Dat zou misschien een werkende work-around kunnen zijn. Mijn ervaring leert wel dat elke work-around eigenlijk alleen maar leid tot het niet/later oplossen van het daadwerkelijke probleem; dat communicatie van support niet aankomt (of er word helemaal niet gereageerd), en dat er, natuurlijk, een ander support kanaal zou moeten zijn dan via de mail waar de klant juist problemen mee heeft. Dit bovenop het feit dat de bestelpagina's/procedures nog steeds niet correct werken. En het feit dat dit alles bij elkaar na meer dan een maand (!) niet opgelost is, zou het belachelijk maken als ze bij zonnet nog steeds per 1 Oktober mail adressen gaan verwijderen, terwijl er nog niet een dag geweest is dat de procedure voor het behouden van mail en de bijbehorende support correct gewerkt heeft. Dat is mijn mening echter, of daar iets mee gedaan wordt hangt van zonnet af, en de eventuele druk die Tele2 nog op het hele proces kan uitoefenen.
Hi, je bent in dit topic beland omdat je een e-mail hebt ontvangen van Zonnet over een wijziging omtrent jouw e-mailadres. Long story short: Zonnet zal de huidige e-mailboxen verder gaan ondersteunen. Dit heeft enorme voordelen, zo krijg je een veiligere mailbox en specialistisch support op het gebied van e-mail.
Welke opties biedt Zonnet mij aan?
- Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden (6 euro per jaar)
- Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden en een eigen domeinnaam afnemen (12 euro per jaar, actietarief eerste jaar 6 euro)
- Je kunt je e-mailadres behouden en een forward instellen naar een extern e-mailadres (9 euro per jaar)
Wat gebeurt er als ik niet met één van de bovenstaande opties akkoord ga?
Als je niet voor één van de opties kiest, dan wordt je mailbox per 1 oktober 2020 afgesloten. Let er dus op dat je je belangrijke mails voor die tijd overzet naar een ander e-mailadres.
Waar kan ik terecht met mijn vragen over Zonnet?
Je kan terecht bij Zonnet voor al jouw vragen over de e-mail. Er staat een FAQ klaar op de website. Heb je je antwoord nog niet gevonden? Dan is er de mogelijkheid om via een online formulier contact op te nemen. Zonnet biedt alleen online support aan, er is geen telefonische klantenservice beschikbaar.
Welke klanten ontvangen deze mail van Zonnet?
Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres die geen betalende diensten hebben bij Tele2.
Ik heb nog geen mail ontvangen, en nu?
Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail.
Ik heb een Tele2 Thuis abonnement, maar het desbetreffende emailadres is hier niet aan gekoppeld. Kan ik dit alsnog doen?
Nee dit is helaas niet mogelijk.
Mocht je nog andere vragen hebben, laat een reactie achter in dit topic!
Ik heb geen mail ontvangen, dus ik neem aan dat die nog gaat komen. Ik kan alleen sinds een aantal dagen geen mail meer ontvangen in de Mail app van mijn Mac (OSX), omdat die geen contact meer krijgt met de server. Melding ‘wachtwoord onjuist’. Dat moet bij Tele2 fout gaan.
De datum 1 oktober is wel heel erg snel! Dat geeft mij onvoldoende tijd op alle websites waar ik zonnet mailadressen als inlog gebruik aan te passen. En als ik daar na 1 oktober het wachtwoord niet meer van weet, gaan ook die gegevens verloren omdat een wachtwoord reset niet meer mogelijk is. Is daar wel over nagedacht?
Ik wil dus graag tijd voldoende hebben om alles aan te passen. En al die jaren heb ik de zonnet mailadressen intensief gebruikt.
Dat rest mij om te zeggen dat ik het jammer vind dat het vertrouwen dat ik al die jaren heb gehad in Zonnet, later Versatel en nu Tele2 zo beloond wordt. Rationeel begrijp ik dat een commerciële bedrijf blijft zoeken naar manieren om meer geld te verdienen en aandeelhouders tevreden moeten houden met winstmaximalisatie, maar mijn emotioneel gezien voel ik teleurstelling dat ik alleen daarvoor belangrijk ben.
Lijkt me sterk dat met nog maar 3 weken te gaan er nog steeds mensen bericht moeten krijgen over dit hele gebeuren. Het lijkt er op dat ook daar dus iets fout gaat?
Dat lijkt niet zo, dat is zo.
Ik vrees dat dit wel eens heel erg kan gaan ontsporen. Gelukkig weet ik het nu. Snel alles migreren en wegwezen. Het is altijd een beetje een rommeltje geweest bij Zonnet/ Versatel/ Tele2, maar dit is weer een nieuwe dimensie. Ik dacht al een tijdje om alles te migreren, maar dat is zo veel werk dat ik het nog niet gedaan had. Balen.
Probleem met inkomende mail op mijn Mac in de Mail app is opgelost. Poort moest aangepast worden.
Ha ik begrijp het nu pas: ze zetten een nieuw betaald (webhosting) product in de markt onder de oude merknaam. De website www.zonnet.nl is ook weer actief. Had ik ook gemist.
En de oude klanten moeten opsodemieteren of betalen en snel. Bijzondere werkwijze.
Tele2 heeft het niet opnieuw in de markt gezet, hooguit de domeinnaam verkocht en kopen voor hun betaalde internet klanten die email service in. Gebruikers van zonnet die geen internetdienst bij Tele2 afnemen kunnen een zonnet email product bij deze nieuwe partij aanschaffen.
Bij Stichting Internet Domein Namen staat “zonnet.nl” sinds 31-8-2020 op naam van De Wildt Holding B.V. Dat is eigenlijk pas sinds een paar dagen dus?
Ik heb geen mail ontvangen, dus ik neem aan dat die nog gaat komen. Ik kan alleen sinds een aantal dagen geen mail meer ontvangen in de Mail app van mijn Mac (OSX), omdat die geen contact meer krijgt met de server. Melding ‘wachtwoord onjuist’. Dat moet bij Tele2 fout gaan.
Als je geen email hebt ontvangen is eigenlijk de aanname dat je nog een lopend internet abonnement hebt van Tele2. Het gekoppelde emailadres (voor de factuur) blijft gekoppeld en gratis.
Als je al afscheid hebt genomen van Tele2 internet is er geen contract meer om email in stand te houden, bij een partij als Ziggo is het geeneens mogelijk om je oude email adres te behouden als je b.v. overgaat naar T-Mobile glasvezel. Dus dat je de mogelijkheid nog aangeboden krijgt is wel zo netjes. Als je denkt dat je het niet gaat halen zou je dit email abonnement voor het eerste actiejaar kunnen afnemen en dit op jouw tempo doen.
Advies blijft, kijk naar een provider onafhankelijk email adres b.v. gmail of outlook of neem een eigen domeinnaam met website/email mogelijkheid.
Grappig genoeg kan ik de e-mail voor de tele2 communicatie (en dus voor de factuur) veranderen (die wijst bij mij nu naar een g-mail adres, met dank @eric voor het advies), maar is het gekoppelde e-mail (mijn zonnet) onveranderbaar ( en wordt nu dus niet gebruikt voor de factuur). De gekoppelde e-mail stamt van een wettelijke verplichting voor een ISP om een e-mail te verstrekken bij een internetabonnement.
Oftewel, het aan het internet abo gekoppelde e-mail adres is niet (persé) voor de factuur (maar kan daar wel voor gebruikt worden) , het is een wettelijke verplichting.
Oftewel, het aan het internet abo gekoppelde e-mail adres is niet (persé) voor de factuur (maar kan daar wel voor gebruikt worden) , het is een wettelijke verplichting.
Interessant. Welke wet doel je dan precies op?
Ik heb zo geen idee in welke wet dit staat. Dat zei een hele aardige mevrouw van de Autoriteit Consument en Markt tegen mij in een lang telefoongesprek. Je kunt hier contact met ze opnemen: https://www.acm.nl/nl/contact . Dan kunnen ze je vast wel verder helpen.
Ik denk dat iemand van tele2 je er ook wel meer over kan vertellen.
Edit: als ik het zo even snel nazoek komt die verplichting van het ACM zelf, waarbij telecomaanbieders weer verplicht zijn zich bij het ACM te registreren waarbij het ACM bepaalde rechten en plichten oplegt. Het is wettelijk geregeld dat de ACM toezichthouder is op telecom bedrijven. Via die weg geldt die verplichting om een e-mail bij een internet abo te leveren. Dat is een plicht die het ACM oplegt, en het ACM is weer wettelijk gezien de toezichthouder op de telecom bedrijven, waar die telecom bedrijven dus verplicht naar moeten luisteren. Zo zit het ongeveer… beetje crappy uitgelegd maar je begrijpt me vast wel.
Edit2: de bijbehorende wet: https://wetten.overheid.nl/BWBR0033043/2019-01-01/#Hoofdstuk2_Artikel2
Ok, je ziet eigenlijk bij geen enkel internet aanbod öp de markt als “selling point dat je een email adres erbij krijgt. Beetje commodity dus. Maar als het een “verplichting” is een email adres te geven als onderdeel van een internet access abonnement, dan vervalt die verplichting direct als de klant de internet access dient opzegt. Alle tijd welke je daarna de email nog mag gebruiken is netjes, maar kan eigenlijk ook per direct stoppen.
Niet waar.
Er geld een minimum termijn van 1 maand voor het stopzetten van mail na provider wissel, en begin dit jaar hebben telecom aanbieders afgesproken met staatssecretaris Mona Keijzer om er vanaf deze zomer minimaal 6 maanden van te maken. Uit onderzoek blijkt zelfs dat behoud/niet willen verliezen van e-mail één van de belangrijkste redenen is om niet van provider te wisselen. Je kunt daar hier meer over lezen: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/01/23/wetsvoorstel-maakt-overstappen-van-internet--en-telefonieaanbieder-eenvoudiger
Geloof me eric, ik zuig deze feiten echt niet uit m’n duim. Ik heb met het ACM uitgebreid mijn rechten als consument doorgesproken, als ik alles officieel zou moeten doen hebben we het over officiële schriftelijke klachten per niet binnengekomen mail, die uiteindelijk bij niet oplossen leiden tot dwangsommen van zo'n 9000 euro per week en weet ik niet wat allemaal. Zover wil ik helemaal niet gaan wat mij betreft, ik geef tele2 de tijd om de problemen op te lossen, maar met wat in dit topic besproken wordt gaat dat natuurlijk helemaal niet opschieten nog. Wat mij betreft kunnen we na doorlezen van bovenstaande weer terug naar de originele discussie hier, want hoe eerder dit allemaal opgelost word, hoe eerder ze bij zonnet met de problemen van de betalende tele2 klanten aan de slag kunnen :)
Even ter verduidelijking:
Hier kunnen mensen die geen betaald abonnement bij tele2 hebben wat meer informatie vinden over wat er met hun e-mail te gebeuren staat:
https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/overname-zonnet-en-verstatel/
Hier kunnen mensen die wél een betaald abonnement hebben meer informatie vinden over hun E-mail:
https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/webmail-uitleg/
( @eric in de beide pagina's kun je bevestigd zien door tele2 zelf dat; alleen de niet betalende zonnet/versatel klanten overgeheveld zijn; je altijd een e-mail adres bij een abonnement krijgt; de periode dat een mail adres na provider wissel nog ondersteund word door tele2 inderdaad staat op minimaal 180 dagen.)
Nog nieuws @Cas van Tele2 ?
Er zijn nog steeds mensen die geen enkele reactie krijgen van zonnet, zie bijvoorbeeld kruys70: https://forum.tele2.nl/e-mail-350/behouden-bestaand-zonnet-email-80684?postid=488199#post488199
Ook ikzelf heb heb nog geen enkele reactie op het contactformulier.
Dan nog alle bovenstaande vermelde problemen sinds je vorige post in dit topic; het bestelformulier wat nog steeds niet goed werkt, mensen die betalen en na betaling opeens hun mail niet meer kunnen gebruiken en ook niets meer van support horen, en klopt het dat er nog steeds groepen mensen zijn die bericht moeten krijgen over dit hele gebeuren, want die melden zich ook hier.
Lijkt erop dat aankaarten weinig effect heeft tot nu toe.
Ik heb eens geprobeerd op de bestelpagina te kijken van zonnet. Ik krijg alleen maar de melding:
Op dit moment kan uw e-mailadres niet gecontroleerd worden, probeer het later nog eens.
Dat kan dus ook nog aan bovenstaande problemen worden toegevoegd.
Dag allemaal ! Zoals ik eerder meldde kon ik kiezen en betalen (de €6 / jaar) voor het behouden van mijn mailadres.
Maar alleen als ik een ander mailadres opgaf op het bestelformulier. Dat is dus mijn werkmailadres geworden.
Iets positiefs zowaar - vandaag heb ik een mail vanuit ZONNET ontvangen dat men mijn abonnementsperiode automatisch verlengt / opschuift. Dus als je eenmaal een pakket hebt besteld kun je de €6 uitsmeren over een langere periode 🙂 ……
Belangrijker voor diegenen die nog steeds geen bestelling hebben kunnen doen / doorgeven :
QUOTE (deeltje van de mail)
Wij hebben veel reacties ontvangen over de deadline van 1 oktober 2020. Om deze klanten wat meer de tijd te geven om hun abonnementkeuze aan ons kenbaar te maken, hebben wij besloten om de deadline te verschuiven naar 1 januari 2021.
UNQUOTE
M.a.w. - de rest van 2020 kan men gebruiken om te proberen een abonnement af te sluiten of over te stappen.
Hallo @Roderick
Bedankt voor jouw update en goed om te horen dat het jou gelukt is om het rond te krijgen. Ik kan bij deze bevestigen dat de datum is opgeschoven van 1 oktober 2020 naar 1 januari 2021.
Update:
Als je het contactforumulier op de website van Zonnet invult, krijgt je een bevestiging met ticketnummer. Dan krijg je vervolgens binnen 48 uur een reactie van Zonnet, maar soms kan het door drukte iets langer duren.
Klanten met een Zonnet/Versatel account kunnen na het aanmelden bij Zonnet niet meer inloggen op Tele2.nl. Het is nog wel mogelijk om in te loggen op webmail.zonnet.nl of webmail.versatel.nl.
Klanten gaan vanaf nu herinneringen van ons krijgen wat betreft het aanbod van Zonnet.
Doet de klant niks, dan komt het e-mailadres per 1 januari 2021 te vervallen. Deze datum is dus met 3 maanden opgeschoven.
Als je andere vragen of opmerkingen hebt dan horen we het graag. Laat een reactie achter in dit topic. We staan voor je klaar!
Prima oplossing Cas. Er zitten wat hickups is het overgangsproces en daarvan wordt de klant nu niet de dupe.
@Cas van Tele2 Kan je ook in het openingstopic de datum wijzigen. Daar zou alle actuele informatie moeren staan.
Terecht en geweldig nieuws. Ben blij dat er serieus actie wordt ondernomen. Nu hoop ik echt dat de boel goed op de rit komt, gelukkig geeft zonnet zichzelf nu ook de tijd om alles goed werkend te krijgen. Goed om te zien dat zonnet zijn verantwoordelijkheid neemt, dit geeft tenminste weer een beetje vertrouwen.
P.S. Nooit een ontvangstbevestiging gehad na het invullen contactformulier. (ik had een gmailaccount als contactmail opgegeven)
Ik spreek de hoop uit dat na de ergste influx naar support en nadat het geheel wat in rustiger vaarwater is gekomen er toch een iets directere weg van support in overweging genomen kan worden.
Het lijkt een truc, maar goed die 1 januari is prima natuurlijk.
Hier: https://forum.tele2.nl/e-mail-350/behouden-bestaand-zonnet-email-80684?postid=488284#post488284 een klant die 6 euro aan zonnet betaald voor behoud, een paar dagen later niet meer in haar mail kan, en vervolgens van support terughoort dat ze geen betalend klant is. Lijkt me ook niet helemaal zoals het moet gaan.
Ik zeg, neem een eigen domeinnaam, dan heb je gepersonaliseerde email.
Nu heb ik al 19 dagen geen reactie op het contactformulier. Kan het nog komen, of hebben ze bij het invoeren van het krijgen van een ontvangstbevestiging bij een support aanvraag alle oude klachten de prullenbak ingegooid of zo? Is het de bedoeling dat ik weer opnieuw contact zoek?
Update:
We hebben contact gehad met Zonnet en de issues besproken:
- Verificatiecode-proces: klanten kopieerden vaak info van een mail om in te voeren bij de verificatie-code, maar dat kopiëren ging niet goed waardoor het proces niet afgerond kon worden. Daardoor werden meerdere keren nieuwe codes aangevraagd. Wat het proces verder vertraagde. Hier is nu een aanpassing in gedaan zodat de benodigde gegevens al ge-prefilled worden aan de hand van een link in de mail.
- Issue met de interne spamfilter: deze heeft woensdag een vertraging opgeleverd van 5-6 uur (vanaf een uur of 16u) waardoor het mailproces niet goed verloop: de filtering is nu anders ingesteld waardoor dit probleem verholpen is. Hierdoor heeft het afhandelen van mail een vertraging opgelopen.
@Shilka Een week wachten op een reactie is niet de bedoeling, ik ga dit weer aankaarten. Wie wacht er nog meer langer op een reactie? Ik hoor graag van jullie zodat ik dit kan oppakken met Zonnet. Ik sta voor jullie klaar!
Ik heb ook problemen met zonnet. Server onbereikbaar, webmail inloggen lukt niet. Mail box is vol en ik ontvang dus geen email meer. Allle opties om dit probleem te melden heeft geen enkel resultaat