beantwoord

Telefoon gestolen, kan online niet inloggen met authenticator

  • 23 October 2022
  • 3 reacties
  • 275 x bekeken

Goedenavond! Gisteren is mijn telefoon gestolen. Ik probeer op mijn laptop in te loggen op mijn tele2 om een nieuwe simkaart aan te vragen. Helaas krijg je de authenticator code per sms en die sms kan ik dus niet ontvangen omdat ik geen simkaart heb. Ik zou dus graag heel snel een nieuwe simkaart willen bestellen, maar ik kan de klantenservice dus ook niet bellen (geen telefoon ;-). Dus help! 

icon

Beste antwoord door eric 23 October 2022, 21:46

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De mijn.tele2.nl omgeving had je voordat je sim werd gestolen. Achteraf en zonder sms verificatie zou betekenen dat 'iedereen'  een account zo kunnen activeren,  een onwenselijke situatie. 

De klantenservice is dan nog de enigste optie. Bel hen morgenochtend met een andere telefoon. Dan kunnen ze gelijk een nieuwe simkaart regelen.

Hoi Eric, super dat je zo snel reageert. Ik zag idd al in de topics voorbij komen dat bellen naar de klantenservice dan de enige optie is, ook om de simkaart te laten blokkeren. Beetje jammer dat dit niet op zondag kan… las echt horror verhalen over mensen die dan voor hele hoge kosten komen te staan. Ik begrijp ook wat je zegt over die verificatie, alleen is het nu echt super onhandig. Ik kan meerdere sites niet bereiken omdat veel op die manier gaat en dus met een sms. Waarom kan dit dan niet per whatsapp vraag ik me af …. dat kon ik direct uit de cloud op een oude telefoon zetten. Anyway, bellen wordt het dus ;-). 

Reputatie 7
Badge +12

Hey Nicky, naar om te horen dat je telefoon is gestolen! Geen zorgen, ik heb je simkaart direct geblokkeerd en ik help je graag aan een nieuwe simkaart. Een simkaart aanvragen via de klantenservice is absoluut de snelste manier, maar mocht je geen ander toestel tot je beschikking hebben, dan help ik je uiteraard ook met alle liefde verder. 💖

Hiervoor moet ik een paar controles doen. Mocht je via mij een nieuwe simkaart willen aanvragen, stuur me dan even je postcode + huisnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je IBAN via een privébericht. Dan volgt daarna een strenge ID-check die bestaat uit 4 vragen over je abonnement.

@eric Thanks voor de snelle hulp! 💪🏻

Reageer