Verficitatie SMS (2-staps verificatie) komt niet aan

  • 8 August 2022
  • 22 reacties
  • 518 x bekeken

Reputatie 2

Ik ontvang geen 2-staps beveiligings verificatie sms’jes van Facebook. Ik kan hierdoor niet meer inloggen op mijn account. Vorig jaar heb ik hetzelfde probleem gehad met PayPal. Na vele malen contact en telkens te horen hebben gekregen dat ik het zelf maar op diende te lossen werd het uiteindelijk wel geregeld.  Deze problemen zijn sinds de (ongevraagde) overgang naar het nieuwe netwerk ontstaan, en ik ben daarom van mening dat dit door Tele2 opgelost dient te worden.

 

Manouk van Tele2 1 jaar geleden

Hi @Willemvb

Ik ben direct voor je aan de slag gegaan en ik heb dit doorgegeven aan onze technische dienst. Zij zullen dit voor je gaan onderzoeken en zodra het onderzoek is afgelopen of ze hebben vragen, nemen zijn telefonisch contact met je op. Heb dus nog even geduld, wij zijn er druk mee bezig!

Groetjes,
Manouk 

Bekijk origineel bericht

22 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hi Willem, 

erg vervelend! Dit is een probleem die helaas vaker voorkomt. Als je het later op de dag nog eens probeert komt de code wel aan. 

Reputatie 2

Hi Jacco,

 

Bedankt voor je snelle reactie! Bedoel je dat jullie iets aangepast hebben? Dit probleem doet zich namelijk al meer dan een week voor ;)

Reputatie 6
Badge +4

Hi Willem, 

ik ben net als jou een klant die dit probleem ook wel een ervaart. Uit mijn ervaring blijkt als je het later nog eens probeert de code wel komt. 

 

het probleem doet zich voor sinds de overgang naar het nieuwe netwerk dat klopt. 

Reputatie 2

Helaas, heb het al meermaals op verschillende dagen geprobeerd zonder resultaat.. 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Willemvb

Welkom op de Tele2 Community! Het komt inderdaad voor dat sommige smsjes niet aankomen. Wil je eens je telefoon opnieuw opstarten? En kijken of je de sms daarna wel ontvangt? Mocht dit niet werken wil ik je aanraden om even te kijken of andere dit ook ervaren. Mocht dat niet zo zijn, wil ik je vragen of je wel andere smsjes van Meta ontvangt, denk aan instagram. Hopelijk kom je er zo uit! 

Reputatie 2

Thanks voor je reactie! Ik ontvang wel smsjes van Instagram zie ik. Opnieuw opstarten heeft helaas niet gewerkt. 

Reputatie 5
Badge +6

Dan raad ik je aan om nog heel even te wachten om te zien of je het later wel ontvangt. Ik kan vanuit hier namelijk niet veel voor je doen! Mocht het over een paar dagen nog niet werken, wil je mij dan een herinnering sturen? Dan ga ik een onderzoek names jou opstarten aan onze kant!

Reputatie 2

Hi Johrick,

Thanks, van mij mag je het onderzoek starten. Ik probeer namelijk al meer dan een week een code te ontvangen, en heb de telefoon meermaals opnieuw opgestart. Ik verwacht dan ook niet dat het nu ineens wel werkt.

Reputatie 5
Badge +6

Snap ik, @Willemvb! Maar toch wil ik je nog even vragen om een paar dagen aan te kijken. Wil je ook opschrijven hoelaat je de codes aanvraagt bij Facebook? Met natuurlijk ook de datum erbij! Kan kan ik kijken of we het vanuit onze kant kunnen onderzoeken.

Reputatie 2

Ga ik doen, geen probleem. Wat bedoel je precies met hoe laat ik de codes aanvraag bij factuur? 

Reputatie 5
Badge +6

Haha, oops!  Factuur moest Facebook zijn. 😉

Reputatie 2

Heb meerdere keren geprobeerd maar niet alles genoteerd. Deze in ieder geval wel ;)

 

09-08-2022 - 10:55

14-08-2022 - 14:56

Reputatie 2

Kan je hier een onderzoek voor instellen?

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey Willem,

Thanks voor het doorgeven van deze data! Ik sta op het punt het onderzoek voor je te starten, maar voordat ik dit kan doen, hebben mijn collega's nog wat laatste informatie nodig. Wil je onderstaande punten eens controleren/proberen:

  1. Telefoonnummer check Wil je controleren of je nummer goed staat bij Facebook? Het kan zijn dat Facebook vanuit het buitenland de sms'jes stuurt, in dat geval kun je +31 in je nummer zetten en het nog één keer proberen.
  2. Ander telefoonnummer Staat het telefoonnummer goed bij Facebook? Probeer dan tijdelijk een ander telefoonnummer te koppelen om te zien of je de sms'jes ontvangt (bijvoorbeeld een 06-nummer van vriend(in), broer, zus, etc.). Komen de verificatie-sms'jes dan wel aan? Koppel dan opnieuw je eigen nummer en probeer het nog een keer. 

Laat het me maar weten wat hieruit komt, dan ga ik voor je aan de slag! 😄

Groetjes,

Marciano

 

Reputatie 2

Hi Marciano,

Bedankt voor je reactie. Ik kan helemaal niet meer inloggen, dus ook niet mijn telefoonnummer aanpassen. Ik krijg overigens wel smsjes van Instagram. 

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Willemvb

Ik ben direct voor je aan de slag gegaan en ik heb dit doorgegeven aan onze technische dienst. Zij zullen dit voor je gaan onderzoeken en zodra het onderzoek is afgelopen of ze hebben vragen, nemen zijn telefonisch contact met je op. Heb dus nog even geduld, wij zijn er druk mee bezig!

Groetjes,
Manouk 

Ik heb exact hetzelfde probleem; ik probeer de hele avond al in te loggen op mijn PlayStation account waarvoor ik een 2sv code nodig heb.

Ik zou hiervoor een sms binnen moeten krijgen met een code. Deze krijg ik niet, terwijl mijn telefoonnummer klopt bij PlayStation.

Hoe wordt dit opgelost?

Met vriendelijke groet,

Thom

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Thomslot,

Heb je de stappen (telefoonnummercheck en ander telefoonnummer) in mijn reactie hierboven ook al geprobeerd? Mocht dit niet gewerkt hebben, start dan even een nieuw topic. Dan helpen we je daar verder en zullen we ook voor jou een onderzoek starten! 

Groetjes,

Marciano

Is het probleem bij jullie opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en kan al weken niet inloggen. Tele2 zegt dat de sms'jes helemaal niet binnenkomen.. 

Ik heb hetzelfde probleem. Kan niet inloggen op de website.

Verficitatie SMS (2-staps verificatie) komt niet aan.
 

Groeten,

René

Inmiddels werkt het, …….

Reputatie 7
Badge +12

Hi @rene_1, superfijn om te lezen dat het is gelukt! Mocht je in de toekomst nog vragen of hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community staat voor je klaar! 

Reageer