Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?

  • 30 November 2017
  • 303 reacties
  • 23764 x bekeken


Toon eerste bericht

303 reacties

De hoeveelheid phishing lijkt sinds de e-mail storing enorm toegenomen, alsof er nu helemaal geen spamfiltering meer plaatsvind…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik zou mijn mail op win10 mail willen ontvangen, maar geen enkele van de guides op https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/instellen-en-installeren#mail bij ‘instellingen per e-mail programma’ doet het het meer, allemaal ‘pagina niet gevonden’.

 

Ik heb geen idee hoe je dit bij android zou moeten doen, ik doe daardoor alles op pc via webmail.

Op deze manier kun je een zonnet/versatel email account toevoegen aan windows 10 mail:

Druk op accounts:

 

Dan krijg je onderstaande te zien, druk op add account

 

 

Dan moet je iets naar onder scrollen en kiezen voor advanced setup:

 

Kies voor internet email:

 

Vul vervolgens deze gegevens in, natuurlijk verander je de eerste 5 velden naar jouw persoonlijke gegevens.

Let op: Als je bij een andere provider zit dan Tele2, gebruik dan de SMTP server van hun.

 

Ik heb even rondgeneust in windows 10 mail en ik moet zeggen dat er niet heel veel functionaliteiten zijn, dus ik weet niet of dit is wat je wenst.

@Floor109 ik krijg dit niet aan de praat, ik zie geen enkele mails, en vandaag krijg ik deze foutmelding;

 

Reputatie 7
Badge +8

Die laatste regels van jou zouden mij behoorlijk paniekerig maken!

🥵

Reputatie 6
Badge +7

Mhm wat gek, ik heb het zelf nog getest op mijn eigen @tele2.nl mailadres en dat werkte, maar dan met de tele2 server ipv versatel. Wat gebeurt er als je SSL wel aan zet voor inkomende mails?

Mhm wat gek, ik heb het zelf nog getest op mijn eigen @tele2.nl mailadres en dat werkte, maar dan met de tele2 server ipv versatel. Wat gebeurt er als je SSL wel aan zet voor inkomende mails?

@floor109 net geprobeerd met SSL aan. Dan blijft de foutmelding wel weg.

Echter, ik zie nog steeds geen enkele mail in geen enkele map. Ook als ik een nieuwe mail naar mijn zonnet stuur komt er op win10 mail niks binnen (Ik zie hem wel binnenkomen in webmail)

 

 

Heb je nog iets terug gehoord @Johrick van Tele2 ? met name deze van lvmultimedia blijven dagelijks tot meerdere keren par dag binnenkomen;

 

 

Zo weer binnen 2 uur 3 phishing mails. Wat een schijtzooi is dit toch met de mail. Disfunctionele bende.

 

 @Floor109 Ik krijg de zonnet mail niet werkend in win10 mail. Betekend dit dat de enige manier om van deze vieze gore phishing bende af te komen in deze disfunctionele providermail shit het zoeken van een nieuwe provider is?

 

Reputatie 6
Badge +7

 @Floor109 Ik krijg de zonnet mail niet werkend in win10 mail. Betekend dit dat de enige manier om van deze vieze gore phishing bende af te komen in deze disfunctionele providermail shit het zoeken van een nieuwe provider is?

Mhmm ik zie dat Tele2 een handleiding heeft geupload: https://www.tele2.nl/Tele2/media/pdf/klantenservice/thuis/instellen-windows10-mail.pdf , blijkbaar gebruikt zonnet/versatel nog steeds poort 25 en moet SSL dus uitgeschakeld worden voor inkomend en uitgaand. Maar ik denk ook niet dat je meer functies hebt om phishing tegen te houden in windows 10 mail, toen ik het programma bekeek waren er geen opties voor een spamfilter.

Als je naar een andere provider gaat moet je natuurlijk weer alles overzetten naar die providermail, dat is hetzelfde verhaal als dat je het overzet naar bijv. een gmail.

Dank je wel @Floor109  , ik ga die link proberen. Er is wel een optie om mail als ongewenst aan te merken in win10 mail, maar ik heb geen idee of dat iets doet met de afzender of niet. De enige reden dat ik dit doe is omdat t-mobile helpdesk (twitter) beweert dat dat zou moeten helpen, maar als dat niet waar blijkt ben ik helemaal woest...

Overzetten ben ik al druk mee bezig (eigenlijk ben ik 2 jaar geleden al begonnen met alle overbodige accounts proberen te verwijderen, daarna alle privacy instellingen bijgewerkt en nu) al 11 weken fulltime bezig met omzetten, alleen werkt  het bij 85% niet goed omdat de ICT overal bagger is, ook hier bij tele2 komt mijn factuur niet op het juiste e-mail adres binnen, en ook bij ziggo niet, om maar eens 2 van de 95 accounts te noemen waar e-mail veranderen niet goed werkt…. Ik wordt gierend gek…

Maar ben nu dus al jaren bezig met alles van zonnet af te trekken, maar ook al  is alles ontkoppeld dat helpt toch niet omdat die zonnet aan mijn account gekoppeld blijft bij tele2, blijft die rotzooi maar binnenkomen, en t-mobile laat tele2 volledig in de stront zakken heb ik het gevoel. Ik begin te snappen waarom de klanten onder tele2 naam blijven, want het merk wordt gewoon uitgekleed qua functionaliteit en kwaliteit… 97% van alle mails op mijn zonnet is nu phishing, ik heb al weer 113 nieuwe opgespaard sinds tele2 één keer wat afzenders heeft geblokkeerd, absolute bagger de provider mail.

Wat straks nog aan zonnet gekoppeld zit heeft gewoon pech, die zullen mij niet meer kunnen bereiken, want of ik zal provider switchen, of ik laat de inbox vollopen met phishing zonder er ooit nog naar om te kijken. Ik kan niet vertellen hoe klaar ik hiermee ben, wat een disfunctionele bende is de ICT overal…

 

Reputatie 6
Badge +7

Alhoewel het zonnet account gekoppeld staat aan jouw actieve Tele2 abonnement, hoeft deze niet gebruikt te worden. Ze zouden het emailadres (tijdelijk) kunnen suspenden, als jij dan je contactemailadres verandert zou dat een oplossing kunnen zijn, Mijn Tele2 blijft dan ook gewoon nog bereikbaar.

@Floor109  Ik heb mijn contact e-mail adres al meerdere keren veranderd (jaren geleden al voor het eerst), maar nu bij de laatste wijziging, klopt het niet meer. Factuur komt niet binnen op zonnet, maar ook niet op het e-mail adres wat nu in mijn tele2 staat, maar op een ander e-mail adres waar ik de factuur niet naartoe wil hebben….terwijl de e-mail wel juist in mijntele2 staat.

 

Maar net zo hard bij oa ziggo komt de factuur(reminder) nog steeds op mijn zonnet binnen, terwijl in mijnziggo en op alle andere plaatsen wel het nieuwe e-mail adres in de gegevens staat in mijnziggo, dus ik ben er nog niet klaar voor om het zonnet account te suspenden/beëindigen, omdat bij vele tientallen accounts de e-mail wijziging dus niet werkt zoals het moet. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Vrijwel nergens werkt het zoals het moet, of kost het maanden/vele honderden uren werk om het voor elkaar te krijgen. Ben nu dus ook al bij ziggo op het forum bezig met meerdere problemen ook al weer daar (ook privacy problemen daar, en problemen met helpdesk (chatbot die niet werkt, dus moet betaald bellen steeds))

Het langst duurt tot nu toe het gesloten krijgen van een account van mijn zoontje gekoppeld aan de zonnet; daar ben ik nu 2 en een half jaar mee bezig (!!!!) en ik heb nu eindelijk de Director of Software Development van die organisatie persoonlijk in de mail die er nu hopelijk binnen een week voor gaat zorgen dat die account verwijderd wordt. Daar is dus meer dan 30 maanden vasthoudendheid voor nodig van mijn kant…. ongelooflijk wat een nachtmerrie.

Reageer