Skip to main content
Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?


Toon eerste bericht

303 reacties

Johrick van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+6

Ha @Shilka

Ik moet in alle eerlijkheid bekennen dat ik hier helemaal niet meer aan toegekomen ben deze week. Wil je mij de meest recente mails nogmaals doorsturen? Dan zet ik het meteen voor je door! 😊


  • 0 reacties
  • 8 april 2022

Ok, ik stuur nogmaals door, dat zijn 3 afzenders, ik hoop dat de meest recente van Theocoppes niet een 4e gaat worden … Alvast bedankt Johrick :)

 


theocoppes
Forum|alt.badge.img+8
  • Junior
  • 767 reacties
  • 8 april 2022

Ik heb alles gewist. 


Johrick van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+6

Ha @Shilka & @theocoppes

Ik heb alles meteen doorgestuurd, zodra ik een reactie heb kom ik er natuurlijk bij jullie op terug! Ik ben ook nagegaan waarom jij op je @versatel adres nog steeds de eerste afzender krijgt (@theocoppes)

Ik wens jullie beide een goed weekend! Zonder al te veel phising. 😉


theocoppes
Forum|alt.badge.img+8
  • Junior
  • 767 reacties
  • 12 april 2022

Een paar dagen rustig geweest, maar cloud fare is terug. 

Zal ik het wissen? 

 

Uw licensie is verlopen details binnenin

Dringende beveiligings-e-mail • product-updates@em1.cloudflare.com

https://beta.picco.me/ACo

 


  • 0 reacties
  • 13 april 2022

Dat kun je het beste even aan Johrick vragen denk ik, van die afzender heb ik nog niet gekregen, dus die heb ik ook niet door kunnen sturen.

Wel heb ik eergisteren nog één van info@news.lvmultimedia.com gehad, die heb ik afzender heb ik vorige week vrijdag met 2 andere afzenders wel doorgestuurd al. Het is al met al al wel een stuk beter dan eerst. Ik ben nog steeds bezig met accounts omzetten...wat is bij 80% van bedrijven de IT ontzettend slecht op orde zeg… het is gewoon een strijd om bij sommige je e-mail adres te wijzigen, en accounts beëindigen is al helemaal ondoenlijk bij de meesten...


theocoppes
Forum|alt.badge.img+8
  • Junior
  • 767 reacties
  • 13 april 2022

Binnen 5 Minuten had ik er nog twee van dezelfde firma. 

Alle in paniek gewist. 

 


  • 0 reacties
  • 13 april 2022

Ook ik nu vandaag weer deze;

 


theocoppes
Forum|alt.badge.img+8
  • Junior
  • 767 reacties
  • 13 april 2022

 

Weer een twee stuks

 

NortonLifeLock Partner • mdmonir17003+40776562556624907@gmail.com

 

https://files.catbox.moe/j4nljv.png

 

En van

Exclusief aanbod • noreply@humblebundle.com


  • 0 reacties
  • 14 april 2022

Ook ik weer van een nieuwe afzender: Ik denk niet dat dit ooit beter wordt zonder dat tele2 iets aan hun spamfiltering gaat verbeteren… 

 

Ik denk dat we maar tot de conclusie moeten komen dat e-mail geen bruikbaar communicatiekanaal meer is, net als telefoon, sms, apps, alle digitale communicatie is verworden tot een speeltuin voor oplichters en criminelen. Wat een bende heeft de IT sector er van gemaakt...


  • 0 reacties
  • 14 april 2022

en weer meer, ik zal Johrick weer een privé bericht sturen 

 


theocoppes
Forum|alt.badge.img+8
  • Junior
  • 767 reacties
  • 14 april 2022

Vroeger, toen er nog geen smartfone bestond, gebruikten we de pc voor de mailtjes. 

Destijds kon ik in het mailprogramma, misschien outlook? regels ingeven. 

Zoiets als indien er in de tekst xxxxx of yyyy of zzzz staat wordt deze mail naar de spammap verplaatst. Die verboden woorden werden steeds toegevoegd. 

In mijn Android Huawei Handy is dit blijkbaar niet mogelijk. 

Zijn er mailprogramma voor Android waarbij zoiets nog wel mogelijk is?

Of moeten we de oude PC weer 24 uur per dag de mail laten scannen en eventueel laten verwijderen?

Is wel duur in energie! 


  • 0 reacties
  • 15 april 2022

Ik zou mijn mail op win10 mail willen ontvangen, maar geen enkele van de guides op https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/instellen-en-installeren#mail bij ‘instellingen per e-mail programma’ doet het het meer, allemaal ‘pagina niet gevonden’.

 

Ik heb geen idee hoe je dit bij android zou moeten doen, ik doe daardoor alles op pc via webmail.


Floor109
Forum|alt.badge.img+7
  • Vrijwillige medewerker
  • 469 reacties
  • 15 april 2022
Shilka schreef:

Ik zou mijn mail op win10 mail willen ontvangen, maar geen enkele van de guides op https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/instellen-en-installeren#mail bij ‘instellingen per e-mail programma’ doet het het meer, allemaal ‘pagina niet gevonden’.

 

Ik heb geen idee hoe je dit bij android zou moeten doen, ik doe daardoor alles op pc via webmail.

Op deze manier kun je een zonnet/versatel email account toevoegen aan windows 10 mail:

Druk op accounts:

 

Dan krijg je onderstaande te zien, druk op add account

 

 

Dan moet je iets naar onder scrollen en kiezen voor advanced setup:

 

Kies voor internet email:

 

Vul vervolgens deze gegevens in, natuurlijk verander je de eerste 5 velden naar jouw persoonlijke gegevens.

Let op: Als je bij een andere provider zit dan Tele2, gebruik dan de SMTP server van hun.

 

Ik heb even rondgeneust in windows 10 mail en ik moet zeggen dat er niet heel veel functionaliteiten zijn, dus ik weet niet of dit is wat je wenst.


  • 0 reacties
  • 17 april 2022

Opeens weer 3 achter elkaar;

 


  • 0 reacties
  • 18 april 2022

En weer nieuwe, nu weer van nep humblebundle afzender, en die geadresseerde guido, dat ben ik dus niet;

 


  • 0 reacties
  • 18 april 2022

En weer, wat een ontzettende schijt bagger is dit toch, ook een afzender die al meerdere keren gemeld is, maar het gaat maar door…

 


  • 0 reacties
  • 20 april 2022

Volgens de klantenservice is deze dus ook niet verstuurd door tele2, notabene ontvangen op gmail…

 


  • 0 reacties
  • 20 april 2022

En weer een nieuwe afzender erbij:

 

en ook weer van deze afzender die al maandenlang ongehinderd kan door phishen

 


  • 0 reacties
  • 20 april 2022

en meer

 


  • 0 reacties
  • 20 april 2022

En alweer één , nu met de recente storing lijkt de spamfiltering compleet disfunctioneel te zijn op zonnet.

 


  • 0 reacties
  • 20 april 2022

En alweer een phishing mail, er vind op dit moment absoluut geen enkele spamfiltering plaats op zonnet/versatel!

 


  • 0 reacties
  • 20 april 2022

Phishing komt nu sneller binnen dan dat ik kan posten, ik verwijder deze maar meteen, dit is echt te belachelijk voor woorden. Nadat ik de laatste batch verwijderd heb nadat ik succesvol een aantal afzenders heb kunnen laten blokkeren heb ik er inmiddels alweer 92 nieuwe gekregen! 92 PHISHING MAILS. Ik ga tele2 maar weer vragen om de facturen per post te sturen, want provider e-mail is niet meer bruikbaar. Bovendien lukt een e-mail wijziging doorvoeren ook al niet...


theocoppes
Forum|alt.badge.img+8
  • Junior
  • 767 reacties
  • 20 april 2022

Hier komt momenteel helemaal niks binnen. 

Ik denk dat jij mijn fissingmails van versatel krijgt. 


  • 0 reacties
  • 21 april 2022