Hoi hoi Applelovers, het was even wachten en veel speculeren, maar nu is het eindelijk zo ver! Apple heeft weer vier beauties op de markt gebracht.
Dit is de FAQ over de iPhone 12, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max, en iPhone 12 mini. Tijdens de keynote is er weer veel bekend gemaakt en we willen jullie zo veel mogelijk informatie hierover geven. Daarom hebben wij alle vragen gebundeld in deze FAQ. We begrijpen dat je niet kunt wachten om één van de toestellen te bemachtigen!
GEWELDIG NIEUWS! Vanaf vrijdag 16 oktober 2020 (14:00) kun je jouw iPhone 12 en iPhone 12 Pro bestellen in de presale. En vanaf vrijdag 6 november 2020 (14:00) de iPhone 12 Pro Max en iPhone 12 mini. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent! #goals
Check dit topic voor de actuele levertijden. Wanneer er nieuws is zullen wij dit met jullie delen. Stay tuned!
Informatie over de iPhone
Hoe kan ik mijn iPhone bestellen?
Vanaf 16-10-2020 (14:00) kun je jouw iPhone 12 en iPhone 12 Pro eenvoudig en snel bestellen via onze website. Voor de iPhone 12 Pro Max en de iPhone 12 mini kan dit vanaf 6-11-2020 (14:00).
Als je wilt verlengen log dan in op MijnTele2. Je kan dan direct het toestel uitkiezen. Let op: verlengen kan vier maanden vooraf.
Bestelling en levering
Je krijgt eerst een bevestiging van jouw bestelling. Dit kan wat langer duren wanneer het druk is.
Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken.
Via www.mijnorderstatus.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel voor als na je bestelling.
De actuele levertijden delen we in een apart topic met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis.
Iemand die ik ken heeft het toestel al ontvangen, terwijl hij later besteld heeft. Hoe kan dit?
Onze regel is: de toestellen worden uitgeleverd op basis van het tijdstip van bestellen. Bestel je de iPhone 12 of iPhone 12 Pro eerder, dan krijg je de iPhone 12 of iPhone 12 Pro ook eerder. Maar er wordt ook geleverd op basis van het type, de kleur en het aantal GB geheugen. Kies je bijvoorbeeld een populaire kleur, dan kan het dus langer duren voordat het geleverd wordt. Een minder populaire kleur kan in zo'n geval dus eerder geleverd worden, zelfs als deze later is besteld.
In principe is het zo dat hoe eerder je de bestelling plaatst, hoe eerder je het toestel ontvangt. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier kan het ook gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.
Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen
Het kan zijn dat je de bevestigingsmail later ontvangt door de drukte. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Let op: dit is niet de e-mail die je van AMP krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat in dit geval om de bevestiging van je bestelling.
Heb je na 48 uur geen bevestigingsmail ontvangen? Check dan je spambox. Soms kan het voorkomen dat de mail daar terecht komt. Is de mail daar niet terechtgekomen? Laat dan een bericht achter in dit topic. Vul ook altijd je klantnummer in in jouw profiel, zo kunnen we geljik meekijken!
Je krijgt een e-mail vanuit AMP zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.
Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu?
Betalen van je bestelling en de thuiskopieheffing kan via iDeal, creditcard of betalen bij ontvangst. Moet je betalen, maar maak je geen keuze voor de betaalwijze? Dan zetten we deze na 2 uur automatisch op 'betalen bij ontvangst'. Je kunt het bedrag dan pinnen bij de koerier. Als je na 2 uur een keuze wilt maken voor de betaalwijze, krijg je de melding 'Ongeldig betalingsverzoek'. Je kunt dan betalen aan de deur als jouw toestel wordt geleverd.
Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat?
Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.
Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren.
Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel.
Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen?
Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.
Mocht je nog vragen hebben, laat het weten in een reactie. De Community staat voor je klaar!