Toename meldingen valse sms-berichten

  • 6 November 2018
  • 6 reacties
  • 10457 x bekeken

Reputatie 5
Update 21-11-2018 20.15; We hebben begrepen dat er veel klanten een SMS-bericht hebben ontvangen met daarin de tekst: "Urgente bericht staat voor u klaar, log in om te kijken. LET OP: dit SMS-bericht wordt niet door Tele2 verstuurd. Dit bericht bevat een link welke verwijst naar Teie2, (met een 'i').

Heb je onlangs een sms-bericht ontvangen die afkomstig leek van Vodafone of Tele2? Wees dan alert, en klik nergens op. Deze sms-berichten die verstuurd worden uit naam van verschillende providers bevatten zogenaamde ‘phishing links’!

De sms’jes zien er op het eerste oog echt uit.



In het sms/bericht wordt opgeroepen op een link te klikken om:

- te voorkomen dat de simkaart vervalt
- het account te verifiëren
- het account activeren
- te voorkomen dat het account komt te vervallen
- je account uit een zogenaamde 'quarantaine zone' te halen
- een nieuwe belangrijk bericht te lezen.
- je te informeren dat je account is gedeactiveerd vanwege verdachte activiteiten
- om je te informeren dat derden gebruik hebben gemaakt van je account.

Heb je recentelijk een dergelijke sms-bericht uit naam van een provider ontvangen? Dan adviseren we je om de afzender te blokkeren en het bericht te verwijderen. Vodafone of Tele2 stuurt nooit sms-berichten waarin zij jou vragen actie te ondernemen op bovenstaande punten.

Twijfel je nog, of heb je al op een link geklikt en je gegevens achtergelaten? Neem dan direct contact op met de klantenservice op telefoonnummer 020-754 4444 of met de Virtuele Assistent.

6 reacties

Reputatie 2
Hoe kan je er in trappen als je tele2 klant bent maar je krijgt een sms van vodafone en andersom?

Ik snap het wel als je tele 2 klant bent en een sms krijgt van tele2 of andersom ( als je de url van tele2 of vodafone niet precies weet)
Reputatie 5
Update 21-11-2018 20.15; We hebben begrepen dat er veel klanten een SMS-bericht hebben ontvangen met daarin de tekst: "Urgente bericht staat voor u klaar, log in om te kijken. LET OP: dit SMS-bericht wordt niet door Tele2 verstuurd. Dit bericht bevat een link welke verwijst naar Teie2, (met een 'i').

Henk
Beste tele2

Ik heb net een factuur van jullie gekregen dat ik een abonnement had aangesloten met een iphone 8. Maar er is een fraudeleuze contract gedaan met mijn naam en ook nog zonder toestemming. En ik ben slachtoffer geworden en ik ben opgelicht. Zouden jullie het iphone 8 meteen willen blokkeren en de contract annuleren alstiblieft?
Met vriendelijk groet
Francisca
Reputatie 7
Badge +12
Dat is een lastig verhaal. Ze kunnen niet zomaar tot afsluiting en ontbinding overgaan. Het verstandigste is om zo ie zo te binnen met aangifte doen bij de politie. Dan heb je wat in handen waarmee Tele2 wat mee kan.
Dat is een lastig verhaal. Ze kunnen niet zomaar tot afsluiting en ontbinding overgaan. Het verstandigste is om zo ie zo te binnen met aangifte doen bij de politie. Dan heb je wat in handen waarmee Tele2 wat mee kan. dat vindt ik prima maar ze kunnen toch wel het telefoon blokkeren?
Dat is een lastig verhaal. Ze kunnen niet zomaar tot afsluiting en ontbinding overgaan. Het verstandigste is om zo ie zo te binnen met aangifte doen bij de politie. Dan heb je wat in handen waarmee Tele2 wat mee kan. dat vindt ik prima maar ze kunnen toch wel het telefoon blokkeren? en naar welke mail moet ik het sturen als ik een procec verbaal heb gedaan?

Reageer