Skip to main content

Tele2 nieuwsserver

• 5 februari 2025
  • 9 reacties
  • 352 x bekeken

WhTurner
Goldmember

Sinds vandaag geeft de website news.tele2.nl dat de server onbereikbaar is.

In ieder geval werkte het nog op 1 februari. Is dit een tijdelijke storing  of heeft Tele2 de stekker eruit getrokken?

9 reacties

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
  • 6 februari 2025

Hier ook geen nieuwsserver meer. Indien inderdaad de stekker eruit is ,wel onbeschoft om dat niet even te laten weten  toch?

Marciano van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+12

Goedemorgen WhTurner, ik heb flink moeten zoeken, maar ik heb de juiste collega inmiddels gevonden om me hier meer informatie over te geven! Ik begreep dat we jaren geleden gestopt zijn met news.tele2.nl. Dat je er tot nu wel gebruik van kon maken, snapte hij niet, maar wel fijn dat je er nog gebruik van kon maken. We verwachten daarom dat het helemaal niet meer online komt! 😊

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
  • 6 februari 2025

news.tele2.nl verwijst naar tele2cust.tweaknews.nl. Zoals de naam al aangeeft, betaalt Tele2 voor deze Usenet-voorziening. Het ziet ernaar uit dat Tele2 het contract met Tweaknews (Base Network Services B.V.) vroegtijdig heeft beëindigd om kosten te besparen. 

Het is uiteraard niet correct om de klant hierover niet te informeren, aangezien deze voorziening wordt betaald uit abonnementsgelden.

Ik ben klant sinds 2012 en heb in al die jaren gewoon gebruik kunnen maken van news.tele2.nl.

Berichten over het beëindigen of stoppen van news.tele2.nl heb ik nooit gezien.

• Is lekker bezig
  • 6 reacties
  • 6 februari 2025

Jammer dat het niet meer werkt.

Nu na al die jaren als klant maar op zoek naar een andere provider.

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
  • 6 februari 2025

Ik zie dat nu ook alle DNS entries voor news.tele2.nl en tele2cust.tweaknews.nl zijn opgeruimd. Dit gaat allemaal niet vanzelf, het was dus een zeer bewuste actie.

Dat dit allemaal in het geniep wordt gedaan, zegt erg veel hoe ze over klanten denken.

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
  • 7 februari 2025

Tsja "krimpflatie” dus eerst stoppen met de mailbox, met voorafgaande waarschuwing.

Vervolgens een "nieuw” modem , die bij aankomst gebruikt en niet compleet blijkt te zijn.

Nu is de nieuwsserver uit de lucht gehaald , zonder voorafgaande waarschuwing.

Gelukkig kan Marciano van Tele2 er een positief verhaal van maken , zelfs met een smiley nog wel!

Dat je er tot nu wel gebruik van kon maken, snapte hij niet, maar wel fijn dat je er nog gebruik van kon maken. We verwachten daarom dat het helemaal niet meer online komt! 😊

Als gevolg van infatie is Tele2 gerechtigd om jaarlijks de maandkosten van je abonnement aan te passen. In januari zijn daarom jouw maandkosten verhoogd met het CBS infatiecorrectiecijfer 3,22%

We hopen dat je afgelopen maand weer veel plezier hebt gehad van je Thuis abonnement.

De standaard zin die bij de rekening zit. Ik ben al heel lang klant maar blij wordt ik er al lang niet meer van. Het goede nieuws is , we krijgen allemaal een fantastisch aanbod om klant te worden bij Obidobi of zoiets. Waarschijnlijk helemaal geen internet meer voor een nog hogere prijs?

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
  • 8 februari 2025

Lijkt erop dat news.tele2.nl weer werkt, in ieder geval via mijn Tele2-verbinding.

WhTurner
Goldmember
  • Auteur
  • Superuser
  • 5501 reacties
  • 8 februari 2025

Bij mij zijn ook weer enige berichten van bepaalde groepen binnengekomen!

Misschien toch een tijdelijke storing.

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
  • 9 februari 2025

Voorheen kon je verbinding maken met news.tele2.nl (tele2cust.tweaknews.nl) van buiten het Tele2 netwerk. Je zag dan gewoon de ‘NNTP Welcome Banner’ en de verbinding werd niet gesloten. Je kreeg uiteraard wel ‘Authentication Required’. 

Nu wordt de verbinding direct gesloten (geen banner). Hetzelfde gebeurde ook (tijdelijk) voor Tele2 klanten. Misschien hebben ze dat gedaan om verwarring te voorkomen bij gemigreerde klanten.