Skip to main content
Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?


Toon eerste bericht

303 reacties

  • 0 reacties
  • 6 mei 2022

@Floor109 met die nieuwe guide, moet ik als account type POP3 doen of IMAP, staat niet in de guide? En ik zie nergens een optie om poortnummers in te vullen?


  • 0 reacties
  • 6 mei 2022

Van alles geprobeerd, ook met de instellingen van het pdf krijg ik dit niet werkend. Misschien is er nog iemand van tele2 die weet hoe hun eigen provider mail werkt?


  • 0 reacties
  • 6 mei 2022

En weer meer phishing…

 


  • 0 reacties
  • 7 mei 2022

 


  • 0 reacties
  • 9 mei 2022

 


  • 0 reacties
  • 10 mei 2022

 

Al iets gehoord @Johrick van Tele2 want de phishing gaat maar door en gaat maar door. 


  • 0 reacties
  • 11 mei 2022

Kom op zeg, alsof 8 per dag niet erg genoeg is, gaan we nu maar in een tempo van 7 phishing mails per uur?;

 

HELP


  • 0 reacties
  • 11 mei 2022

 


  • 0 reacties
  • 12 mei 2022

7 phishing achter elkaar! Hoe incompetent zijn ze bij zonnet eigenlijk? @Johrick van Tele2 @Marciano van Tele2 Hoe lang moet ik van het kastje naar de muur gestuurd worden met deze absoluut disfunctionele provider e-mail?

 

Het is nog steeds niet mogelijk om iets anders dan webmail te gebruiken met zonnet, en daar kan ik geen afzenders blokkeren. Ik wil nu gewoon actie, anders ga ik voor elke afzonderlijke phishing mail die ik krijg een eigen topic openen of zo, want ik ben er nu HELEMAAL KLAAR MEE!!!!!!!


  • 0 reacties
  • 12 mei 2022

En natuurlijk krijg ik meteen NOG MEER PHISHING BINNNEN. DOE WAT JULLIE BELOOFD HEBBEN!


  • 0 reacties
  • 12 mei 2022

EN JA HOOR ALWEER MEER PHISHING BINNEN ENBEDANKT HE


  • 0 reacties
  • 12 mei 2022

En ALWEER een phishing mail, WTF  is er aan de hand! 


Johrick van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+6

Ha @Shilka,

Zoals ik je in DM vanochtend al heb verteld, kan ik er op dit moment ook niets aan doen. Ik heb de mails die zijn doorgestuurd, overhandigd aan de verantwoordelijke collega. Daar is nog een reactie op gekomen.

Ik wil je bij deze nu ook vragen om alleen reacties in dit topic te plaatsen die daadwerkelijk ook meerwaarde hebben voor dit topic. Mocht dit niet gebeuren, zal ik de reacties moeten verwijderen die geen toegevoegde waarde hebben. Ik ga ervan uit dat je dit snapt. 


  • 0 reacties
  • 13 mei 2022

Ik zal weer proberen afbeeldingen te maken van de mails die ik krijg. dat heeft wel het risico dat ik per ongeluk op een link klik, of dat het downloaden van de afbeelding zelf de criminelen laat weten dat mijn e-mail adres inderdaad actief is, of dat de afbeelding zelf een virus bevat.

Maar iedereen mag wat mij betreft weten dat t-mobile de tele2 thuis klanten op dit gebied volledig in de steek laat, elke dag weer. De verantwoordelijkheid voor de eigen provider mail wordt totaal niet genomen.


Johrick van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+6

Wat betreft de screenshots dat is een risico dat je zelf neemt, @Shilka. Laat ik ook voorop stellen dat wij er als bedrijf alles aan doen om dit soort dingen te voorkomen, maar dat dit niet altijd het gewenste resultaat heeft. 


  • 0 reacties
  • 13 mei 2022

Uit jullie eigen voorwaarden:

Ik lever continu bewijs dat er sprake is van verboden handelingen en gedragingen, maar er gebeurt niets mee. Jullie blokkeren het gewoon niet. Dat is niet ‘alles er aan doen’. 

 

De eerste keer dat ik bewijs overhandigde (nadat ik hier maandenlang  honderden uren hierom heb moeten bedelen en smeken en argumenteren) werd binnen 1 werkdag actie ondernomen.

Daarna heb ik nog een keer bewijs van verboden handelingen en gedragingen geleverd, en ik wacht nu al een maand op antwoord/actie.

In die maand wachten heb ik alweer 133 -door de fraudehelpdesk onderzochte en bewezen-  phishing mails ontvangen.

Kijk nog eens terug naar de eerste post van dit topic en lees jullie eigen belofte

Hebben jullie, voor elk van mijn afzonderlijke meldingen met mij de mogelijkheden bekeken? Jullie hebben al bewezen dat blokkeren door jullie echt wel mogelijk is, maar blijkbaar moet ik er nu maar van uitgaan dat dit op een basis van eens maar nooit weer is? Jullie zouden die mogelijk met mij moeten bekijken voor elke, afzonderlijke melding die ik doe. Want er is sprake van verboden handelingen en gedraging zoals vermeld in jullie eigen voorwaarden, maar die laten jullie bij elke melding die ik doe, bewust toe. Dat staat niet gelijk aan ‘wij doen er alles aan’. Mijn meldingen worden dag na dag weer genegeerd, en het is sowieso al te belachelijk voor woorden dat ik eerst een half jaar op tele2 heb moeten inpraten voordat er überhaupt voor de eerste keer actie ondernomen is.


  • 0 reacties
  • 13 mei 2022

Ik zal NOOIT opgeven om dit onder de aandacht te brengen. Een ieder kan hier zien wat je van tele2 kunt verwachten. 19657 views and counting.

 


  • 0 reacties
  • 15 mei 2022

@Johrick van Tele2 @Marciano van Tele2 @Maurice 

 

Vele maanden lang is me door zowel tele2 als t-mobile verteld dat ik zelf maar phishing moest blokkeren in een extern programma voor het ontvangen van mijn zonnet mail. Nu is in dit topic

gebleken dat dit helemaal niet kan voor de zonnet en versatel adressen in jullie beheer. Je moet namelijk IMAP synchronisatie hebben om de blokkeer functionaliteit in die programma's te kunnen gebruiken, en zonnet/versatel adressen va jullie klanten hebben helemaal geen IMAP, alleen POP3.

Ik ben dus vele maanden lang voorgelogen dat ik zelf de phishing zou kunnen blokkeren, en dus ook maanden lang voor niets bezig geweest om de installatie guides weer online te krijgen. Vele honderden uren ben ik hier al met deze problemen bezig geweest, en naar nu blijkt allemaal voor niets omdat ik continu voorgelogen ben.

De ENIGE optie voor zonnet/versatel adressen is dus dat jullie blokkeren van phishing afzenders handmatig doen. En niet alleen op mijn verzoek, maar op verzoek van ALLE klanten van tele2 met een zonnet/versatel adres, zoals @theocoppes 

Ik zou het waarderen als tele2 en t-mobile zouden stoppen met mij continu recht in het gezicht te liegen, ten overstaan van alle klanten die hier op het forum mee lezen, en mij nu eens gaan helpen.

Per direct.

 

P.S. Dank aan @eric  om mij hier opmerkzaam op te maken.

P.S. De enige andere optie is dat jullie de zonnet/versatel mail voor jullie klanten weer functioneel gaan maken; -Een veel grotere inbox, IMAP functionaliteit, en werkende spamfiltering. De staat van de huidige mail van jullie trouwste klanten is absoluut belabberd, op het absurde af, dus kom niet bij mij aan met nep verhalen dat jullie er ‘alles aan doen’. Jullie hebben de mail laten vervallen tot totale disfunctionaliteit en onbruikbaarheid, en dat is tele2/t-mobile voor de volle 100% aan te rekenen.


  • 0 reacties
  • 15 mei 2022

 


  • 0 reacties
  • 16 mei 2022

meer phishing...


eric
Ere-member
Forum|alt.badge.img+12
  • Ere-member
  • 7113 reacties
  • 16 mei 2022

@Shilka Het is inderdaad nu wel duidelijk dat jouw email adres veelvuldig misbruikt wordt. Misschien heb je een website/ ergens een account waarbij jouw email adres gestolen of gewoon in een dataset verkocht is aan “criminelen". Helaas gebeurt dit maar al te vaak. Meer voorbeelden voegt aan dit topic niet zoveel meer toe. Je was al bezig om je email adres te wijzigen. Dat is inderdaad het beste wat je kunt doen als je email inmiddels overal door criminelen wordt gebruikt. 


  • 0 reacties
  • 24 mei 2022

Ik zie niet in wat jouw reactie aan dit topic toevoegt eric. Je bent niet behulpzaam in het oplossen van het probleem, je hebt zelf ook geen phishing melding voor dit topic, je werkt me op dit probleem steeds actief tegen.

Ik zie dan ook geen andere optie meer dan om het forum te verlaten, want ik ben niet langer bereid om hier steeds maar weer tegen de stroom in te moeten zwemmen.


  • Durft te posten
  • 1 reactie
  • 27 oktober 2022

 

Ik kreeg een overtuigende phising mail vandaag, goed gepoofd. Alleen:

  • Niet op het mailadres waarmee ik klant ben
  • Met een afbeelding die blijkbaar direct van Wikipedia afkomt
  • Met sketchy tinyurl links

Voor onze webcarevrienden zijn de headers beschikbaar, stuur me even een bericht als je die wilt. Is er ook een abuse-adres waar je phising van “Tele2” direct naartoe kan sturen? Misschien handig om in de KB op te nemen.


Marciano van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+12

Hey @daaf.it thanks voor je bericht en goed om te zien dat je je niet hebt laten beetnemen! Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. 😄


Volgens mij is dit een fishing mail. Dus let op mensen