Ongeveer 6 tot 8 keer per dag, elke dag weer, krijg ik een sms van Tele2. Eerst "welkom in Guatemala" (waar ik niet ben) en dan "welkom in Colombia", (waar ik wel ben). Aanbieding Verre Landenbundel, 1 hele gigabyte voor 30 euro... Aangezien ik met een plaatselijk simkaartje 24 gb kan kopen voor 7 (zeven!) euro gaan we dat niet doen. Maar hoe zet ik die sms pesterij uit?
Meerdere welkomst smsjes Colombia en Guatemala
Beste antwoord door Atonie
Hi Antonie, uiteraard graag gedaan! Het leek me inderdaad al sterk door de afstand die ertussen zit, maar nu je Tigo benoemd, kom ik er toch weer even op terug. Tigo is namelijk wel een netwerk dat gebruikt kan worden in Guatemala (en niet in Colombia). Zie deze pagina.
Je zou inderdaad eens kunnen testen wat
Ik heb trouwens ook een snellere (tijdelijke) oplossing om de smsjes uit te zetten. Ik kan de welkomst smsjes volledig uitzetten. Dit betekent wel dat je geen smsjes ontvangt als je daadwerkelijk over de grens gaat. Dat is normaal gesproken niet heel handig, maar het zou een prima tijdelijke oplossing kunnen zijn voor deze twee maanden. Je moet dan alleen zelf even opletten, zodra je de grens over gaat om de tarieven op deze pagina te bekijken voor het land waar je bent.
Mocht je dit niet fijn vinden - geen probleem, dan zet ik de case alsnog voor je door. Laat het me maar weten! 😄
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.