Alles over MijnTele2 Mobiel

  • 4 May 2022
  • 0 reacties
  • 675 x bekeken
Alles over MijnTele2 Mobiel
Reputatie 7
Badge +12

In jouw MijnTele2-omgeving beheer je zelf alles over je mobiele abonnement. Hoe log je in? Wat kun je er allemaal vinden? Wat kun je ermee regelen? We nemen je mee in de wondere wereld van MijnTele2!
 

Let op: de benamingen van de kopjes en titels kunnen iets verschillen tussen de webversie en de MijnTele2 app. De screenshots dienen ter ondersteuning van de F.A.Q. hieronder. Deze screenshots zijn zowel afkomstig van de webversie als de app.

 


 

Hoe log ik in?

Je begint natuurlijk met het inloggen in jouw account. Ga naar https://www.tele2.nl/login en log hier in met je gebruikersnaam. Bij het aanmaken van je account heb je gekozen voor je gebruikersnaam. Dit kan je e-mailadres, telefoonnummer of een zelfgemaakte gebruikersnaam zijn.

Gebruik je de mobiele app? Dan log je in met je code en/of je Face-ID. Deze stel je gemakkelijk in, als je de app voor de eerste keer gebruikt.

 

 

 

Ik krijg een foutmelding als ik probeer in te loggen. Wat nu?

Er zijn enkele verschillende foutmeldingen die je kunt tegenkomen bij het inloggen. Met onderstaande tips kun je de meeste zelf verhelpen:

  • Verwijder de MijnTele2 app van je toestel en installeer deze opnieuw
  • Lukt inloggen in de app niet? Probeer dan de webversie of vice versa.
  • Controleer je e-mailadres en wachtwoord en type ze handmatig (gebruik geen copy/paste)

Lukt inloggen nog steeds niet? Start dan een nieuw topic. Een moderator helpt je verder.

 

Ik krijg de melding dat mijn 06-nummer al is gekoppeld aan een account. Wat nu?

Als je deze melding krijgt is de kans groot dat er een (oud) MijnTele2-account gekoppeld staat aan jouw 06-nummer. De meest voorkomende reden is dat je het nummer van iemand hebt overgenomen. Bijvoorbeeld als je abonnement op naam van je ouders stond en je deze nu op je eigen naam hebt staan. Dit fixen wij voor je. Neem contact met ons op. Wij ontkoppelen het account en verwijderen deze. Je kunt dan gemakkelijk en snel een nieuw account aanmaken!

 

Ik heb te vaak de verkeerde inlog gebruikt. Nu is mijn account geblokkeerd.

Als je te vaak een verkeerde inlogpoging doet, wordt het account voor 30 minuten geblokkeerd. Je kunt dit niet omzeilen, je kan klikken op 'Inloggegevens vergeten' om een nieuw wachtwoord op te geven.

 

 

 

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten.

Geen zorgen, met onderstaande stappen heb je zo je gebruikersnaam weer terug!

  • Ga naar https://www.tele2.nl/login
  • Klik op Inloggegevens vergeten
  • Type hier je e-mailadres
  • Klik op de blauwe knop Inloggegevens opvragen

Je inloggegevens worden naar je gemaild. Volg dan de stappen die in de mail staan.

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Geen zorgen, met onderstaande stappen heb je zo je wachtwoord weer terug!

  • Ga naar https://www.tele2.nl/login
  • Klik op Inloggegevens vergeten
  • Type hier je e-mailadres
  • Klik op de blauwe knop Inloggegevens opvragen

Je inloggegevens worden naar je gemaild. Volg dan de stappen die in de mail staan.

 

Tweestapsverificatie (2FA)

Wat is tweestapsverificatie? Een moeilijk woord voor inloggen in twee stappen. Easy peasy!

Als je tweestapsverificatie aanzet, zetten we automatisch inloggen uit. 2FA heeft bij het inloggen voor de veiligheid een extra check nodig waardoor automatisch inloggen niet mogelijk is. Wil je dit toch gebruiken? In je accountinstellingen kun je 2FA ook weer uitschakelen.

Via de MijnTele2 app werkt 2FA net even anders. Hier log je in met gezichtsherkenning of vingerafdruk en een pincode. Let op! Dit moet in je Mijn Tele2 app geactiveerd zijn om in te kunnen loggen. Zet dit aan in de app-instellingen voordat je 2FA activeert.

Wil je tweestapsverificatie gebruiken? Klik dan op de blauwe knop ‘Zet 2FA aan’.

 

 

 

Kan ik ook vingerafdruk of gezichtsscanner gebruiken?

Op toestellen met een vingerafdrukscanner kun je deze instellen, de eerste keer dat je de app gebruikt. De app vraagt of je Face-ID wil gebruiken, kies ja en dan zal de gezichtsscan gemaakt worden. Vanaf nu kun je gemakkelijk inloggen met je gezicht.

Instellingen wijzigen? Ga dan naar App instellingen > Beveiliging. Hier kun je de volgende dingen wijzigen:

  • App pincode wijzigen
  • App pincode verwijderen
  • Touch / Face ID gebruiken aan of uitzetten

 

 

Wat kan ik allemaal vinden in MijnTele2?

In de MijnTele2 omgeving vind je informatie over je abonnement en alles daaromheen. Hieronder staat alle informatie uitgelegd per onderdeel, maar in dit vlak vind je een lijst met wat je allemaal in MijnTele2 kunt terugvinden.

  • Actuele status van je bundel(s) (data en bellen/SMS)
  • Facturen en betaalachterstand
  • Betaalgegevens en factuurinstellingen
  • Abonnement en toestel(krediet), klantnummer, persoonlijke gegevens
  • Huidig en nieuw contract
  • Sim & toestel
  • Blokkades, voicemail instellingen, nummer doorschakelen
  • Alles over je mobiel in het buitenland
  • Klantvoordeel
  • Automatisch inloggen
  • Link naar service kanalen: klantenservice, Chat, Community, Toestelhulp
  • Andere abonnementen toevoegen

 

De homepage en abonnementen toevoegen

Op de homepage kies je welk abonnement je wil bekijken. Heb je meerdere actieve abonnementen? Klik dan op ‘Ik heb nog een abonnement’ en voeg ze hier dan gemakkelijk toe. Heb je nog geen tweede abonnement, maar wil je die wel? Klik dan op ‘Ik wil een extra abonnement’.

Vanaf de homepage kun je gemakkelijk:

  • Je gegevens en instellingen inzien en beheren
  • Je e-mailadres wijzigen
  • Tweestapsverificatie instellen
  • Adres wijzigen
  • Klantvoordeel inzien en aanmelden

 

 

Alles over mijn overzicht en bundels

Op het Overzicht vind je de belangrijkste informatie en actuele status van je bundels: Databundel(s), bellen/SMS, mogelijk extra gemaakte kosten in de maand en het aantal dagen tot je nieuwe bundel ingaat.

Vanuit het overzicht kun je klikken op je Data, Bellen/SMS en Extra kosten voor meer informatie.

 

 

Databundel

Klik op Databundel om de volgende informatie te zien. Je ziet al je databundels en hoeveel MB je nog hebt voor de rest van de maand. Bijvoorbeeld je Databundel Klantvoordeel, Databundel en Databundel EU. Hier kun je ook Extra Data aanschaffen. Vanaf hier kun je ook klikken op Extra Kosten. Hier vind je een overzicht van je verbruiksdetails van de maand.

 

 

Bellen/SMS

Je kunt ook heel snel omschakelen naar Bellen/SMS om hier de verbruiksdetails te checken. Hier vind je welke vaste- en overige mobiele nummers je hebt gebeld, hoe lang en of er extra kosten aan zitten. Ook zie je hier welke SMS berichten je hebt verstuurd, wanneer, aan wie en of hier extra kosten aan zaten.

 

 

Extra Kosten

Klik je via het overzicht op Extra Kosten dan kom je op hetzelfde scherm als wanneer je via de Databundel of Bellen/SMS op Extra Kosten zou klikken.

 

 

 

Facturen en betaalachterstand

Onder Facturen vind je je Factuuroverzicht. Hierin staan alle facturen en kun je ze ook gemakkelijk downloaden. In het overzicht zie je ook direct of en op welke datum je deze hebt betaald. Scrol een stukje naar beneden en dan vind je de Specificaties. Dit is weergegeven in een grafiek en kun je gemakkelijk zien of je ergens bijvoorbeeld een veel hogere (of lagere) factuur had.

Niet alleen je facturen kun je in deze grafiek terugzien, maar je kunt hem ook met één druk op de knop instellen voor:

  • Minuten in Nederland
  • Minuten in het buitenland
  • Internet in Nederland
  • Internet in het buitenland
  • SMS berichten

 

 

Betaalgegevens en factuurinstellingen

Onder Betaalgegevens en factuurinstellingen vind je o.a. je bankrekeningnummer en kun je instellen hoe je een melding wil ontvangen wanneer je factuur klaarstaat:

  • Per e-mail
  • Per e-mail met factuur
  • Per SMS
  • Geen melding

 

Mijn abonnement en toestel(krediet)

Onder Abonnement vind je alle informatie over zowel je huidige als je nieuwe abonnement (mits je verlengd hebt, maar je nieuwe abonnement nog niet is ingegaan). Wat je hier terugvindt:

  • Startdatum
  • Einddatum
  • Looptijd contract
  • Datum dat je kunt verlengen

Onder vaste maandelijkse kosten vind je de volgende info:

  • De naam van je abonnement
  • Maandelijkse toestelkrediet + einddatum
  • Databundel en korting
  • Bel/SMS bundel en korting
  • Klantvoordeel
  • Totale kosten per maand

Scrol een stukje naar beneden en daar vind je Toestelkredieten. Hier kun je ervoor kiezen om je Toestelkrediet in één keer af te betalen en vind je alle informatie over je huidige (en nieuwe) toestelkrediet:

  • Startdatum
  • Einddatum
  • Toestel
  • IMEI-nummer
  • Totaal toestelkrediet
  • Openstaand toestelkrediet en hoeveel er al betaald is
  • Maandelijkse betaling toestelkrediet

Hier vind je ook de naam, het klantnummer en mobiele nummer van de contractant.

 

 

 

Sim & toestel

Vragen over je simkaart? Je vindt alle informatie die je nodig hebt onder Sim & Toestel:

  • Je telefoonnummer
  • Huidig simnummer
  • Huidig simtype
  • Simkaart activeren
  • Je pukcode (opvragen)
  • Huidige status sim (of simkaart blokkeren)
  • Telefoonnummer wijzigen
  • Simkaart aanvragen (gratis)

Is je toestel kapot? Scrol dan verder naar Toestel en reperatie. Hier kun je je reparatie aanmelden en je reparatiestatus bekijken. Als je op Toestelhulp klikt, word je doorverwezen naar onze Toestelhulp voor al je vragen over jouw toestel.

 

Blokkades, voicemail instellingen en nummer doorschakelen

Je kunt op verschillende manieren bij deze instellingen komen. Bijvoorbeeld via Sim & Toestel. Hier heb je de optie om je nummer naar een ander telefoonnummer door te schakelen, voicemail instellingen te wijzigen en kies je zelf welke diensten je wil toestaan of blokkeren, zoals internet in het buitenland, 0900-nummers of sms-diensten.

 

 

 

Klantvoordeel, Vriendenvoordeel en mobiel in het buitenland

Heb je meerdere abonnementen op je adres? Dan kun je je aanmelden voor Klantvoordeel. Ook via de app gaat dit gemakkelijk. Ben je al aangemeld voor Klantvoordeel? Dan zie je hier een overzicht met welke abonnementen er aangemeld zijn en welk voordeel je ontvangt.

Via het menu kun je klikken op Buitenland. Je wordt dan doorverwezen naar deze pagina voor alle info over je mobiel in het buitenland.

Alles weten over Vriendenvoordeel? Klik dan op Vriendenvoordeel.

 

 

 

Automatisch inloggen

Je kunt automatisch inloggen op MijnTele2 als je bent verbonden met ons netwerk. Klik op Automatisch inloggen om je instellingen te controleren en te wijzigen. Zo kun je kiezen welke toegang je hebt als je automatisch inlogt:

  • Niet toestaan
  • Beperkte toegang
  • Volledige toegang

 

Kan ik een medewerker spreken via MijnTele2?

Je kunt in de MijnTele2-omgeving niet met een medewerker spreken. Kom je er in MijnTele2 toch niet helemaal uit? Kies waar je om hulp wil vragen, dan word je daarheen verwezen. Je hebt de opties: Klantenservice, Chatbot en de Community. Ook kun je gemakkelijk naar de Toestelhulp of zie je welke winkel bij jou in de buurt is.

De Community heb je inmiddels gevonden. Hulp nodig? Start een nieuw topic. De Community staat voor je klaar!

 

 

 

Waar download ik de MijnTele2 app voor iPhone?

Download de gratis MijnTele2 app nu voor je iPhone. Klik hier!

 

Waar download in de MijnTele2 app voor Android?

Download de gratis MijnTele2 app nu voor je Android. Klik hier!

 

Kan ik ook zonder de app inloggen op MijnTele2?

Ja zeker, MijnTele2 is ook via de webbrowser te bereiken. Ga hiervoor naar deze pagina en klik op Mobiel abonnement (of Internet, TV en bellen als je een Thuis-abonnement hebt). Of log direct in voor Mobiel op deze pagina.

 

 

 

Heb je na het volgen van bovenstaande tips nog een vraag over MijnTele2? Start een nieuw topic, plaats deze in het subforum ‘MijnTele2’ en vraag het de Community of laat hieronder een reactie achter!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer