Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?

  • 30 November 2017
  • 303 reacties
  • 23769 x bekeken


Toon eerste bericht

303 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor het delen @monica van der meijden! 😄

Van afzender “no-reply@service.tele2.nl” heb ik een e-mail ontvangen met onderwerp “Omtrent uw services” en met de volgende tekst:

Uw toegang is nog ongeautoriseerd update uw account

 

Geachte heer/mevrouw,


Tele2 krijgt een update zowel online als in de app. Je kunt nu meerdere abonnementen tegelijk beheren en inloggen met één e-mailadres.

Uw Tele2 account is nog niet geverifieerd ter controle is het van belang om eenmalig een verificatie te volbrengen. Nadien zullen alle financiële zaken automatisch geregeld worden.

Maak een nieuwe login met uw e-mailadres.


Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

 

Met vriendelijke groet,
Tele2 Support

 
Copyright © Tele2
 
 
Privacy Policy | Disclaimer
 

 

Is  deze e-mail echt afkomstig van Tele2 of is deze vals?

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @gbweert, goed dat je dit mailtje in dit topic zet! Dit mailtje komt inderdaad niet van ons. In dit geval kun je het zien aan het taalgebruik van 'uw’. Wij gebruiken namelijk altijd de 'je'-vorm. Ook zie je (op een laptop/pc) dat als je met je muis over de link 'Maak een nieuwe login met uw e-mailadres’ gaat, een rare link staan die niet naar onze website gaat. Zou je dit mailtje ook willen doorsturen naar fraude@t-mobile.nl? Op deze pagina lees je meer over phishing. Nogmaals bedankt voor het doorgeven! 😄

Reageer