Je wist het vast al: Tele2 maakt gebruik van het mobiele netwerk van T-Mobile. Dit kwam voor de 5e keer op rij als beste uit de netwerktest van Umlaut[1]. En nu kunnen onze klanten ook nog gebruikmaken van het 5G-netwerk van T-Mobile. Hiermee bieden we landelijke dekking. Dit betekent dat 90% van alle inwoners van Nederland in het 5G-dekkingsgebied woont. Zo blijf jij overal verbonden met de mogelijkheden van nu en van straks!
5G-netwerk beschikbaar voor Tele2
Wij bieden je graag wat je nodig hebt. Daarom zorgen wij ervoor dat jij het gloednieuwe 5G-netwerk kunt gaan gebruiken. Zodat je klaar bent voor de mogelijkheden van nu en van straks. We verbruiken elke dag meer data, krijgen kortere lijntjes met de hele wereld en smartphones worden slimmer. Dit vraagt enorm veel van het netwerk en daarom zijn we elke dag bezig om ons netwerk te verbeteren en met nieuwe technologieën uit te breiden. Met 5G van Tele2 ben je altijd en overal connected.
Dit kun je nu en straks
Of je nu je slimme gordijnen wil bedienen, wil videobellen met je vrienden van over de hele wereld of zonder haperingen de nieuwe vlog van je favoriete YouTuber wil volgen, met 5G zijn de mogelijkheden onbeperkt. Zelfs het breken van technologische limieten, waar je je nu nog geen voorstelling bij kunt maken, wordt werkelijkheid. Met het nieuwe 5G-netwerk ben jij klaar voor de toekomst.
Wat is 5G?
5G is de opvolger van 4G. Het 5G-netwerk biedt je ongehoorde snelheden, eindeloze mogelijkheden en een nóg betere netwerkervaring. 5G gaat je leven makkelijker, leuker en veiliger maken.
Hoe snel is 5G?
We zitten nu nog in de beginfase. Voorlopig zijn de snelheden eerst nog gelijk aan die van 4G. Maar in de komende twee jaar gaat dat veranderen. Met 5G van T-Mobile profiteer je straks van snelheden die je niet voor mogelijk hield.
Is het 5G-netwerk landelijk dekkend?
Na de fusie met T-Mobile zijn onze netwerken samengevoegd. Daarom kunnen Tele2-klanten ook gebruikmaken van een landelijk dekkend 5G-netwerk.
Welk abonnement heb ik nodig?
Ook als je al mobiele klant bent bij Tele2 kan je gebruik maken van het 5G-netwerk. Bij ons krijg je de vrijheid om zelf te bepalen wat je nodig hebt. Je bepaalt dus zelf of je 5G activeert. Voor maar € 2 per maand extra gebruik je het 5G-Netwerk. Log in op MijnTele2 om je toegang tot 5G te activeren.
Waar staat 5G voor?
Het 5G-netwerk is nog slimmer en dynamischer dan het 4G-netwerk. Mobiel internet is met 5G efficiënter, en zo krijg je een snellere en stabielere netwerkervaring. Er gaat een wereld van nieuwe mogelijkheden voor je open. En je hebt altijd en overal een veilige verbinding.
Wat kan ik met 5G?
Wat kun je niet met 5G? De mogelijkheden zijn eindeloos. Cloud gamen, augmented reality, je slimme woning bedienen of je gezondheid monitoren… allemaal met je telefoon.
Is mijn telefoon geschikt voor 5G?
Zoek in onze webshop naar mobiele telefoons die geschikt zijn voor het 5G-netwerk. Alle toestellen die we nu verkopen voor 5G zijn geschikt voor alle toekomstige frequentiebanden.
Heb ik in het buitenland ook 5G?
Als 5G-netwerken actief worden over de grens, gaan we met buitenlandse providers in gesprek over samenwerking. Tot deze afspraken gaan gelden, maak je gewoon gebruik van 4G of 3G, afhankelijk van de dekking op de plaats van bestemming en de huidige afspraken. Waar je ook bent, je toestel zoekt zelf de best beschikbare verbinding.
Is 5G veilig voor mijn gezondheid?
De Nederlandse overheid stelt strenge normen en voorschriften aan het verstrekken van vergunningen voor de aanleg van een radionetwerk. We blijven met ons netwerk altijd ruim binnen de stralingsnormen die de overheid stelt.
Wordt 4G vervangen door 5G?
5G gaat 4G voorlopig niet vervangen. Als je geen gebruik maakt van 5G, blijf je dus gewoon verbonden via ons 4G-netwerk.
Meer informatie vind je op onze website
1] Umlaut connect Mobile Benchmark Nederland 2020