Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?

  • 30 November 2017
  • 303 reacties
  • 23767 x bekeken


Toon eerste bericht

303 reacties

Ik krijg al dagen mails zoals deze, vanuit allerlei ‘merken’ (Amazon, Maltesers, BMW, etc.). Bij het checken is het e-maildres wel echt noreply@tele2.nl. Mijn telefoon herkent het adres ook van alle andere mails. Ik kan het adres dus ook niet blokkeren. Thanks alvast!

Zonet mail van ‘ info@mail.tele2.nl ‘ ontvangen (met aanhef op mijn achternaam) met als titel:

‘We zijn blij met je en daarom is dit voor jou’. 

Dit mailadres is niet terug te vinden in het overzicht met ‘legale’ mailadressen die Tele2 gebruikt voor communicatie.

Na verificatie met klantenservice tele2: deze lijkt me frauduleus!

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Het is blijkbaar toch een eerlijk verhaal. Zie comment van deze moderator.

 

Wederom een phishing mail ontvangen;

 

Verzender is: albertheijn@lah.sa

 

 

 

Ik kan de mail eventueel weer doorsturen @Floor109 . Wel jammer, het was net een weekje rustig geweest.

Mail is al doorgegeven aan valse-email@fraudehelpdesk.nl en gemeld bij Albert Heijn door het klantenservice formulier in te vullen op https://www.ah.nl/acties/nepacties

En nog 2 maal precies dezelfde mail gekregen, dat zijn alweer 3 phishing mails binnen 24 uur :(

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik dezelfde en dagelijks exclusief moment. 

Alles gewist. 

Bij mij zijn de valse alber heijn mails opgehouden nu, ik neem aan dat één van de partijen bij wie het gemeld is ingegrepen heeft nu. Zijn ze bij jou nu ook opgehouden @theocoppes ? En die exclusief moment mails, krijg je die nog steeds? Anders misschien nog even iemand van tele2 achter de broek aan zitten, anders weet ik niet hoe je die gestopt kunt krijgen...

Vandaag weer een nieuwe phishing mail ontvangen.

 

Mijn vraag, wat voor zin heeft het om het hier in dit topic te melden als vervolgens niemand om de betreffende mail vraagt zodat deze toegezonden kan worden. Ik neem aan dat als jullie de mail niet krijgen dat jullie ook de verzender niet kunnen blokkeren of wat dan ook maar kunnen doen.

Op deze manier heeft melde in dit topic natuurlijk geen enkele zin, dan kan ik beter voor elke afzonderlijke phishing mail die ik ontvang hier een apart topic aanmaken, en ook elke phishing mail afzonderlijk op twitter melden en ook elke mail afzonderlijk naar de t-mobile phishing afdeling doorsturen, dan heb ik volgens mij meer kans dat er daadwerkelijk iets met de informatie gedaan wordt. 

De criminelen die deze mails versturen moeten aangepakt worden en dat doe je niet door ze in stilte te faciliteren. Aanpakken die handel.

 

 

Bevestiging van fraudehelpdesk

Wederom nieuwe phishing golf, stuur ze sowieso wel door naar fraude helpdesk en phishing@t-mobile.nl , ze gaan er maar mee aan de slag.

 

Wederom een phishing mail ontvangen, waarvan bij deze melding. Ook als bijlage doorgestuurd naar valse-email@fraudehelpdesk.nl,  phishing@t-mobile.nl en gemeld bij https://www.acm.nl/nl/spamklacht/formulier Ik kan een ieder die op zijn tele2 provider mail phishing mails ontvangt aanbevelen hetzelfde te doen voor elke, afzonderlijke phishing e-mail doe ze ontvangen. Hoe meer meldingen, hoe groter de kans op ingrijpen door overheidsorganen, en hoe groter de kans dat tele2 / t-mobile zijn inspanningsverplichtingen nakomt om bij zijn internet connectie fatsoenlijk werkend provider e-mail te leveren.

Wederom een phishing mail ontvangen, waarvan bij deze melding. Ook als bijlage doorgestuurd naar valse-email@fraudehelpdesk.nl,  phishing@t-mobile.nl en gemeld bij https://www.acm.nl/nl/spamklacht/formulier 

 

Het is weer zover. Wederom een phishing mail ontvangen, waarvan bij deze melding. Ook als bijlage doorgestuurd naar valse-email@fraudehelpdesk.nl,  phishing@t-mobile.nl en gemeld bij https://www.acm.nl/nl/spamklacht/formulier 

Wederom een phishingmail ontvangen. ik ben echt in staat deze naar jullie door te sturen, zoals wordt aanbevolen door diverse instanties, zodat er op provider niveau actie kan worden ondernomen om de afzender blokkeren, een klacht in te dienen bij de ISP van de phishingmail verzender en eventueel aanpassingen te doen aan het spamfilter. Verder ook gemeld bij de gebruikelijke kanalen.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Shilka, goed dat je de phishing mails doorstuurt naar bovenstaande e-mailadressen! Ik hoop dat mijn collega’s er (snel) iets aan kunnen doen. Het lijkt de afgelopen tijd rustig voor andere bezoekers qua phishing mails, maar deel vooral screenshots van de mails, zodat we hier allemaal op de hoogte zijn van welke mails er rondgaan. 

Dat wil ik zeker doen. Heb net weer één ontvangen. Hier een aantal screenshots van de meest recente;

PS SynVest is een echt bestaand bedrijf, maar het adres in de mail is verkeerd, en de links verwijzen door naar een phishing site, op de site van SynVest zelf wordt gewaarschuwd voor deze phishing mails.

 

 

En nog vele meer van dit soort wonderpillen mails voor allerlei aandoeningen / doelen. De sites waar deze naar verwijzen zijn onveilig en alleen ingericht op het buitmaken van persoonsgegevens, dan wel het installeren van kwaadaardige software zoals spyware en keyloggers.

Nepactie ter buitmaken van persoonsgegevens, wordt ook voor gewaarschuwd door Albert Heyn

 

Een mail met alleen een link die verwijst naar een site die je persoons en bank gegevens wil buitmaken. Bevestigd door valse_email als zijnde phishing.

 

Nog een valse Albert Heijn mail. De links lijken echt, maar een mouse over laat zien dat dit slechts schijn is en de links doorverwijzen naar een phishing site. Lees voor deze specifieke mails meer op https://www.ah.nl/acties/nepacties .

 

Hiernaast ook nog een aantal phishing mails ontvangen met NSFW afbeeldingen, die zal ik hier maar niet posten :)

 

En hier alweer de volgende, meerdere keren binnengekomen onder verschillende afzendernamen;

 

En ook weer deze, ik wordt er echt schijtziek van

 

En weer meer van de bagger, ik vraag me echt af wat ik moet doen om mijn mail normaal functioneel te houden, dit is toch absoluut te gek voor woorden….

 

En we blijven vrolijk doelwit;

 

En de volgende oplichtingpoging is binnen 

 

En weer een oplichtingspoging 

 

En weer één; 

 

Reputatie 7
Badge +8

Shilka

Ik word hier ook weer overweldigd door de aanbiedingen van gratis eifoons, lieve gesprekken met salila, aanbiedingen voor energie, Crypto en nog veel meer. 

Zelfs mijn vaste nummer hebben ze vanmorgen weer gevonden. Een Oosters klinkende dame wil blijkbaar mijn ramen komen lappen. Ze had het over Microsoft Windows. Maar Ik heb dubbel glas. Ik heb gezegd dat ze moest wachten op beter weer. Met die regenbuien loont het zich niet. Toen heeft ze opgelegd! 

En weer doelwit; 

 

Reageer