Update 21-11-2018 20.15; We hebben begrepen dat er veel klanten een SMS-bericht hebben ontvangen met daarin de tekst: "Urgente bericht staat voor u klaar, log in om te kijken. LET OP: dit SMS-bericht wordt niet door Tele2 verstuurd. Dit bericht bevat een link welke verwijst naar Teie2, (met een 'i').
Heb je onlangs een sms-bericht ontvangen die afkomstig leek van Vodafone of Tele2? Wees dan alert, en klik nergens op. Deze sms-berichten die verstuurd worden uit naam van verschillende providers bevatten zogenaamde ‘phishing links’!
De sms’jes zien er op het eerste oog echt uit.
In het sms/bericht wordt opgeroepen op een link te klikken om:
- te voorkomen dat de simkaart vervalt
- het account te verifiëren
- het account activeren
- te voorkomen dat het account komt te vervallen
- je account uit een zogenaamde 'quarantaine zone' te halen
- een nieuwe belangrijk bericht te lezen.
- je te informeren dat je account is gedeactiveerd vanwege verdachte activiteiten
- om je te informeren dat derden gebruik hebben gemaakt van je account.
Heb je recentelijk een dergelijke sms-bericht uit naam van een provider ontvangen? Dan adviseren we je om de afzender te blokkeren en het bericht te verwijderen. Vodafone of Tele2 stuurt nooit sms-berichten waarin zij jou vragen actie te ondernemen op bovenstaande punten.
Twijfel je nog, of heb je al op een link geklikt en je gegevens achtergelaten? Neem dan direct contact op met de klantenservice op telefoonnummer 020-754 4444 of met de Virtuele Assistent.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.