Skip to main content

Hi, je bent in dit topic beland omdat je een e-mail hebt ontvangen van Zonnet over een wijziging omtrent jouw e-mailadres. Long story short: Zonnet zal de huidige e-mailboxen verder gaan ondersteunen. Dit heeft enorme voordelen, zo krijg je een veiligere mailbox en specialistisch support op het gebied van e-mail.

Welke opties biedt Zonnet mij aan?

  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden (6 euro per jaar)
  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden en een eigen domeinnaam afnemen (12 euro per jaar, actietarief eerste jaar 6 euro)
  • Je kunt je e-mailadres behouden en een forward instellen naar een extern e-mailadres (9 euro per jaar)


Wat gebeurt er als ik niet met één van de bovenstaande opties akkoord ga?

Als je niet voor één van de opties kiest, dan wordt je mailbox per 1 januari 2021 afgesloten. Let er dus op dat je je belangrijke mails voor die tijd overzet naar een ander e-mailadres.

Klanten gaan vanaf nu herinneringen van ons krijgen wat betreft het aanbod van Zonnet. Doet de klant niks, dan komt het e-mailadres per 1 januari 2021 te vervallen. Deze datum is dus met 3 maanden opgeschoven.


Waar kan ik terecht met mijn vragen over Zonnet?

Je kan terecht bij Zonnet voor al jouw vragen over de e-mail. Er staat een FAQ klaar op de website. Heb je je antwoord nog niet gevonden? Dan is er de mogelijkheid om via een online formulier contact op te nemen. Zonnet biedt alleen online support aan, er is geen telefonische klantenservice beschikbaar.

Als je het contactforumulier op de website van Zonnet invult, krijgt je een bevestiging met ticketnummer. Dan krijg je vervolgens binnen 48 uur een reactie van Zonnet, maar soms kan het door drukte iets langer duren. 

 

Welke klanten ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres die geen betalende diensten hebben bij Tele2. 

 

Ik heb nog geen mail ontvangen, en nu?

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail.

 

Ik heb een Tele2 Thuis abonnement, maar het desbetreffende emailadres is hier niet aan gekoppeld. Kan ik dit alsnog doen? 

Nee dit is helaas niet mogelijk.


Inloggen op webmail na aanmelden bij Zonnet betaald

Klanten met een Zonnet/Versatel account kunnen na het aanmelden bij Zonnet niet meer inloggen op Tele2.nl. Het is nog wel mogelijk om in te loggen op webmail.zonnet.nl of webmail.versatel.nl.

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat een reactie achter in dit topic! 

Al 23 dagen verder en nog steeds geen respons op het contact formulier. Hoeveel backlog hebben ze wel niet bij zonnet?


Het lijkt erop dat ik mijn woorden over meer vertrouwen moet inslikken. Jammer.

Pagina voor behoud meld nog steeds dat de e-mail niet gecontroleerd kan worden, probeer later nog eens. Er wordt nog steeds niet op het contact formulier gereageerd. Problemen voor betalende klanten worden ook niet opgelost. Kan tele2 de mail niet beter overdragen aan een andere partij? Dit gaat niet werken zo.

 

 


Ik probeer iemand te mailen die kort geleden 6 euro aan zonnet heeft betaald voor behoud. Als ik deze persoon mail krijg ik het volgende bounce bericht:

 

Diagnostic-Code: smtp; 550-5.1.1 <********>: Recipient address rejected:
 550 User unknown in virtual mailbox table

 

Weet iemand wat dit betekend? Is haar account geblokkeerd, of misschien zelfs wel helemaal verwijderd?


Je snapt dat Tele2 geen persoonlijke gegevens van een persoon aan een 3e bekend kunnen maken. Of die persoon nog een email abonnement heeft, deze heeft opgezegd of vanwege administratieve redenen tijdelijk buiten gebruik is genomen weet de eigenaar van de mailbox. Als deze het niet weet kan hij via de support pagina om hulp vragen.


Ik vraag gewoon wat die bounce melding betekend, daar komen geen persoonlijk gegevens aan te pas. 

 

Al 26 dagen geen reactie op mijn contact formulier trouwens. 


 

Als de e-mailserver van de ontvanger het e-mailaccount van de ontvanger niet kan vinden, wordt de fout "550 User unknown in virtual mailbox table" weergegeven in Postfix. Met andere woorden, een niet bestaand adres of typefout in het e-mailadres zoals extra spatie, punt, ontbrekend karakter, etc. kan tot deze fout leiden.


Dank je eric. Aangezien ik gewoon zowel het vastgelegde adresboek adres als een reply op een oudere mail heb geprobeerd lijkt een typefout mij uitgesloten. Ik neem aan dat het in het midden blijft dat het niet vinden van het e-mail adres nu veroorzaakt wordt door het verwijderen of door een blokkade van het e-mail adres? Geeft dat beiden deze zelfde foutmelding? Ik heb er al veel naar gegoogled maar kom veel tegenstrijdige informatie tegen hierover. 


Een provider kan natuurlijk zelf instellen welke boodschap er in een foutmelding staat, dus het zou van alles kunnen betekenen. Daar kan alleen de beheerder van de betreffende mailserver antwoord op geven. Dat is in dit geval Zonnet volgens mij.


Ze gebruiken trouwens niet postfix maar solarwinds spam experts. Helaas is de knowledge base daar heel summier voor niet klanten.


Even een tip voor mensen die maar niets horen na het invullen van het contactformulier; je moet vooral niet nogmaals het formulier invullen. Zonnet zegt namelijk op zijn facebook het volgende:

 

Wanneer u meerdere berichten stuurt worden deze automatisch samengevoegd en in volgorde van het laatst ontvangen bericht in de wachtlijst gezet. U plaatst uzelf dus steeds achteraan wanneer u maar berichten blijft sturen. Dat verklaart de lange wachttijd die u ervaart.

 

Dus vooral niet opnieuw contact opnemen, gewoon blijven wachten op reactie.  Dat duurt bij mij inmiddels al 28 dagen trouwens.

 

Mooi systeem trouwens, om mensen met meerdere klachten of die informatie toe willen voegen aan hun bestaande probleem steeds maar weer achteraan in de rij te zetten. Goed bedacht zeg.


En nog steeds geen reactie. Gaan jullie dit weer doorzetten tele2, want met negeren gaat dit fiasco echt niet weg. Of anders misschien de datum maar opschuiven naar 2022? Eigenlijk zouden jullie dit hele project af moeten blazen, echt te schandelijk voor woorden dit

Hier een paar klachten van de afgelopen tijd waarin alles zogenaamd al goed zou moeten werken:

 

Ik heb op 25 augustus 2020 mijn e mail overlaten zetten naar betaald ( €6) vanaf 2 september kan ik al geen mail meer ontvangen. Ik kan nog wel mail versturen. Conctact gehad met zonnet via het contactformulier en krijg een mailtje terug dat al mijn e-mails standaard nu doorgestuurd worden naar een info@-adres. Het blijkt dat ik dus een domeinnaam heb ( waar ik helemaal niet om heb gevraagd en ik moet inloggen met info@domeinnaam.nl) MAAR IK WIL HELEMAAL GEEN DOMEINNAAM ik wil gewoon dat ik mijn mail binnen krijg op mijn gewone mail adres wat moet ik doen... Ik heb mijn mail nodig maar ben nu dus al 2 weken mailloos.........................ook al weer contact gehad met TELE2 maar zij vertellen mij dat ze niks meer kunnen doen omdat mijn gegevens al zijn over gegaan naar zonnet.nl

 

Ik probeer al 3 weken in contact te komen met zonnet omdat het niet lukt om mijn mailadres te behouden. het invullen van het desbetreffende formulier wordt onderbroken omdat ik een verkeerd email adres gebruik???????????
dit mailadres heb ik al jaaaaaaren!!!!!!
Hoe kan dit?

 

k heb van alles geprobeerd om er in te komen en een pakket te kiezen maar lukt niet
geeft iedere keer aan dat ik verkeerd e-mail adres gebruik, wat kan ik doen?

 

Dat dit zomaar kan. Je kon als er een probleem of storing was terecht bij de klantenservice van Tele2, dit kon telefonisch of via het forum. Nu reageert er niemand meer, de nieuwe provider verstopt zich achter een formulier. Er staat geen telefoonnummer op de website en het is onduidelijk wie er achter Zonnet zit. Op hetzelfde adres zitten ook andere bedrijven die hosting aanbieden Zit een van die bedrijven achter Zonnet? Het is onduidelijk. Jammer dat het zo gaat. Je hebt geen andere keus dan om het af te bouwen. Eerder opzeggen kan niet (absurd toch?).

 

Dat het bedrijf niet telefonisch te bereiken is.
Alleen contact via mail . En dan niet snel antwoord. Nu meer dan 2 dagen geleden mail gestuurd.
Dat is onhandig bij (korte) vragen. Omslachtig, niet efficiënt en niet erg klantvriendelijk. Je kunt niet verder.
En terugbellen nav mail bv niet prettig. Wil zelf op het moment dat je de vraag hebt kunnen bellen.

 

het is daar een zooi alle formulieren die je in vult lopen vast heb div keren contact ge had .
maar wordt er uit eindelijk niks wijzer van .

 

Zonnet heeft Tele2 overgenomen waarbij mijn telefoon is aangesloten. Nu krijg ik een rekening waarop ook "mobiel" staat, amaar ik heb een prepaid mobiel. Ik heb gemaild, gebeld (020-********) waarbij ik 16 minuten alleen maar een bandje kreeg, en geschreven, na via De Consumentenbond het adres te hebben veroverd, want op hun rekeningen staat geen enkel contactadres. Nooit antwoord gekregen. Ze kunnen kennelijk ongestraft mijn bankrekening belasten, want het bedrag was al afgeschreven. Wat kan ik doen?

 

k heb dezelfde ervaring als voorgaande klagers. Ook bij mij is het geld -voor behoud van mijn zonnet mailadres - geïncasseerd. Sindsdien krijg ik geen mail meer binnen. Ook krijg ik mail retour (mailadres bestaat niet) die gestuurd zijn aan de support afdeling van zonnet. Als ik vanuit een ander mailadres naar mijn zonnet mail stuur krijg ik ook een foutmelding (adres niet gevonden) De zonnet website bestaat ook niet.
Kortom een vervelende kwestie. En wat is de rol van Tele2? Ze kunnen toch niet zo maar de verantwoordelijkheid van zich af schuiven?

 

Voor 1 oktober moet je bij zonnet.nl een nieuw abonnement kiezen, maar welke optie je ook intoetst, er gebeurd vervolgens niets! Ook wordt niet gereageerd op het klachtenformulier dat je kunt invullen. Op 1 okt. wordt je emaildadres verwijdert, echt belachelijk dit, je kunt nergens terecht met je klacht.

 

En zoals gezegd, de problemen van betalende klanten worden ook nog steeds niet opgelost. Wat een absolute aanfluiting. Tot morgen.

 


Volgens mij zijn deze klachten inmiddels wel genoeg om naar de geschillencommissie te stappen. 

Het gaat niet over het geld, maar er is actie nodig. 

Je kunt bellen, of een bericht sturen. 

https://www.degeschillencommissie.nl/


Hallo @Shilka,

Bedankt voor het voor bundelen van de klachten. Ik heb dit intern doorgezet, ik kom zo snel mogelijk terug met een update!

Wat betreft jouw vraag waar jij 23 dagen op wacht, heb je daar een ticket van? Ik denk dat het geen kwaad kan om jouw vraag opnieuw in te dienen via het contact formulier op zonnet.nl/support.

 


@Cas van Tele2 Ik heb helemaal geen reactie, dus ook geen ticket. Volgens zonnet moet je niet weer opnieuw het contact formulier invullen, omdat dit je dan een langere afhandeltijd krijgt om dat je dan weer helemaal achteraan in de wachtrij geplaatst wordt.:

 

Vreemd genoeg heeft Zonnet dit bericht geplaatst op de dag (25 Augustus) dat jij juist zei dat we onze vragen opnieuw moesten indienen: https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/news-ik-heb-een-e-mail-van-zonnet-ontvangen-wat-nu-80455?postid=487574#post487574

 

Ik heb het formulier ingevuld op 12 augustus, en daarna weer opnieuw ingevuld op 25 Augustus nadat jij gezegd had dat we dit opnieuw moesten doen. Vervolgens zegt zonnet dat we dit niet moeten doen. Dus. Moet ik nu wel opnieuw indienen, of geef ik zonnet dan juist een excuus waarom het zo lang duurt?

 

Ik zou ook wel vragen willen stellen over het 550 probleem, en het probleem met het niet binnenkomen van automatisch gegenereerde e-mail notificaties, maar ik ben doodsbenauwd als ik zonnet met mijn eigen zonnet mail adres contacteer dat ze gaan zitten rommelen en mijn mail het opeens helemaal niet gaat doen. Daarom blijf ik dit liever als algemeen probleem via jullie doorspelen.

 

Bovendien, als ik elke keer dat ik een mail niet binnenkrijg een ticket zou toevoegen, wordt ik sneller achteraan in de rij geplaatst dan dat zonnet als reactietijd op de tickets heeft. Ik heb namelijk minimaal 13 mails per week die niet binnenkomen op het moment, wat betekend dat ik gemiddeld minimaal elke 13 uur een ticket aan zou moeten maken.

 

P.S. Het heeft geen zin om @Shilka te doen, want ik krijg toch geen notificaties binnen, omdat automatisch gegenereerde e-mail replies, zoals de forum notificaties van dit forum, niet aankomen op mijn zonnet mail… Ik moet na elke post of reply die ik doe meerdere keren per dag, dag na dag, week na week, maand na maand elk topic en reply die ik post handmatig terugzoeken en dan controleren op replies als ik wil zien of er iemand gereageerd heeft. 


Hi, je bent in dit topic beland omdat je een e-mail hebt ontvangen van Zonnet over een wijziging omtrent jouw e-mailadres. Long story short: Zonnet zal de huidige e-mailboxen verder gaan ondersteunen. Dit heeft enorme voordelen, zo krijg je een veiligere mailbox en specialistisch support op het gebied van e-mail.

Welke opties biedt Zonnet mij aan?

  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden (6 euro per jaar)
  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden en een eigen domeinnaam afnemen (12 euro per jaar, actietarief eerste jaar 6 euro)
  • Je kunt je e-mailadres behouden en een forward instellen naar een extern e-mailadres (9 euro per jaar)


Wat gebeurt er als ik niet met één van de bovenstaande opties akkoord ga?

Als je niet voor één van de opties kiest, dan wordt je mailbox per 1 januari 2021 afgesloten. Let er dus op dat je je belangrijke mails voor die tijd overzet naar een ander e-mailadres.

Klanten gaan vanaf nu herinneringen van ons krijgen wat betreft het aanbod van Zonnet. Doet de klant niks, dan komt het e-mailadres per 1 januari 2021 te vervallen. Deze datum is dus met 3 maanden opgeschoven.


Waar kan ik terecht met mijn vragen over Zonnet?

Je kan terecht bij Zonnet voor al jouw vragen over de e-mail. Er staat een FAQ klaar op de website. Heb je je antwoord nog niet gevonden? Dan is er de mogelijkheid om via een online formulier contact op te nemen. Zonnet biedt alleen online support aan, er is geen telefonische klantenservice beschikbaar.

Als je het contactforumulier op de website van Zonnet invult, krijgt je een bevestiging met ticketnummer. Dan krijg je vervolgens binnen 48 uur een reactie van Zonnet, maar soms kan het door drukte iets langer duren. 

 

Welke klanten ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres die geen betalende diensten hebben bij Tele2. 

 

Ik heb nog geen mail ontvangen, en nu?

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail.

 

Ik heb een Tele2 Thuis abonnement, maar het desbetreffende emailadres is hier niet aan gekoppeld. Kan ik dit alsnog doen? 

Nee dit is helaas niet mogelijk.


Inloggen op webmail na aanmelden bij Zonnet betaald

Klanten met een Zonnet/Versatel account kunnen na het aanmelden bij Zonnet niet meer inloggen op Tele2.nl. Het is nog wel mogelijk om in te loggen op webmail.zonnet.nl of webmail.versatel.nl.

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat een reactie achter in dit topic! 

Hi, je bent in dit topic beland omdat je een e-mail hebt ontvangen van Zonnet over een wijziging omtrent jouw e-mailadres. Long story short: Zonnet zal de huidige e-mailboxen verder gaan ondersteunen. Dit heeft enorme voordelen, zo krijg je een veiligere mailbox en specialistisch support op het gebied van e-mail.

Welke opties biedt Zonnet mij aan?

  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden (6 euro per jaar)
  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden en een eigen domeinnaam afnemen (12 euro per jaar, actietarief eerste jaar 6 euro)
  • Je kunt je e-mailadres behouden en een forward instellen naar een extern e-mailadres (9 euro per jaar)


Wat gebeurt er als ik niet met één van de bovenstaande opties akkoord ga?

Als je niet voor één van de opties kiest, dan wordt je mailbox per 1 januari 2021 afgesloten. Let er dus op dat je je belangrijke mails voor die tijd overzet naar een ander e-mailadres.

Klanten gaan vanaf nu herinneringen van ons krijgen wat betreft het aanbod van Zonnet. Doet de klant niks, dan komt het e-mailadres per 1 januari 2021 te vervallen. Deze datum is dus met 3 maanden opgeschoven.


Waar kan ik terecht met mijn vragen over Zonnet?

Je kan terecht bij Zonnet voor al jouw vragen over de e-mail. Er staat een FAQ klaar op de website. Heb je je antwoord nog niet gevonden? Dan is er de mogelijkheid om via een online formulier contact op te nemen. Zonnet biedt alleen online support aan, er is geen telefonische klantenservice beschikbaar.

Als je het contactforumulier op de website van Zonnet invult, krijgt je een bevestiging met ticketnummer. Dan krijg je vervolgens binnen 48 uur een reactie van Zonnet, maar soms kan het door drukte iets langer duren. 

 

Welke klanten ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres die geen betalende diensten hebben bij Tele2. 

 

Ik heb nog geen mail ontvangen, en nu?

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail.

 

Ik heb een Tele2 Thuis abonnement, maar het desbetreffende emailadres is hier niet aan gekoppeld. Kan ik dit alsnog doen? 

Nee dit is helaas niet mogelijk.


Inloggen op webmail na aanmelden bij Zonnet betaald

Klanten met een Zonnet/Versatel account kunnen na het aanmelden bij Zonnet niet meer inloggen op Tele2.nl. Het is nog wel mogelijk om in te loggen op webmail.zonnet.nl of webmail.versatel.nl.

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat een reactie achter in dit topic! 


Wat mij steekt, is dat nadat tele2 (het oude) zonnet overnam, vrij weinig heeft gedaan aan verbeteringen., en dat we het in een betaalde vorm ingehaald moet worden…!! 


Uit alle berichten die nog steeds binnenkomen op dit forum, bij de helpdesk, twitter, facebook, de consumenten bond, en bij reacties onder diverse nieuwsberichten blijkt dat bij zonnet nog steeds

  • met regelmaat helemaal niet op het contact formulier reageert
  • bij wel reageren er veel langer dan 48 uur over doet, en vaak pas na klagen hier bij tele2 of consumentenbond
  • klanten die betalen nog steeds opeens niet meer bij hun mail kunnen en dan weken moeten wachten totdat support reageert of het oplost, als er überhaupt al reactie of oplossing komt
  • er mensen met een gratis zonnet/versatel adres zijn die helemaal geen bericht van zonnet hebben gekregen over deze actie
  • het bestel formulier nog steeds voor velen vastloopt
  • of je op het bestelformulier continu de melding krijgt: Op dit moment kan uw E-mail adres niet gecontroleerd worden, probeer later nog eens.
  • er bij klagen onterecht wordt beweerd dat mensen geen klant zijn of een volle mailbox hebben
  • alle klanten, betalend als ook klanten van tele2 problemen hebben met de foutief ingestelde SPF records van zonnet
  • Alle klanten, betalend als ook klanten van tele2 problemen hebben met de foutief ingestelde MX records van zonnet
  • Alle klanten, betalend als ook klanten van tele2 problemen hebben met niet binnenkomende mails doordat verzenders onterecht op spamlijsten geplaatst worden waardoor ze bij verzending onterecht hun mails geblokkeerd zien (error 550)
  • Alle klanten, betalend als ook klanten van tele2 problemen hebben met het ontvangen van geautomatiseerde (bevestigings) mails die om onduidelijke reden niet binnenkomen, al vele maanden bekend bij de technische dienst van tele2

 

Wat een gigantisch zootje maakt zonnet van de maildiensten, zowel hun eigen betaalde dienst, als ook de dienst die ze verzorgen voor betalende tele2 klanten.

Het steeds maar weer doorzetten vanuit tele2 heeft tot nu toe geen enkele verbetering als resultaat. Ook problemen die bij de technische dienst van tele2 bekend zijn worden al vele maanden lang totaal niet opgelost door zonnet.

 

Wat wil tele2 nu gaan doen, de hele actie nog maar een jaar uitstellen? Nog 2 jaar? Niet dat dat nut heeft, want zonnet heeft al maanden lang laten zien dat er niets, maar dan ook helemaal niets verbeterd. We zijn in al die maanden geen steek verder gekomen. Problemen die al sinds dag één bestaan, bestaan nog steeds, problemen die al vanaf Februari bekend zijn bij de technische dienst van Tele2 zijn ook nog steeds niet opgelost door zonnet, en er komen alleen maar meer problemen bij. Elke keer dat Tele2 hier meld dat er nu verbetering is bij zonnet blijkt het gewoon helemaal niet waar te zijn, alleen maar holle frasen. Doorzetten van alle problemen vanuit Tele2 naar zonnet blijkt dag na dag, week na week, maand na maand helemaal niets uit te halen.

 

Er is maar één conclusie mogelijk. jullie moeten deze hele actie afblazen, ze blijken bij zonnet niet in staat om welk probleem dan ook maar op te lossen, laat staan dit hele proces goed te laten verlopen. Jullie kunnen het niet maken om mensen over te dragen aan dit stelletje incompetente cowboys, de gratis klanten van zonnet niet, en jullie eigen betalende klanten ook niet. 

 

Tele2 ga op zoek naar een partij die wel capabel genoeg is om een maildienst te kunnen verzorgen!


1.1 InterNLnet: een handelsnaam van T-mobile Nederland B.V.

https://internl.net/app/uploads/2020/02/Bijlage-III-Algemene-Voorwaarden-InterNLnet-vanaf-07-jan-2020.pdf


 

“NovioMagus Radboud” }Project ‘Zonnet’


Geen reactie op berichten aan helpdesk. Inmiddels drie berichten gestuurd, maar tot op heden geen reactie. Kan niet inloggen op het control panel en niet in mijn mailbox. Op 17 september heb ik een betaling gedaan voor de door Zonnet te leveren diensten.

 

Er zijn tenminste 3 berichten naar de support-afdeling gestuurd en alleen het laatste bericht is gelezen. Als ze geen telefonische support hebben dan is het niet logisch dat ze bij klachten ook het telefoonnummer willen hebben. Dan wekken ze de indruk dat ze er iets mee doen. In principe krijg ik dus op geen enkele wijze support. Per mail werkt niet, want ik kan niet in mijn mailbox...

 

Al meer dan 25 jaar heb ik een combicontract bij Tele2 incl. extra e-mailadres. Sinds een maand heeft Tele2 dat e-mailadres afgestoten aan Zonnet. Om het e-mailadres te behouden ben ik voor € 6 per jaar een overeenkomst met Zonnet aangegaan. Omdat e-mailadres en het nieuw verkregen wachtwoord niet zouden kloppen kwam ik er ook na nieuwe wachtwoorden niet door. En ook om mijn account te kunnen openen heb ik een wachtwoord nodig. Sinds 10 september kan ik geen e-mails meer ontvangen en verzenden waardoor ik inmiddels in grote problemen zit en flinke schade lijd (naast privé is ook mijn zakelijke e-mail hieraan gekoppeld). Het probleem heb ik via hun site en ook via support@zonnet.nl diverse keren doorgegeven met het dringende verzoek om oplossing maar alhoewel ik via support@zonnet.nl een ticketnummer kreeg heb ik sindsdien niets meer gehoord. Ten einde raad heb ik enkele plaatselijke computerbedrijven om hulp gevraagd, maar alle deskundigen zeggen dat de sleutel bij Zonnet ligt. Helaas hebben zij ook geen telefoon. Ook op de 2 telefoonnrs. die ik heb opgegeven is niet gereageerd. Het stelt mij daarnaast ook teleur dat de begeleiding door Tele2 in de overdracht naar Zonnet niet verder is gegaan dan: we zullen aan hen vragen op uw klacht te reageren. De Consumentenbond adviseerde mij dit op Klachtenkompas te vermelden in de hoop dat er nu eindelijk eens adequate actie wordt ondernomen.

 

Betalende tele2 klanten die toch geld aan zonnet moeten betalen? Hoe kan dit Tele2?

Dit gaat helemaal niet goed. En zoals je ziet nog steeds wordt er niet op het contactformulier gereageerd, ik vind het schandalig dat er na zo vaak doorzeten nog steeds geen verbetering is! Als het zonnet over de schoenen loopt, laat dit gewoon weten ipv steeds te beloven dat er binnen 48 uur een reactie komt.


Hi, je bent in dit topic beland omdat je een e-mail hebt ontvangen van Zonnet over een wijziging omtrent jouw e-mailadres. Long story short: Zonnet zal de huidige e-mailboxen verder gaan ondersteunen. Dit heeft enorme voordelen, zo krijg je een veiligere mailbox en specialistisch support op het gebied van e-mail.

Welke opties biedt Zonnet mij aan?

  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden (6 euro per jaar)
  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden en een eigen domeinnaam afnemen (12 euro per jaar, actietarief eerste jaar 6 euro)
  • Je kunt je e-mailadres behouden en een forward instellen naar een extern e-mailadres (9 euro per jaar)


Wat gebeurt er als ik niet met één van de bovenstaande opties akkoord ga?

Als je niet voor één van de opties kiest, dan wordt je mailbox per 1 januari 2021 afgesloten. Let er dus op dat je je belangrijke mails voor die tijd overzet naar een ander e-mailadres.

Klanten gaan vanaf nu herinneringen van ons krijgen wat betreft het aanbod van Zonnet. Doet de klant niks, dan komt het e-mailadres per 1 januari 2021 te vervallen. Deze datum is dus met 3 maanden opgeschoven.


Waar kan ik terecht met mijn vragen over Zonnet?

Je kan terecht bij Zonnet voor al jouw vragen over de e-mail. Er staat een FAQ klaar op de website. Heb je je antwoord nog niet gevonden? Dan is er de mogelijkheid om via een online formulier contact op te nemen. Zonnet biedt alleen online support aan, er is geen telefonische klantenservice beschikbaar.

Als je het contactforumulier op de website van Zonnet invult, krijgt je een bevestiging met ticketnummer. Dan krijg je vervolgens binnen 48 uur een reactie van Zonnet, maar soms kan het door drukte iets langer duren. 

 

Welke klanten ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres die geen betalende diensten hebben bij Tele2.  

U schrijft diegene zonder betalende diensten. Ik heb een betalende mobiel abonnement bij Tele2 en ontvang mail ook op mijn zonnet account en toch krijg ik deze mail. Waarom??

 

Ik heb nog geen mail ontvangen, en nu?

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail.

 

Ik heb een Tele2 Thuis abonnement, maar het desbetreffende emailadres is hier niet aan gekoppeld. Kan ik dit alsnog doen? 

Nee dit is helaas niet mogelijk.


Inloggen op webmail na aanmelden bij Zonnet betaald

Klanten met een Zonnet/Versatel account kunnen na het aanmelden bij Zonnet niet meer inloggen op Tele2.nl. Het is nog wel mogelijk om in te loggen op webmail.zonnet.nl of webmail.versatel.nl.

 

 

 

 


U schrijft diegene zonder betalende diensten. Ik heb een betalende mobiel abonnement bij Tele2 en ontvang mail ook op mijn zonnet account voor dit abonnement en toch krijg ik deze mail. Waarom?? En hoe krijg ik dan mail binnen met de rekeningen??


...Vreemd genoeg, lijkt het mij wel te lukken om met de ‘instellingen’ POP & SMTP op de pagina van ‘zonnet.nl., de email’s te kunnen blijven ontvangen en verzenden…

Ik zou een ieder willen adviseren, als die klachten heeft, “Klachtenkompas.nl" in te schakelen., want het is zo 1 januari.

Want de groep achter Zonnet.nl  moet toch naar buiten treden, en openheid van zaken geven...


Wat adviseert tele2 voor betalende tele2 klanten die toch door zonnet benaderd worden voor deze actie?


Hallo @Shilka,

Bedankt voor het voor bundelen van de klachten. Ik heb dit intern doorgezet, ik kom zo snel mogelijk terug met een update!
...
 

 

Beste @Cas van Tele2 , het is inmiddels 13 dagen geleden dat je zo snel mogelijk met een update terug zou komen. Het al meer dan 2 maanden lang doorzetten van de problemen lijkt geen enkel resultaat te hebben. Problemen met het bestel formulier bestaan nog steeds, er wordt nog steeds niet gereageerd op het contact formulier (in mijn geval al 42 dagen), er melden zich klanten met betaalde tele2 diensten die door zonnet benaderd worden voor deze actie en die hier op geen enkele manier te woord gestaan worden. Dit topic wordt schijnbaar ook niet actief gemonitord.

Dit kan toch zo niet voortduren? Mensen die die zonnet betalen, vervolgens niet meer in hun mail komen en ook geen reactie op het contact formulier krijgen. Betalende klanten van tele2 die benaderd worden door zonnet voor deze actie terwijl dit niet voor betalende tele2 klanten zou gelden. Moeten we klanten op het forum gewoon maar gaan adviseren om aangifte te doen bij de politie van oplichting of zoiets?


Maar weer even voor de vorm eens snel wat quotes verzameld van de afgelopen dagen. Eigenlijk blijft het hele verhaal hetzelfde;

 

Ik kan mijn mail niet overzetten, vragen naar mailadres en wachtwoord wordt gezegt dat deze onjuist is!

 

Zonnet Email omgezet Voor 6 euro, kan er niet bij...
Tig keer bericht - nul reactie.
Een bedrijf wat geld int zonder leveren?
hoe nu verder?

 

Voor de derde keer proberen of er iemand iets voor mij kan doen aan de problemen met mijn zonnet e-mail adres.
Al ca. 9 maanden kan ik geen e-mails verzenden vanuit zonnet ontvangen lukt wel.
Niemand heeft of geeft mij een oplossing voor dit probleem.
Ook wil ik het voordeligste contract hebben om mijn zonnet e-mail adres te kunnen behouden vmaar welzo dat alles werkt zoals het behoort te werken.
GRAAG SPOEDIG ANTWOORD EN OPLOSSING VAN MIJN PROBLEMEN.

 

Ik kan niet meer inloggen op mijn email account van zonnet. Online gemeld, maar geen actie /reactie. De site geeft aan dat ze me een ander wachtwoord sturen naar mijn email adres maar die kan ik dus niet openen

 

Graag zou ik gebruik willen maken van optie 1
E-mail behouden - alles blijft bij het oude, kosten € 6 per jaar; daarvoor krijg je wel een veiliger mailbox met gratis spam- en virusfilter.

Weet niet waar ik mij moet aanmelden hiervoor, dus probeer ik het op deze manier.

 

Zonnet = Onbereikbaar, krijg geen enkele reactie op mijn contact pogingen via de eigen website. Kan niet meer inloggen op mijn mail. Geen mail ontvangen. HELP!!

 

ik heb betaald voor behouden van mijn zonnet account, d.w.z. mail blijft doorgestuurd worden naar een nieuwe aangemaakt e-mailadres. nu krijg ik weer een mail dat ik ergens voor moet betalen. wil daar vragen over stellen, al diverse berichten gestuurd met verzoek mij te bellen maar geen enkele reactie.
kan inmiddels helemaal niet meer bij mijn nieuw aangemaakte e-mail. ben ten einde raad.

 

En ook de nieuwssites waar inmiddels bij wordt geklaagd bij gebrek aan partijen die reageren of bereid zijn te luisteren krijgen nul op rekest;

Update 23-09-2020 Uit reacties op ons nieuwsbericht blijkt dat het overstappen niet bij iedereen soepel verloopt. Wij hebben hierover vragen gesteld aan de betrokken partijen. Helaas hebben wij nog geen antwoord mogen ontvangen. Zodra dit wel het geval is gaan we hier meer informatie over geven.

 

 

Het terugkerende adagio is toch wel het niet door het bestelformulier heen kunnen komen, het niet meer bij de mail kunnen na betaling en nog steeds onverminderd het helemaal niet reageren op het contact formulier, waarbij bijvoorbeeld van mijn contactverzoeken de langstlopende inmiddels 48 dagen op antwoord wacht. Dat kan toch geen backlog meer zijn, dan heb je het toch gewoon over het niet reageren op de enige manier van contact.  Ik zal mijn eigen pogingen tot contact dan ook maar staken. Ik denk dat Cas ook wel klaar is met doorzetten zonder enig resultaat?

Ik ben nog steeds van mening dat op deze manier mail adressen uit handen geven aan een partij die er zo mee omgaat een blamage van disproportionele omvang is, en aangezien er nog steeds geen verbetering zichtbaar is, je het niet kunt maken om straks mail adressen te gaan beëindigen terwijl mensen het bijvoorbeeld gewoon niet lukt om behoud aan te vragen, maar dat is jullie wel inmiddels wel duidelijk. Toch kan ik het als zonnet klant (nog wel onder de vleugels van Tele2) niet laten om hier zo nu en dan een vinger op de pols te leggen, en ik wordt er niet echt vrolijker van.

Ik ben benieuwd of we voor het eind van het jaar nog iets van verbetering zien, en wat er gaat gebeuren als het uur U slaat en mail adressen naar de eeuwige jachtvelden worden gestuurd, gewenst of ongewenst… Ik zal in ieder geval mijn best doen om zo nu en dan een update te geven, alhoewel het mij steeds meer aan de energie gaat ontbreken, bij dumping in deze bodemloze put. Dat we allen maar het nieuwe jaar in mogen gaan met binnenkomende mail :sunglasses:

 

 


Het gaat er morgen (1 januari 2021) om spannen, hoe gaat het ‘mailscript programma’ reageren van de nieuwe ‘Zonnet provider., zal het alle mailberichten eindigend op ‘@zonnet.nl verwijderen , zelfs die een ‘hoofdaccount adres’ vormen in een ‘tele2abonnement’.

 

Dus vanaf morgen, opletten of het gaat om ‘alias adressen’ met  @zonnet.nl, of dat ook ’hoofdaccount’ adressen met @zonnet.nl zal treffen…!!

 

Ik heb in ieder geval voorzorg maatregel getroffen…!!

 

 


Reageer