Optimaal gebruik maken van Chatbot Tara

  • 2 August 2023
  • 0 reacties
  • 152 x bekeken
Optimaal gebruik maken van Chatbot Tara
Reputatie 7
Badge +12

Heb je even snel een vraag, maar heb je geen zin om de klantenservice te bellen? Dat snappen we! Een mooi alternatief is Tara van Tele2, onze chatbot. Heb jij haar al ontmoet?

 

We werken er elke dag hard aan om Tara te verbeteren en slimmer te maken, maar ze kan je nu ook al met veel verschillende vragen helpen. In dit artikel leggen we je graag uit met welke soort vragen je allemaal bij Tara terecht kan en hoe je optimaal gebruik van haar kunt maken!
 



Tara heeft ongeveer 1 miljoen gesprekken per jaar. Dit worden er steeds meer en iedereen wordt vaker goed geholpen. We merken dat jullie meer tevreden zijn. En als het nodig is dan staat er - binnen de openingstijden - een chat agent voor je klaar. We gebruiken ook al jouw feedback en data om Tara slimmer te maken.

Let goed op! Tara kan je helpen met zowel thuis- als mobiele vragen. In dit artikel bespreken we alleen Mobiel. Let dus goed op dat je via de juiste pagina bij Tara uitkomt. Voor Mobiel is dat deze pagina en voor Thuis ga je naar deze pagina.

 

 

Waar kan ik de chatbot vinden?

Op deze pagina word je direct gegroet door onze Tara. Typ hier gelijk jouw vraag om de chat te starten of klik op de paarse knop ‘Start je gesprek’ om het chatvenster te openen. Om het je nog makkelijker te maken hebben we vijf veel gestelde vragen klaargezet waar je op kunt klikken.

  • Waarom ben ik geblokkeerd?
  • Ik heb een vraag over mijn bestelling
  • Het lukt niet om mijn sim te activeren
  • Kan ik mijn abonnement verlengen?
  • Ik wil mijn nummer wijzigen

 

Ook hebben we de chat een mooie plek gegeven in de MijnTele2 app.

 

 

Als je hier chat met Tara dan kun je ook doorverbonden worden met een collega. Dat noemen we In-App messaging. Je kunt dus via de app chatten met een medewerker, net zoals bij Whatsapp. Het handige hieraan is dat, als je in contact bent met een medewerker, je je telefoon weg kan leggen, totdat je weer een antwoord van ons krijgt. Zo kun je gewoon iets anders doen terwijl je wacht op een reactie.

 

 

 

Kan ik via de chatbot ook met een medewerker chatten?

Ja, dat kan! Kom je er met de chatbot niet uit? Dan kun je tijdens openingstijden ook met een medewerker chatten.

Openingstijden:

  • Op werkdagen tussen 08.00 en 22.00 uur
  • Op zaterdag en zondag tussen 9.00 – 17.30
  • Niet op feestdagen

Heb je dringend hulp nodig buiten deze uren? Je kunt op werkdagen tussen 8:00 en 23:59 uur bij ons terecht via Facebook en Twitter of start een nieuw topic en stel je vraag aan de Community!

Hoe kan ik met een medewerker chatten?
Stel simpelweg je vraag en de chatbot geeft antwoord. Als het antwoord niet goed is dan kun je dat aangeven. Geholpen check: Antwoord ‘Nee’. Dan vraagt Tara of je een medewerker wil spreken. Als er niemand beschikbaar is dan word je in de wachtrij geplaatst. Als er direct iemand beschikbaar is dan word je meteen geholpen.

 

Moet ik ingelogd zijn om de chatbot te gebruiken?

Nee, je hoeft niet ingelogd te zijn om de chatbot te gebruiken, maar wij raden het wel aan om in te loggen! Wil je bijvoorbeeld specifieke informatie over je abonnement opvragen? Tara kan je gegevens er dan direct bij pakken om je direct nog beter te helpen!

Dat is nog niet alles. Als je bent ingelogd kan Tara je tips geven die voor jouw abonnement gelden. Denk hierbij aan verlengen of het gebruiken van Klantvoordeel.

 

 

 

Geeft de chatbot ook aan als er problemen zijn met de (mobiele) dekking?

Op dit moment staat deze functie nog in de steigers. Wij werken er nog hard aan om dit binnenkort beschikbaar te stellen! Check onze dekkingskaart om te zien of er iets op jouw locatie speelt.

Op zoek naar problemen met Tele2 Thuis? Ook voor problemen met Thuis kun je op dit moment nog niet terecht bij Tara. Ook hier wordt nog hard aan gewerkt. Check ons algemene storingstopic om te zien of er problemen bekend zijn.

 

Hoe maak ik optimaal gebruik van de chatbot?

Schrijf korte en bekopte zinnen. Schrijf geen een lange, uitgebreide verhalen, anders moet de chatbot raden wat de kern van het verhaal is. Je kunt maximaal 160 karakters per bericht typen, maar probeer zo kort mogelijke zinnen te gebruiken. Hieronder een paar voorbeelden:

Wel: Ik wil graag mijn pukcode 
Niet: Ik ben mijn telefoon kwijt en mijn simkaart is geblokkeerd hoe krijg ik een nieuwe code?

Wel: Ik wil graag verlengen! 
Niet: Mijn abonnement loopt bijna af en ik heb een nieuwe telefoon nodig, hoe kan ik dit regelen?

Wel: Waarom is mijn factuur zo hoog? 
Niet: Mijn factuur klopt niet. Er is een hoger bedrag afgeschreven dan normaal. Hoe komt dat?

 

Heb je nog vragen over Tara die niet in dit artikel zijn besproken? Laat het ons weten in een reactie hieronder. We helpen je graag verder!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer