Skip to main content

Oh nee, de installatie lukt niet! Of wat nou als het internet het gewoon niet doet na de installatie en je komt er met onze klantenservice niet uit? Dit kan natuurlijk voorkomen tijdens de installatie. Geen zorgen, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden!

Wij werken samen met Guidion voor het aansturen van experts. Er zijn wel een aantal belangrijke dingen die jij moet weten rondom het bestellen en aansturen van een monteur. Everything you need to know, vind je hier!

Hoe bestel ik een monteur?

Installatie

Vanuit Tele2 sturen wij niet standaard een Guidion expert aan. Mocht je er met de handleiding niet uitkomen en je wil dat de installatie voor jou gefixt wordt dan kun je hiervoor bellen met onze telefonische klantenservice. Zij kunnen voor jou een opdracht uitzetten bij Guidion. Na het telefoongesprek krijg je een sms en een e-mail waarmee je zelf een afspraak kunt inplannen!

 

Storing

De meeste storingen zijn te verhelpen door contact op te nemen met de klantenservice. Vanuit hier kunnen wij een hele hoop voor onze klanten betekenen. Uiteraard komt het heel soms voor dat zelfs wij niet direct iets kunnen oplossen. In zulke uitzonderlijke gevallen kunnen wij een opdracht uitzetten bij een Guidion Experert. Ook hiervoor geldt dat je na het telefoongesprek een sms en een e-mail krijgt waarmee je zelf een afspraak kunt inplannen.  

 

Wat kost het om een monteur langs te laten komen?

Installatie

De expert installeert je pakket voor internet, bellen en tv voor €69,95. De kosten bestaan uit voorrijkosten en arbeidskosten.

Voor extra werkzaamheden betaal je bij. De kosten hiervan bedragen €17,50 per kwartier. Voor sommige extra werkzaamheden rekenen we een vast bedrag. De expert bepaalt op locatie wat de uiteindelijke kosten zijn.

De standaard installatiekosten van €69,95 komen op je (eerste) factuur te staan. Kosten voor extra werkzaamheden betaal je ter plekke bij de expert. Dit kan per pin of met cash.

 

Storing

Wanneer je last hebt van een storing die wij via de klantenservice niet kunnen oplossen voor jou dan zijn de kosten op ons! Je hoeft in dit geval niet te betalen voor het bezoek van de monteur die langskomt.

 

Wat doet de monteur allemaal wanneer hij langs komt voor de installatie?

Installatie

De monteur verricht een aantal werkzaamheden.

Afhankelijk van wat voor pakket je besteld hebt, kun je hieronder kun je lezen welke werkzaamheden dat zijn:

  • Modem aansluiten

  • De wifi verbinding activeren en beveiligen

  • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via wifi)

  • Het instellen van je Tele2 webmail adres

  • 1 tv ontvanger op het modem en de tv aansluiten

  • De tv ontvanger instellen

  • 1 telefoontoestel aansluiten

  • Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)

 

Let op: Zorg er voor dat er een stopcontact is op de plek waar het modem komt.

 

Storing

Wanneer er een monteur langskomt omdat wij de storing zelf niet hebben kunnen verhelpen komt de monteur langs om dit te fixen. De monteur zal er alles aan doen om dit dan te verhelpen. In sommige situaties kan ook de monteur dit niet in één keer oplossen. Wanneer dit het geval is zullen er vervolg stappen worden genomen.

 

Wat kosten extra werkzaamheden?

Je kunt er voor kiezen om de monteur extra werkzaamheden uit te laten voeren. Denk hierbij aan het wegwerken van kabels of het plaatsen van een tweede televiesiebox. De kosten hiervan bedragen €17,50 per kwartier. Daarnaast hebben sommige extra werkzaamheden een vaste prijs, deze prijzen vind je hier

 

Let op: De kosten voor de extra werkzaamheden dienen bij het bezoek direct bij de monteur te worden afgerekend. 

 

Hoe kan ik mijn afspraak wijzigen of annuleren?

Het wijzigen of annuleren van een afspraak is mogelijk tot één werkdag voor de geplande afspraak.

Bel hiervoor naar Guidion: 088-2000151 (lokaal tarief).

Guidion is bereikbaar op:
Maandag t/m donderdag: 09:00 t/m 21:00
Vrijdag: 09:00 t/m 17:30
Zaterdag: 09:00 t/m 17:00
Zondag: Gesloten