Alles over de vrije modemkeuze!

  • 28 January 2022
  • 16 reacties
  • 3508 x bekeken
Alles over de vrije modemkeuze!
Reputatie 5
Badge +6

Vanaf vandaag is het mogelijk om bij Tele2 je eigen modem aan te sluiten, maar hoe doe je dit precies? En welke instellingen moet je gebruiken? In dit topic maken wij je daar wegwijs in! 

 


 

Eigen modem instellen 

Wil je een eigen modem gebruiken? Dan raden wij je sterk aan om allereerst het modem van Tele2 aan te sluiten, voordat je je eigen modem aansluit. Op deze manier kunnen de diensten makkelijk worden geactiveerd en ben je zeker van een veilige internetdienst tijdens het gebruik van dit modem. Als je een eigen modem wil installeren, dan helpen wij je daar graag mee. Hoe je dit precies doet vind je hier in dit topic. Het is goed dit eerst te lezen voordat je je eigen apparatuur koopt. 

 

Wat ondersteunen we wel en niet als je een eigen modem hebt?

In het modem dat je van Tele2 in bruikleen krijgt, zijn de instellingen voor internet, TV en bellen al aanwezig. Met dit modem kun je dus meteen aan de slag. Ga je een eigen modem gebruiken? Dan is het belangrijk om te weten dat je zelf verantwoordelijk bent voor het instellen van je eigen modem. In dit topic helpen we je graag op weg met de juiste instellingen, maar wij zijn niet aansprakelijk voor het correct en veilig werken van je eigen modem. We bieden geen extra ondersteuning voor het instellen van je eigen modem. Hiervoor verwijzen we je naar de leverancier van je eigen modem.  

 

Eigen modem? Jij zorgt voor de juiste apparatuur!

Je zorgt voor een modem dat voldoet aan de veiligheidseisen. Wij zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor jouw eigen modem. 

 

Het instellen van de Tele2 modem

Gebruik je een modem van Tele2? Dan hebben wij dit al voor je gedaan en hoef je niets in te stellen. 

 

Hulp nodig? Sluit dan het Tele2 modem aan 

Mocht je problemen hebben met onze diensten, zorg er dan voor dat de Tele2 modem is aangesloten. Alleen zo kunnen wij onderzoek doen. Werken je diensten wel met je Tele2 modem maar niet met het eigen modem? Kijk dan de instellingen van je eigen modem na of Ask the Community!

 

Dit moet je weten voordat je een eigen modem koopt 

Het instellen van een modem is ingewikkeld, net zoals een mummie. Snap je niet wat op deze pagina staat? Dan raden we je aan om je eerst in dit onderwerp te verdiepen. Kijk hiervoor op de website van de fabrikant van jouw modem. Eventueel kan je ook op ons forum terecht. Hier kunnen andere klanten jou helpen. 

 

Stap 1. Kijk welke aansluiting je hebt 

Log in op mijnTele2 Thuis met je Tele2 gebruikersnaam. Ga hieronder naar stap 2 om te zien aan welke specificaties je eigen modem moet voldoen voordat je hem koopt. Je type verbinding kan je vinden onder mijn producten in MijnTele2. 

 

Stap 2. Controleer de vereisten voordat je een eigen modem aanschaft 

Na stap 1, weet je welke aansluiting je hebt. Hier vind je de specificaties waar je eigen modem minimaal aan moet voldoen. 

Let op: sluit je een verkeerd modem aan, dan kan het gebeuren dat je je maximum snelheid niet haalt of dat er een dienst niet of minder goed werkt. 

 Tip: als je een eigen modem koopt, zorg dan dat je een modem hebt dat klaar is voor de toekomst. Kies een eigen modem dat ook VVDSL aankan. 

 

ADSL2+_POTS = (ADSL2+)  internet light  

  • ITU-T G.992.5 Annex A 
  • DLM (Dynamic Line Managementen) en (interleaved Forward Error Control) DSL stabilisatietechnieken 

 

VDSL2_POTS = (VDSL2) = internet basis/extra 

  • ITU-T G.993.2 Annex A (up to 17 Mhz profiles) 
  • ITU-T- G.998.4 G.INP, (interleaved Forward Error Control) en DLM DSL stabilisatie techniek 
  • ETSI TR 101 830-1 V1.5.2. spectral shaping 
  • UPBO ITU-T G993.2 amendment x (Upstream Power Back-Off) Spectral management 
  • ITU-T G.997.1 Physical layer management 
  • ITU-T G994.1 Handshake protocol 

 

VVDSL2_POTS = (Vectored VDSL2) =  internet basis/internet extra 

  • ITU-T G.993.2 Annex A (up to 17 Mhz profiles) 
  • ITU-T G.993.5 standaard voor Vectored VDSL 
  • ITU-T G.998.4 G.INP, (interleaved Forward Error Control) DSL stabilisatie techniek 
  • SRA, (Seamless Rate Adaption) verbetert de stabiliteit van een verbinding 
  • ETSI TR 101 830-1 V1.5.2. spectral shaping 
  • UPBO ITU-T G.993.2 amendment x (Upstream Power Back-Off) Spectral management 
  • ITU-T G.997.1 Physical layer management 
  • ITU-T G.994.1 Handshake protocol 
  • Long Reach VDSL2: ITU-T G.993.5/Annex B & G.993.2/Annex D, toevoeging voor Long Reach VDSL2 
  • Vplus: ITU-T G.993.2 - Annex Q, profile 35b, 

 

FTTH = Glasvezel 

Eigen apparatuur kun je aansluiten op de ethernet aansluiting van het Optical Netwerk Termination Unit (NTU): 

  • Ethernetaansluiting met RJ45-stekker voor gebruik van UTP (twisted-pair) kabels. 
  • De NT moet je aansluiten op een 230V netspanning, via de bijgeleverde laagspanning adapter. 

Let op: gebruik de NTU die wij leveren (met ethernetaansluiting en RJ45-stekker). De glasvezel in de FTU (waar het glas afgemonteerd is) is zeer kwetsbaar. We raden je daarom sterk af om de FTU los te maken van het NTU (met ethernet aansluiting). Aan een reparatie zijn kosten verbonden. 

 

  • IEEE 802.3 100Mbit (100-Base-BX-U) of 1Gbit (1000Base-BX-10-U) (bidirectional Full duplex transmission, no auto-negotiation, no pause frames) 
  • SFP Specs: TX 1310 nm / RX 1490/1550 nm 
  • 14 km range 
  • >15 dB power budget 
  • Class 1 laser product 
  • Transmit power -3 ... -9 dBm 
  • Receive power -3 ... -22 dBm 
  • Type Fiber is singlemode Fiber (9/125) met SC/PC connector (blauw) of SC/APC connector (groen). De gebruikte connector in de FTU kan verschillen. Verbind deze via een koppelblokje van het goede type (kleur). Let op: verbind nooit verschillende kleuren met elkaar! 

 

Voordat je verder gaat met het instellen van je eigen modem 

Tele2 levert 3 diensten over de verbinding. 

  1. Internettoegang 
  2. TV (en Video on Demand) 
  3. Telefonie (VoIP) 

 

Voor deze diensten gebruiken we virtuele netwerken, ofwel VLAN’s (Virtual LAN) en VC’s (Virtual Circuit)   

 

Je modem splitst deze VLAN’s en VC’s in de verschillende diensten, Internet, TV/VoD en VoIP 

 

Elke VLAN/ VC heeft zijn eigen instellingen, dit om de diensten die je van ons afneemt correct te laten werken. Je instellingen voor je eigen modem hangen dus vanaf welke techniek we gebruiken om jouw verbinding te realiseren.  

 

Technische details van Televisie  

Tele2 gebruikt de bridge methode. Door gebruik te maken van een modem die VLAN’s ondersteunt en routeringsregels in de modem in te stellen, kan de TV-ontvanger met het tv-platform communiceren. Bij deze methode staan het tv-platform en de tv-ontvanger met elkaar in verbinding via het modem. 

Om dit goed te laten werken moet je eigen modem beschikken over de IGMP Proxy mogelijkheid en deze moet ook ingeschakeld zijn (IGMPv2).  

Daarnaast moet je op het modem (en eventuele switches), tussen de router en de TV-ontvanger, IGMP snooping inschakelen. Dit zorgt ervoor dat het multicast tv-verkeer alleen op de poorten van de switch wordt aangeboden, waarop de televisie is aangesloten. 

 


Technische details van Telefonie (VoIP) 

Tele2 gebruikt 2 verschillende protocollen om VoIP te leveren, zowel MGCP (Media Gateway Control Protocol) en SIP (Session Initiation Protocol) voor contact tussen het modem en de telefooncentrale van Tele2. Heb je een Davolink of Comtrend2 modem van Tele2? Dan zal de de instellingen voor MGCP moeten gebruiken. Heb je een ZTE of Technicolor dan zijn de SIP instellingen wat je nodig hebt. Maak je geen gebruik van de telefoondienst dan is dit niet van toepassing. 

Om gebruik te kunnen maken van Telefonie, heb je enkele gegevens nodig.  De instellingen voor je specifieke dienst, dat MGCP gebruikt of SIP. Je modem zal dus wel het protocol moeten ondersteunen waarop je aangesloten bent, controleer dit dus goed van tevoren!

 

Deze gegevens gebruik je voor het instellen van Internet, TV en Telefonie 

Stap 3: Internet instellen 

Als je Internet wilt gebruiken, dan moet je eerst je modem instellen. Kijk in de handleiding van de fabrikant waar je de instellingen moet invoeren. Voer vervolgens onderstaande instellingen in. Weten welke verbinding je hebt? Kijk dan in MijnTele2.  

Zeker weten dat je altijd verbinding kan krijgen? Stel dan al het onderstaande in.  

 

Ik heb internet light.  

Internet (ADSL2+) heeft de volgende instellingen nodig: 
DSL Transfer Mode: ATM 

VPI/VCI: 0/32 

Service Type: UBR 

Type: Routing 

Service list: INTERNET 

MTU Size: 1492 

Link Type: PPP 

PPP Tranfer Type: PPPoE 

PPP username: Username is op te vragen via de klantenservice, bereikbaar op 020-7544444 

PPP password: Wachtwoord is op te vragen via de klantenservice, bereikbaar op 020-7544444 

VLAN: off 

 

DSL Modulation Parameters: 

G.Dmt Enabled 8a Enabled 
G.lite Enabled 8b Enabled 
T1.413 Enabled 8c Enabled 

ADSL2 Enabled 8d Enabled 
AnnexL Enabled 12a Enabled 
ADSL2+ Enabled 12b Enabled 
AnnexM Enabled 17a Enabled 
AnnexA Enabled 17a Enabled 
VDSL2 Enabled Capability 

Bitswap Enable  
SRA Enable 

Opt90 Switch: On 
QoS Switch: On 
Security: Wan Ping (On) / Anti-Hacking (On) / FTP ALG (off) / H323 ALG (off) / PPTP ALG (off) / RTSP ALG (on) / SIP ALG (off) / TFTP ALG (off) / DMZ (off) 
IGMP Mode: IGMP Proxy and Snooping: On. MLD Proxy and Snooping: Off. 

 

Ik heb Internet basis/extra 

Internet ((V)VDSL) heeft de volgende instellingen nodig: 

DSL Transfer Mode: PTM 
Type: Routing 
Service List: INTERNET 
MTU Size: 1492 
Link Type: PPP 
PPP Tranfer Type: PPPoE 
PPP username: Username is op te vragen via de klantenservice, bereikbaar op 020-7544444 

PPP password: Wachtwoord is op te vragen via de klantenservice, bereikbaar op 020-7544444 
IP Version: IPv4 
VLAN On / ID: 32 

 

DSL Modulation Parameters: 

G.Dmt Enabled 8a Enabled 
G.lite Enabled 8b Enabled 
T1.413 Enabled 8c Enabled 

ADSL2 Enabled 8d Enabled 
AnnexL Enabled 12a Enabled 
ADSL2+ Enabled 12b Enabled 
AnnexM Enabled 17a Enabled 
AnnexA Enabled 17a Enabled 
VDSL2 Enabled Capability 

Bitswap Enable  
SRA Enable 

Opt90 Switch: On 
QoS Switch: On 
Security: Wan Ping (On) / Anti-Hacking (On) / FTP ALG (off) / H323 ALG (off) / PPTP ALG (off) / RTSP ALG (on) / SIP ALG (off) / TFTP ALG (off) / DMZ (off) 
IGMP Mode: IGMP Proxy and Snooping: On. MLD Proxy and Snooping: Off. 

 

Ik heb FTTH/Glasvezel internet 

Internet (FttH / Glasvezel) heeft de volgende instellingen nodig: 

Type: Routing / Ethernet 
Service List: INTERNET 
MTU Size: 1492 
Link Type: PPP 
PPP Tranfer type: PPPoE 
PPP username: Username is op te vragen via de klantenservice, bereikbaar op 020-7544444 

PPP password: Wachtwoord is op te vragen via de klantenservice, bereikbaar op 020-7544444 
IP version: IPv4 
VLAN: On / 32 

Additional features: 

Bitswap Enable  
SRA Enable 

Opt90 Switch: On 
QoS Switch: On 
Security: Wan Ping (On) / Anti-Hacking (On) / FTP ALG (off) / H323 ALG (off) / PPTP ALG (off) / RTSP ALG (on) / SIP ALG (off) / TFTP ALG (off) / DMZ (off) 
IGMP Mode: IGMP Proxy and Snooping: On. MLD Proxy and Snooping: Off. 

 

 

 

Stap 4: Telefonie instellen – Niet nodig als je geen telefonie in je abonnement hebt of er geen gebruik van gemaakt. 

Om gebruik te maken van Telefonie (VoIP) via je eigen modem, heb je enkele gegevens nodig.  De instellingen voor je specifieke dienst, dat MGCP gebruikt of SIP. Zoals eerder benoemd, kijk goed naar de instellingen die je voor je modem nodig hebt! Ben je verhuisd of opnieuw aangemeld als Tele2 klant? Sluit dan de eerste keer de Tele2 modem aan

Kijk hieronder voor je juiste instellingen, vul in het modem dan vervolgens de gegevens in. Hierna zou het modem zich gaan registreren Bij de Tele2 Telefonie dienst.  

 

Let op: behandel SIP-inloggegevens hetzelfde als bankgegevens. Iedereen die je SIP-gegevens (je telefoonnummer, SIP-gebruikersnaam en SIP-wachtwoord) kent, kan daarmee telefoongesprekken voeren, deze verschijnen vervolgens op jouw factuur. Je bent zelf verantwoordelijk dat de SIP-gegevens vertrouwelijk blijven. Denk je dat de SIP-inloggegevens door iemand anders worden gebruikt? Neem dan contact op met Tele2 voor een blokkade of pas de SIP-gegevens direct aan op dezelfde manier als je de SIP-inloggegevens hebt gemaakt. 

 

Bekijk de SIP gegevens: 

SIP instellingen: 

De volgende instellingen van je VoIP apparatuur zijn belangrijk, hiermee kan je telefonie op je eigen modem correct instellen. Wij raden je dan ook aan om de default settings van je eigen modem te controleren en waar nodig aan te passen. 

SIP PROTOCOL: 

Local Port: 5060 
Primary Proxy Server: cv.tele2.nl 
Primary Outbound Proxy Server: 10.192.66.150 
Primary Proxy Port: 5060 

Secondary Proxy server: cv.tele2.nl 
Secondary Outbound Proxy server: 10.192.66.182 
Secondary Proxy Port: 5060 

Register expires: 3600 seconds 
Unregister on reboot: Off 
Link test: Off 
Link test interval: 20s 

VAD SETTINGS: 

G977 / 1 Codec Priority 
G711U / 3 Codec Priority 
G711A / 2 Codec Priority 
FAX T38 protocol: On. 
Maximum digits mag 10 zijn minimum is 3. 

SIP PARAMETERS: 

DTMF: RFC2833 
Jitter Buffer: Adaptive min; 20ms max: 60ms. 
Echo Cancellation: On. 

Ondersteunde Diensten:  

Call Waiting / Call Hold / Three-way Calling / Call Forward Unconditional / Call Forwarding on Busy / Call forwarding No Reply 

SIP INLOG GEGEVENS  >> deze gegevens kan je opvragen via onze klantenservice, deze zijn bereikbaar op: 0207544444 

Voorbeeld: 
Sip account: L00XXX@cv.tele2.nl 
Authorization Username: S00XXXXX 
Password: XXXXXXX 

Let op: Als je het apparaat met SIP-inloggegevens (eigen modem of VoIP basisstation) weggeeft of verkoopt, Reset het apparaat dan naar de fabrieksinstellingen. Op die manier verwijder je de SIP-inloggegevens van het apparaat. 

  
Bekijk de MGCP gegevens: 

GATEWAY: 

MGCP Client naam: 10.142.4.60 
Port Number: 2427 

RTP: 
Prefered codec: AUTO 
Port number min: 16384 max: 16395 

CALLAGENT: 
Call Agent IP Address: 10.192.17.4 
Port number: 2727 
Endpoint start channel: >> deze gegevens kan je opvragen via onze klantenservice, deze zijn bereikbaar op: 0207544444 

Naast de Sip/MGCP gegevens heb je nog meer nodig. Namelijk de gegevens om de verbinding zelf op te zetten, hiervoor heb je onderstaande gegevens nodig: 

Instellingen voor Internet Light: 

DSL Tranfer Mode: ATM 

ATM Parameters: 

VPI/VCI: 1/33 
Service type: VBR-rt 
PCR: 283 cps 
SCR: 282 cps 
MBS: 2 cells 
Type: Routing 
Service List: VOIP 
MTU size: 1500 
Link Type: IP 
IP Version: IPv4 
IP Type: DHCP 
VLAN: Off 

Instellingen voor Internet Basis & Extra: 

DSL Transfer Mode: PTM 
Type: Routing 
Service List: VOIP 
MTU Size: 1500 
Link Type: IP 
IP Version: IPv4 
VLAN On / ID: 33

 

Stap 5 (overslaan als je geen TV hebt) : TV instellen 

 

TV (netwerk configuratie) 

Voor Internet Light: 

VOD 

DSL Transfer Mode: ATM 
ATM Parameters  
VPI/VCI: 1/34 
Service Type: VBR-nrt 
PCR: 2400 cps 
SCR: 2399 cps 
MBS: 150 cells 
Type: Routing 
Servicelist: INTERNET (TR_069) 
MTU Size: 1500 
Link Type: IP 
IP Version: IPv4 
IP Type: DHCP 
VLAN: Off 

TV 

DSL Tranfer Mode: ATM 
VPI/VCI: 1/35 
Service Type: VBR-nrt 
PCR: 2400 cps 
SCR: 2399 cps 
MBS: 150 cells 
Type: Routing 
Service List: Other 
MTU Size: 1500 
Link Type: IP 
IP Version: IPv4 
IP Type: DHCP 
VLAN: off 

 

Voor Internet Basis & Extra: 

VOD 

DSL Transfer Mode: PTM 
Type: Routing 
Service List: Internet 
MTU Size: 1500 
Link type: IP 
IP Version: IPv4 
IP type: DHCP 
VLAN on / ID: 34 

TV 

DSL Transfer mode: PTM 
Type: Routing 
Service List: Other 
MTU Size: 1500 
Link Type: IP 
IP Version: IPv4 
IP type: DHCP 
VLAN on / ID:35 

 

Lokaal netwerk (thuisnetwerk) 

Om TV goed te laten werken is er ook in het modem een routing Table nodig, dit om te zorgen dat de verschillende signalen op de juiste plek terecht komt: 

 

 

 

 

Vragen over vrije modemkeuze? Laat hieronder een reactie en vraag het de Community!

 

Relevante kennisartikelen

 


16 reacties

Jammer dit, bel je naar de klantenservice voor je PPP username en password zoals in het topic is aangegeven, krijg je te horen dat die informatie niet verstrekt kan worden omdat het systeem van de klantenservice nog niet is aangepast.

 

dit besluit kwam natuurlijk ook heel plotseling allemaal en had Tele2 niet kunnen voorzien...

Reputatie 5
Badge +6

Hi @arjan.dejager

Goed dat je dit hier meld! Ik ga dit doorgeven aan de klantenservice, in dit topic kan je gelukkig alles vinden! Mochten wij je nog ergens mee kunnen helpen, laat je het dan weten? Dan ga ik mijn best voor je doen! 

Alles, behalve mijn PPP username en password. Zo dichtbij en toch nog niets verder

Reputatie 5
Badge +6

Ah, sorry ik verwarde de boel even. Ik stuur je een PM met de gegevens, @arjan.dejager! 😊

ik heb nog een vraag over het volgende

 

VDSL2_POTS = (VDSL2) = internet basis/extra versus VVDSL2_POTS = (Vectored VDSL2) =  internet basis/internet extra

Hoe weet ik nu op of ik wel of geen vectored VDSL2 heb, als er bij ‘mijn tele2’ internet extra staat?

 

Overigens staat bij

Stap 2. Controleer de vereisten voordat je een eigen modem aanschaft 

onder VVDSL2_POTS

 

  • Vplus: ITU-T G.993.2 - Annex Q, profile 35b, 

 

maar staat bij

Stap 3: Internet instellen 

onder

Internet ((V)VDSL) heeft de volgende instellingen nodig: 

geen enkele vermelding van Annex Q, profile 35b

 

Aangezien bij mij thuis alleen tot 100Mbit/s download en 30Mbit/s upload beschikbaar is, lijkt er mij geen sprake van Vplus. De onduidelijkheid tussen de vereisten en de instellingen op dit punt helpt niet echt.

 

kan ik uitsluiten dat ik 35b nodig heb?

Mijn modem onderhandeld: VDSL2 17a G.Vector (ITU G.993.5)

Reputatie 6
Badge +7

ik heb nog een vraag over het volgende

 

VDSL2_POTS = (VDSL2) = internet basis/extra versus VVDSL2_POTS = (Vectored VDSL2) =  internet basis/internet extra

Hoe weet ik nu op of ik wel of geen vectored VDSL2 heb, als er bij ‘mijn tele2’ internet extra staat?

 

Overigens staat bij

Stap 2. Controleer de vereisten voordat je een eigen modem aanschaft 

onder VVDSL2_POTS

 

  • Vplus: ITU-T G.993.2 - Annex Q, profile 35b, 

 

maar staat bij

Stap 3: Internet instellen 

onder

Internet ((V)VDSL) heeft de volgende instellingen nodig: 

geen enkele vermelding van Annex Q, profile 35b

 

Aangezien bij mij thuis alleen tot 100Mbit/s download en 30Mbit/s upload beschikbaar is, lijkt er mij geen sprake van Vplus. De onduidelijkheid tussen de vereisten en de instellingen op dit punt helpt niet echt.

 

kan ik uitsluiten dat ik 35b nodig heb?

Tele2 gebruikt geen Vplus, als jij een snelheid haalt van 100Mbit down en 30Mbit up dan heb je vectoring (VVDSL2), dit kan VDSL2 niet halen namelijk.

Tele2 gebruikt geen Vplus, als jij een snelheid haalt van 100Mbit down en 30Mbit up dan heb je vectoring (VVDSL2), dit kan VDSL2 niet halen namelijk.

dus dan zou de specificatie 

  • Vplus: ITU-T G.993.2 - Annex Q, profile 35b, 

moeten worden weggehaald uit de vereisten van het modem. 

Hallo @arjan.dejager ,

Het is zeer aannemelijk dat jij Vectored VDSL2 hebt aangezien je aangeeft een snelheid tot 100Mbit/s te halen. 

Ook ga ik er van uit met wat jij aangeeft dat je daarom Annex Q, profile 35b kan uitsluiten.

 

 

 

Ik heb ook de login voor Voip niet gekregen.

is deze mij ook toe te sturen?

 

Vast dank

Hoera! Eindelijk, ben ik nu van die dichtgetimmerde technicolor modem af. Ik heb hier nu een Fritzbox 7530 AX draaien, met Fritz Repeaters. Het instellen van het internet liep niet helemaal vlekkeloos, omdat ik er overheen had gelezen dat VLAN op 32 moet voor internet basis/ extra.

Het opvragen van de PPP gegevens duurde overigens wel erg lang, maar ik heb er wel begrip voor als de klantenservice maar kort geleden werd ingelicht,  zonder hen te leren waar ze dit konden vinden. De SIP (VOIP) inloggegevens konden aan mij nog niet worden gegeven omdat nog niet goed beveiligd gedeeld kon worden ofzo iets.

Hoera! Eindelijk, ben ik nu van die dichtgetimmerde technicolor modem af. Ik heb hier nu een Fritzbox 7530 AX draaien, met Fritz Repeaters. Het instellen van het internet liep niet helemaal vlekkeloos, omdat ik er overheen had gelezen dat VLAN op 32 moet voor internet basis/ extra.

Het opvragen van de PPP gegevens duurde overigens wel erg lang, maar ik heb er wel begrip voor als de klantenservice maar kort geleden werd ingelicht,  zonder hen te leren waar ze dit konden vinden. De SIP (VOIP) inloggegevens konden aan mij nog niet worden gegeven omdat nog niet goed beveiligd gedeeld kon worden ofzo iets.

Goedemorgen Barnardus,

 

Het klopt wat je zegt.

We zijn druk bezig om de SIP gegevens te regelen. We hopen deze zo snel mogelijk te kunnen delen met onze klanten die er om vragen. Helaas durf ik daar op dit moment nog geen termijn op te plakken. Wanneer we dat wel kunnen doen zullen we dat uiteraard ook op het forum/website posten en bekend maken op onze klantenservice. Excuses voor dit ongemak.

 

Ik heb ook de login voor Voip niet gekregen.

is deze mij ook toe te sturen?

 

Vast dank

Hi Alcomys,

Als je het goed vind kan ik je gegevens opzoeken en daarmee bekijken welke verbinding je hebt. Helaas is het op dit moment nog zo dat de SIP gegevens niet vrij gegeven kunnen worden bij klanten die oorspronkelijk van Tele2 een Technicolor of ZTE hebben gekregen. We zijn er druk mee bezig om dit wel voor elkaar te krijgen.  Wanneer we dat wel kunnen doen zullen we dat uiteraard ook op het forum/website posten en bekend maken op onze klantenservice. Excuses voor dit ongemak.

Ik heb ook de login voor Voip niet gekregen.

is deze mij ook toe te sturen?

 

Vast dank

Hi Alcomys,

Als je het goed vind kan ik je gegevens opzoeken en daarmee bekijken welke verbinding je hebt. Helaas is het op dit moment nog zo dat de SIP gegevens niet vrij gegeven kunnen worden bij klanten die oorspronkelijk van Tele2 een Technicolor of ZTE hebben gekregen. We zijn er druk mee bezig om dit wel voor elkaar te krijgen.  Wanneer we dat wel kunnen doen zullen we dat uiteraard ook op het forum/website posten en bekend maken op onze klantenservice. Excuses voor dit ongemak.

Hoi Jesse,

ik begrijp dat dingen soms technisch lastig zijn, maar dit was van te voren aangekondigd dat het vrij gegeven moest worden. ik snap dan ook niet goed waarom het zo moeilijk is de sip gegevens te geven terwijl deze ook in het modem staan. op deze manier heb ik nog de vrijheid niet om mijn fritzbox aan te sluiten als hoofd modem.

ik ben dan ook benieuwd wanneer dit wel gaat gebeuren.

Ik zou ook graag de inloggegevens willen hebben voor internet-only. (volgens mij heb ik op papier ook telefonie, maar dat gebruik ik niet)

Ik heb een Ubiquiti UDM Pro achter een ZTE modem. Is het voldoende om Op de UDM de WAN in te stellen als PPPoE en daar de gebruikersnaam en het wachtwoord in te vullen?

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @timovd,

Ik wilde mijn collega Jesse taggen om je hierbij te helpen, echter zie ik dat hij deze week afwezig is. Ik kan zelf niet in de Thuis-systemen, anders had ik het graag zelf voor je uitgezocht, dus ik wil je vragen even te bellen met mijn collega's op 020-7544444. Zij kunnen je de inloggegevens geven en al je vragen beantwoorden.

Laat je het me weten als je ze hebt gesproken? Ik hoor het graag van je!

Groetjes,

Marciano

Reageer