Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?

  • 30 November 2017
  • 303 reacties
  • 23758 x bekeken


Toon eerste bericht

303 reacties

En het gaat maar door

 

De criminele bagger blijft maar binnenkomen 

 

En het gaat maar door 

 

Reputatie 7
Badge +12

Het begint hier op het forum ook wat spammerig te worden met elke fake advertentie in een post. We weten het nu wel. 

Ik meld phising mails bij mijn provider op de daarvoor aangewezen plek. Deze phising wordt nu eenmaal niet netjes gebundeld aangeleverd voor makkelijkere melding bij de provider. Bedankt voor je totaal niet behulpzame reactie, zoals voor de zoveelste keer.

Reputatie 7
Badge +8

Ik krijg ook nog steeds zoveel van die spam. Maar misschien is het de bedoeling dat de verzenders denken dat de niet aankomen.? 

Misschien lezen ze hier mee?

Zouden klanten die hier niet klagen er dan geen last meer van hebben?

Nou ja als dat helpt bedankt Eric, dat had ik niet verwacht! 

En hier is de volgende alweer, trap er niet in!

 

De criminelen hebben er zin in vandaag, weer ééntje met duidelijk valse links, phishing. 

 

En ook deze links kun je beter niet op klikken 

 

En meer (heb de afbeeldingen van deze en de vorige maar even weggelaten ivm de inhoud ervan) 

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik had dezelfden! EenvoudigContact, minuscule dinky en bitcoin. Elke dag wissen. Maar het wordt niet minder als ze hier niet vermeld worden. Eric het helpt niet. 

En het blijft maar door gaan. Kan niet zeggen dat de spam filtering op orde is voor de providermail van tele2 / t-mobile

 

En wederom een nieuwe phishing poging. Ik kan deze hoeveelheid niet langer acceptabel vinden. Is er überhaupt nog wel sprake van een werkend spamfilter op de providermail @Johrick van Tele2 @Marciano van Tele2 ? Dit is toch niet normaal meer dat meer dan de helft van mijn mail uit phishingmails bestaat? 

 

Wederom bevestigd 

 

En daar is de volgende alweer 

 

 

 

Dit is overigens dezelfde afzender als de vorige spamgolf waar zoveel klachten over waren de vorige keer en waar jullie op ingegrepen hebben.

 

Bij elk van deze mails zijn wij doelwit. Bij elk van deze mails wordt mijn gezin in gevaar gebracht. Wat doen jullie er aan.  Zorg dat het spamfilter op jullie provider mail in orde komt, want dit kan zo niet langer.

Reputatie 7
Badge +8

Firma's die deze manier van reclame gebruiken moeten we natuurlijk nadrukkelijk vermijden.

Dus koop hier nooit! 

En nogmaals dezelfde mail, maar deze heeft een andere afzender, en de links zijn ook anders. Bevestigd als phishing, het is niet gewone spam!

 

Reputatie 7
Badge +8

Dus dat WOZ bezwaarschrift bureau uit Someren in Limburg moeten we ook blokkeren.

Alle bedrijven die zich hiervoor laten gebruiken moeten in een lijst aan de schandpaal. 

En nog meer, de hoeveelheid phishingmails is echt absoluut belachelijk aan het worden, er is geen sprake meer van een functionerend spamfilter bij tele2, wat is er aan de hand @Johrick van Tele2 @Marciano van Tele2 ? 

 

Wederom bevestiging terug van de Stichting Aanpak Financieel-Economische Criminaliteit in Nederland dat het phishing betreft;

 

En hier nog weer ééntje, absoluut belachelijk dat dit allemaal door het spamfilter komt, de inhoud van de mail faalt op alle fronten in spam assassin;

 

En nog weer ééntje, Ik hoop dat er actie ondernomen wordt, want ik heb zo langzamerhand totaal geen idee hoe ik dit nog onder de aandacht van tele2/t-mobile kan brengen, anders dan voortaan elke afzonderlijke phishing poging te melden op alle fora en social media kanalen van zowel tele2 als t-mobile. Dit is toch niet normaal. Als ik al deze mails check op daarvoor bestemde sites die controleren of iets spam / phishing is, komt geen enkele mail door de test heen, ze falen allemaal en worden overal direct herkend als spam én phishing. Hoe kan het dat deze bagger probleemloos bij tele2 door het provider mail spamfilter komt?

 

Wederom deze gekregen 

 

En nog weer één, nogmaals, dit zijn mails die een 3 scoren in mail tester, en de enige reden dat ze niet een 1 scoren daar is omdat ik ze doorstuur naar de test site en ze dus nog punten krijgen omdat mijn e-mail adres betrouwbaar is. Van de meeste van deze mails komt de verzender niet eens overeen met het IP vanwaar ze verstuurd worden. Dit zou op geen enkele manier door het meest simpele spam filter moeten komen. Hoe is dit in vredesnaam mogelijk?

 

En let wel, dit zijn allemaal phishing mails, geen gewone spam.

Zoals wederom bevestigd 

 

En wederom een phishing mail die probleemloos binnenkomt 

 

Reageer