Skip to main content

Ik ben inmiddels al 12 dagen aan het proberen om contact te krijgen met Tele2, dit i.v.m. inlogproblemen met die nieuwe TV-box die men mij heeft gestuurd.

• Dat telefoonnummer van de klanten"service” 020-7544444 is of niet bereikbaar, of je blijft een eeuwigheid in de wacht staan met een zeer irritant deuntje en een regelmatig terugkerend even geduld aub, of je wordt (meestal tegen de avond) al gelijk weer weggedrukt met een kort piepje na het intoetsen van keuzenummertje 1. 
  • Contact via de website gaat ook niet, want de gehele website staat op een normale pc (microsoft edge) op zwart en is dus totaal niet te gebruiken.

Van een telecombedrijf verwacht ik op z'n minst toch wel dat ze zelf ook op een normale manier bereikbaar zijn voor hun klanten, maar blijkbaar denkt Tele2 hier toch wat anders over of gaat er in ieder geval heel anders mee om.

Iemand enig idee hoe communicatie met Tele2 nog wel mogelijk is, of moet ik maar gewoon stoppen met betalen zodat ze waarschijnlijk met mij contact op gaan nemen?

Heb je een abonnement bij Tele2 of bij Odido? 

Van allebei is de website (tele2.nl en Odidi.nl) bij mij gewoon bereikbaar.

Maar daar is geen mogelijkheid om een vraag te stellen.

Als je bij Odido zit, kan je je vraag in het forum van odido stellen (  https://community.odido.nl/ )

Bij Tele2 (Tele2 thuis abonnement), en Tele2 schijnt daarin soms wel en soms niet bij Odido te behoren… enige vorm van logica ontbreekt mij daarin nog steeds volledig, vorig jaar liep die communicatie hier ook al fors mis doordat Tele2 en Odido langs elkaar heen werken en ze deze beide namen gewoon door elkaar heen gebruiken.

Vanmiddag kreeg ik bij de 3e poging tot mijn grote verbazing via het Tele2 klantenservice telefoonnummer opeens een dame van Odido aan de lijn, die kon me helaas ook niet verder helpen maar ze gaf mij wel het inmiddels beruchte telefoonnummer 020-7544444 waarmee ik contact met Tele2 kan krijgen... het nummer dus waarmee ik nu dus al 13 dagen tevergeefs probeer te bellen.

Volgens de vele Tele2 mailberichten die ik over die nieuwe tv-box heb ontvangen moet ik deze tv-box wel voor 1 november aangesloten (en ingelogd) hebben want vanaf die datum werkt de oude tv-box niet meer… kortom ik zie de bui al hangen.

Ik krijgt tele 2 ook niet aan de lijn verbinding wordt steeds verbroken.Tijd om naar een ander provider te gaan 11 jaar bij tele2☺️

Hoi, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je mijn collega's van de klantenservice niet te pakken krijgt. Wanneer en hoelaat probeerde je contact op te nemen? De telefonische klantenservice is dorodeweeks van 9 tot 17:30 uur open en gesloten in het weekend en op feestdagen. In de ochtend zou het rustig moeten zijn, dus probeer het nu nog eens. Wat is precies je vraag over de TV box? Dan zet ik je vraag meteen door naar mijn collega. Ik hoop dat ik 'm dan snel kan beantwoorden!

Fijn om nu pas en via deze weg te moeten vernemen dat die klanten”service” van Tele2 alleen maar bereikbaar is op de tijden dat een normaal mens aan het werk is, dat verklaart in ieder geval waarom na het afluisteren van het welkomstwoord en intoetsen van het keuzemenu de verbinding in de afgelopen 13 dagen al vele keren direct botweg verbroken werd… is het nou zo moeilijk om dan gelijk even netjes te zeggen dat de klanten"service” op dat moment gesloten is en op welke tijden je nog wel een soort van bereikbaar zijn?

Maar dat verklaart echter nog niet waarom ik al die overige keren meer als 15 minuten tevergeefs heb moeten wachten om iemand aan de lijn te krijgen…. en ook niet waarom elke poging tot mailcontact simpelweg als undeliverable retour komt.

Afijn, vandaag een snipperdag op moeten nemen i.v.m. die vooroorlogse tijden, en na vanochtend nog 2x een poos in de wacht te hebben gestaan heb ik ook eindelijk een vriendelijke dame aan de telefoon gekregen die mij uitstekend verder heeft geholpen zodat ik die nieuwe TV-boxen (2 stuks) eindelijk eens aan kon sluiten… hulde voor die dame, maar absoluut niet voor Tele2.

Het beloofde eitje wat betreft het aansluiten van die nieuwe boxen valt nog enigszins tegen (moest met grote tegenzin eerst de voorwaarden van al die Google troep accepteren en alles op 1 afstandsbediening lukt ook niet) maar ik heb nu in ieder geval wel weer een tv-ontvangst via die nieuwe boxen.

Dankzij die bijna 2 weken ergernis (en 2 eerdere akkefietjes in de afgelopen paar jaar) ben ik echter ook op zoek gegaan naar een ander telecombedrijf wat de klantvriendelijkheid en bereikbaarheid een aanmerkelijk stuk hoger in het vaandel heeft staan dan het huidige Tele2/Odido.

3x is scheepsrecht, de stekker gaat er binnenkort definitief uit na ruim 20 jaar trouwe klant geweest te zijn bij Versatel en Tele2 (en blijkbaar ook Odido???), het abonnement is opgezegd en ik ga verder met Delta op de glasvezel… die zijn in ieder geval al veel beter bereikbaar (ma-vr van 8.00 tot 21.00 en za van 10.00-16.00) en ze hebben ook nog een “life” dealerschap op loopafstand waar ik ook gewoon naar binnen kan lopen met mijn vragen/problemen. (en Delta is voor de eerste 12 maanden ook nog aanmerkelijk goedkoper)

Voor diegenen die hier op mijn vraag gereageerd hebben: allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties.

En voor Tele2/Odido: tot nooit weer ziens.

Kan mijn account hier verwijderd worden?

krijg ik direct na het posten van mijn laatste bericht het volgende te lezen:

“your post has been submitted. It will be published after a review by our moderators.”

Wordt er hier gecensureerd vanwege het vermelden van de naam van een concurrent waar ik op over stap?

Bij mij hetzelfde!

ik krijg wel op de tv steeds de melding dat ik de nieuwe tv box moet installeren want anders is het scherm straks zwart. MAAR IK HEB DE BOX NIET ONTVANGEN!!!

en via telefoon of mail contact kan je vergeten. 

Tijd misschien om toch maar over te stappen?

iemand een idee welke provider gied is en ook niet zo duur??

Sterkte allemaal. 
Groet,

Richard

Idem tranendal qua bereikbaarheid als hierboven beschreven richting ‘klantenservice’. Uren aan de lijn met irritant deuntje, en verder zelfde ritueel als beschreven zoals hierboven met 0 resultaat qua bereikbaarheid, Laat maar wachten jongens, lijkt wel ontmoedigingsbeleid van categorie ‘Hoe kom je van je klanten af’. Al vele uren wachttijd. Heb nog het ‘geluk’ gehad dat ik die nieuwe box heb ontvangen en geïnstalleerd. Helaas ‘bevriest’ de tv bij verschillende programma's soms meerdere malen per minuut, uiterst irritant. Allereerst contact gehad met Odido, maar die ‘poeieren’je af met de verwijzing naar tele2, en daar kan je uren wachten tot je een ons weegt!

Wordt het idd tijd voor een andere provider, moet wel lukken zo met de extra wacht stimulans vanuit Tele2.

Idd zoals hierboven:  ‘Sterkte Allemaal’

Groeten,

Harry

Trouwens al jaartje of 15 a 20 klant van Tele2, maar dat wordt natuurlijk gezien als een diskwalificatie!

Ik ben (was) al klant toen het nog Versatel was, dus al ruim voor de overname door Tele2.

Op het verzoek per mail van het Tele2 community team aan mij (Laat je het ons even weten of dit je heeft geholpen? Jou bevestiging helpt andere community-leden sneller het beste antwoord te vinden en dat waarderen wij heel erg!) heb ik 2 dagen geleden dus geprobeerd om het verdere verloop hier ook even te laten weten.

Dit heb ik op een nette en correcte manier die ook absoluut niet tegen de gestelde forumregels in gaat gedaan, maar dat bericht wordt om één of andere mij volstrekt onduidelijke reden hier dus niet gepubliceerd ondanks dat er geen onvertogen woord of onwaarheid in dat bericht vermeld staat.

(hierin gaf ik o.a. aan dat ik toch eindelijk telefonisch contact heb gekregen met een vriendelijke Tele2 dame die mij uitstekend op weg heeft geholpen, gaf ik wat tips waarmee de Tele2 klantenservice op een simpele manier al wat klantvriendelijker kan worden, en gaf ik aan waarom ik toch mijn afscheidsbesluit heb genomen en zeer binnenkort over stap naar een andere provider)

Ow ja…. dat beeld bevriezen ervaar ik trouwens ook al 2 dagen bij enkele Nederlandse zenders, maar i.v.m. de al geplande overstap neem ik het nu maar even voor lief...

Hoi @geduld op, excuses dat jouw reactie als spam gemarkeerd stond. Dit gebeurd heel soms automatisch. Ik heb je bericht gepubliceerd en bedankt voor de terugkoppeling in je reactie. Excuses voor het ongemak en ik wens je heel veel plezier met Delta! Wil je je account nog verwijderd hebben? Dan zal ik dit zo direct voor je in orde maken!

Hoi @h.vande.ruit, het is bij ons bekend dat de wachttijden bij de klantenservice op dit moment extra lang zijn. Excuses hiervoor. Wat betreft het TV beeld dat is ook bekend en onze IT-afdeling werkt er nog aan om dit op te lossen. Wel ontvangen ze graag meldingen en voorbeelden. Ik wil je vragen opnieuw te bellen met mijn collega's op 020-7544444, zodat zij de melding door kunnen zetten om IT te helpen dit sneller te verhelpen. 

Ps: het plakken van dezelfde reacties in verschillende topics is niet toegestaan en niet nodig.

Hoi @geduld op, excuses dat jouw reactie als spam gemarkeerd stond. Dit gebeurd heel soms automatisch. Ik heb je bericht gepubliceerd en bedankt voor de terugkoppeling in je reactie. Excuses voor het ongemak en ik wens je heel veel plezier met Delta! Wil je je account nog verwijderd hebben? Dan zal ik dit zo direct voor je in orde maken!

Hoi Marciano,

Excuus aanvaard, en als je mijn account nog wilt verwijderen dan heel graag want ik ben hier inmiddels uitgesproken.

Ik wens jullie allen veel sterkte en beterschap met Tele2.

Reageer