beantwoord

Waar kan ik mijn privacy instellingen veranderen?

  • 23 January 2022
  • 20 reacties
  • 318 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hiervoor waren de privacy instellingen al verdwenen uit mijn tele2 en werd ik verwezen naar de afmeldpagina die vermeld wordt in mails. Deze afmeld link in mails werkt nu echter ook niet meer voor mij.

De pagina https://www.tele2.nl/afmelden (eventueel gevolgd door exacte e-mail informatie zoals in afmeldlink van door jullie verstuurde e-mails) heeft dit als resultaat.

 

Ik wijs jullie er hierbij op dat bij het online verstrekken van toestemming voor het verwerken van privacy gevoelige informatie of wanneer deze het gevolg is van een online aanmelding of aangaan van een online contract, deze toestemming net zo makkelijk online veranderd moet kunnen worden. Dat is op dit moment niet mogelijk.

De autoriteit persoonsgegevens zegt daar het volgende over;

 

Jullie komen voor tele2 thuis thuis klanten echter niet verder dan dit:

Dat is dus juist wat expliciet niet is toegestaan. Mooi dat voor telefoon klanten de privacy instellingen nog wel bereikbaar zijn in mijn tele2, maar deze moeten voor de thuis klanten ook online beschikbaar zijn, zoals ze dit in het verleden wel beschikbaar waren in mijn tele2. Ik verzoek jullie dan ook deze zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken voor de tele2 thuis klanten.

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 May 2022, 11:27

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Shilka, goed dat je deze privacy instellingen voor Mobiel wel hebt gevonden! 

Ik heb deze vraag even uitstaan bij mijn collega’s die hier meer over weten. Zodra ik een antwoord heb, kom ik bij je terug!

Heb je nog enige reactie gehad @Marciano van Tele2 ? Het lijkt me dat op zijn minst afmeldlinks in jullie e-mails wel functioneel moeten zijn? 

Reputatie 5
Badge +6

Dit zijn inderdaad dingen die ook goed moeten werken! 

Dank je wel voor je ondersteuning carbear. Het begint toch wel een beetje schrijnend te worden dat Marciano schijnbaar geen interne terugkoppeling krijgt op dit soort vragen, terwijl we het echt over wettelijke vereisten hebben hier.

Sneu dat medewerkers die er zijn om klanten te helpen op deze manier in een hoekje gedreven worden, terwijl ik me best bewust er van ben dat ze me met all liefde zouden willen helpen met mijn vragen. Ik neem aan dat helpdesk personeel zich ook liever bezig houdt met problemen van klanten oplossen in plaats van met dit soort zaken die wettelijk gezien allemaal goed geregeld horen te zijn, en zelfs wettelijke voorwaarden zijn voor het mogen doen van online verkoop en klant contact.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Shilka, je hebt absoluut gelijk dat ik je hier een antwoord op wil geven! Ik ben er nog mee bezig en heb de vraag gister opnieuw gesteld en mijn collega’s zijn er nu mee bezig. Waar heb je deze link (https://www.tele2.nl/afmelden) gevonden? Dan kunnen ze e.e.a. achterhalen.

Ik hoor het graag van je! 

Dat was naar aanleiding van deze reactie van Cas destijds van 10 maanden geleden

Ik had toen een vraag omdat de privacy instellingen verdwenen waren uit tele2, en Cas van tele2 wees me er toen op dat ik via de uitschrijf link die onderaan jullie reclame mails staan nog steeds mijn instellingen kon komen en wijzigen (wel of geen mails ontvangen met reclame, aanbiedingen, product updates etc)

Ik heb toen de uitschrijflink van de betreffende mail gebookmarked zodat ik in mijn privacy instellingen kon komen, daar kon ik dan dingen aan en uit vinken.

De link was 

Waarbij het zwart gemaakte gedeelte mijn e-mail adres is dat jullie voor correspondentie gebruiken.

Deze uitschrijflink stond dus onderaan jullie correspondentie (was destijds o.a. een reclame mail over een aanbod van zonnet wat jullie voor ons hadden als ik het me goed herinner).

Aangezien ik zoveel problemen heb op mijn e-mail wou ik nu alles uitvinken (en ben dit op zoveel mogelijk sites waar ik accounts heb aan het doen), maar de opties bij jullie kwam ik dus niet meer in; pagina niet gevonden krijg ik nu. Onder jullie huidige e-mails staat helemaal geen uitschrijflink meer.

Als ik zoek op “afmelden” op de zoekpagina, vind ik o.a. 

Mobiel abonnement
Ga dan naar MijnTele2 om je af te melden voor informatieve mails, commerciële mails en/of persoonlijke aanbiedingen.

Ik kan dit niet controleren, want ik heb geen mobiel abonnement..

Ik heb niet alles in dit topic doorgelezen om te zien of je dit al ontdekt had   :wink: 

 

EDIT Sorry, je hebt het over Thuisabonnement, te snel gereageerd.

Geen probleem :)

 

We hadden altijd wel ook de privacy opties in mijntele2, ook als thuis klanten, maar om de één of andere reden is deze optie voor specifiek voor thuisklanten weer uit mijntele2 weggehaald, terwijl we ze eerst dus wel hadden. 

Ik begrijp eigenlijk ook helemaal niet waarom deze optie is weggehaald, want wat is nu handiger dat een klant dit op elk moment zelf kan doen, in plaats van dat je de klantenservice hiermee moet lastig vallen. Bovendien mag het dus ook niet eens zoals het nu gaat.

 

Is er nog reactie hierop gekomen? @Marciano van Tele2  We zijn inmiddels 3 maanden verder.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, ik heb nog geen concreet antwoord. Ik heb een paar collega’s gesproken en nu heb ik hopelijk de juiste persoon voor deze vraag. Ik heb de vraag sinds vrijdagmiddag uitstaan, maar nog geen reactie ontvangen. Ik hoop snel antwoord te krijgen!

Inmiddels even telefonisch nagevraagd hoe mijn instellingen stonden omdat ik toch al voor iets anders met tel. klantenservice moest bellen. Eerst kreeg ik te horen dat dit telefonisch niet kon en dat ik ditzelf moest instellen, maar na uitleg van mijn kant dat dit voor thuisklanten dus helemaal niet kan zijn toch mijn privacy instellingen gevonden. Wederom bleken alle toestemmingen op aan te staan, terwijl ik ze eerder (toen nog) in mijn tele2 allemaal uitgezet heb, en later via de (toen nog beschikbare) uitschrijflink via een mail ook weer allemaal uitgezet had. Nu wederom via telefonische helpdesk alles uit laten zetten, Ik hoop dat het nu blijvend is. Ik hoop wel dat het online weer gewoon beschikbaar komt, i.p.v. dat ik telefoonkosten moet betalen om privacy opties uit te kunnen zetten, of om de instellingen überhaupt na te kunnen kijken. 

Ik ben benieuwd of je iets hierover hoort :)

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Shilka, even een update: we zijn nog bezig de juiste collega’s te zoeken om dit uit te zoeken en antwoord te geven. Ben je niet vergeten hoor! 

Dank je Marciano, ik weet dat jullie overal achteraan gaan, maar jeetje, ik weet niet wie dat systeem van escaleren heeft uitgevonden maar wat is dat een taaie ui om te pellen zeg 😅

Kan me voorstellen dat dat voor jullie als aanspreekpunt voor de klant bij tijd en wijle gigantisch frustrerend zal moeten zijn...

 

Reputatie 7
Badge +12

Geen dank Shilka! Het was inderdaad echt even een zoektocht, maar het lijkt erop dat ik het juiste team heb gevonden (met veel hulp van collega’s en doorverwijzingen). Het lijkt erop dat het met de migratie van de databases te maken heeft en het zal nog even een uitdaging worden, maar de juiste collega’s zijn het nu aan het onderzoeken! 

Nog heel even geduld. Ik ben zelf ook erg benieuwd! 😊

Dank je wel Marciano. Ik hoop dat de instellingen uiteindelijk weer terechtkomen waar ze thuishoren, want steeds betaald moeten bellen, en steeds maar weer je privacy instellingen ongevraagd gewijzigd zien is niet echt ideaal. Ik waardeer je doorzettingsvermogen in deze enorm!

Het lijkt erop dat ik binnenkort de klantenservice meerdere keren daags zal moeten bellen, zal ik meteen weer eens naar de instellingen vragen.

Helaas is het me niet gelukt om contact te krijgen met de helpdesk.

Wel heb ik het volgende gekregen:

 

Een fucking reclame van tele2. terwijl ik net alle privacy opties telefonisch heb laten uitzetten via de telefonische helpdesk INCLUSIEF GEEN AANBIEDINGEN OP MIJN EMAIL

 

EN WAT KRIJG IK VANDAAG

 

Ik zal dan ook niet nalaten deze mail meteen bij het ACM te melden als spam WANT IK HEB HIER GEEN TOESTEMMING VOOR GEGEVEN.

 

Er zat wel een afmeld link onder de e-mail, ik heb er op geklikt en;

 

MAAR IK HAD ME AL OVERAL VOOR AFGEMELD.

MAAR IK HAD ME AL OVERAL VOOR AFGEMELD.

MAAR IK HAD ME AL OVERAL VOOR AFGEMELD.

 

Dit begint gewoon absoluut absurde vormen aan te nemen…

Mijn gegevens en privacy zijn bij tele2 absoluut niet veilig zo! Dit kan zo NIET langer.

 

 

Niet alleen zijn nu mijn privacy instellingen meerdere keren zonder mijn toestemming gewijzigd. Blijkbaar trekt tele2 zich zelfs helemaal niets van bestaande instellingen aan bij het versturen van e-mail.

Aangezien de mail op mijn gmail is binnengekomen, heb ik naast mijn melding bij het ACM bij gmail de afzender info@mail.tele2.nl gerapporteerd voor het versturen van spam.

 

Ik hoop dat er nu heel snel een oplossing komt voor alle thuis klanten.

Sinds dit weekend beginnen de schellen me nu wel wat van de ogen te vallen. Toch blijf ik hoop houden dat dit opgelost wordt, we hebben het tenslotte over hoe er met de persoonsgegevens van mijn gezin wordt omgegaan.

Respect voor de community medewerkers van tele2. Jullie moeten toch wel verdomd positief ingestelde mensen zijn nu ik steeds meer begin in te zien wat voor soort organisatie tele2/t-mobile eigenlijk is.

Vorige week is gebleken dat de privacy opties voor tele2 thuis klanten niet meer terug te vinden is voor de klantenservice van tele2. Na contact met het hoofdkantoor van tele2 is gebleken dat de privacy instellingen voor thuis klanten nu helemaal verdwenen zijn.

Ik heb hier melding van gemaakt bij de betreffende wettelijke toezichthouders.

 

Vraag: Waar kan ik mijn privacy instellingen veranderen? 

Antwoord: helemaal nergens.

 

Topic is daarmee beantwoord.