zin. Maar aangezien het bedrag dan deze week retour zou moeten komen, wil een Tele2 moderator vast wel even navragen of je al op de betaal lijst bent gezet.

 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Bediademir68,
Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw aanbetaling.

We doen er alles aan om een bestelling binnen twee weken terug te betalen! Geen zorgen, jouw geld blijft jouw geld. Om jou sneller te helpen ga ik hier intern achteraan. Ik heb meteen jouw gegevens erbij gepakt en zie dat er een case loopt bij onze technische afdeling, dit moeten wij afwachten. Jouw case is in goede handen! Het lijkt erop dat jouw retournering nog niet goed is verwerkt in ons systeem. Jij hoeft nu verder niks te doen, ik zorg ervoor dat je een update krijgt deze week!

Als je vragen hierover hebt dan hoor ik het graag (Je kan mij ook een privebericht sturen). De Community staat voor je klaar!

- update:
Vandaag geschakeld met twee afdelingen om het proces te bespoedigen, ik doe er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen!

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Bediademir68,

Goed nieuws want het is vandaag opgelost! Kan je bevestigen dat je jouw geld hebt ontvangen en dat je kan verlengen? Ik hoor graag van je!

Ik zou het graag willen bevestigen.

Ik heb alleen mijn geld ontvangen maar verder is er weer niets gedaan en ik kan nogsteeds niet verlengen.

Ik zie vandaag in de app ineens dat die verlenging van 8 april nogsteeds niet geannuleerd is.

Ik heb geprobeerd een nieuw abonnement aan te sluiten van een andere provider dat is me ook al niet gelukt. Ik ben heel erg boos dat ik na een maand nogsteeds geen stap verder ben en dat alles weer opnieuw moet beginnen. Ik bel al 3 dagen om te verlengen maar het systeem laat het alsnog niet toe.

Ik ben al mijn hoop verloren in jullie klantenservice.

Ik vind het spijtig want hier voorheen had ik nooit een probleem en was alles goed in oorde en kon ik tele2 makkelijk aanraden aan fAmilie en vrienden. Maar dat is niet meer het geval. Sterker nog zal ik het zeer afraden. Ik ben een maand verder de enige wAt ik wou was gewoon een telefoon retouren wat met een FABRIEKSFOUT was opgestuurd naar mij. Jammer dit

Ik blijf maar hangen bij de zelfde plek omdat ik dacht dat het proces snel opgelost zou zijn en ik mijn nieuwe telefoon (die wel goed werkt en in oorde is) snel in handen had waardoor ik tijdelijk gewoon zo een slecht telefoontje gebruik. Maar ik ben nu al een maand met deze telefoon en ik voel me echt een slachtoffer van deze grote systematische fout.

Reputatie 7

Een fabrieksfout in een toestel kan Tele2 natuurlijk niet veel aan doen om dat te voorkomen. En zoals gezegd is het normaal dat je in deze week je geld retour ontvangt en hoefde je niet elke dag te bellen. Ik snap dat je voor het retourneren graag maximaal 2-3 dagen doorlooptijd had gezien, maar dat nu eenmaal niet zoAls het werkt, zie ook het screenshot . Het enige is dat je nu nog niet kunt verlengen en dat is zeker jammer , maar dat weet Cas vast voor je op te lossen.

Ik weet niet wie jij bent en je hoef je dr helemaal niet mee bezig te houde je bent ook echt een clown hoor want jij gaat er niet over of ik elke dag bel of niet hoe bedoel je je hoefde niete niet elke dag te bellen?

Moet ik dat vragen aan jou grappen makertje.

Denk jij dat ik dat heel leuk vond elke dag 1 uurtje aan de lijn met tele2 spreken met mensen die er zelf helemaal niks van bakkrn.

Het spreekt voor zich dat ik elke dag bel omdat er niets gedaan word vind je het gek dan? 

Ik bel de klantenservice op word me iets beloofd een week later bel ik weer en zegt de medewerker dat er helemaal niet zo iets aan gang is? Of dat er zo iets nooit gebeurt is.

Moet ik me dan geen zorge maken heel gerust stellend is dit. Een grote rotzooi wat er in het systeem gebeurt daar. De ene medewerker weet niet een wat de ander zegt. De een geeft mee en incident nummer en zegt dat als ik de volgende keer bel dat  nummer kan geven. Bel ik de volgende keer zegt die persoon dat die dat niet kan zien? Wie is er nou een grote grap ik of hun? Jij gaat mij niet vertellen wat ik wel of niet hoef te doen. 

En ten 2e zie je me ergens wat zeggen over dat het de schuld van Tele2 is dat hun een telefoon hebben opgestuurd met een fout? Nee. MIJN FOUT IS HET ZEKER NIET EN IK MOEST GEWOON GEHOLPEN WORDEN EN DAT NIET BINNEN 1 MAAND!

 dus waar bemoei jij je mee clown jij moet ergens nog een clown uithange dus maak je maar druk om je eige zaken.

Reputatie 7
Badge +12

Op dit forum praat je met andere klanten. Voor directe klantenservice moet je inderdaad bellen, maar elke dag bellen heeft geen zin. Je terugbetaling is gewoon volgens proces na 14 dagen terug betaald. Daar hebben jou, waarschijnlijk niet zo prettige telefoongesprekken met de klantenservice niets aan versneld. Zoals @pipodeclown al zei, zo werkt het nu eenmaal.

Jullie zijn allemaal een grote grap dat weten jullie zelf ook 

@pipodeclown

hey pipo ik ben fifodeclown, ik zat de reacties door te lezen en vond je erg irriterend reageren. Deze arme meid @Bediademir68 heeft zolang moeten wachten tot de probleem opgelost moest worden en het is nog steeds niet opgelost pipo. Als jij in zo een situatie had gezeten had je denk ik precies hetzelfde gedaan. Erg frustrerend. Als het gaat om reclames incasso’s etc dan gaat er nooit wat mis maar zodra er iets opgelost moet worden duurt dat eeuwen. We kunnen niet weten met wat voor spoed dat meid de telefoon nodig had. Hier vind in Tele2 toch wel schuldig. Heel ongeorganiseerd dit. Als ik dit verhaal zo lees is niemand op de hoogte van elkaar. Pipo ik wens je ook hetzelfde mee te maken om toch een beetje empathie te kunnen tonen. 
 

@eric en jij meneer Erik zou precies hetzelfde doen in zo een situatie. Snap joun reactie al helemaal niet. Als @Bediademir68 niet meerdere malen telefonisch contact gad opgenomen zat ze nu nog steeds op haar geld te wachten! Begrijp ook niet hoe je kan vertellen of het wel of geen prettig gesprek was? Ik krijg hierbij het gevoel dat je een medewerken van Tele2 bent :) in ieder geval je reactie heeft niks beter of slechter gemaakt dus kan je beter je eigen ervaringen delen ipv op zo een trieste manier te reageren op een meid die in elk geval gelijk heeft. K hoop dat je dit ook meemaakt. 
 

Reputatie 7

Onzin allemaal. Op dit openbare forum wisselen klanten tips, antwoorden en ervaringen uit. Ook helpen Tele2 moderators klanten, maar dit forum is geen chat met de klantenservice van Tele2 

Als er iets niet goed gaat of niet tijdig gaat, is het volledig terecht dat er vragen worden gesteld. En uiteraard is het heel vervelend dat je tijdelijk niet over je geld kunt beschikken. Maar als er 2 weken staan voor een proces en dat ook op de website staat aangegeven, zie ik geen reden om te roepen dat je elke dag moet bellen en er niets gebeurt. Bellen voordat die termijn voorbij is, heeft geen zin. Daar wordt steeds aan voorbijgegaan. Het woord “fabrieksfout” typ je in hoofdletters, doelbewust om je onvrede nog even kracht bij te zetten. Prima als je je beklag doet op dit forum, dat is absoluut je goed recht. Maar doe dat dan op de juiste gronden. Je geld heb je ontvangen binnen de termijn zoals op de website staat, een fabrieksfout kan Tele2 niets aan doen, dus je punt is uitsluitend dat je nu nog niet kan verlengen, terecht punt. De rest is er allemaal bijgehaald om het erger te laten lijken. Andere klanten lezen ook topics en ik schets graag duidelijkheid over het feitelijke probleem zonder alle opsmuk.

Waarom doe jij alsof je het allemaal zelf hebt meegenaakt? Hoe bedoel jij erger te laten lijken? Ik hoop dat dit een grap is de helft van mijn reactie is verwijdert als die helft er op stond zou jij en iedereen die het leest het beter begrijpen. Mijn probleem was niet alleen de terugbetaling!

Mijn probleen was dat ik de 1e week heb gebeld over het verlengen maar mij is beloofd dat ik een week moest wachten voor verwerking? Eindstand bel ik een week later en zegt een medewerker dat er een storing is in het systeem en dat het HANDMATIG moest gebeuren. Stel dat ik die week niet had gebeld WAS HET ALLEMAAL ZO GEBLEVEN en deed niemand iets voor mij. Want volgens de vorige medewerker moest ik een week wachten en kon het weer, maar de volgende zegt dat er een systeem fout is, oké dat begrijp ik best. Moest ik NOG 5 DAGEN WACHTEN eindstand bel ik over 5 dagen weer en zegt een medewerker dat er niks is doorgevoerd en zegt dat hij dat gaat doen. Maar na dat ik al 2 weken heb gewacht en elke keer hoor dat ik nog zo veel werkdagen moet wachten en elke keer het zelfde.

Naar mijn gevoel heb je ook iets met tele2 te maken hoor jij. Je kan dan best terug luisteren naar de gesprekken die zogenaamd voor trainingsdoel einden worden gebruikt. Dan kan je zien dst bijna elke medewerker dingen belooft wat niet waar is gekomen, zo heb ik 2 keer een afspraak gemaakt dat ik terug word gebeld maar dat is ook niet gebeurd! Vind je het gek dat ik dan op een gegeven moment elke dag bel? Nee zo naar is het ook niet echt he na zoveel beloftes die niet wAar gekomen zijn. Ik heb vandaag na zo veel tijd eindelijk een mailtje ontvangen dat het is geanulleerd en dst ik kan verlnengen, eindstand lukt het nogsteeds niet waarom? Want de medewerker zegt ineens tege mij dat ik al heb verlengd? Dit js de reden waarom ik zo boos ben geworden! NA AL DEZE ELLENDE IS ALLES WEER OPNIEUW BEGONNEN. Raad eens hoelang dit zou duren om opgelost te worden? Weer 3 dagen? Hoe kan ik zeker zijn dat als ik na 3 dagen bel dat er weer niet het zeldfe gebeurd? Niet dus! 

 

Reputatie 7

Ik ga al een paar jaar mee op dit forum en heb hier inderdaad al heel erg veel klanten reacties voorbij zien komen. Het punt dat je nog niet kunt verlengen is terecht, dat gaf ik ook aan. De kwaliteit van de telefonische klantenservice kan ik niets van zeggen, ik geef alleen aan wat de verwerkingstijd is die op de website wordt aangegeven. Als de klantenservice daar een andere termijn voor aangeeft dan lijkt me dat onjuist, dat is niet handig van Tele2.

Een deel van je tekst is verwijderd, omdat het allemaal in hoofdletters was geschreven, net als je nu ook weer hoofdletters gebruikt. Er staat bij dat een Tele2 moderator het heeft aangepast.
Je wordt inmiddels door Cas geholpen en andere klanten kunnen de werkelijke retour termijn inmiddels in dit topic lezen dus ik laat het hierbij.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Bediademir68,
 

Goldmembers zoals Eric en Pipodeclown zijn hier om mensen te helpen. Zij zijn hier al jaren en hebben veel kennis en ervaring. Het heeft geen zin om hun aan te vallen of onjuist te bejegenen. Heel begrijpelijk dat je gefrustreerd bent maar het het voegt niets toe aan het topic. Dit is een klant helpt klant platform, samen komen tot een oplossing.

Ik begrijp dat het nog niet gelukt is om te verlengen? Geen zorgen, ik ga je helpen! Wat gebeurde er als je probeert te verlengen? Heb je geprobeerd om het te regelen via onze verkooplijn (020-754 4444, of nummer 1200 als je al een mobiel nummer van Tele2 gebruikt), wat zeggen zij? 

Omdat het verlengen nog niet gelukt is ben ik meteen in het systeem gedoken. In ons systeem staat alles goed, ik ben benieuwd wat er aan de hand is. Ik hoor graag van je om je verder te helpen. Je mag mij ook een privebericht sturen! Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Cas

We willen natuurlijk dat je kan verlengen zodat je kan genieten van een scherpe deal en dat je bij ons blijft. Ik sta voor je klaar!