beantwoord

Waarom verplicht Tele2 mij om tv erbij te nemen..

  • 3 January 2019
  • 8 reacties
  • 185 x bekeken

Waarom biedt Tele2 mbt glasvezel internet deze alleen aan in combi met tv?Waarom kan je niet gewoon een internet only glasvezel abo nemen? Dat snap ik gewoon niet. Ik heb nu een ADSL abonnement maar wil/moet sneller internet. Enige mogelijkheid is glasvezel. Dan moet ik echter TV erbij kopen. Ik heb echter al een TV abonnement bij een andere provider.
Andere aanbieder(s) bieden wel alleen glasvezel (evt. i.c.m. bellen) aan. Waarom kan dat niet via Tele2.
Is dit koppelverkoop?
icon

Beste antwoord door eric 3 January 2019, 21:03

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Nee hoor, net zoals jij niet verplicht bent om bij Tele2 een abonnement af te nemen is Tele2 niet verplicht ook een uitgekleed pakket diensten aan te bieden. Juist omdat jij bij andere aanbieders wel een voor jouw passend aanbod heeft is dat dus prima marktwerking. Voor jou dus de opdracht: kijk en vergelijk! Aanbieders van glasvezelaansluitingen met TV kunnen nog goedkoper zijn dan aansluitingen zonder tv.
Reputatie 7
Badge +8
Zijn die andere aanbieders dan goedkoper? Dan doe je dat toch. Binnenkort heet het hier T-mobile. Ik denk dat koppelverkoop niet verboden is, of ze zeggen dat je dan de tv gratis krijgt.
Reputatie 7
Badge +12
Bij T-mobile is denk ik TV ook een vast/ verplicht onderdeel bij glasvezel.
Ik heb al zo'n 20 jaar mijn mail via Tele2 (Zonnet). Daarom hooptee ik een passende aanbieding te kunnen krijgen. Telefonisch is mij dat eind vorig jaar ook gelukt via Tele2 (telefonisch contract afgesloten voor Glasvezel + bellen, werd ook opgenomen) de opname is nu echter niet meer te vinden hoor ik. T-Mobile heeft overigens nu al wel de mogelijkheid om alleen glasvezel af te nemen.
to eric: bij pakket samenstellen op site van T-Mobile kun je TV (en ook bellen)weglaten hoor.
Reputatie 7
Badge +8
Ik verwacht dat zeer binnenkort er geen prijsverschil en naamverschil is tussen tele2 en T-mobile.
Reputatie 7
Badge +12
to eric: bij pakket samenstellen op site van T-Mobile kun je TV (en ook bellen)weglaten hoor.

Als je overstapt naar T-mobile is dat sinds gisteren hetzelfde bedrijf als Tele2, dus je gaat ook na 20 jaar dus niet vreemd 🙂
Nee hoor, net zoals jij niet verplicht bent om bij Tele2 een abonnement af te nemen is Tele2 niet verplicht ook een uitgekleed pakket diensten aan te bieden.

Nou, mijn inziens zijn ze dat wel verplicht, want ze maken er reclame voor. Zie de volgende quote op hun pagina voor internet:
"Allerlei diensten moeten aanschaffen om korting te krijgen? Niet bij Tele2. Jij bepaalt zelf welk product je afneemt, zonder dat je betaalt voor producten die je niet gebruikt of helemaal niet nodig hebt."

Dat is een flink statement die ze maken. Tele2 houdt zich echter dus niet aan hun eigen reclame-statements...