[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

Toon eerste bericht

208 reacties

Reputatie 1

Dus als ik het goed begrijp, doet de bestelpagina het wel als je behoud van je zonnet mail besteld als je een ander mail adres invult op de bestel pagina, maar doet de bestelpagina het niet als je behoud van je zonnet mail besteld met gebruik van datzelfde zonnet mail adres op de bestel pagina? Lijkt me wel even belangrijk te weten voor Cas / zonnet.

Klopt ! Heel vreemd, snap het niet. Maar het ging daarna verder goed. Ik kreeg ook (automatische) bevestigingen e.d.

Dus is een tip misschien : “gebruik een ander mailadres dan het zonnetmailadres om juist dat zonnetmailadres te behouden”.

LET OP : ik weet niet of alles goed gaat verlopen, ben benieuwd hoe ik er (bijvoorbeeld) midden oktober over denk ….

 

Ik werd vandaag gebeld op het nummer dat ik via het support-formulier had ingevoerd naar aanleiding van mijn 3 dagen oude ticket. De persoon die ik aan de lijn had had een andere naam dan die van mijn vorige ticket, dus er zijn er minstens 2, maar was zich niet bewust van vakantie waardoor er misschien traag gereageerd wordt. Ze mailen verschillende tranches, dus er zijn mensen die nog later over het vervallen per 1 oktober geïnformeerd worden, mogelijk is daar nog iets in te schuiven. Wel proberen ze het proces nog iets te stroomlijnen. Het probleem met de 403-fout op de www.zonnet.nl/bestel-pagina heeft met http/https te maken. 

@patron1: meerdere e-mailadressen omzetten naar één domein is niet voorzien en zal pas worden overwogen als er veel klanten met die wens komen.

 

@Roderick: Als je toevallig mijn buurman bent (wie noemt z'n zoontje tegenwoordig nog Roderick) dan wil ik wel een poging wagen, maar probeer het eerst nog even met de helpdesk, had je ze je telefoonnummer ook gegeven?

Misschien heb ik informatie gemist, maar omdat ik langzamerhand door de bomen het bos niet meer zie en ik al 1,5 week geen reactie krijg van Zonnet-support toch maar even hier mijn vraag:

Ik ben al 12 jaar een betalende klant bij Tele2 met een actief mailadres van Zonnet. Toch heb ik een e-mail van Zonnet ontvangen dat ik vóór 1 oktober moet overstappen.

Hoe kan dat?

Betalende Tele2 klanten vallen toch buiten deze overname?

 

Reputatie 7
Badge +12

Het gratis account geldt alleen voor het email adres dat gekoppeld zit aan je dsl of glasvezel abonnement. Het kan er dus ook maar 1 zijn en is niet te wijzigen mocht het gekoppelde adres anders zijn.

Thanks!

Maarreh.....ik ben niet zo thuis in deze materie.

Ik ben destijds klant geworden bij Tele2 met mijn Zonnet mailadres en sta dus ook zo geregistreerd bij Tele2.

Ik begrijp dat dat niet voldoende is om de overgang (of ondergang.....) naar Zonnet te voorkomen?

Reputatie 7
Badge +12

Heb je nu een dsl of glasvezel internet abonnement bij Tele2 hebt, dan blijft het gekoppelde e-mail adres, ook als dat zonnet is, gratis beschikbaar. Alle andere Zonnet adressen vervallen of je moet een email abonnement bij Zonnet nemen.

@Knarflen: Als je zo'n mail hebt gehad is het volgens de Zonnet-faq of een statement elders op dit forum niet meer mogelijk alsnog je Zonnet-account met het Tele2-account te koppelen en zul je actie moeten nemen voor behoud van het Zonnet-account. 

Reputatie 1

@patron1: meerdere e-mailadressen omzetten naar één domein is niet voorzien en zal pas worden overwogen als er veel klanten met die wens komen.

 

@Roderick: Als je toevallig mijn buurman bent (wie noemt z'n zoontje tegenwoordig nog Roderick) dan wil ik wel een poging wagen, maar probeer het eerst nog even met de helpdesk, had je ze je telefoonnummer ook gegeven?

@RMast : waar staat jouw R dan voor ? Was niet bij machte mijn naam destijds aan te passen & zo hebben we gelukkig niet allemaal de naam Rob toch ? Die mensen van de helpdesk hebben al weken alles …… ik snap niet waarom er gewoon geen reactie komt. 

Reputatie 1

Thanks!

Maarreh.....ik ben niet zo thuis in deze materie.

Ik ben destijds klant geworden bij Tele2 met mijn Zonnet mailadres en sta dus ook zo geregistreerd bij Tele2.

Ik begrijp dat dat niet voldoende is om de overgang (of ondergang.....) naar Zonnet te voorkomen?

Toen ik ooit in Utrecht woonde heb ik een soort automatisch in elkaar gezet Tele2 mailadres gekregen & afgewezen / er niets mee gedaan.

Ook ik heb een zonnet.nl adres dat vast gekoppeld zal zijn aan zonnet. Al zou TELE2 het willen, zonnetadressen gaan over naar ZONNET (vermoed ik). Zo'n server zal alle zonnetadressen meenemen / oppakken denk ik.

@Knarflen : ook ik ben niet thuis in de materie.

 

Al zou TELE2 het willen, zonnetadressen gaan over naar ZONNET (vermoed ik). Zo'n server zal alle zonnetadressen meenemen / oppakken denk ik.

@Knarflen : ook ik ben niet thuis in de materie.

 

Uit wat ik lees begrijp ik dat er wel Tele2-abonnementen met Zonnet-accounts zijn die niet worden aangeschreven. Als die server naar Zonnet gaat zal Tele2 daar dan een deel van blijven huren vanuit de abonnements-inkomsten.

Reputatie 7
Badge +12

 

Toen ik ooit in Utrecht woonde heb ik een soort automatisch in elkaar gezet Tele2 mailadres gekregen & afgewezen / er niets mee gedaan.

Ook ik heb een zonnet.nl adres dat vast gekoppeld zal zijn aan zonnet. Al zou TELE2 het willen, zonnetadressen gaan over naar ZONNET (vermoed ik). Zo'n server zal alle zonnetadressen meenemen / oppakken denk ik.

 

 

Als je NU een DSL of Glasvezel dan blijft het “in elkaar gezet Tele2 mailadres” gekoppeld en beschikbaar, ook al gebruik je dat niet. Als je daarnaast een ander zonnet adres hebt en zo'n mailtje hebt gehad dat je een betaald e-mail abonnement voorstelt, dan zal dat zonnet adres verdwijnen als je hier niet op ingaat.

@eric @RMast @Roderick  

Thanks!

Ik ga nadenken of ik wel bij Zonnet wil blijven. De waardeloze support aldaar (na 1,5 week nóg geen reactie) geeft mij geen goed gevoel. 

Zelfs al zou ik het willen, dan nog lukt het me niet het bestelformulier in te vullen. Als ik het postcode-veld heb ingevuld en verder klik dan worden telkens de gegevens uit het postcode-veld gewist waardoor het bestelproces niet afgerond kan worden. In verschillende browsers geprobeerd, zonder succes en Zonnet reageert zoals gezegd niet op mijn verzoek tot contact.

Dan toch maar Gmail?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

@eric

Dan toch maar Gmail?

 

Als je dat maar doet voor 1 oktober.

Ik heb nu 3 keer reactie van de support gehad, twee keer per mail en een keer telefonisch. Altijd binnen een week, dus misschien hebben jullie niet de juiste manier gehanteerd?

Ik heb de enig beschikbare manier gebruikt, via het contactformulier dat je op https://www.zonnet.nl/support ziet als je rechts op “contact opnemen” klikt?

 

Zijn er meerdere manieren? Inmiddels 8 dagen geen reactie. Volgens Rox zou er trouwens binnen 24 uur een reactie moeten zijn.

  

... De reactietijd van Zonnet support is maximaal 24 uur, dus dit moest al opgepakt worden. ...

 

Ja, dat is volgens mij hetzelfde formulier dat ik ook heb ingevuld, gevolgd door een hoop mails in reactie op hun reactie. Het ticketnummer dat ik terugkreeg in de twee reacties was telkens hetzelfde, dus mijn mail aan support zonder ticketnummer is op hetzelfde ticket terechtgekomen of niet in mail beantwoord. 

Alleen jammer dat je niets aan mail verkeer van support over en weer hebt als je een probleem met je mail hebt. Het is eigenlijk van de gekke dat zonnet, dat volgens eigen zeggen deel uitmaakt van één van de grootste hosting partijen van Nederland, geen chat en/of telefonische support kent, een probleem wat nu al duidelijk naar voren komt. Je hebt niets aan een support die je terug mailt als je mail het niet doet.

Reputatie 7
Badge +12

Ik denk voor 6 euro per jaar dat je geen telefonische klantenservice kan verwachten. Een gemiddeld klantcontact moment via de telefoon in een callcenter kost al snel 7 tot 10 euro per gesprek. Daarom wordt er zo op “not realtime” contact gestuurd.

Reputatie 2

Als het goed werkt heb je ook geen ondersteuning nodig.

Mijn tijd is ook niet gratis. En anders zijn er nog genoeg andere niet realtime opties. Een forum, een online ticket aanmaak systeem, whatsapp, twitter. Support contact opnemen met je klant op het platform waar ze juist problemen mee hebben is op het zachts gezegd ‘niet slim’. Waarbij ‘niet slim’ hooguit 5% van de lading dekt. En bovendien, zelfs als ik met een niet zonnet adres van het contact formulier gebruik maak komt er geen reactie.

Ik zie dat er ook berichten van het forum en de support in mijn 'ongewenste' mail zijn terechtgekomen. Ook het ticketnummer naar aanleiding van mijn mail aan support is daar terechtgekomen. Er zijn er dus toch twee. Veel mailprogramma's zetten mail met een onbekende afzender daar automatisch in, waarna je ze actief moet 'whitelisten'.

Op mijn Android-telefoon zit die whitelist-optie niet in het mailprogramma. Ik moet daarvoor op de volwaardige webmail inloggen. (In mijn geval gaat het om een live.nl/hotmail.com mailadres)

In de webmail van zonnet heb ik in 20 jaar nog nooit een mail in de spam folder gezien (en ik gebruik alleen maar direct de webmail, geen afzonderlijk programma dat de mails ophaalt). Dus volgens mij óf hebben ze geen splitsing in spam mails en gewone mails, óf worden spam mails bij zonnet al verwijderd voordat ze in je webmail cliënt terecht kunnen komen. Als ik dat feit bij jouw relaas optel @RMast , zou dat dus kunnen betekenen dat ze bij zonnet hun eigen support replies er uitfilteren én verwijderen nog voordat ze bij de zonnet klant aankomen. Dat zou wel een verklaring kunnen zijn waarom klanten maar niets terug horen.

 

Mijn supportvraag heb ik op een gmail adres gedaan, en daar zie ik niets in de spam map zitten, ook niet als ik direct met g-mail check. Kortom, daar is gewoon nog niet op gereageerd.

Reputatie 2

Dat kan ik bevestigen, krijg misschien maar 1 keer per jaar spam in mijn inbox, maar heb ook nooit een mail in mijn spambox ontvangen waarvoor ik mij opgegeven had. Dat is natuurlijk goed, maar in al die jaren is geen enkele mail door tele2 in de spambox gezet.

Op mijn Microsoft-mailadres krijg ik berichten van support dus wel twee van de twee keer, al zij het soms in de ongewenst map. Wellicht of zelf een Microsoft-mail aanmaken, of een naaste vragen die zo'n account heeft en zich genoeg bewust is van de 'ongewenst'-map?

Reageer