Skip to main content

Beste,

 

Ik heb deze week een mail gekregen dat ik ergens deze week overgezet wordt, maar nog geen sms wanneer dit gaat gebeuren (dag).

Ik wou vandaag in mijn Tele2 app kijken en kreeg de melding dat de app niet meer werkt en dat ik over een paar dagen de nieuwe app kan downloaden? 

Op de website krijg ik ook deze melding:

MIJNTELE2 WERKT NIET

OP DIT MOMENT

Dit komt door het onderhoud voor de nieuwe MijnTele2. We zijn nu bijna klaar met klussen, nog heel even geduld.

Je krijgt een mail als je weer in kunt loggen. En sorry als je last hebt van de verbouwing.

Tot snel!

 

Heel vervelend als je even wat dingen moet checken namelijk, ik ben namelijk nog niet overgezet maar wordt wel ergens overgezet deze week volgens het tele2 mailtje. Of klopt dit ook niet meer @Cas van Tele2 @Rox van Tele2 

@Cas van Tele2 Update:

Het wordt er niet duidelijker op, Huawei geeft aan dat Tele2 een contact persoon heeft die dat had/moet aankaarten. Dit heeft de netwerkspecialist mij niet verteld, anders had ik gevraagd of er een verzoek ingediend kon worden. @Cas van Tele2 Zou jij misschien nog wat kunnen betekenen of doorspelen?:relaxed:


Op oude toestellen werkt het inderdaad niet, maar de P30 Pro staat concreet genoemd op de T-Mobile website. Vreemd. (Op de website staat overigens de P30 Pro 8/128, ik weet niet of dat ook het exacte type is dat jij hebt. Ik heb zelf geen Android.)


Op oude toestellen werkt het inderdaad niet, maar de P30 Pro staat concreet genoemd op de T-Mobile website. Vreemd. (Op de website staat overigens de P30 Pro 8/128, ik weet niet of dat ook het exacte type is dat jij hebt. Ik heb zelf geen Android.)


Klopt helemaal, die versie heb ik ook.

Toch is er blijkbaar iets anders in de software aan de kant van Tele2/tmobile nu. Alleen Tele2 kan nu iets doen, het is even afwachten voor nu.


Op oude toestellen werkt het inderdaad niet, maar de P30 Pro staat concreet genoemd op de T-Mobile website. Vreemd. (Op de website staat overigens de P30 Pro 8/128, ik weet niet of dat ook het exacte type is dat jij hebt. Ik heb zelf geen Android.)


Klopt helemaal, die versie heb ik ook.

Toch is er blijkbaar iets anders in de software aan de kant van Tele2/tmobile nu. Alleen Tele2 kan nu iets doen, het is even afwachten voor nu.

Dat niet, het is een samenspel tussen provider en fabrikant. Andere toestellen werken wel perfect, dus het ligt niet alleen aan het netwerk of alleen aan het toestel.


Op oude toestellen werkt het inderdaad niet, maar de P30 Pro staat concreet genoemd op de T-Mobile website. Vreemd. (Op de website staat overigens de P30 Pro 8/128, ik weet niet of dat ook het exacte type is dat jij hebt. Ik heb zelf geen Android.)


Klopt helemaal, die versie heb ik ook.

Toch is er blijkbaar iets anders in de software aan de kant van Tele2/tmobile nu. Alleen Tele2 kan nu iets doen, het is even afwachten voor nu.

Dat niet, het is een samenspel tussen provider en fabrikant. Andere toestellen werken wel perfect, dus het ligt niet alleen aan het netwerk of alleen aan het toestel.

Dat vertelde ik eerder, uiteindelijk gaat het om de communicatie tussen 2 partijen. Als klant moet je hier natuurlijk niet het dupe van zijn denk ik zo toch?


Nee, maar zou er niet teveel op rekenen. 


Op oude toestellen werkt het inderdaad niet, maar de P30 Pro staat concreet genoemd op de T-Mobile website. Vreemd. (Op de website staat overigens de P30 Pro 8/128, ik weet niet of dat ook het exacte type is dat jij hebt. Ik heb zelf geen Android.)


Klopt helemaal, die versie heb ik ook.

Toch is er blijkbaar iets anders in de software aan de kant van Tele2/tmobile nu. Alleen Tele2 kan nu iets doen, het is even afwachten voor nu.

Dat niet, het is een samenspel tussen provider en fabrikant. Andere toestellen werken wel perfect, dus het ligt niet alleen aan het netwerk of alleen aan het toestel.

Dat vertelde ik eerder, uiteindelijk gaat het om de communicatie tussen 2 partijen. Als klant moet je hier natuurlijk niet het dupe van zijn denk ik zo toch?

Dat zei ik, dus niet alleen Tele2 kan nu iets doen. De fabrikant kan ook de markt in de gaten houden, zij zullen uiteindelijk hun toestellen moeten updaten, T-Mobile heeft in totaal een aardig marktaandeel. Mijn oude iPhone 6S met laatste updates ondersteunt het zelfs en die bestond al lang voordat T-Mobile VoWIFI aanbood. Misschien heeft jouw toestel een ROM flash nodig? https://huaweiflash.com/how-to-flash-huawei-p30-pro-stock-firmware-all-firmwares/#Download_Huawei_P30_Pro_Stock_Firmware


Nee, maar zou er niet teveel op rekenen. 

Want? de ondersteuning op T-Mobile zelf lukt wel (geprobeerd van iemand met een T-Mobile sim).

Dus het zou moeten kunnen werken technisch gezien.


Op oude toestellen werkt het inderdaad niet, maar de P30 Pro staat concreet genoemd op de T-Mobile website. Vreemd. (Op de website staat overigens de P30 Pro 8/128, ik weet niet of dat ook het exacte type is dat jij hebt. Ik heb zelf geen Android.)


Klopt helemaal, die versie heb ik ook.

Toch is er blijkbaar iets anders in de software aan de kant van Tele2/tmobile nu. Alleen Tele2 kan nu iets doen, het is even afwachten voor nu.

Dat niet, het is een samenspel tussen provider en fabrikant. Andere toestellen werken wel perfect, dus het ligt niet alleen aan het netwerk of alleen aan het toestel.

Dat vertelde ik eerder, uiteindelijk gaat het om de communicatie tussen 2 partijen. Als klant moet je hier natuurlijk niet het dupe van zijn denk ik zo toch?

Dat zei ik, dus niet alleen Tele2 kan nu iets doen. De fabrikant kan ook de markt in de gaten houden, zij zullen uiteindelijk hun toestellen moeten updaten, T-Mobile heeft in totaal een aardig marktaandeel. Mijn oude iPhone 6S met laatste updates ondersteunt het zelfs en die bestond al lang voordat T-Mobile VoWIFI aanbood. Misschien heeft jouw toestel een ROM flash nodig? https://huaweiflash.com/how-to-flash-huawei-p30-pro-stock-firmware-all-firmwares/#Download_Huawei_P30_Pro_Stock_Firmware

Ja maar ben daar deels met jou eens. De fabrikant kan zeker de markt in de gaten houden, maar hoe weet deze dat Tele2 iets aanpast in haar systemen intern zodat volte en vowifi voor haar toestellen niet meer werkt? Tele2/T-Mobile had toch ook kunnen laten weten van hey huawei, we weten dat jullie niet dat type software geïmplementeerd hebben. Communicatie moet wel van 2 richtingen komen :blush: .

Let op na dat deze type klanten overgezet worden in het nieuwe systeem met nieuwe software kunnen deze klanten geen gebruik meer maken van volte en vowifi. Rom flash is toch niet nodig? heb paar dagen geleden weer een update ontvangen, maar nog steeds geen volte en vowifi.

Wat leuk voor je dat jouw oude 6s het wel ondersteunt, maar ondersteuning van apple is gemakkelijker omdat de basis altijd wel hetzelfde is en er minder diversiteit is.. 

Het punt van mij is dat ik afhankelijk ben van vowifi omdat op bepaalde plekken waar ik kom er geen bereik meer is sinds de uitschakeling van de Tele2 masten en de T-Mobile masten op een ongunstige plek staan.. Nu heb ik op deze plekken dus letterlijk geen bereik meer met Tele2.

 

Wil niet de intentie geven dat ik iemand aan het aanvallen ben nu, maar ik baal erg dat ik als klant hier deels achteraan moet lopen. Gelukkig gaat @Cas van Tele2 navraag doen bij de contactpersoon (Tele2/Huawei) hoe het nu zit, dus dat wacht ik even af. De TD waar ik contact mee had had me goed geholpen maar gaf zelf ook aan dat hij niks kon doen en dan overstappen een optie is, maarja in mijn ogen is dat een optie als het zeker is dat er echt helemaal niks kan gedaan worden en er contact is geweest met Huawei.


Nee, maar zou er niet teveel op rekenen. 

Want? de ondersteuning op T-Mobile zelf lukt wel (geprobeerd van iemand met een T-Mobile sim).

Dus het zou moeten kunnen werken technisch gezien.

Mijn aanname was dat het helemaal niet op het T-Mobile netwerk functioneert, maar dan is het alleen de settings voor Tele2.

En tja Huawei Nederland weet echt wel van grote overnames (en integratie) in de mobiele markt, het gaat om hun business. Maar goed, beide kunnen het initiatief nemen, kennelijk wachten beide partijen nu op elkaar. Maar als Huawei geen Android meer mag installeren (ik weet de allerlaatste status hiervan niet precies), weet ik niet of de buitenlandse markt nog wel interessant voor ze is.


Nee, maar zou er niet teveel op rekenen. 

Want? de ondersteuning op T-Mobile zelf lukt wel (geprobeerd van iemand met een T-Mobile sim).

Dus het zou moeten kunnen werken technisch gezien.

Mijn aanname was dat het helemaal niet op het T-Mobile netwerk functioneert, maar dan is het alleen de settings voor Tele2.

En tja Huawei Nederland weet echt wel van grote overnames (en integratie) in de mobiele markt, het gaat om hun business. Maar goed, beide kunnen het initiatief nemen, kennelijk wachten beide partijen nu op elkaar. Maar als Huawei geen Android meer mag installeren (ik weet de allerlaatste status hiervan niet precies), weet ik niet of de buitenlandse markt nog wel interessant voor ze is.

Snap wel dat ze van overnames afweten, maar niet wat dit in het interne systeem betekend. Maar goed, gaat erom dat het opgelost kan worden.

Maar als Huawei geen Android meer mag installeren (ik weet de allerlaatste status hiervan niet precies), weet ik niet of de buitenlandse markt nog wel interessant voor ze is.

Uhm voor hun huidige toestellen voor het hele gebeuren mag het nog wel, alleen kan het zijn dat er met een nieuwe android update geen google apps meer zijn. Dit betekend niet dat ze onder de '’motorkap'’ niks kunnen aanpassen. Dus dit zouden ze wel kunnen aanpassen lijkt me.


Klopt voor bestaande toestellen. Maar als toekomstige toestellen op de markt brengen geen mogelijkheid eer is, dan zal de aandacht voor de buitenlandse markten snel minder worden aangezien er niets meer kan worden verdiend.


Nee, maar zou er niet teveel op rekenen. 

Want? de ondersteuning op T-Mobile zelf lukt wel (geprobeerd van iemand met een T-Mobile sim).

Dus het zou moeten kunnen werken technisch gezien.

?


Klopt voor bestaande toestellen. Maar als toekomstige toestellen op de markt brengen geen mogelijkheid eer is, dan zal de aandacht voor de buitenlandse markten snel minder worden aangezien er niets meer kan worden verdiend.

Dat zou wel erg jammer zijn, je sluit een contract af met Tele2 onder voorwaarde dat je bepaalde dingen kan gebruiken. Na een tijd  kan dat opeens niet meer en dan kunnen ze vanuit de klantenservice alleen maar aangeven dat de enige optie is om het contract te ontbinden.. Niet vanuit het forum ( @Cas van Tele2 bedoel niet jou persoonlijk), Krijg het gevoel alsof Tele2 liever een klant verliest dan hier nog in te investeren. Ik moest dus zelf uitvogelen dat Tele2 de optie had met Huawei aan tafel te zitten, 2e lijns en 3e lijns van Tele2 kwamen hier niet vanuit hun zelf mee terwijl ze dit 2 weken geleden al hadden kunnen doen. Daar baal ik van.


Als Huawei blijvend geen Android meer mag gebruiken, dan is het een aflopende zaak. Dat begint met dit soort zaken. Voor zowel provider als leverancier zit er weinig toekomst potentieel in. Misschien heeft Tele2 wel contact gehad, denk dat er weinig bekendgemaakt wordt over dat soort informatie uitwisseling.


Update vanuit Tele2.

Contact gehad met de TD, deze gaf duidelijk aan dat de P30 serie van Huawei en daar onder series niet meer ondersteunt gaan worden in het nieuwe T-Mobile/Tele2 systeem mbt Vowifi en VoLTE. De reden is dat Huawei geen update meer gaat aanbieden voor deze toestellen en daar onder is waarschijnlijk door de kosten die hier mee gemoeid zijn.. De TD gaf aan dat ik met T-Mobile wel VoLTE en Vowifi zou hebben, maar dan ben ik wel stuk duurder uit voor de helft minder internet GB..

 

Helaas ben ik wel afhankelijk voor Vowifi en moet ik dus verder kijken, zonder VoLTE kon ik nog wel leven. Dus moet ik verder kijken, maar kom wel weer terug als ik ooit een nieuwe telefoon heb :wink: .

 

Tip: misschien pagina van Huawei aanpassen: Toestelhulp | Krijg hulp met je Huawei-apparaat | Tele2 Dat de meeste Huawei toestellen het niet meer ondersteunen?