Ik heb een e-mail ontvangen van Tele2 dat mijn e-mailaccount opgezegd wordt. Wat nu?

  • 15 December 2020
  • 14 reacties
  • 1612 x bekeken
Ik heb een e-mail ontvangen van Tele2 dat mijn e-mailaccount opgezegd wordt. Wat nu?
Reputatie 6

Update 15.12.2020 11:35

De e-mail inclusief de link mag als niet verzonden beschouden worden. 
We zijn bezig met het opstellen van een e-mail ter bevestiging. Onze excuses voor het ongemak!
 

Geplaatst 15.12.2020 10:20

Hi, goed dat je hier bent. Hier vind je belangrijke informatie. Stay tuned!

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten met een @tele2.nl e-mailadres een e-mail van ons hebben ontvangen, waarin staat dat het account wordt opgeheven. 

Dit bericht mag als niet verzonden worden beschouwen. We zijn op moment bezig met het in kaart brengen wie deze e-mail van ons heeft gekregen. We geven je in dit topic een update zodra er meer bekend is. 


14 reacties

Ik ben een Tele2 klant van het eerste uur en neem al flink wat jaren vaste telefonie, internet en tv af. Gisteravond een email ontvangen en vanmorgen weer één voor een ander emailadres. Vanmorgen gebeld met de servicedesk waar ik te horen kreeg dat ik de email(s) als niet verzonden kon beschouwen. De emails zouden mogelijk verzonden zijn door een hacker en Tele2 werd nu overspoeld door telefoontjes van boze klanten. Heel vreemd dat je de geldigheid van deze emailadressen nog een paar maanden kunt verlengen via een link en dat die ook gewoon werkt. Ik kan mij niet voorstellen dat een hacker dat allemaal bewerkstelligd. Tele2 is ergens mee bezig. Eerder moesten onze prepaid kaarten voor mobile telefonie over naar T-mobile. Daarna werd ons versatel emailadres opgeheven. Net lees ik dat T-Mobile en Tel2 fuseren. Begeleid zo'n proces dan goed en ga niet trouwe klanten (in dit geval van het allereerste uur) zo'n email sturen. Je blijft bij een provider vanwege meerdere redenen zoals ook de rompslomp die komt kijken bij het vervangen van emailadressen en telefoonnummers.  Dit soort acties doen mij erg motiveren om maar eens verder te gaan kijken naar een andere provider en met een schone lei te beginnen. Grotere mailboxen die gewoon permanent zijn bij je account bijvoorbeeld. 

Net een “sorry” email van Tele2 ontvangen waarin zij aangeven “dat er onterecht een systeemfout is verstuurd. Het emailaccount zal vooralsnog niet worden afgesloten”…. Heel vreemd dat dit soort emails al standaard in het systeem opgenomen staan, met name in combinatie met het woord: “vooralsnog”. Tele2 is dus van plan om deze emailadressen op termijn wel degelijk op te doeken. Vooralsnog tijd dus om bijtijds om te zien naar een andere provider waarbij je emailaccounts wel gegarandeerd onderdeel blijven uitmaken van je abonnement. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @anolis,
Bedankt voor jouw uitgebreide bericht en duidelijke vragen. Zelf heb ik hier geen antwoord op en ik moet dit navragen. Ik beloof je dat ik dit voor je uitzoek! 

Mijn zwager uit Amsterdam heeft een mail ontvangen, waarin aangegeven wordt, dat zijn gratis zonnet.nl   adres wordt opgeheven, terwijl hij er op 20 augustus wel voor betaald heeft.

Zou u dat nog even kunnen nakijken?  Zijn postcode is  1052VE, en het faktuurnummer is  202032847.

Hoor ik het als het gelukt is ?   Mijn mailadres is bij u bekend.

Alvast dank !

 

René van der Rijst,  Amersfoort.

Reputatie 7
Badge +12

Die emails waren foutief gestuurd. Als zij heeft betaald voor haar versatel of zonnet email kan ze contact opnemen met het bedrijf Zonnet. Die hebben ook een support pagina.

Die emails waren foutief gestuurd. Als zij heeft betaald voor haar versatel of zonnet email kan ze contact opnemen met het bedrijf Zonnet. Die hebben ook een support pagina.

Het gaat mij inmiddels wel een beetje duizelen allemaal: Zonnet, Tele2, Versatel, T-Mobile….. met wie heb ik nu eigenlijk nog van doen? Ik ben ooit begonnen met Tele2 toen je goedkoper kon bellen door een cijfercombinatie voor je telefoonnummer te toetsen (of programmeren). Fusies, overhevelingen van mailboxen, prepaidkaarten…. allemaal erg onoverzichtelijk voor een klant. Dit terwijl ik graag alles onder 1 dak heb bij 1 provider met bijkomende voordelen. Toen ik gisteren de servicedesk belde werd ik al horendol door alle cijfers die ik in moest toetsen om op de juiste plek te komen. Mailen is al helemaal niet meer mogelijk, alles moet via dit forum. Via de virtuele chat mevrouw is het al helemaal een ramp om in contact te komen. Die blijft dezelfde vragen herhalen en als je dan denkt dat je er door komt dan begint ze ineens weer van voor af aan…. :angry:

 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @anolis ,

We zijn continue inactieve mailboxen aan het opschonen en daar is de onterecht verstuurde e-mail voor bedoeld. Die wordt regelmatig verstuurd en staat daar inderdaad klaar voor. 

Door een fout is de email onterecht verstuurd aan klanten die wel gebruik maken van de mailbox. Het is niet de bedoeling om actieve mailboxen af te sluiten.

Hallo @anolis ,

We zijn continue inactieve mailboxen aan het opschonen en daar is de onterecht verstuurde e-mail voor bedoeld. Die wordt regelmatig verstuurd en staat daar inderdaad klaar voor. 

Door een fout is de email onterecht verstuurd aan klanten die wel gebruik maken van de mailbox. Het is niet de bedoeling om actieve mailboxen af te sluiten.

Een @versatel.nl emailadres van ons dat dagelijks gebruikt werd is onlangs ook al afgesloten, dus het is niet zo gek dat jullie emails de nodige onrust hebben veroorzaakt. Los van de tijd en energie om met de servicedesk te bellen, een krankzinnige hoeveelheid keuzeopties door te moeten nemen , te chatten met een virtuele medewerker die haar vragen maar blijft herhalen en mijn heil te zoeken op dit forum. Ik betaal al vele jaren voor internet, tv en bellen en neem aan dat ik daar ook wel iets voor terug mag verwachten, Het is geeneens meer mogelijk om een emailadres aan te maken bij jullie. De mailbox grootte is nooit meegegroeid met de hedendaagse bijlagen grootte. Verstuurd Tele2 nog nieuwsbrieven? Ik vernam via dit forum dat Tele2 en T-Mobile fuseren. Onze mobiele telefonie (prepaid) is daar ook alweer enige tijd geleden ongevraagd naar overgeheveld. Ik zie door de bomen het bos niet meer…. Versatel, Tele2, Zonnet, T-Mobile! Het zou fijn zijn als klanten wat beter geinformeerd werden….

Beste Tele2,

ik heb deze week een mail gehad dat mijn abonnement van Tele2 is opgezegd. Ik kan ook niet meer inloggen op mijntele2.nl. Ik vind dit raar want ik heb mijn abonnement niet op gezegd. kunnen jullie aangeven wat er aan de hand is?

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Anton.van.eldert

Welkom op de Tele2 Community! Ik kan niet in de juiste systemen om dit voor jou na te kijken, maar mijn collega's aan de telefoon kijken graag met je mee wat er aan de hand is! Mijn collega's zijn bereikbaar op: 020 - 754 4444 of bel 1200 als je jouw mobiele nummer van Tele2 gebruikt (lokaal tarief). 

Als de Community nog iets voor je kan doen, start je dan een nieuw topic? Dan gaan we je natuurlijk helpen!

Beste moderator, 

Kunt u mij naam aanpassen of de topic verwijderen? Het is nu mogelijk mijn naam met geboorte datum te vinden via Google in jullie topics. 

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Anton020623, ik heb je gebruikersnaam aangepast! 😊

Elke dag controleer ik of er nog (zakelijke) berichten binnenkomen in mijn tele2 webmailbox.

Donderdag 19 oktober 2023 lukt dat niet, melding: aanmelden mislukt.

Zaterdag lukt het nog niet, ODIDO kan mij niet helpen geeft een betaalnummer want klantenservice@tele2.nl en suppport@tele2.nl werken niet meer.

Lokale kantoor van ODIDO geeft hetzelfde betaalnummer want zij doen alleen mobieltjes verkopen en abonnementen.

Zaterdagmiddag 21 okt. 2023 vertelt een medewerker dat mijn emailadres is opgeheven en NIET meer te herstellen.

Enige weken geleden kreeg ik op het nu onterecht opgeheven emailadres een bericht dat per 7 januari 2024 dat is VOLGEND JAAR mijn emailadres zou worden opgeheven maar dat heeft een onverlaat nu al gedaan.

Moet ik  bij ODIDO ex Deutsche Telecom ex T-Mobile ex-Tele2 een internetabonnement afsluiten zodra KPN de koperleiding stil legt of verklaart u mij voor gek.

Wat zou u doen directeur/manager van ODIDO?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @pa0rbc ,

Wat bedoel je moet je laatste paragraaf, heb je nu geen vaste internetlijn van Tele2?

Reageer