Bundelbooster activeren bij 100% verbruik lukt niet

  • 7 December 2020
  • 13 reacties
  • 3999 x bekeken

Ik erger me rot aan dit probleem. Ik heb unlimited 4g en gebruik dat erg veel. Daardoor heb ik regelmatig met de bundelbooster te maken. Nou werkt dat allemaal leuk en aardig, zolang ik hem maar activeer in de app, nádat ik 80% van de vorige booster heb verbruikt, maar vóórdat ik 100% heb verbruikt. Op dat moment houdt de app namelijk gewoon op met werken voor mij. Ik blijf maar naar een draaiend cirkeltje turen terwijl ie probeert te laden, wat enorm frustrerend is.

Ik weet dat ik ook via sms een bundelbooster kan activeren, dat probeer ik in dat geval dan ook. Maar zelden werkt dat in 1x. Vaak moet ik vliegtuigmodus aanzetten en weer uit, dat een paar keer herhalen, voordat het smsje door lijkt te komen en ik weer verder kan internetten.

Ook als ik wel een smsje krijg waarin staat dat het gelukt is om de bundelbooster te activeren, heb ik vaak alsnog geen internet tot ik, je raadt het al, vliegtuigmodus weer aan en uit heb gezet. Ik vind dit echt een enorm gezeik, voor het nieuwe netwerk is ingegaan werkte een smsje sturen altijd, ook als je al 100% hebt verbruikt. Nu zit ik elke keer weer zonder internet. Lekker unlimited, niet dus… iemand een idee?


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Tja, de FUP bij alle providers is 5GB per dag. Als je meer wilt gebruiken dan is dat kosteloos maar zijn er wat beperkingen van toepassing. Je zult per 1gb moeten bestellen en je internet kan gestopt worden als de bundel op is. Misschien is dit abonnement niet helemaal voor jou geschikt. Als je heel veel meer data nodig hebt dan is een vaste aansluiting met wifi een beter alternatief voor unlimited EN ononderbroken internet.

Tja, de FUP bij alle providers is 5GB per dag. Als je meer wilt gebruiken dan is dat kosteloos maar zijn er wat beperkingen van toepassing. Je zult per 1gb moeten bestellen en je internet kan gestopt worden als de bundel op is. Misschien is dit abonnement niet helemaal voor jou geschikt. Als je heel veel meer data nodig hebt dan is een vaste aansluiting met wifi een beter alternatief voor unlimited EN ononderbroken internet.

Ik vind het prima dat mijn internet stopt met werken op het moment dat ik 5GB of daarna een booster van 1GB heb opgebruikt. Maar het lijkt me toch dat de app gewoon moet blijven werken op het moment dat ik een bundelbooster wil gebruiken? Ik vraag me af of dat een specifiek probleem is wat ik heb, of werkt bij iedereen de app niet meer als je 100% hebt verbruikt?

Of dat ik op z'n minst een sms kan sturen. Als het allemaal wat langer duurt, prima. Maar nu moet ik zelf elke keer weer vliegtuigmodus aan en uit zetten voordat mn internet werkt, dat lijkt me toch geen bewuste implementatie van de FUP, of wel?

Reputatie 7

Dat is inderdaad een gehannes en geen fraaie oplossing, zou beter moeten kunnen. We lezen dat helaas in meerdere topics van klanten. Overigens zou aanvullen via de app wel moeten blijven werken na 100% verbruik.

Dat is inderdaad een gehannes en geen fraaie oplossing, zou beter moeten kunnen. We lezen dat helaas in meerdere topics van klanten. Overigens zou aanvullen via de app wel moeten blijven werken na 100% verbruik.

Oeps per ongeluk als beste antwoord gemarkeerd. De app werkt bij mij echt niet meer na 100% verbruik. Ik zou ook verwachten dat ie nog zou moeten blijven werken...

Reputatie 6
Badge +2

Hey @jvkeizer,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen om ervoor te zorgen dat jouw bundelbooster weer goed werkt.

Bedankt voor de duidelijke uitleg en het compleet invullen van jouw Community account! De bundelbooster kan je op twee manieren aanvragen. Per sms of via de app. 
Sms naar 1280 de tekst ‘NOG 1GB’ om de booster te activeren. Laten we samen kijken naar een oplossing voor de problemen met de app! Wat betreft de app die zou moeten blijven werken ookal is jouw verbruik op. Kan jij proberen of je nog wel via de website MijnTele2 kan benaderen als jouw data op is? Wat ook nog wel eens wilt helpen is om de MijnTele2 app te verwijderen en deze opnieuw te installeren. Is jouw toestelsoftware up to date? Oudere software wilt ook wel eens voor problemen zorgen! Welk toestel gebruik je?

Ervaar je deze problemen als je de dagbundel van 5GB op hebt of gaat het om de 1GB bundelbooster? Ons systeem is er op ingericht dat je vanaf 80% verbruik van je bundel de bundelbooster kan activeren. 


Ik hoor graag van je zodat we dit kunnen oplossen. De Community staat je klaar! :muscle:

Hey @jvkeizer,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen om ervoor te zorgen dat jouw bundelbooster weer goed werkt.

Bedankt voor de duidelijke uitleg en het compleet invullen van jouw Community account! De bundelbooster kan je op twee manieren aanvragen. Per sms of via de app. 
Sms naar 1280 de tekst ‘NOG 1GB’ om de booster te activeren. Laten we samen kijken naar een oplossing voor de problemen met de app! Wat betreft de app die zou moeten blijven werken ookal is jouw verbruik op. Kan jij proberen of je nog wel via de website MijnTele2 kan benaderen als jouw data op is? Wat ook nog wel eens wilt helpen is om de MijnTele2 app te verwijderen en deze opnieuw te installeren. Is jouw toestelsoftware up to date? Oudere software wilt ook wel eens voor problemen zorgen! Welk toestel gebruik je?

Ervaar je deze problemen als je de dagbundel van 5GB op hebt of gaat het om de 1GB bundelbooster? Ons systeem is er op ingericht dat je vanaf 80% verbruik van je bundel de bundelbooster kan activeren. 


Ik hoor graag van je zodat we dit kunnen oplossen. De Community staat je klaar! :muscle:

Hoi Cas, bedankt voor je antwoord en dat je me wil helpen. Ik weet dat je ook kan sms’en, maar als ik dat doe moet ik altijd vliegtuigmodus een tijdje aan en dan weer uitzetten voor ik internet heb, soms zelfs meerdere keren. Niet ideaal dus.

Wat betreft de app en de website: geen van beiden werkt meer bij 100% verbruik. Ik heb wat screenshots toegevoegd om te laten zien hoe dat eruit ziet. Ik heb ook geprobeerd de app opnieuw te installeren, wat ook niet hielp.

Mijn toestel is een Xiaomi Mi 9T Pro. Ik heb daarop de nieuwste software: MIUI Global 12.0.1(QFKMIXM) en Android 10 QKQ1.190825.002 en Android security patch level 2020-05-01.

Dit probleem is me tot nu toe alleen opgevallen bij de 1GB bundelbooster, maar ik kan niet uitlsuiten dat het bij de dagbundel hetzelfde is.

Verder is er sinds vandaag een nieuwe ontwikkeling: soms stopt mijn internet te werken zonder dat ik uberhaupt een sms krijg waarin staat dat ik 80 of 100% van mijn bundel heb verbruikt. Als ik dan naar de app ga naar het tabje "data kopen”, staat er dat er op dit moment geen databundel beschikbaar is omdat er al een actief is. Ook hier lijkt de enige oplossing een sms sturen en meerdere keren airplane mode aan en uit zetten... Net wat anders dan eerst, maar de gevolgen zijn nog steeds hetzelfde: geen internet…

 

 

@Cas van Tele2 toch wel jammer dat ik nu geen reactie meer krijg na mijn uitgebreide antwoord...

@Cas van Tele2 toch wel jammer dat ik nu geen reactie meer krijg na mijn uitgebreide antwoord...

Welkom bij Tele2. Het is niet verrassend dat Tele2 maar 1 ster heeft op Trustpilot en ervaringen.nl. 

Reputatie 7
Badge +12

Dat valt wel mee hoor. Tele2 heeft op trustpilot een 1.4 en is hetzelfde als T-Mobile, kpn en Vodafone.  Dat zegt dus meer over het type klant dat zijn ervaring deelt op dit platform dan dat alle providers slecht zijn.

Reputatie 7
Badge +8

Ik denk dat er weinig klanten zijn die naar trustpilot gaan om er tien sterren uit te delen. Alleen mensen die ontevreden zijn gaan zich daar aan elkaar bevestigen. Maar oplossingen vind je daar normaal gezien niet.

Hier normaal ook niet in het weekend. Cas en Rox zijn er hopelijk maandag weer. De technische dienst is wel telefonisch bereikbaar op zaterdag, maar waarschijnlijk hebben ze ook niet direct een oplossing bij de hand. Het forum is de beste ingang om iets te bereiken bij tele2 uit eigen ervaring. Helaas is daar ook blijkbaar op bezuinigd. 

Ik heb onbeperkt internet niet nodig, dus geen ervaring hiermee. Eigenlijk zou het met sms moeten werken zonder uitval. De app ligt er natuurlijk uit als internet weg is. 

Succes ermee. 

Ik denk dat er weinig klanten zijn die naar trustpilot gaan om er tien sterren uit te delen. Alleen mensen die ontevreden zijn gaan zich daar aan elkaar bevestigen. Maar oplossingen vind je daar normaal gezien niet.

Hier normaal ook niet in het weekend. Cas en Rox zijn er hopelijk maandag weer. De technische dienst is wel telefonisch bereikbaar op zaterdag, maar waarschijnlijk hebben ze ook niet direct een oplossing bij de hand. Het forum is de beste ingang om iets te bereiken bij tele2 uit eigen ervaring. Helaas is daar ook blijkbaar op bezuinigd. 

Ik heb onbeperkt internet niet nodig, dus geen ervaring hiermee. Eigenlijk zou het met sms moeten werken zonder uitval. De app ligt er natuurlijk uit als internet weg is. 

Succes ermee. 

Mijn gedachte was inderdaad dat ik hier telefonisch niet verder mee zou komen, maar kan het natuurlijk altijd proberen. Wat betreft weekend; mijn reactie was op dinsdag en de follow up op donderdag, dus er was tijd genoeg om te reageren. Ze zullen zich bij Tele2 wel realiseren dat dit probleem niet op te lossen is of zo

Reputatie 7

Ik denk dat de techneuten het gewoon druk hebben.

Tja, de FUP bij alle providers is 5GB per dag. Als je meer wilt gebruiken dan is dat kosteloos maar zijn er wat beperkingen van toepassing. Je zult per 1gb moeten bestellen en je internet kan gestopt worden als de bundel op is. Misschien is dit abonnement niet helemaal voor jou geschikt. Als je heel veel meer data nodig hebt dan is een vaste aansluiting met wifi een beter alternatief voor unlimited EN ononderbroken internet.

Gast lul nou eens niet zo dom weg. 

 

Als je een bundel "koopt" heb je niet gelezen wat hun in de informatie beschrijven???

Doe je het wel voor je data op is word je als nog afgesloten dus stop met het verdedigen van tele2 hou dan gewoon je mond dicht en wacht op Reactie van iemand die echt van tele2 is.