beantwoord

Inloggen op MijnTele2 webmail lukt niet

  • 7 September 2020
  • 19 reacties
  • 4934 x bekeken

Reputatie 1
  • Blijvertje
  • 25 reacties

Ik weet 100% zeker dat ik de juiste user + pw gebruik. Want die gegevens werken wél voor bijv. webmail.

Maar zodra ik deze gegevens heb ingevuld als inlog voor MijnTele2, draait er twee minuten een leeg scherm met de volgende URL:

https://sso.tele2.nl/is-authenticationendpoint/checkLoginDSL.html

En na tweee minuten spring dit lege scherm zonder verdere foutboodschap weer naar het eerste inlogscherm waar ik mee begon. Kortom, ik zit in een loop…. :frowning2:

Wat kan dit zijn? Gewoon een storing bij Tele2?

icon

Beste antwoord door HTN 14 September 2020, 21:44

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 1

Nog even twee aanvullingen op bovenstaande vraagstelling:

1.

Ik ben een Versatel-user.

 

2.

De lange URL-versie van dat lege tussenscherm is:

https://sso.tele2.nl/is-authenticationendpoint/checkLoginDSL.html;jsessionid=E6723EFFF7439B8503A4864CCA8FF27C1C72C8F3CC2DF20DD967DA1CF89B0A4489A8700683E7D4EB72934C3F97FD7E91C402947EDA47BDEB994875D2740970EE090ED8593BFC91820B0FE88D997316DF0338C62543D9B9634A4283BFA12463BFABA55E5212B734391D1EDD4F565C89509E63C0BE0C2204DCE9AB6D2E72F6CD9A

 

Reputatie 7

Probeer het eens op webmail.versatel.nl

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @HTN,

Bedankt voor het delen van jouw situatie en de uitleg! Er zijn op dit moment geen problemen bekend met Mijn Tele2. Waarvoor wil je inloggen?
Wil je de oplossing die @pipodeclown biedt eens proberen? Wat gebeurd er dan? Dus inloggen met jouw gegevens webmail.versatel.nl Ik hoor graag of dit werkt! :thumbsup:

 

Reputatie 1

Bedankt voor het meedenken.

Zoals ik al zei kan ik prima op mijn webmail komen met de juiste user-password-combi.

Alleen als ik met dezelfde user-password-combi MijnTele2 wil openen (voor bijv. mijn persoonlijke gegevens, telefoonnummerwijziging, contractgegevens enz. dan lukt dat niet. Ofwel, dan krijg je dus wat ik hiervoor beschreef: géén foutmelding, maar een leeg scherm en na twee minuten terug naar het inlogscherm.

Reputatie 1

Ook als ik bij die algemene ‘MijnTele2’ niet alleen mijn naam vóór @ intik (als usernaam), maar naam@versatel.nl, ook dan doet het systeem hetzelfde: geen inlog, maar na twee minuten terug naar het inlogscherm.

 

Reputatie 1

Even geprobeerd op m'n iPhone. En daar lukt het wel. Zal dus wel aan mijn computer liggen. Een beveiligings-issue,of zoiets. En ik heb laatst alle cookies verwijderd…..  Zal wel lastig zoeken worden. Maar ik kan dus via een omweg wel bij mijn gegevens. Alleen een raadsel wat ik moet veranderen aan deze computer om deze inlog hier wel goed te laten verlopen.

Reputatie 7

Even geprobeerd op m'n iPhone. En daar lukt het wel. Zal dus wel aan mijn computer liggen. Een beveiligings-issue,of zoiets. En ik heb laatst alle cookies verwijderd…..  Zal wel lastig zoeken worden. Maar ik kan dus via een omweg wel bij mijn gegevens. Alleen een raadsel wat ik moet veranderen aan deze computer om deze inlog hier wel goed te laten verlopen.

Wellicht het beveiligingsniveau van je browser wat te hoog staan?

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @HTN,

Bedankt voor jouw reacties en duidelijke uitleg. Goed dat je het ook geprobeerd hebt met jouw iPhone. Het is vreemd dat je op jouw computer geen toegang hebt. 
Kan je het proberen in een incognito scherm en eventueel een andere browser als dat kan? En het beveiligingsniveau van jouw browser, kan je die aanpassen zoals @pipodeclown tipt?
Wil je jouw Community account aanvullen met jouw gegevens, dan kan ik intern een melding maken van deze case! Ik hoor graag van je en ik sta voor je klaar! :muscle:

Reputatie 1

Heb wat gegevens toegevoegd bij m'n account.

Verder reageert een inlog via bijv. Edge op dezelfde manier als mijn standaardbrowser Firefox. Dus denk ik eerder dat het aan het beschermingsniveau van mijn Bitdefender ligt bijvoorbeeld, dan aan de beveiliging binnen de browser.

Eerlijk gezegd kan ik er wel mee leven nu ik de work-around ken via mijn telefoon. Maar blijf inhoudelijk wel nieuwsgierig natuurlijk hoe zoiets dan toch komt…..

Reputatie 7

Schakel je virusscanner eens een minuut uit en probeer het.

Reputatie 1

Op zich goede tip. Maar helaas. Dus ook niet in Bitdefender.

Reputatie 7

Dan toch het beveiligingsniveau van je browser?

ik log weinig in op MijnTele2, maar heb het nu even geprobeerd (voor vast internet)

Ook ik krijg een link (de eerste maal heel lang zoals in het bericht van topicstarter. maar een tweede keer alleen  https://sso.tele2.nl/is-authenticationendpoint/checkLoginDSL.html maar daar komt geen reactie op (zowel Chrome als Firefox) 

Pingen naar sso.tele2.nl geeft timeouts

Het lijkt erop dat er een foute link onder de knop zit

 

AANVULLING: Nieuw wachtwoord aanvragen werkt wel, maar daarmee inloggen niet.

Reputatie 7

Lukt het via deze link?


https://sso.tele2.nl/is-authenticationendpoint/login.do?client_id=RiL4I6bVWyzlDN5ed8E56ezlnK4a&commonAuthCallerPath=%2Foauth2%2Fauthorize&forceAuth=false&nonce=1udcvJhARJCvgG0DvyZGhhSqRMxui4qM&passiveAuth=false&redirect_uri=https%3A%2F%2Fmijntele2.tele2.nl%2Fmijntele2%2Fwso2DSLOpenIdLogin&response_type=code&scope=openid&state=WaC3gn&tenantDomain=consumer.tele2.nl&sessionDataKey=cfcd4163-c5e6-458c-afe9-df2831d4f81c&relyingParty=RiL4I6bVWyzlDN5ed8E56ezlnK4a&type=oidc&sp=MijnTele2_Fixed&isSaaSApp=false&authenticators=BasicAuthenticator:LOCAL

Dan komt er een pagina met een klein groen woordje  Sorry

 

Nu werkt de normale manier weer wel. Of dit door aanvragen nieuw wachtwoord komt of iets anders weet ik niet.

Reputatie 1

Dank voor de steun van WhTurner:wink:  Dan heb ik tenminste niet het idee dat ik de enige ben die dit probleem heeft….:disappointed_relieved:

Net ook weer de normale inlog-weg geprobeerd. En net als WhTurner lukt het nu wel. Zal dus echt wel iets bij Tele2 zijn geweest…. vermoed ik. Hoe dan ook. Het werkt weer.

Blij.

Dank voor jullie hulp en steun.

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @HTN,
Goed om te horen dat het weer werkt! Het probleem wordt nog onderzocht door de technische dienst maar bij jou is het opgelost. Bedankt voor jouw update! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben of kunnen we je ergens bij helpen, geef een seintje. De Community staat altijd voor je klaar! :innocent:

Bedankt @WhTurner en @pipodeclown voor jullie hulp! 

Reputatie 1

Hoi Cas,

Dank voor de goede afsluiting van dit topic….

De laatste dagen staan er relatief veel van dezelfde inlog-problemen op het forum.

Daarbij zie je steeds het verschijnsel dat de oplossing klaarblijkelijk ‘buiten ons’ heeft gelegen (‘het lukte opeens weer'). De conclusie ‘het is dus een issue aan de Tele2-kant geweest’  is een uitspraak die ik misschien niet 100% hard kan maken is, maar ligt als conclusie zeker voor de hand.

Ik blijf dan altijd nieuwsgierig. En in dit soort situaties bevreemd het mij altijd een beetje dat Tele2 niet wat meer openheid van zaken geeft rond de oorzaak. Ik wil daarbij dus niet meteen een beschuldiging uiten. Maar blijf toch een beetje met de vraag zitten: wat is hier nou aan de hand geweest en kan er af en toe vanuit Tele2 ook een bericht komen van iets als: “sorry, we hebben als Tele2 nu pas de oorzaak ontdekt…. en sorry voor de overlast.” 

Ik zou zoiets in elk geval sympathiek vinden.