Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?

  • 30 November 2017
  • 303 reacties
  • 23769 x bekeken


Toon eerste bericht

303 reacties

En inmiddels komt de volgende oplichtingspoging ook al weer binnen 

Bevestigd als phishing

Reputatie 7
Badge +8

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen. 

Zet eerst de deur open en verkoop daarna een slot? 

Als die phishing mails zo vervelend en lastig te voorkomen zijn, kun je dan veel geld verdienen als je zoiets verkoopt?

https://www.tele2.nl/thuis/internet/veilig-internet

En de volgende is ook alweer binnen 

 

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen. 

Zet eerst de deur open en verkoop daarna een slot? 

Als die phishing mails zo vervelend en lastig te voorkomen zijn, kun je dan veel geld verdienen als je zoiets verkoopt?

https://www.tele2.nl/thuis/internet/veilig-internet

Helaas is dat alleen voor browsen, niet voor e-mail.

En nog één 

klik er niet op. krijg je ook van deze mails, meld ze dan hier.

@Johrick van Tele2 Je zei tegen mij op twitter dat je wacht tot je meer hierover weet en je dan hier zal melden. Mag ik vragen wat voor vraag je hebt uitgezet hebt en hoe lang dit nog kan duren. Ik ben hier nu al maanden aan het aangeven dat er talloze phishing posts door het spamfilter van de providermail komen en er komt geen enkele reactie. Op dit moment krijg ik gemiddeld elke 4 uur een phishingmail op mijn providermail binnen, het is absoluut ABSURD. Ik heb het gevoel dat thuisklanten volledig in de steek gelaten worden door tele2 / t-mobile.

Nou, inmiddels reactie gehad van phishing@t-mobile.nl

 

Het is dus volgens phishing@t-mobile.nl zo dat als je een email krijgt waarin staat dat je 50 euro hebt gewonnen van de albert heijn, en je dit kunt claimen door naar de site ttp://toiletteam.xyz te gaan, ook al ben je geen klant en heb je geen klantenkaart en kunnen ze je e-mail dus helemaal niet hebben, gewoon spam van albert heijn zelf. Volgens phishing@t-mobile.nl kun je dus met een gerust hart op de links in deze mails klikken om je persoons gegevens in te vullen om je gewonnen 50 euro te claimen. Het is immer geen phishing, maar gewoon echt albert heijn die je loopt te spammen. 

 

Volgens phishing@t-mobile.nl, als je je mails naar https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-e-mail-melden/ doorstuurt, en je krijgt van de Stichting Aanpak Financieel-Economische Criminaliteit in Nederland antwoord terug dat het inderdaad om phishing gaat, dan liegt deze overheidsinstantie dat ze barsten volgens phishing@t-mobile.nl

 

Volgens phishing@t-mobile.nl als je een email krijgt van Synvest, met een vals adres, en met links die niet naar Synvest verwijzen is het geen phishing, ook al wordt op de officiële site van Synvest hiervoor gewaarschuwd als zijnde Phishing. Nee volgens phishing@t-mobile.nl is dit gewoon echt Synvest zelf die je loopt te spammen, en is er dus geen enkel risico om op de links te klikken en duizenden euro's over te maken als investering.

Volgens phishing@t-mobile.nl zijn de mails van samsung waar je 90 euro krijgt voor het invullen van een enquete dus echt geen phishing, ook al verwijzen alle links niet naar samsung, en is de unsubscribe link precies dezelfde neplink als de link om de zogenaamde enquete in te vullen. Geen phishing, dus volslagen veilig volgens phishing@t-mobile.nl Je kunt volgens phishing@t-mobile.nl gerust je persoonsgegevens invullen in die enquete.

 

Volgens phishing@t-mobile.nl is als je een mail krijgt van bol.com dat je een gratis ipad kunt krijgen, ook al is de afzender niet een adres wat op de veilige afzender lijst van bol.com voor komt géén phishing. Nee volgens phishing@t-mobile.nl is dit echt bol.com die je gewoon spam voor gratis i-pads aan het sturen is.

Volgens phishing@t-mobile.nl als je een mail krijgt van wijkopenautos.nl, die helemaal geen links naar die website bevat, maar wel precies dezelfde links als in de albert heijn mail, is dit geen phishing maar is het gewoon wijkopenautos.nl die je spam stuurt.

 

Wat moet ik hier van denken tele2?

Hebben echt de websites van albert heijn, synvest, samsung, bol.com ,wijkopenautos.nl en de fraudehelpdesk ongelijk als ze waarschuwen voor deze phishing mails en zijn ze allemaal aan het liegen over phsihingmails, en heeft phishing@t-mobile.nl het als enige bij het rechte eind, of is het misschien zo dat ze bij phishing@t-mobile.nl niet eens naar de doorgestuurde mails kijken.

Weten jullie wel hoeveel uren ik gemaakt heb om dit allemaal te melden, nadat jullie me verteld hebben dit te doen? Hoeveel nachten ik hiervan heb wakker heb gelegen, en vervolgens kijken jullie niet eens naar de vele mails die ik doorgestuurd heb, en gaan dan klakkeloos beweren dat deze overduidelijke, door diverse grote bedrijven, instanties en door overheidsinstanties bevestigde phishingmails helemaal geen phishingmails zijn!!!!!!!

Hoe halen jullie het in jullie botte misleidende kop om dit te doen. Is dit wat we van t-mobile kunnen verwachten? Is dit hoe jullie met klanten omgaan? is dit de “Cyber Defense Center” van t-mobile? Geen wonder dat klanten helemaal platgemaild worden met phishing mails op deze manier. Als dit één ding bewijst, is het dat t-mobile door geen enkele klant op geen enkele, maar dan ook geen enkele manier te vertrouwen is.

Ik ben absoluut WOEST.

 

 

En ondertussen komt de volgende alweer binnen. Nou ontzettend bedankt maar weer!

 

En ja hoor, de volgende is er ook al weer dit maakt me nog alleen maar WOESTER!

 

Nou, inmiddels reactie gehad van phishing@t-mobile.nl

 

Het is dus volgens phishing@t-mobile.nl zo dat als je een email krijgt waarin staat dat je 50 euro hebt gewonnen van de albert heijn, en je dit kunt claimen door naar de site ttp://toiletteam.xyz te gaan, ook al ben je geen klant en heb je geen klantenkaart en kunnen ze je e-mail dus helemaal niet hebben, gewoon spam van albert heijn zelf. Volgens phishing@t-mobile.nl kun je dus met een gerust hart op de links in deze mails klikken om je persoons gegevens in te vullen om je gewonnen 50 euro te claimen. Het is immer geen phishing, maar gewoon echt albert heijn die je loopt te spammen. 

 

Volgens phishing@t-mobile.nl, als je je mails naar https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-e-mail-melden/ doorstuurt, en je krijgt van de Stichting Aanpak Financieel-Economische Criminaliteit in Nederland antwoord terug dat het inderdaad om phishing gaat, dan liegt deze overheidsinstantie dat ze barsten volgens phishing@t-mobile.nl

 

Volgens phishing@t-mobile.nl als je een email krijgt van Synvest, met een vals adres, en met links die niet naar Synvest verwijzen is het geen phishing, ook al wordt op de officiële site van Synvest hiervoor gewaarschuwd als zijnde Phishing. Nee volgens phishing@t-mobile.nl is dit gewoon echt Synvest zelf die je loopt te spammen, en is er dus geen enkel risico om op de links te klikken en duizenden euro's over te maken als investering.

Volgens phishing@t-mobile.nl zijn de mails van samsung waar je 90 euro krijgt voor het invullen van een enquete dus echt geen phishing, ook al verwijzen alle links niet naar samsung, en is de unsubscribe link precies dezelfde neplink als de link om de zogenaamde enquete in te vullen. Geen phishing, dus volslagen veilig volgens phishing@t-mobile.nl Je kunt volgens phishing@t-mobile.nl gerust je persoonsgegevens invullen in die enquete.

 

Volgens phishing@t-mobile.nl is als je een mail krijgt van bol.com dat je een gratis ipad kunt krijgen, ook al is de afzender niet een adres wat op de veilige afzender lijst van bol.com voor komt géén phishing. Nee volgens phishing@t-mobile.nl is dit echt bol.com die je gewoon spam voor gratis i-pads aan het sturen is.

Volgens phishing@t-mobile.nl als je een mail krijgt van wijkopenautos.nl, die helemaal geen links naar die website bevat, maar wel precies dezelfde links als in de albert heijn mail, is dit geen phishing maar is het gewoon wijkopenautos.nl die je spam stuurt.

 

Wat moet ik hier van denken tele2?

Hebben echt de websites van albert heijn, synvest, samsung, bol.com ,wijkopenautos.nl en de fraudehelpdesk ongelijk als ze waarschuwen voor deze phishing mails en zijn ze allemaal aan het liegen over phsihingmails, en heeft phishing@t-mobile.nl het als enige bij het rechte eind, of is het misschien zo dat ze bij phishing@t-mobile.nl niet eens naar de doorgestuurde mails kijken.

Weten jullie wel hoeveel uren ik gemaakt heb om dit allemaal te melden, nadat jullie me verteld hebben dit te doen? Hoeveel nachten ik hiervan heb wakker heb gelegen, en vervolgens kijken jullie niet eens naar de vele mails die ik doorgestuurd heb, en gaan dan klakkeloos beweren dat deze overduidelijke, door diverse grote bedrijven, instanties en door overheidsinstanties bevestigde phishingmails helemaal geen phishingmails zijn!!!!!!!

Hoe halen jullie het in jullie botte misleidende kop om dit te doen. Is dit wat we van t-mobile kunnen verwachten? Is dit hoe jullie met klanten omgaan? is dit de “Cyber Defense Center” van t-mobile? Geen wonder dat klanten helemaal platgemaild worden met phishing mails op deze manier. Als dit één ding bewijst, is het dat t-mobile door geen enkele klant op geen enkele, maar dan ook geen enkele manier te vertrouwen is.

Ik ben absoluut WOEST.

 

 

@Johrick van Tele2 @Marciano van Tele2 @Maurice Jullie mogen ervoor zorgen dat er eens een fatsoenlijke reactie hierop komt, en een oplossing. Ik laat me niet langer van het kastje naar de muur sturen. 

En laat mij duidelijk zijn dat dit niet persoonlijk bedoeld is tegen welke medewerker dan ook, ik weet dat jullie je werk gewoon doen.

Tot december vorig jaar had ik geen problemen met de mail. Mijn eerste melding over spam en phishing is van 7 December, het is nu 3 maart. Mijn geduld is niet oneindig, het spijt me. Dit is gewoon geen normale functionaliteit van de mail. Dit hoort niet door welk spamfilter dan ook te komen. 

En alweer één binnen, ook deze mail is niet van echt Norton afkomstig en is daarmee geen spam, maar phishing! Het gaat maar door!

 

Reputatie 7
Badge +8

Waar kunnen we dat spamfiler kopen? Moeten we dan bij Tmobile dat vragen als tele2 het niet heeft? 

En ik heb mijn post nog niet gedaan en zie de volgende alweer binnenkomen, ongelofelijk! ook deze mail verwijst niet naar DB schenker, en is daarmee dus per definitie een phishing mail!

 

Waar kunnen we dat spamfiler kopen? Moeten we dan bij Tmobile dat vragen als tele2 het niet heeft? 

Er hoort een op onze mail te zitten, maar deze lijkt niet voldoende functioneel te zijn.

Aangezien het ontkent wordt door de ‘cyber defence center’  van t-mobile, laat ik jullie nogmaals ook nu de bevestiging zien dat ook deze mails door de fraudehelpdesk geclassificeerd worden als phishing

 

Reputatie 7
Badge +8

Heeft Tmobile een ander spamfilter dan tele2? Kunnen we dan overstappen met nummerbehoud en mailadresbehoud? 

Heeft Tmobile een ander spamfilter dan tele2? Kunnen we dan overstappen met nummerbehoud en mailadresbehoud? 

Ik neem aan dat bij mailbehoud het spamfilter ook hetzelfde blijft. T-mobile mail staat niet goed bekend.

 

Ondertussen is de volgende mail er ook al weer

 

Het gaat maar door en het gaat maar door en het gaat maar door, en mijn woede wordt alleen maar groter.

Inmiddels bevestiging van bol.com gehad dat het wel degelijk om phishing gaat. Mocht phishing@t-mobile.nl nog steeds van mening zijn dat dit niet zo is, dan kunnen ze contact opnemen met bol.com via https://www.bol.com/nl/contactformulier

En daar is de volgende weer

Moet ik ze allemaal weer factchecken bij de betreffende bedrijven of geloven jullie wel dat het phishing is?

 

En nog één

 

En alweer één binnen, ook deze mail is niet van echt Norton afkomstig en is daarmee geen spam, maar phishing! Het gaat maar door!

 

 

Van Norton inmiddels bericht gehad dat het bij dit bericht gehad dat dit wel degelijk phishing is, en niet spam zoals het cyber defense center van t-mobile beweert. 

En ook bol.com bevestigd phishing. Het is jammer dat ik nu alles moet fact checken omdat t-mobile mij in de steek laat, maar het is niet anders. Ik ben nu vele uren per dag bezig hierdoor. Maar wees gerust, ik zal niet opgeven, de klanten van tele2 en t-mobile hebben recht op een bruikbare provider mail zonder dat deze belachelijk onveilig is! Ik strijd voor jullie allemaal!

 

 

En ook samsung bevestigd Phishing

 

Reageer