Skip to main content
Antwoord

Apparatuur terug, verrekening.

• July 29, 2025
  • 15 reacties
  • 168 x bekeken

Goedenavond, tot vorige week waren we bij Tele2 (internet, TV en vast bellen), nu overgestapt. Welke apparatuur moeten we terugsturen en waarheen? En wanneer wordt het teveel betaalde abonnementsgeld teruggestort? Alvast dank voor uw antwoorden. Paul en Robert van Gennep

Beste antwoord door Marciano van Tele2

Hoi Paul en Robert, goed dat jullie eraan denken om de apparatuur terug te sturen. Welke apparatuur er precies terug moet en welke niet durf ik op dit moment niet met zekerheid te zeggen. Ik heb namelijk geen toegang meer tot onze Thuis-systemen. Bel snel met mijn collega’s van de klantenservice op 020-7544444. Zij kunnen je precies vertellen welke apparatuur terug moet en wanneer je de terugbetaling mag verwachten. Laat je het me weten als je ze hebt gesproken? 😊

15 reacties

Marciano van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+12

Hoi Paul en Robert, goed dat jullie eraan denken om de apparatuur terug te sturen. Welke apparatuur er precies terug moet en welke niet durf ik op dit moment niet met zekerheid te zeggen. Ik heb namelijk geen toegang meer tot onze Thuis-systemen. Bel snel met mijn collega’s van de klantenservice op 020-7544444. Zij kunnen je precies vertellen welke apparatuur terug moet en wanneer je de terugbetaling mag verwachten. Laat je het me weten als je ze hebt gesproken? 😊

• Auteur
  • Snapt hoe het werkt
  • July 31, 2025

Oké, maar heeft u geen contact met uw collegae? En kunnen we het ook gewoon per email afwachten? We zijn namelijk overgestapt omdat Tele2 stopt. Waren wij misschien 1 van de laatste klanten; aangezien u ook al niet meer in het systeem kan? En daaruit voortvloeiende: zou het daarom überhaupt wel terug moeten? 

Marciano van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+12

Goedemiddag, normaal gesproken heb ik 2 collega’s die me kunnen helpen met vragen over Tele2 Thuis. Echter zijn deze op dit moment allebei afwezig. Anders had ik jullie uiteraard al graag zelf meer duidelijkheid gegeven. Lukt het om de klantenservice vandaag nog te bellen?

• Auteur
  • Snapt hoe het werkt
  • August 2, 2025

Hoi Marciano, het is helaas niet gelukt ze te bellen, en nu is het weekend. Maar spreekt u ze misschien binnenkort weer? 

Marciano van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+12

Goedemorgen Paul en Robert, geen probleem! Mijn contactpersoon is vandaag gelukkig terug en ik heb hem hier direct over gesproken. Alleen de Tele2 TV box moet terug naar ons, de overige apparatuur mag bij de milieustraat ingeleverd worden. Als er een restbedrag is, word dat de maand na opzegging teruggestrort. Dit gebeurt normaal gesproken in de laatste week van de maand. Laten jullie het me weten als dit is gebeurd?

Voor het retour sturen van de Tele2 TV box kan je simpelweg naar een DHL punt gaan en aangeven dat het pakket retour moet naar Odido. Daar printen ze dan kostenloos een bon uit voor het retourneren en sturen zij de hardware terug. Laten jullie het me weten of dit is gelukt? 😊

• Auteur
  • Snapt hoe het werkt
  • August 4, 2025

Dank voor de info, het is helemaal duidelijk zo. Moeten de afstandsbediening, kabels en voedingsadapter meegestuurd met de Tele2 TV box? Indien ja, zal ik dat er even bij zoeken. Mvg, Robert.

Marciano van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+12

Hoi Robert, superfijn dat het hiermee duidelijk is! Excuus, ik was niet volledig in mijn vorige bericht. Alles wat bij de Tele2 TV box hoort moet inderdaad terug, dus ook de afstandsbediening, kabels en de voedingsadapter. Het liefst ook de HDMI- en internetkabel als je deze nog hebt. Als je deze niet meer hebt, dan is dat geen probleem. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

• Auteur
  • Snapt hoe het werkt
  • August 7, 2025

Prima, nog een kort vraagje: wanneer moet het bij u terug zijn?

Marciano van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+12

Goedemiddag, lukt het om het deze week te verzenden? Dan komt het helemaal goed!

• Auteur
  • Snapt hoe het werkt
  • August 14, 2025

Het lukt pas volgende week, dan ben ik weer thuis. Is dat ook goed?

• Auteur
  • Snapt hoe het werkt
  • August 15, 2025

Hoi Marciano, de laatste factuur is binnen en de verrekening klopt op èèn ding na. Voor 06-07-2025 staat er een vaste telefonie gesprek om 11:42:33 van 00:37:06 voor € 4,95. Dit gesprek is door mijn vader gevoerd maar was slechts kort, bij lange na niet 37 minuten. Hoe kan dit? Mvg, Robert

Marciano van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+12

Goedemorgen Robert, volgens mij is dat helemaal goed hoor! Ik kan zelf alleen niet in de juiste Thuis-systemen om je factuur na te kijken. Ik wil je hiervoor vragen te bellen met mijn collega’s van de klantenservice op 020-7544444. Ik weet zeker dat zij je hierbij kunnen helpen! 

• Auteur
  • Snapt hoe het werkt
  • September 23, 2025

Goedenavond, enkele weken geleden heb ik de Tele2 TV box met toebehoren teruggestuurd; is het pakket goed aangekomen? 

Ik kon helaas niemand bereiken via het door u gegeven nummer; is het mogelijk dat u wederom via deze weg een collega benadert die naar het kortdurende gesprek in rekening gebracht voor €4,95 kijkt (zie 2 berichten ⬆️)? Met vriendelijke groet, Robert.

• Auteur
  • Snapt hoe het werkt
  • November 10, 2025

Goedemiddag Marciano, 2 maanden geleden heb ik de Tele2 TV box met toebehoren teruggestuurd; is het pakket goed aangekomen? 

Ik kon helaas niemand bereiken via het door u gegeven nummer; is het mogelijk dat u wederom via deze weg een collega benadert die naar het kortdurende gesprek in rekening gebracht voor €4,95 kijkt (zie 3 berichten ⬆️)? Met vriendelijke groet, Robert.

Marciano van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+12

Hoi Robert, sorry je eerdere reactie is in mijn afwezigheid over het hoofd gezien. Ik heb momenteel geen contactpersoon meer bij het Tele2 team. Lukt het om vandaag iemand te bereiken op 020-7544444? Als je verder niks hoort, dan ga ik er eigenlijk vanuit dat het pakket goed is aangekomen!