Skip to main content
Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?

Toon eerste bericht

303 reacties

• 0 reacties
  • 24 maart 2022

En wederom een nieuwe 😥

De afzender is: health@email.iselect.com.au

De link verwijst naar (niet op klikken, gevaarlijk!):http://larasoft.xyz/cl/2411_md/1/389/386/41/24018

• 0 reacties
  • 24 maart 2022

En alweer een nieuwe. En dit moet ik normaal vinden tele2? 

• 0 reacties
  • 25 maart 2022

Wederom een nieuwe phishing mail gekregen:

De link verwijst naar (niet op klikken, gevaarlijk!): http://lz-cdn-r.xgodev.com/goto/url/104.0xCE.255.0025/cl/2530_md/1/389/386/41/24018

• 0 reacties
  • 25 maart 2022

En nieuw:

De link verwijst naar (niet op klikken, gevaarlijk!): http://lz-cdn-r.xgodev.com/goto/url/104.0xCE.255.0025/cl/2534_md/1/389/387/41/24018

• 0 reacties
  • 26 maart 2022

Ik heb de vorige mail nog een keer ontvangen, zelfde afzender, andere link.

Deze mail heb ik ook 2 maal ontvangen ;gisteravond en vanochtend. Zelfde afzender , wel 2 verschillende links 

Afzender is: health@email.iselect.com.au

De link verwijst naar (niet op klikken, gevaarlijk!): http://lz-cdn-r.xgodev.com/goto/url/104.0xCE.255.0025/cl/2573_md/1/389/360/44/86262

theocoppes
Forum|alt.badge.img+8
  • Junior
  • 767 reacties
  • 26 maart 2022

Exclusief aanbod • health@email.iselect.com.au

info@iselect.com.au • reply-fec7167176600c7b-298_HTML-58927014-110006207-16004@email.iselect.com.au

to unsubscribe click here.

click here to remove yourself from our emails list

• 0 reacties
  • 26 maart 2022

Oh wow Theocoppes, jij krijgt nu dus ook van die nieuwe afzender waar ik ze ook van krijg. :(

Dan zul je nu wel helemaal veel binnenkrijgen… Ik hoop dat tele2 nog iets voor ons kan betekenen...

theocoppes
Forum|alt.badge.img+8
  • Junior
  • 767 reacties
  • 26 maart 2022

Hopelijk voordat de hele bubs verkocht is voor 5,1 miljard euro. 

Eens kijken wat er dan door die investeringsmaatschappij nog aan personeel overblijft. 

• 0 reacties
  • 26 maart 2022

Nieuw:

• 0 reacties
  • 26 maart 2022

En meteen alweer een nieuwe; 

• 0 reacties
  • 26 maart 2022

En nog één, elk uur een nieuwe phishing mail;

• 0 reacties
  • 26 maart 2022

En weer één 

• 0 reacties
  • 26 maart 2022

en weer één, FML

even voor een indruk:

Waar is dat overleg wat we hier aan kunnen doen, wat is er gedaan met de belofte dat de afzenders geblokkeerd zouden kunnen worden, zowel telefonisch als op het forum?

Waarom wordt er niet gereageerd op mijn vraag of jullie de instelling guides weer bruikbaar kunnen maken zodat ik mijn mail via windows 10 mail kan laten lopen en ik zelf in ieder geval die afzenders kan blokkeren in een e-mail programma, iets wat jullie ook zelf steeds adviseren? Ook daar reageren jullie steeds niet op, en ik weet niet hoe ik dat moet doen. Wat is dit voor een hel?

• 0 reacties
  • 27 maart 2022

En weer één

• 0 reacties
  • 27 maart 2022

• 0 reacties
  • 27 maart 2022

• 0 reacties
  • 27 maart 2022

en meer

• 0 reacties
  • 27 maart 2022

en nog meer;

• 0 reacties
  • 27 maart 2022

En deze heeft schijnbaar een paar uren in het spamfilter vast gehangen, maar is uiteindelijk toch doorgekomen

• 0 reacties
  • 28 maart 2022

En vandaag dubbel binnengekomen:

De volgende mail:

theocoppes
Forum|alt.badge.img+8
  • Junior
  • 767 reacties
  • 28 maart 2022

Ik ben ook al het het hele weekend deze rommel aan het wissen.

🥵

• 0 reacties
  • 29 maart 2022

Ik heb gisteren reactie gehad van tele2; Ik heb privé berichten gekregen en ben ook door tele2 gebeld. Ik heb te horen gekregen dat er gisteren al iets van actie ondernomen is, en bovendien is mij verzocht nog 2 voorbeelden, van beide afzenders één, door te sturen voor verder onderzoek, wat ik gedaan heb.

Ik hoop dat de problemen met de phishing mails, in ieder geval voorlopig, opgelost kunnen worden. Ik heb bij het doorsturen van de voorbeelden nog specifiek vermeld dat ook jij dezelfde phishing van dezelfde afzenders op jouw versatel mail krijgt @theocoppes dus ik hoop dat er ook voor jou op korte termijn verbetering valt te zien.

Ik heb ,na mijn laatste melding hier, gisteren overdag en afgelopen nacht in ieder geval geen phishing meer binnen gekregen, ik hoop dat we dat beiden volgende week nog steeds kunnen zeggen!

theocoppes
Forum|alt.badge.img+8
  • Junior
  • 767 reacties
  • 29 maart 2022

Bedankt Shilka voor jouw doorzettingsvermogen om hier vanaf te komen. 

Ik ben helaas te langzaam aan de telefoon voor een normaal gesprek. 

Als iemand belt om een afspraak te wijzigen of zo dan lukt het nog wel, maar meestal als het ingewikkelder is ben ik te langzaam met nadenken en begin ik te stamelen. 

Gelukkig werkt deze manier erg goed. 

Mail, WhatsApp en SMS zijn mijn favoriete communicatie middelen. 

Ik krijg ook wel sms phishing binnen, maar die wordt door Google meteen in de spammap geplaatst. Ik krijg he alleen mee als ik toevallig op dat moment naar het scherm kijk. Maar dit is op telefoonnummer of toevalsgenerator. Klik hier voor de track en tracé van iets wat ik zeker niet besteld heb, betaling van verzendkosten, boetes, belastingteruggave etc. Zonder naam is altijd nep! 

Sinds gistermorgen niks meer binnen gekregen! 

Ik zal het hier plaatsen als er iets binnenkomt! 

Johrick van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+6

Hi @Shilka & @theocoppes

Ik heb goed nieuws voor jullie, zoals eerder gezegd hebben wij van onze kant eerder al een aantal stappen ondernomen om hiervan af te komen. Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat er nu geen last meer ondervonden moet worden van de desbetreffende afzenders. Met speciale dank aan jou, @Shilka!

Mocht dit wel het geval zijn (Ik hoop het natuurlijk niet), kunnen jullie beide mij dan direct een DM sturen? Dan ga ik natuurlijk mijn best weer voor jullie doen!

Ik wil jullie beiden bedanken, voor het scherp houden van ons, want daar is het form natuurlijk ook voor! 

• 0 reacties
  • 30 maart 2022

Echt fantastisch nieuws, hier ben ik echt ontzettend blij mee, niet alleen voor mezelf, maar ook voor @Theocoppes en anderen die hier wellicht last van  hebben gehad.

De phishing is sinds zondagnacht gestopt, dus jullie inspanningen lijken resultaat te hebben! Ik houdt het in de gaten! Dat er af en toe eens een berichtje door het spamfilter mocht komen van één of andere afzender kan ik natuurlijk wel begrip voor opbrengen bij een providermail, maar mocht ik alsnog een heuse nieuwe golf phishing krijgen, al of niet van aan nieuwe afzender, dan zal ik je dit zeker laten weten @Johrick van Tele2 Ontzettend bedankt voor je inspanning!

Reageer