Welke variant heeft jouw voorkeur? Denk met ons mee!

  • 17 November 2017
  • 17 reacties
  • 4628 x bekeken

Reputatie 5
We zijn altijd op zoek om jullie een prettigere en leukere ervaring voor te schotelen. Daarom zullen we in de aankomende tijd vaker jou om advies vragen bij het maken van beslissingen.

Wat is de vraag?
Als je als nieuwe of verlengende klant een contract aangaat ontvang je van ons een bevestiging. Hiervoor hebben we 4 nieuwe varianten gemaakt. De vraag is dus, welke vind jij het best bij ons passen?

Hoe doe je mee?
Dat is gelukkig heel simpel.Klik hieronder op één van de varianten om ze te vergroten en geef aan in de poll welke variant jouw voorkeur heeft. Daarnaast lezen we ook graag terug waarom je juist voor deze variant hebt gekozen, dit kun je doen door een reactie onderaan het topic te plaatsen. :)

Klik hier voor variant A
Klik hier voor variant B
Klik hier voor variant C
Klik hier voor variant D

Vragen?
Is er toch nog iets niet helemaal duidelijk? Plaats dan je reactie hieronder of stuur mij een berichtje.

Tot wanneer kan ik meedoen?
Deze vraag zal ongeveer 2 weken open staan zodat je genoeg tijd hebt om je keuze te maken ;)

Maar dat is nog niet alles!
Niet geheel onbelangrijk; heb je een reactie hieronder achtergelaten? Dan maak je direct kans op een origineel Tele2-presentje! 😉

Welke variant vind jij het prettigst?


17 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Ik heb C gestemd. Ik vind dat stappenplan met 1,2 en 3 het duidelijkst. De blokken onderin afwisselend grijs/wit geeft een rustig en leesbaar overzicht. Beter dan schreewend blauw of alleen wit zodat de overgang van onderwerp niet zo goed zichtbaar is.

Enigste is dat bij D in het stappenplan ook acties van de klant staan. Bij de andere varanten ontbreekt dit. Dat zou je bij bv. C kunnen toevoegen als dat inderdaad echt nodig is.
Reputatie 5
@eric

Optie B heeft dezelfde stappenplan qua acties van klant als bij optie D, Alleen dan in het format van optie C.

------------------------------

Ik ga persoonlijk voor optie B.....

Dit voornamelijk omdat bij optie B duidelijk beschreven staat wat de klant zelf moet doen na iedere stap. Misschien is het een idee om daar een andere kleur te geven aan de acties die de klant zelf moet doen of een andere soort layout erbij gebruiken zodat de twee verschillende kanten beter uitgelicht worden.

Optie C is wel een mooie optie qua korte, strakke layout... Maar is ik mis hierbij persoonlijk toch echt dat stukje extra info wat bij optie B wel wordt gegeven. Voornamelijk vanwege de missende stukjes info bij optie C zou ik daar niet voor gaan.

Het lijkt mij beter om optie B te gebruiken waarbij de klant gelijk bij deze mail weet wat het stappen plan is en welke stappen Tele2 en hij/zijzelf als klant moet ondernemen. Zo heb je alles op 1 plek staan ipv dat de klant later nog eens op onderzoek uitmoet bijvoorbeeld om erachter te komen wat hij na iedere stap moet doen.

Misschien ben ik een beetje biased in dit geval omdat ik zelf niet zo reusachtig bekend ben met hoe Tele2 mobiel werkt. Daarom trok optie B mij gelijk enorm aan omdat hier op een korte, overzichtelijke wijze gelijk duidelijk werd welke stappen er gevolgd worden bij het bestellen van een abonnement bij Tele2 waardoor ik het nu gelijk in een keer snap! Staat mij alleen wel bij dat er ook 0,01 cent moest gepind worden bij de OPD afspraak. Dit stukje mis ik wel maar misschien was dat niet nodig?
Reputatie 7
Badge +12
Inderdaad, een combi van b en c dus.
Reputatie 7
Nou dat gaat lekker dan, somehow vind ik A een goede optie, ik denk dat het heeft te maken omdat de design van die blokken is al bekend in de website.
Ik heb voor C gestemd, twijfelde tussen B en C. Beide overzichtelijk en een rustige lay-out, ben persoonlijk niet direct voor meerdere kleuren.

Trouwens er is wel een foutje gemaakt. De auteur heeft in de bijlagen privégegevens staan en volgens mij mag dat niet.
😀 😂 😂
Reputatie 5
@Friesian

Ik snap de onrust maar gelukkig zijn het testgegevens van Tele2 haha 😛 Geen daadwerkelijke info van iemand
En ik dacht nog wel dat dat mensen doen die niks hebben, zodat anderen vanalles kunnen brengen.

😉 😂😂
Reputatie 7
Ik vind A het beste bij de huisstijl passen. A en C zijn beide het meest simpel en overzichtelijk. De klantacties zijn minieme en in mijn beleving overbodige toevoegingen die het nodeloos ingewikkelder doen lijken. Als er bijvoorbeeld al staat dat we samen een bezorgafspraak inplannen, dan dekt dat de lading uitstekend. Waarom zo een stap opknippen in 2 stappen (1 vanuit Tele2 en 1 vanuit de klant?). Mijn advies: houd het simpel en overzichtelijk. Overall voorkeur is dus A.
Reputatie 4
Mijn keuze gaat ook uit naar variant A. Ik vind het wat compacter dan de andere varianten, die voor mijn gevoel toch meer tekst hebben (in het bovenste deel). Het blauwe vak met de belangrijke informatie vind ik goed naar voren komen, een prima onderbreking van wat anders een wat saaiere opsommig van gegevens en informatie zou worden.
Ik heb voor variant B gekozen. Doordat de verschillende stappen onder elkaar staan is het overzichtelijk. Dat er meer tekst bij staat dan in variant C vind ik niet storend, het is daardoor duidelijk wat er gebeurt.
ik kies voor A simpel en duidelijk
Reputatie 6
Ik heb voor D gekozen, de manier waarop het bestelproces wordt uitgelegd is misschien niet het duidelijkst of het meest leesbaar maar het is erg origineel en verfrissend.

Wat ik zelf veel fijner vind is dat de persoonlijke gegevens bovenaan staan. Voor mij is het intuïtiever om eerst de gegevens te controleren. Zodra ik weet dat dit klopt ben ik klaar voor de "ok, en hoe gaat het nu verder?".
Reputatie 2
ik ga voor D,waarom ? omdat het kan ! ☺️
ik heb het snel bekeken en D werd het ... het spreekt mij het meest aan
Reputatie 5
A, helder, duidelijk en niet een te drukke vormgeving. Daarnaast zorgen die icoontjes er voor dat je het ook in een oogopslag begrijpt (teksten hoef je hierdoor eigenlijk niet eens te lezen).
A is het meest overzichtelijk
Reputatie 2
Goedemorgen, Ik kan uitzending gemist niet terugkijken gaat maar tot 28 maart, dit is regelmatig. Heb nu 6 mnd televisie van Tele 2 en ervaar steeds klachten
Reputatie 2
uitzending gemist gaat maar terug tot 28 maart vandaag is het 31 maart, zeer vervelend. Regelmatig heb ik hier last van

Reageer