beantwoord

Buitenlandse bedrijven via Nederlandse nummers

  • 7 March 2023
  • 4 reacties
  • 70 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties

Ik word helaas gebeld door buitenlandse bedrijven via Nederlandse nummers. Als ik terugbel krijg ik een gewone Nederlander aan de lijn. Hoe kan dit eigenlijk? Providers hebben dit toch in de hand?

icon

Beste antwoord door eric 8 March 2023, 13:54

Bekijk origineel bericht

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dit is helaas niet te voorkomen. Er zijn vele internet belbedrijven die dit mogelijk maken via voip.

Hallo Eric,

kun je iets meer uitleggen? Deze uitleg kan waar zijn, maar voelt nogal vreemd. 

Reputatie 7
Badge +12

Dit is helaas niet te voorkomen. Er zijn vele internet belbedrijven die dit mogelijk maken via voip.

 

Hoi @GJM , graag leg ik het verder uit.

Neem als voorbeeld een internet bel aanbieder als “de belfabriek". Je vraagt online een 085 nummer , zoals “085-4000370”. Dat nummer laat je uitkomen op een softphone, inclusief keuzemenu, callcenter mogelijkheden etc.

Voor zo'n softphone heb je alleen een internet verbinding nodig. Je kan dus gewoon op curacao gaan zitten en daar de telefoon voor nummer 085-4000370 opnemen.

Dit soort VOIP bedrijven bieden dit niet alleen aan voor Nederlandse nummers, maar ook voor buitenlandse nummers. Je kan dus op heel veel nummers in curacao bereikbaar zijn...

Dus je kunt bestaande nummers aanvragen voor zo’n softphone? Want nummers van bestaande abonnementen worden door die belfabrieken gebruikt.  Zijn daar geen protocollen voor die dat voorkomen? Internetpanel zijn toch ook uniek?

Reageer