Nog sneller het Tele2 forum bezoeken!
Toet toet!!!!! ZOEf zOEF...
Netjes, is natuurlijk een must have voor de Tele2 doelgroep.
Hallo,
Zelf heb ik een one plus 8 pro (zoals op jullie website staat is deze 5G klaar). Nu heb ik gisteren mijn 5G abonnement aangevraagd (en per vandaag live). Maar de optie 5G komt niet te voorschijn, terwijl ik wel in een gebied zit waar 5G beschikbaar is. Moet ik nog iets doen op mijn telefoon om het te activeren?
Groet
Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?
Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?
Heb een verlenging besteld (sim only zonder toestel), aangezien hij niet bij een abonnement gekozen kan worden. Postcode = 7522 RB (volgens de map moet er wel 5G zijn).
Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?
Heb een verlenging besteld (sim only zonder toestel), aangezien hij niet bij een abonnement gekozen kan worden. Postcode = 7522 RB (volgens de map moet er wel 5G zijn).
Dan is 5G pas actief bij je nieuwe abonnement. Dat is over ongeveer 4 maanden.
Ook kan dit een probleem zijn vanuit OnePlus, zij moeten 5G misschien nog aan zetten via een software update.
Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?
Heb een verlenging besteld (sim only zonder toestel), aangezien hij niet bij een abonnement gekozen kan worden. Postcode = 7522 RB (volgens de map moet er wel 5G zijn).
Dan is 5G pas actief bij je nieuwe abonnement. Dat is over ongeveer 4 maanden.
Ook kan dit een probleem zijn vanuit OnePlus, zij moeten 5G misschien nog aan zetten via een software update.
Dus dan betaal ik nu 2 euro per maand en ik er nog geen gebruik van kan maken? Terwijl ik wel een bericht heb gehad dat het abonnement ingaat.
Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?
Heb een verlenging besteld (sim only zonder toestel), aangezien hij niet bij een abonnement gekozen kan worden. Postcode = 7522 RB (volgens de map moet er wel 5G zijn).
Dan is 5G pas actief bij je nieuwe abonnement. Dat is over ongeveer 4 maanden.
Ook kan dit een probleem zijn vanuit OnePlus, zij moeten 5G misschien nog aan zetten via een software update.
Dus dan betaal ik nu 2 euro per maand en ik er nog geen gebruik van kan maken? Terwijl ik wel een bericht heb gehad dat het abonnement ingaat.
Je betaald nu nog je oude bedrag van je oude abonnement. Pas over 4 maanden gaat je nieuwe in, en dan betaal je er ook pas voor.
Mocht 5G wel ingaan dan zou ik even via de OnePlus Community App vragen hoe het zit met de update voor Nederland om 5G aan te zetten. Deze app zit standaard op je telefoon.
Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?
Heb een verlenging besteld (sim only zonder toestel), aangezien hij niet bij een abonnement gekozen kan worden. Postcode = 7522 RB (volgens de map moet er wel 5G zijn).
Dan is 5G pas actief bij je nieuwe abonnement. Dat is over ongeveer 4 maanden.
Ook kan dit een probleem zijn vanuit OnePlus, zij moeten 5G misschien nog aan zetten via een software update.
Dus dan betaal ik nu 2 euro per maand en ik er nog geen gebruik van kan maken? Terwijl ik wel een bericht heb gehad dat het abonnement ingaat.
Je betaald nu nog je oude bedrag van je oude abonnement. Pas over 4 maanden gaat je nieuwe in, en dan betaal je er ook pas voor.
Mocht 5G wel ingaan dan zou ik even via de OnePlus Community App vragen hoe het zit met de update voor Nederland om 5G aan te zetten. Deze app zit standaard op je telefoon.
Maar in de mail die ik heb ontvangen van jullie staat dat mijn activeringsdatum (voor mijn verlenging) op 17-01-21 staat…
Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?
Heb een verlenging besteld (sim only zonder toestel), aangezien hij niet bij een abonnement gekozen kan worden. Postcode = 7522 RB (volgens de map moet er wel 5G zijn).
Dan is 5G pas actief bij je nieuwe abonnement. Dat is over ongeveer 4 maanden.
Ook kan dit een probleem zijn vanuit OnePlus, zij moeten 5G misschien nog aan zetten via een software update.
Dus dan betaal ik nu 2 euro per maand en ik er nog geen gebruik van kan maken? Terwijl ik wel een bericht heb gehad dat het abonnement ingaat.
Je betaald nu nog je oude bedrag van je oude abonnement. Pas over 4 maanden gaat je nieuwe in, en dan betaal je er ook pas voor.
Mocht 5G wel ingaan dan zou ik even via de OnePlus Community App vragen hoe het zit met de update voor Nederland om 5G aan te zetten. Deze app zit standaard op je telefoon.
Maar in de mail die ik heb ontvangen van jullie staat dat mijn activeringsdatum (voor mijn verlenging) op 17-01-21 staat…
Dan moet je het andere doen wat ik zei, dan heeft OnePlus de optie van 5G nog niet aanstaan in Nederland. Hier kan Tele2 je niet mee helpen, dit moet OnePlus doen via een update. Vraag het even na via de OnePlus Community App
Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?
Heb een verlenging besteld (sim only zonder toestel), aangezien hij niet bij een abonnement gekozen kan worden. Postcode = 7522 RB (volgens de map moet er wel 5G zijn).
Dan is 5G pas actief bij je nieuwe abonnement. Dat is over ongeveer 4 maanden.
Ook kan dit een probleem zijn vanuit OnePlus, zij moeten 5G misschien nog aan zetten via een software update.
Dus dan betaal ik nu 2 euro per maand en ik er nog geen gebruik van kan maken? Terwijl ik wel een bericht heb gehad dat het abonnement ingaat.
Je betaald nu nog je oude bedrag van je oude abonnement. Pas over 4 maanden gaat je nieuwe in, en dan betaal je er ook pas voor.
Mocht 5G wel ingaan dan zou ik even via de OnePlus Community App vragen hoe het zit met de update voor Nederland om 5G aan te zetten. Deze app zit standaard op je telefoon.
Maar in de mail die ik heb ontvangen van jullie staat dat mijn activeringsdatum (voor mijn verlenging) op 17-01-21 staat…
Even aanvulling, voor de 20e krijg je een update die de problemen moeten oplossen.
Update:
Het is vanaf vandaag mogelijk om op MijnTele2 je toegang tot 5G te activeren!
Jouw toestel moet wel 5G ondersteunen. Check de veelgestelde vragen hierboven voor meer informatie!
Ik heb nog een vraag wat doen we met het geld wat ik teveel heb betaald wordt het teruggestort en ik ga nu opnieuw opstarten
Graag weer contact met Cas
Verwijdere je telefoonnummer uit je bericht Je hebt drie kwartier !
Nu is er hier in discussies al vaak beweerd dat er voor een echte unlimited bundel zonder boosters er eerst 5G beschikbaar moest zijn. Nu is mijn vraag, wordt bij het afnemen van 5G je unlimited bundel ook echt unlimited, of moet je dan nog steeds boosters gebruiken net als bij 4G? Anders zijn dingen die hier worden genoemd zoals als cloud gaming toch echt onmogelijk (4,7 GB/uur voor 720p tot wel 20GB/uur voor 4K, H264 codec op stadia).
Nu is er hier in discussies al vaak beweerd dat er voor een echte unlimited bundel zonder boosters er eerst 5G beschikbaar moest zijn. Nu is mijn vraag, wordt bij het afnemen van 5G je unlimited bundel ook echt unlimited, of moet je dan nog steeds boosters gebruiken net als bij 4G? Anders zijn dingen die hier worden genoemd zoals als cloud gaming toch echt onmogelijk (4,7 GB/uur voor 720p tot wel 20GB/uur voor 4K, H264 codec op stadia).
Waar zie je die beweringen dan? Die zijn voor zover ik weet nooit gedaan. Met 5G werkt het precies hetzelfde als met 4G, er wordt nergens anders beweerd. Een Tele2 moderator heeft op dit forum wel aangegeven dat Tele2 onderzoekt of de ervaring met Unlimited verbeterd kan worden.
Volgens mij was jij het zelf die het ergens met een uitspraak van Theo eens was dat 5G pas echt unlimited data kon brengen omdat 5G een veel grotere data capaciteit had als ik het me goed herinner.
Voor de rest heeft Cas heeft hierboven in de OP staan:
Wat kan ik met 5G?
Verberg inhoudWat kun je niet met 5G? De mogelijkheden zijn eindeloos. Cloud gamen, augmented reality, je slimme woning bedienen of je gezondheid monitoren… allemaal met je telefoon.
Voor cloud gamen heb je alleen aan snelheid niet genoeg, je moet dan ook data genoeg hebben. Ik denk niet dat je met 5G kunt cloudgamen als je elke 3 minuten een booster aan moet vragen...
Nee, mijn bewering heeft ongetwijfeld wat gezegd over de snelheid met 5G (de huidige 5G is niet snel als je vergelijkt met het 5G wanneer de nieuwe frequenties in gebruik worden genomen), niet met de voorwaarden van de boosters.
Ik weet niet of je voor Cloud gamen op een mobiel echt 5G nodig hebt. Maar het is wel zo dat je met 5G sneller door je bundel heen kan gaan en dat de huidige boosters misschien wat aan de krappe kant is. Misschien is dat wat Tele2 bedoelt met het onderzoeken van mogelijkheden voor verbetering...
Maar voor cloudgamen moet je voor een gamesessie van 2 uur gewoon 40GB ononderbroken kunnen gebruiken, en anders berust de uitspraak dat je met 5G van tele2 kunt cloudgamen gewoon niet op de waarheid. Het is toch niet werkbaar om elke 3 minuten een booster aan te moeten vragen. Daar hoeven we toch niet eens over te discussiëren?
En als ik nu 8 uur per dag wil cloudgamen? Kan ik met 5G van tele2 zonder problemen 320GB per dag gebruiken? Dat is met het huidige systeem 315 keer per dag een bundelbooster bestellen! Dan heb je toch wel iets meer nodig dan ‘een onderzoek van mogelijkheden tot verbetering’…. Daar is toch absoluut geen ontkennen meer aan?
Cas heeft het ook over je gezondheid monitoren. Daarvoor moet je een hele dag ononderbroken data kunnen gebruiken, en moet je dus helemaal geen boosters hoeven gebruiken. Zo simpel is het toch?
Ik zal wel eens even kijken of ik dat gesprek terug kan vinden wat ik in gedachten heb.
EDIT: Hier is het gesprek waar ik het over heb;
Theo zegt:
Voor die capaciteitsproblemen in het mobiele netwerk is juist 5G uitgevonden.
Natuurlijk duurt het nog enkele jaren tot dit volledig geïntegreerd is. Er moet natuurlijk ook een maatschappelijke verandering ontstaan. Met zoveel brandstichtingen duurt het natuurlijk langer.
Waarop jij (pipo) zegt:
Precies, en het echte 5G komt pas over een jaar of 3 als de nieuwe frequenties na een veiling beschikbaar komen. Gebruikerswensen gaan momenteel sneller dan de techniek.
Aan de andere kant zal een supersnel abonnement zonder aanvullers uiteraard duurder zijn en dan zien we de klanten weer op het forum, omdat die juist wilden besparen door vast internet op te zeggen (geldt niet voor iedereen, maar wel voor velen).
Je hebt het dus wel degelijk over de capaciteit, en niet alleen de snelheid. En je hebt het zelfs specifiek over een abonnement zonder aanvullers.
Het argument is hier altijd geweest; 4G moet wel een fup hebben vanwege het capaciteitsprobleem van 4G, 5G zal (uiteindelijk) dat capaciteitsprobleem niet hebben, en dat bij 5G een echte unlimited wel mogelijk zal zijn (ongetwijfeld zal dat ook met een prijs komen natuurlijk).
Kortgezegd; als tele2 5G aanbied met een fup en boosters op een unlimited bundel, dan krijg je gewoon 5G in een rolstoel, en zullen dingen als cloudgaming zeker niet mogelijk zijn. Ik kan er niks anders van maken.
Het is weer precies hetzelfde als bij de andere providers, wel of geen 5G toegang, de initiele bundel bij unlimited is 5GB per dag. Daarna altijd per 1 GB bijbestellen. 5G is nog niet sneller dan 4G, dus cloud gaming met 40GB in 2 uur etc. is de toekomst met 5G na de volgende frequentie veiling. En dan zal er wel een cloud gaming mobiel abonnement moeten bijkomen.
Dank je wel, dat was nou precies mijn gedachte eric.
En dat maakt het hier en nu opnoemen van het zogenaamd kunnen cloudgamen en je gezondheid monitoren ongepast. Je kunt niet nu 5G gaan verkopen onder het mom van mogelijkheden die er nu helemaal niet zijn en over 3 jaar heel misschien kunnen toch?
Want het staat wel onder het kopje "wat kan ik met 5G” en niet onder het kopje “wat kan ik over 3 jaar misschien met 5G” . Als je nu cloudgaming aangeeft als mogelijkheid, moet je dat ook waar maken. Dat is het enige wat ik zeg. Daar veranderd hoe het nu zit, hoe het bij anderen is etc. niets aan natuurlijk.
Maar voor cloudgamen moet je voor een gamesessie van 2 uur gewoon 40GB ononderbroken kunnen gebruiken, en anders berust de uitspraak dat je met 5G van tele2 kunt cloudgamen gewoon niet op de waarheid. Het is toch niet werkbaar om elke 3 minuten een booster aan te moeten vragen. Daar hoeven we toch niet eens over te discussiëren?
En als ik nu 8 uur per dag wil cloudgamen? Kan ik met 5G van tele2 zonder problemen 320GB per dag gebruiken? Dat is met het huidige systeem 315 keer per dag een bundelbooster bestellen! Dan heb je toch wel iets meer nodig dan ‘een onderzoek van mogelijkheden tot verbetering’…. Daar is toch absoluut geen ontkennen meer aan?
Cas heeft het ook over je gezondheid monitoren. Daarvoor moet je een hele dag ononderbroken data kunnen gebruiken, en moet je dus helemaal geen boosters hoeven gebruiken. Zo simpel is het toch?
Ik zal wel eens even kijken of ik dat gesprek terug kan vinden wat ik in gedachten heb.
EDIT: Hier is het gesprek waar ik het over heb;
Theo zegt:
Voor die capaciteitsproblemen in het mobiele netwerk is juist 5G uitgevonden.
Natuurlijk duurt het nog enkele jaren tot dit volledig geïntegreerd is. Er moet natuurlijk ook een maatschappelijke verandering ontstaan. Met zoveel brandstichtingen duurt het natuurlijk langer.
Waarop jij (pipo) zegt:
Precies, en het echte 5G komt pas over een jaar of 3 als de nieuwe frequenties na een veiling beschikbaar komen. Gebruikerswensen gaan momenteel sneller dan de techniek.
Aan de andere kant zal een supersnel abonnement zonder aanvullers uiteraard duurder zijn en dan zien we de klanten weer op het forum, omdat die juist wilden besparen door vast internet op te zeggen (geldt niet voor iedereen, maar wel voor velen).
Je hebt het dus wel degelijk over de capaciteit, en niet alleen de snelheid. En je hebt het zelfs specifiek over een abonnement zonder aanvullers.
Het argument is hier altijd geweest; 4G moet wel een fup hebben vanwege het capaciteitsprobleem van 4G, 5G zal (uiteindelijk) dat capaciteitsprobleem niet hebben, en dat bij 5G een echte unlimited wel mogelijk zal zijn (ongetwijfeld zal dat ook met een prijs komen natuurlijk).
Kortgezegd; als tele2 5G aanbied met een fup en boosters op een unlimited bundel, dan krijg je gewoon 5G in een rolstoel, en zullen dingen als cloudgaming zeker niet mogelijk zijn. Ik kan er niks anders van maken.
Even op volgorde van de vet gemarkeerde tekst:
- Voor 2 uur cloud gamen op je mobiel heb je 40GB nodig? (Ik heb geen verstand van gamen, maar alleen de besturing en het beeld hoeft over de lijn heen en dat hoeft voor een mobiel niet op 4K. Lijkt mij geen 40GB.)
- Je kunt sowieso ononderbroken data gebruiken, mits je op tijd een booster aanvraagt.
- klopt dat ik het over capaciteit had. Ik had het over 2 redenen (die ik kan verzinnen) om met boosters te werken. De eerste is de capaciteit van het mobiele netwerk. Ik gaf aan dat dit mogelijk met het echte 5G wel voldoende is, maar dat wil niet automatisch zeggen dat providers dan met de boosters stoppen. De tweede reden is dat providers massaal omzet zien wegvallen als iedereen zijn vaste internet gaat opzeggen.
Maar laat ik zeggen dat ook ik vind dat de boosters op termijn niet houdbaar zijn in de huidige vorm. De limieten zullen omhoog moeten of helemaal eraf gehaald. Of de prijzen voor die snellere abonnementen worden behoorlijk duurder of er wordt steeds meer als koppelverkoop vast en mobiel verkocht, zodat de omzet van providers niet in elkaar stort.
- Ja, 20GB per uur is wat je nu bij stadia cloudgaming maximaal verbruikt voor cloudgaming op 4 K bij gebruik H264 conversie codec, dit zijn cijfers uit de praktijk van nu. Dit is het meest gunstige die ik ook nog kan vinden, andere cloudgaming services gebruiken nog meer GB per uur voor 4K cloudgaming. Een speelsessie van 2 uur verbruikt dan dus echt 40GB. (voor de release van stadia werd 15,75GB per uur beloofd, maar nu in de praktijk blijkt dat nog wat meer te zijn)
- Je kunt nu niet op tijd boosters aanvragen. De 1GB boosters moeten immers helemaal op zijn voor je een nieuwe aankunt vragen, en dan zit je al zonder internet. Bovendien bij fullspeed cloudgaming zou je elke 3 minuten een booster moeten aanvragen, dan hou je geen tijd meer over om te cloudgamen. Als je wilt cloudgamen kun je helemaal geen boosters aanvragen, want dan zou je elke keer moeten stoppen met gamen om een booster aan te vragen, en kun je dus niet cloudgamen. Dat is alsof je een hardloper vraagt om elke 3 meter zijn veters te gaan strikken. En dan hebben we het nog niet eens over hoe het nu gaat waar mensen soms 20 minuten moeten wachten voordat het booster aanvragen uberhaupt werkt….
- Als je vanwege het wegvallen van vast internet inkomsten boosters gaat gebruiken bij 5G, dan verkoop je dus gewoon een ferrari met een benzine tank van een halve liter, die je met maximaal 100ml per keer mag bijtanken en waarbij je niet mag tanken voordat je zonder benzine staat. En dan zit er op dit moment ook nog een houtblok onder het gaspedaal geschroefd. Zolang dat zo is zou ik iedereen actief afraden om 5G te nemen voor cloudgaming.