beantwoord

Afmelding BKR registratie na aflossen toestel

  • 10 January 2020
  • 6 reacties
  • 2542 x bekeken

Beste,

 

Ook wij zijn bezig met een hypotheekaanvraag en ik heb daarom gister het totale openstaande krediet van mijn telefoon afgelost. Hierover keurig een sms-je ontvangen dat alles is betaald. Toen ik vanmiddag aan een medewerkster vroeg hoe lang het duurt voordat het gemeld wordt bij het BKR, zei zij dat dat na de factuur van januari nog 21 dagen!!! duurt, maar ik heb het totale krediet al afgelost. Ook lees ik op het forum dat als je in een keer alles betaald hebt, het maar 5 werkdagen duurt. Als ik nog 6 weken moet wachten is het te laat, dus welke uitleg klopt nou precies? En is het mogelijk om een e-mail te krijgen die aan de bank kan laten zien waarin in staat dat ik verder geen financiële verplichtingen meer bij jullie heb?

 

Groet,

 

Jeroen Boolman

icon

Beste antwoord door jboolman 13 January 2020, 15:26

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Vandaag via chat contact gehad met de klantenservice: toen ik van de week alles via ideal had betaald en daarover keurig een sms-je had gekregen dat ik alles had betaald, stond er vandaag ineens in mijn toestelkredietoverzicht dat de laatste 35 euro toch via de factuur van Januari wordt afgelost. Er staat in het overzicht naast het kredietoverzicht gewoon een ideal betaalknop maar deze werkt niet. De mevrouw van de klantenservice zei dat daar niks meer aan te doen is, maar dit houdt dus in dat het nog 6 weken!!!!! duurt voordat het krediet afgemeld kan worden….en dat is te laat. Maar het moet toch gewoon mogelijk zijn om mijn krediet per direct af te lossen, zodat de BKR in 5 dagen afgemeld kan worden??

Reputatie 7
Badge +12

Ik blijf me verbazen hoeveel mensen in de problemen komen met hun hypotheek door een toestellening die bij het BKR geregistteerd wordt. Blijkbaar beseffen ze niet als je naar een ander koophuis gaat kijken dat je niet met afbetalen moet wachten maar liever 6 weken eerder dit regelt dan 6 weken erna. Goede waarschuwing voor iedereen met koophuis plannen!

Ik blijf me verbazen hoeveel mensen in de problemen komen met hun hypotheek door een toestellening die bij het BKR geregistteerd wordt. Blijkbaar beseffen ze niet als je naar een ander koophuis gaat kijken dat je niet met afbetalen moet wachten maar liever 6 weken eerder dit regelt dan 6 weken erna. Goede waarschuwing voor iedereen met koophuis plannen!

Dat je een lening aangaat, daar was ik me wel degelijk van bewust. Niet van het feit dat je niet in een keer die lening af kan lossen en dan 6 weken moet wachten voordat dit gemeld wordt aan het BKR. Bij alle andere maatschappijen kun je gewoon in 1 keer het totale bedrag betalen en dan wordt het keurig netjes binnen 5 dagen afgemeld, wat me ook niet meer dan logisch lijkt. Maar je hebt wel gelijk, het is zeker een goede waarschuwing.

Reputatie 7

Ik heb wel eens gelezen dat een moderator dit proces heeft kunnen versnellen, maar het is niet zeker of dat een vergelijkbaar geval was. Na het weekend pakken moderators de topics weer in volgorde op, dus heb even geduld.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @jboolman 
 

Bedankt voor de heldere uitleg. 

Kan jij mij een  Privébericht sturen met de volgende gegevens : 

- Naam
- Volledige adres
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende Ibannummer
 

Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Cas
Dan kijk ik direct met jou mee.
 

Groet,

Cas

Is opgelost hoor, mag op slot. Dank voor de service!