Sticky

[FAQ] Alle vragen over de iPhone 12, iPhone 12 Pro, de iPhone 12 Pro Max, en de iPhone 12 mini!

  • 14 oktober 2020
  • 12 reacties
  • 1426 x bekeken
[FAQ] Alle vragen over de iPhone 12, iPhone 12 Pro, de iPhone 12 Pro Max, en de iPhone 12 mini!
Reputatie 4
Badge +1

Hoi hoi Applelovers, het was even wachten en veel speculeren, maar nu is het eindelijk zo ver! Apple heeft weer vier beauties op de markt gebracht. 

Dit is de FAQ over de iPhone 12iPhone 12 ProiPhone 12 Pro Max, en iPhone 12 mini. Tijdens de keynote is er weer veel bekend gemaakt en we willen jullie zo veel mogelijk informatie hierover geven. Daarom hebben wij alle vragen gebundeld in deze FAQ. We begrijpen dat je niet kunt wachten om één van de toestellen te bemachtigen!

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf vrijdag 16 oktober 2020 (14:00) kun je jouw iPhone 12 en iPhone 12 Pro bestellen in de presale. En vanaf vrijdag 6 november 2020 (14:00) de iPhone 12 Pro Max en iPhone 12 mini. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent! #goals

Check dit topic voor de actuele levertijden. Wanneer er nieuws is zullen wij dit met jullie delen. Stay tuned!

Informatie over de iPhone

Hoe kan ik mijn iPhone bestellen?

Vanaf 16-10-2020 (14:00) kun je jouw iPhone 12 en iPhone 12 Pro eenvoudig en snel bestellen via onze website. Voor de iPhone 12 Pro Max en de iPhone 12 mini kan dit vanaf 6-11-2020 (14:00). 

Als je wilt verlengen log dan in op MijnTele2. Je kan dan direct het toestel uitkiezen. Let op: verlengen kan vier maanden vooraf. 

 

Bestelling en levering

Je krijgt eerst een bevestiging van jouw bestelling. Dit kan wat langer duren wanneer het druk is.

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken.

Via www.mijnorderstatus.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel voor als na je bestelling.
De actuele levertijden delen we in een apart topic met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Iemand die ik ken heeft het toestel al ontvangen, terwijl hij later besteld heeft. Hoe kan dit?

Onze regel is: de toestellen worden uitgeleverd op basis van het tijdstip van bestellen. Bestel je de iPhone 12 of iPhone 12 Pro eerder, dan krijg je de iPhone 12 of iPhone 12 Pro ook eerder. Maar er wordt ook geleverd op basis van het type, de kleur en het aantal GB geheugen. Kies je bijvoorbeeld een populaire kleur, dan kan het dus langer duren voordat het geleverd wordt. Een minder populaire kleur kan in zo'n geval dus eerder geleverd worden, zelfs als deze later is besteld. 

In principe is het zo dat hoe eerder je de bestelling plaatst, hoe eerder je het toestel ontvangt. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier kan het ook gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt. 

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen

Het kan zijn dat je de bevestigingsmail later ontvangt door de drukte. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Let op: dit is niet de e-mail die je van AMP krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat in dit geval om de bevestiging van je bestelling. 

Heb je na 48 uur geen bevestigingsmail ontvangen? Check dan je spambox. Soms kan het voorkomen dat de mail daar terecht komt. Is de mail daar niet terechtgekomen? Laat dan een bericht achter in dit topic. Vul ook altijd je klantnummer in in jouw profiel, zo kunnen we geljik meekijken! 

Je krijgt een e-mail vanuit AMP zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu?

Betalen van je bestelling en de thuiskopieheffing kan via iDeal, creditcard of betalen bij ontvangst. Moet je betalen, maar maak je geen keuze voor de betaalwijze? Dan zetten we deze na 2 uur automatisch op 'betalen bij ontvangst'. Je kunt het bedrag dan pinnen bij de koerier. Als je na 2 uur een keuze wilt maken voor de betaalwijze, krijg je de melding 'Ongeldig betalingsverzoek'. Je kunt dan betalen aan de deur als jouw toestel wordt geleverd.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat?

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren.

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. 

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen?

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Mocht je nog vragen hebben, laat het weten in een reactie. De Community staat voor je klaar! 

 


12 reacties

Weet je of de Iphone 12 een 5G netwerk krijgt bij tele2 of heeft tele2 momenteel nog geen 5G?

Reputatie 4
Badge +1

Hi @delaantje6, goede vraag van je! Tele2 biedt op dit moment geen 5G-Ready abonnementen aan. Wanneer hier verandering in komt, informeren wij hierover op onze kanalen. 

Hi Tele2,

Op 16 oktober heb ik de iPhone 12 Pro besteld tijdens de pre-sale. Deze heb ik gekozen in combinatie met een verlenging. Tot op heden heb ik geen bevestiging gekregen van mijn bestelling. Wel heb ik bericht gekregen dat de telefoon niet op voorraad is en een document getiteld: Standaard informatie inzake consumptief krediet. Krijg ik pas na de 23e een bevestiging? Of is dit niet van toepassing bij een verlenging?

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @VincentR, tof dat je voor de iPhone 12 Pro hebt gekozen! Ik zie dat je je klantnummer hebt ingevuld, dus ik ben meteen in het systeem gedoken. Je bestelling is helemaal goed binnen gekomen hoor. De ‘out of stock’ email is tegelijkertijd ook jouw bevestiging. No worries! Via de mail wordt je verder helemaal op de hoogte gehouden.

Beste @Rox van Tele2 ik heb alleen een betalingsmail ontvangen, en via de link staat na betaling dat ik bij ontvangst betaal, terwijl het al afgeschreven is. Ik heb nog geen klantnummer doordat ik een nieuwe klant ben. Ik heb wel een order nummer, kan jij kijken of alles goed is gegaan? Bij je collega’s aan de telefoon kwam ik niet veel verder… Bij voorbaat dank! 

Hi, als ik de iphone 12 pro vandaag bestel, heb ik hem dan 23 oktober in huis?

Reputatie 4
Badge +1

@Jerivdm1 ik zie dat @Cas van Tele2 jouw vraag heeft beantwoord in het topic over de levertijden. Topper! :thumbsup_tone4:

 

@timovvv we leveren vanaf 23 oktober. Wanneer je het toestel ontvangt hangt af van jouw plaats in de “wachtrij”. Houd dit topic over de levertijden goed in de gaten voor updates. 

Hi,

Als je je bestelde iphone niet direct bij de eerste levering krijgt, krijg je dan ook vandaag bericht daarover?
 

Reputatie 4
Badge +1

@LottePleun Ja zeker, houd je mail goed in de gaten vandaag! 

Ik zie nu dat de levertijden zijn geupdate, als ik het dus goed begrijp is de levertijd nu nog 3 a 4 weken als je op 17 oktober een 128GB Pro Blauw besteld hebt?

Ik heb de 16e mijn iPhone 12 Pro besteld en meteen netjes betaald met iDeal (en het is afgeschreven van mijn rekening), ik heb hier na geen betaalbevestiging gekregen maar wel 2 betaalherinneringen. Ik heb gebeld met de klantenservice en zei vertelde mij dat in het oude systeem staat dat ik niet betaald heb maar in het nieuwe systeem dat ik wel betaald heb, ze konden me hier helaas geen bewijs van mailen. Ik hoop vooral dat mijn bestelling niet geannuleerd word door het oude systeem (zoals wel in de 2e betaalherinnering staat), jullie klantenservice verzekerde mij dat dat niet zo was maar toch ben ik bang dat dat automatisch gebeurd aangezien ik ook automatisch de betaalherinneringenontvang. Ik had meteen bij de pre-order besteld dus het zou zonde zijn als ik hier door een maand later pas mijn toestel heb. We zullen het rond 15:00 zien, dat is het moment dat de 24 uur voorbij is..

Jammer om te zien dat datum van levering nu 4 weken is. Hiervoor stond mooi op website leverbaar vanaf 23 Oktober, had gehoopt voor snelle levering vandaar bij Tele2 iphone 12 pro besteld. Nu maar afwachten...

Reageer