Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?

  • 30 November 2017
  • 303 reacties
  • 23766 x bekeken


Toon eerste bericht

303 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Bedankt @Johrick van Tele2

Wat betekent DM? Hetzelfde als pb? 

 

Reputatie 5
Badge +6

Zeker, @theocoppes! 😊

Reputatie 7
Badge +8

Vanmorgen toch weer! 

 

Anti|virus||Mcfe| • no-reply@e.allegiant.com

Ik heb nog niets gehad op mijn zonnet, maar jij kreeg van deze afzender hiervoor ook al vaker dan mij @theocoppes . Het is wel weer één van de twee zelfde afzender als voorheen. Wel apart aangezien deze geblokkeerd zouden moeten zijn. Heb je @Johrick van Tele2 ook een privé bericht gestuurd? Ik hoop dat hij het meteen weer door kan zetten dan!

Reputatie 7
Badge +8

@Shilka 

Ja, heb ik net gestuurd. 

Alleen de betreffende mail kan. Ik niet daarheen sturen. 

Met het knopje doorsturen is een gewoon mailadres nodig, dat gaat toch niet binnen dit systeem? 

Kopiëren lukt ook niet. 

We wachten maar af. 

Reputatie 7
Badge +8

De volgende vissers mail

Een Nespresso gewonnen. 

 

Nespresso Krups • Nieuwsbrief@dealdonkey.com

blocked

Gefeliciteerd, jij bent de gelukkige winnaar! Haast je, het aantal prijzen dat je kunt winnen is beperkt!
Nespresso
Een nieuwe Krups Nespresso Pixie!
Gefeliciteerd! U bent geselecteerd om deel te nemen aan dit onderzoek. Het duurt maar een minuutje en je ontvangt een fantastische prijs: de nieuwe Nespresso!
PROFITEER NU!
Elke dag kiezen we 10 willekeurige gebruikers om ze kans te geven geweldige prijzen te winnen. De prijs van vandaag is een nieuwe Nespresso! 10 gelukkige winnaars zijn alleen voor degenen die in dit land wonen! Deze enquête is bedoeld om de service voor onze gebruikers te verbeteren. Haast je, het aantal prijzen dat je kunt winnen is beperkt!
 

Om deze te stoppen, ga alsjeblieft hier of schrijf naar:
616 Corporate Way Ste.2-9092
Valley Cottage, NY 10989



De adverteerder beheert uw abonnement niet.
Als u liever geen verdere communicatie ontvangt, kunt u zich afmelden hier
Of schrijf naar: 6101 Long Prairie Rd,Ste 744 #511, Flower Mound, TX, 75028
 

 

Reputatie 7
Badge +8

De volgende 

 

VanMoof S3 - Mediamarkt • Nieuwsbrief@dealdonkey.com

GRATIS!
Beantwoord de Enquête
Het duurt maar een minuut en je ontvangt een fantastische prijs: een gloednieuwe VanMoof S3!
 

Om deze te stoppen, ga alsjeblieft hier of schrijf naar:
616 Corporate Way Ste.2-9092
Valley Cottage, NY 10989



De adverteerder beheert uw abonnement niet.
Als u liever geen verdere communicatie ontvangt, kunt u zich afmelden hier
Of schrijf naar: 6101 Long Prairie Rd,Ste 744 #511, Flower Mound, TX, 75028

Reputatie 7
Badge +8

Het gaat verder

 

McAfee♻️Nieuwsbrief@dealdonkey.com

...... ppes Loop niet het risico op ransomware ⚠️

“”


 

U kut zich op elk moment uitschrijven. Uitschrijven
9901 Brodie Lane Ste 160 Austin, TX 78748

 



De adverteerder beheert uw abonnement niet.
Als u liever geen verdere communicatie ontvangt, kunt u zich afmelden hier
Of schrijf naar: 6101 Long Prairie Rd,Ste 744 #511, Flower Mound, TX, 75028

Nou Theo, ik ben ook weer van de partij, ik zal Johrick meteen weer een bericht hierover sturen...

 En deze van email selections krijg ik ook weer, ook phishing

 

Kortom Nieuwsbrief@dealdonkey.com en info@news.lvmultimedia.com ; pure phishing.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb ze ook naar johrick gestuurd.

 

Maar even afwachten tot maandag en kijken wat er gezegd wordt. Ik ga geloof ik heel het weekend mijn e-mail maar niet meer bekijken. Dit is gewoon niet meer te doen.

17 jaar van verwaarlozing van de provider e-mail begint zich uit te betalen, en wij mogen de prijs betalen. Ik ben enorm tevreden over mijn internet en telefoon, maar die e-mail is echt een ramp. En alles overzetten op andere e-mail accounts, daar komt echt niet minder phishing van op mijn provider e-mail binnen, dat blijkt maar weer.

Reputatie 7
Badge +8

Nu maar afwachten wat het wordt in de toekomst. 

De hele buts is verkocht.

T-Mobile Nederland komt voor 5,1 miljard euro in handen van de private investeringsbedrijven Apax en Warburg Pincus.

Hoeveel personeel er straks nog overblijft. 

Meestal worden er zoveel mogelijk mensen ontslagen, zoveel mogelijk schulden gemaakt en daarna alle financiën eruit gehaald en de resten vol met schulden weer verkocht.

 

Laten we het niet hopen, het zou jammer zijn. 

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @theocoppes & @Shilka

Thanks voor de meldingen! Ik heb Shilka gevraagd om beide afzenders naar mij door te sturen, zodat ik het kan doorgeven aan mijn collega’s! 

@theocoppes nog een vraag voor jou: wat voor mailadres heb jij? Ook een @zonnet.nl, want het zou namelijk niet meer moeten kunnen dat no-reply@e.allegiant.com nog phising stuurt. Deze hebben wij volledig geblokkeert. Laat je het mij weten? 

Ik heb de twee afzenders inclusief een voorbeeld phishing mail van beide afzenders weer doorgestuurd via mail @Johrick van Tele2 Bedank voor de snelle reactie!

Zonet nog weer een nieuwe phishing mail gekregen, ik hoop dat ze snel weer geblokkeerd kunnen worden, van de vorige afzenders krijg ik in ieder geval niets meer binnen. 

Reputatie 7
Badge +8

Weer een fiets gewonnen. 

 

Top Deal! • noreply@humblebundle.com

 

@Johrick van Tele2  Ik krijg nu ook van die afzender. Ik vond dat wel heel vreemd, want ik weet dat noreply@humblebundle.com een legitieme afzender is. De afzender is echter vals. Zal ik deze straks ook weer doorsturen Johrick?

Dus ik heb even gekeken en als ik in de code kijk zie ik staan :

X-DKIM-Failure: bodyhash_mismatchReceived: from [157.90.218.216] (helo=cmw5.pyridines.info)	by mx249.antispamcloud.com with esmtp (Exim 4.92)	(envelope-from <hello@bulb.co.uk>)

 

humblebundle is dus niet de echte afzender

 

Reputatie 7
Badge +8

Het gaat altijd verder

 

McAfee♻️ • Nieuwsbrief@dealdonkey.com

 

U kut zich op elk moment uitschrijven. Uitschrijven
9901 Brodie Lane Ste 160 Austin, TX 78748

 



De adverteerder beheert uw abonnement niet.
Als u liever geen verdere communicatie ontvangt, kunt u zich afmelden hier
Of schrijf naar: 6101 Long Prairie Rd,Ste 744 #511, Flower Mound, TX, 75028

Ik heb vandaag nog een e-mail doorgestuurd aan Johrick. Dat maakt al 3 nieuwe afzend adressen alleen dit weekend. Ik hoop dat ze ze weer op korte termijn weer kunnen blokkeren. En daarna maar kijken wat er dan weer gebeurt… Het lijkt erop dat zogauw het ene adres geblokkeerd wort, het volgende alweer klaar staat. Het is jammer dat dit zo door het spamfilter komt, volgens mij kan daar ook nog wel een slag geslagen worden, maar jah, daar heb ik verder geen zicht op, en ook geen verstand van.

Ik ben nog steeds bezig met omzetten om alles van mijn zonnet account los te koppelen (nadat ik 2 jaar geleden al begonnen ben daaraan, maar nu fulltime), het is erg lastig en zeer frustrerend werk, en soms kan het helemaal niet, of wordt er niet gereageerd, of werkt het omzet proces gewoon niet. En accounts opzeggen is al helemaal een drama om voor elkaar te krijgen….

Ter informatie, ondertussen nog meerdere phishing mails ontvangen, ook vandaag nog;

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Ook drie van humblebundle vanacht gehad.. 

Inmiddels gewist. 

 

Helaas krijg ik van deze reeds eerder doorgegeven afzender nog steeds phishing binnen @Johrick van Tele2 . Zou deze afzender reeds geblokkeerd moeten zijn?

 

Reputatie 7
Badge +8

 

Deze ook fishing? 

 

Beveiligingsupdate • product-updates@em1.cloudflare.com

Virus gedetecteerd

Reageer