beantwoord

Nieuw jaarcontract bij verhuizing

  • 12 March 2022
  • 8 reacties
  • 136 x bekeken

  • Is lekker bezig
  • 7 reacties

Ik had via de klantenservice een verhuizing doorgegeven (welliswaar paar deuren verder) maar oke netjes geregeld , ik kreeg alleen een bericht met een nieuwe jaarcontract en nieuw account en dat ik nieuwe (gebruikte dus) apparatuur ontvang.

30 euro aansluitkosten snap ik zeker, maar ik zit niet zo te wachten op een compleet nieuw abonnement met nieuw mailadres etc, kan dat niet behouden blijven?? Dit zorgde er namelijk voor dat ik bij tele2 wou blijven me contract loopt volgende maand af. Als dit niet anders kan kan ik net zo goed naar wat anders kijken, kpn of de ziggo etc

 

alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 March 2022, 16:26

Bekijk origineel bericht

8 reacties

Dit is helaas zoals het nu bij tele2 geregeld is, zie; https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/wijzigen/verhuizing-doorgeven

 

Het is voor mij helaas de reden dat ik voorlopig dus niet zal kunnen verhuizen. :(

 

Reputatie 6
Badge +7

De 30 euro aansluitkosten zouden ze nog moeten vergoeden hoor, dat is wel gebruikelijk. Maar de oude gebruikersnaam kun je inderdaad niet meenemen.

Maar het oude e-mail adres blijft wel behouden, ook al krijg je een een nieuwe gebruikersnaam @Floor109 ?

Een bestaand provider e-mail adres mag immers alleen beëindigd worden 180 na een overstap naar een andere provider , zo is dat vastgelegd door het ACM na afspraken van providers met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat toch?

Dat ivm met nieuwe systemen een nieuw contract moet afgesloten worden omdat dit op de ‘oude’ manier niet meer werkt, daar is prima begrip voor op te brengen. Maar het bestaande provider e-mail adres mag niet beëindigd worden en blijft dus bestaan? Of overtreed tele2 op dat gebied gewoon de regels en de afspraken zoals die met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat gemaakt zijn?

Reputatie 6
Badge +7

Klopt, uit ervaring blijven ze een stuk langer actief dan 180 dagen, maar op een gegeven moment worden ze gesloten.

Binnen welke ACM wetgeving het precies is kortgesloten en of Tele2 zich hier 100% aan houd durf ik je niet te zeggen. Technisch gezien weet ik in ieder geval dat het niet mogelijk is om de verhuizing door te voeren op de oude gebruikersnaam.

Ja het is lastig om daar goede informatie over te vinden, ik vind pagina's met tegenstrijdige informatie daarover.

Bij ‘webmail instellen’ staat dat de mail altijd actief blijft zolang je hem maar gebruikt, en zelfs dat je deze bij andere providers door kunt gebruiken, maar bij ‘over webmail’ staat weer het 180 dagen verhaal. Maar het zou vreemd zijn om het e-mail adres te sluiten zolang er geen sprake is van een overstap naar een andere provider toch?

 

De 180 dagen eis na overstap bestaat sinds 2020, maar de verplichting om een provider e-mail adres bij vast internet te leveren , dat deze recht van behoud heeft zolang je bij dezelfde provider blijft en dat je deze pas mag uitschakelen na overstap naar een andere provider bestaat al meer dan 20 jaar. Het is een voorwaarde om vast internet te mogen verkopen en leveren, en ik neem aan dat t-mobile die mogelijkheid nog steeds wil behouden.

Maar die 180 dagen is dus na overstap naar een andere provider, en j-v is helemaal niet overgestapt, j-v blijft bij tele2, dus moet het bestaande mail adres gewoon in gebruik blijven, ook al moet om technische redenen een andere gebruikersnaam en contract nemen.

Oh sorry can een moderator het bovenstaande verwijderen @Marciano van Tele2 @Johrick van Tele2 Ik heb deze per ongeluk in het verkeerde topic geplaatst :(

 

Reputatie 7
Badge +12

Oh sorry can een moderator het bovenstaande verwijderen @Marciano van Tele2 @Johrick van Tele2 Ik heb deze per ongeluk in het verkeerde topic geplaatst :(

 

Zag het, geen probleem. Verwijderd!

Jammer, opzich de 30 euro aansluitkosten kan ik nog begrijpen aangezien wel een nieuwe aansluiting moeten realiseren, maar waarom dan weer een nieuw jaarcontract en ik wil echt me huidige mail behouden, als dit dan toch veranderd ga ik verder kijken helaas…. Hoef ook geen tmobile namelijk.

 

Reageer