Hallo ik vraag me af waarom mn tegoed wat ik niet gebruik vervalt, zou t normaal vinden dat dit blijft staan miv nieuwe maand daar ik er ook voor betaald heb
Je betaald voor een x tegoed per maand, is de maand op dan vervalt je tegoed en daar is niets aan te doen.
Overgebleven data kan niet meegenomen worden naar de nieuwe maand, dat staat zo in de voorwaarden.
Er was één provider waar dit kon. Inmiddels is die provider opgegaan in KPN en bij nieuwe abonnementen bestaat dit dus niet meer.
Een abonnement is geen prepaid met een ‘tegoed’. Bij een abonnement heb je een maandelijks verbruik van xGB en belminuten afgekocht tegen een afgesproken, voordeliger tarief. Boven dit afgesproken verbruik betaal je extra tegen een ander tarief. Of je de afgekochte hoeveelheid verbruikt is aan jezelf. Door de zekerheid van de maandelijkse (minimum) bedragen kan de provider het voordeligere tarief bieden.
Hollandse Nieuwe had ook een tijd dat beltegoed kon worden meegenomen naar volgende maanden. Blijkbaar was dat verdienmodel niet levensvatbaar. Klachten kunnen naar de oa. Consumentenbond worden gestuurd. Een prepaid simmetje ipv een postpaid abonnement kan een oplossing zijn.
Er was één provider waar dit kon. Inmiddels is die provider opgegaan in KPN en bij nieuwe abonnementen bestaat dit dus niet meer.
Meerdere providers waren er die dat deden. Blijf het vreemd vinden. Je koopt een glas bier neemt een slok en als je even wacht pakt het barpersoneel je glas af. Maar wel de volle mep betalen. Bij zo'n tent kom je nooit meer terug. Verschil is dat de Telco's these days allemaal dezelfde strategie hanteren. Oa. door de belachelijk hoge ‘veiling’ bedragen om de ‘ether’ te mogen gebruiken. Aandeelhouders en concurrentie zijn nou eenmaal de keywords in de kapitalistische maatschappij waarin we leven.
Er was eens ..., maar was is verleden tijd.
En vroeger was alles beter (zegt men)
Er was één provider waar dit kon. Inmiddels is die provider opgegaan in KPN en bij nieuwe abonnementen bestaat dit dus niet meer.
Meerdere providers waren er die dat deden. Blijf het vreemd vinden. Je koopt een glas bier neemt een slok en als je even wacht pakt het barpersoneel je glas af. Maar wel de volle mep betalen. Bij zo'n tent kom je nooit meer terug. Verschil is dat de Telco's these days allemaal dezelfde strategie hanteren. Oa. door de belachelijk hoge ‘veiling’ bedragen om de ‘ether’ te mogen gebruiken. Aandeelhouders en concurrentie zijn nou eenmaal de keywords in de kapitalistische maatschappij waarin we leven.
Bier is prijs per stuk/hoeveelheid, in een abonnement is dat niet zo. Vergelijk het met een contract waarbij je afspreekt dat je op een avond in de kroeg elk uur 10 bier kan drinken voor de kosten van 5 bier. Je hoeft niet elk uur 10 bier te drinken, bij 6 bier is het nog steeds goedkoper. Die 4 bier krijg je er het uur daarna niet meer bij, dat was de afspraak. Voorwaarde bij dit model is dat je het bier wel zelf moet opdrinken en niet mag weggeven. Voor bier misschien een raar model, maar in de telecomwereld heel populair.
Je kunt ook met de barman afspreken dat je begin van de avond 25 bier koopt, dan mag je er zelf zo lang over doen als je wilt om deze op te drinken. Dat is prepaid
Het gaat er gewoon om waarmee je akkoord gaat wanneer je een contract afsluit . Je kunt elke maand je hele bundel verbruiken....Wanneer iedere maand blijkt dat er teveel niet verbruikt is, dan is het misschien een optie bij een volgend abo te kiezen voor een kleinere bundel.
En hoe zit het dan met extra data die je buiten de bundel bijkoopt? Kan je die meenemen naar de volgende maand?
Nee dat kan niet.
En hoe zit het dan met extra data die je buiten de bundel bijkoopt? Kan je die meenemen naar de volgende maand?
Dat is geldig tot eind van de maand waarin je het aanschaft. Bij het kiezen van een extra bundel houdt je dus rekening met de looptijd.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.