Info

Levertijden iPhone 12 Pro

  • 15 October 2020
  • 431 reacties
  • 36641 x bekeken
Levertijden iPhone 12 Pro

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

431 reacties

Reputatie 1

Als je hem vandaag besteld bij Apple heb je hem ook pas eind van dit of begin volgend jaar. Misschien sneller als bij Tele2. 
 

 

Reputatie 4

@Nathaliexml  wat staat er nu in jou bestel status dan ?

Wachten op voorraad 

Als ik zo lang moet wachten als jij dan cancel ik hem wel, daar heb ik geen zin in tbh. 

Ik zou beter wachten.. want anders duurt het nog langer, waarschijnlijk krijg jij hem sneller omdat je al na 9 min besteld hebt

Ik kijk wel f, misschien heb je gelijk, mijn bevestiging kreeg ik om 14.21 binnen contract e.d ...misschien deze week f afwachten om te kijken of m'n status ineens wel veranderd 😏

ja de pro is meer gewild dan de pro max

 

Reputatie 7

Tele2 weet pas op (of misschien 1 dag voor) het eind van de presale (en dus de werkelijke verkoopdag) wat er geleverd is en kan dus niet tijdens de presale aangeven hoe lang het gaat duren. Als je het toestel 4 weken na de presale ontvangt, dan kan je nog steeds één van de eerste zijn. Sommige toestellen zijn gewoon heel populair en erg weinig van beschikbaar. Dit is elk jaar exact hetzelfde. Dit jaar lag tijdens de start van de presale de bestelpagina van Apple in de USA er uit, dat geeft een beetje aan hoeveel vraag er is naar de toestellen. En Apple is toch echt wat gewend uit eerdere jaren. Er zijn ongetwijfeld klanten geweest die het allereerst waren en al geleverd hebben gekregen, maar die zie je hier meestal niet posten. Wachten is helemaal niet leuk, maar helaas is het niet anders.

Reputatie 7
Badge +12

Belsimpel en Mediamarkt kopen hun eigen toestellen en verkopen die met abonnementen van alle providers.

Reputatie 3

Tele2 weet pas op (of misschien 1 dag voor) het eind van de presale (en dus de werkelijke verkoopdag) wat er geleverd is en kan dus niet tijdens de presale aangeven hoe lang het gaat duren. Als je het toestel 4 weken na de presale ontvangt, dan kan je nog steeds één van de eerste zijn. Sommige toestellen zijn gewoon heel populair en erg weinig van beschikbaar. Dit is elk jaar exact hetzelfde. Dit jaar lag tijdens de start van de presale de bestelpagina van Apple in de USA er uit, dat geeft een beetje aan hoeveel vraag er is naar de toestellen. En Apple is toch echt wat gewend uit eerdere jaren. Er zijn ongetwijfeld klanten geweest die het allereerst waren en al geleverd hebben gekregen, maar die zie je hier meestal niet posten. Wachten is helemaal niet leuk, maar helaas is het niet anders.

Neemt nog steeds niet weg dat wij daar niet zelf voor hoeven te moeten bellen. Als bedrijf met zoveel klanten zou je ons op de hoogte moeten stellen hiervan. Heel leuk dat Tele2 de snelste klantenservice heeft, maar het op de hoogte houden van klanten is veel belangrijker. Ik begrijp dat het vanuit Apple komt, maar vertel dan dat er vertraging is 

Dat vertellen ze pas NA je bestelling blijkt wel 😄 eerst mensen binnen harken en dan zeggen oh nee het duurt wat langer 😏

Hoi @Fenice
Dit moet ik uitzoeken. We werken met het ‘first come first serve’ principe. Ik kom meteen bij je terug zodra ik meer weet! :thumbsup:

Hoi Cas, ik ben degene waarover het gaat. Ik heb een kwartier eerder besteld dan mijn vriend, maar verlengd en geen nieuwe klant en heb nog steeds geen bericht gekregen terwijl mijn vriend al een bezorgafspraak heeft. Lijkt niet echt op ‘first come first serve’ dit. Ik ben erg benieuwd naar het antwoord. 

Ik heb precies zelfde situatie als jij en ik heb ook nog niet een bericht gekregen tele2 goud ons voor de gek met er komt nieuwe voorraad. Want voordat de iphone 12 pro max released was kon ik hem al op die dag ontvangen ik heb zeker 3 of 4 dagen telefonisch of via internet proberen te vragen van hoe het zit maar nog steeds geen duidelijkheid. En als je op de site kijkt staat er nu 3 tot 4 weken wachtijd ik ben gewoon zo erg boos op tele2 dat ik mn abonnement wil stop zetten maarja dan moet je weer in een wachtrij. En als tele2 ff duidelijk antwoord geeft dan zouden mensen niet zo een probleem maken. Maar hopen dat ze nu wat er aan gaan doen want zo kan het eeecht niet. 

Hoi allemaal! Ik houd al weken dit forum in de gaten, maar besloot net toch maar zelf te bellen met tele2 omdat de levering van mijn iPhone 12 pro 128 gb zilver vorige week weer is uitgesteld.

Ik heb mijn telefoon op 22 oktober besteld. In eerste instantie met 3-4 weken levertijd, dit werd toen 5-6 weken en vorige week dus 7-8 weken. Omdat volgende week de langverwachte week 8 is en ik de bui al voelde hangen, besloot ik even Tele2 te bellen. Ze wisten me net te vertellen dat de levertijd nu nog minimaal 4 (!!) weken is. Volgende week gaan we dus weer een berichtje krijgen. De enige oplossing die ze nu kunnen bieden is mijn order annuleren 😂. Ik ga morgen even op onderzoek uit waar ik hem sneller kan krijgen en dat inderdaad maar doen. 

Ik dacht ik deel het even met jullie zodat je weet dat je hem dit jaar waarschijnlijk niet meer gaat krijgen...  

Dank voor het delen. Wat n gedoe bij tele2 zo to zien leveren ze eerst aan hun medeverkopers zoals belsimpel, mediamarkt etc dan aan hun eigen klanten… Gelukkig krijg ik de mijne aanstaande maandag na 8 weken wachten. Iemand die hem wilt kopen voor 200 euries meer aangezien er schaarste is(grap)🤣

Wat een gedoe zeg ik heb precies dezelfde telefoon besteld. Ik kan netzo goed de bestelling annuleren en de pro max bestellen heb ik de telefoon zelfs eerder! 

Reputatie 7

Tele2 gaat net als andere providers niet iedereen bellen om te vertellen dat het toestel afgelopen week niet is binnengekomen, dat weet je dan inmiddels zelf ook wel. Het voorbeeld van 9 minuten zou voor sommige modellen well eens waarheid kunnen zijn, nogmaals de website van Apple vloog er uit tijdens de presale dus er is meer besteld dan ooit. En nee, Tele2 heeft niet al dagen de voorraad liggen tijdens de presale. Uitlevering gaat heel gecontroleerd en geregisseerd door Apple. Net als nu is het tijdens de presale afwachten wat er wordt geleverd. Tele2 wil echt die contractverlengingen wel doorvoeren.

Reputatie 2

Zozo nu vier weken gewacht… morgen maar weer bellen en tele2 medewerkers ff bezig houden

Reputatie 1

Belsimpel en Mediamarkt kopen hun eigen toestellen en verkopen die met abonnementen van alle providers.

Ik heb contact gehad met Mediamarkt en Belsimpel, omdat ik er aan het denken ben om mijn bestelling via Tele2 te annuleren. Zij gaven allebei aan dat zij de toestellen van de providers zelf krijgen. Dus als tele2 er 500 binnen krijgt, gaat eerst een deel naar Mediamarkt en Belsimpel en dan naar de klanten. Ze kopen niet direct hun eigen toestellen in.

Reputatie 7
Badge +12

Onzin. Ze doen zelf inkoop en daarom kunnen ze soms ook goedkoper zijn dan de providers zelf. Retailers kopen ook vaak toestellen in het buitenland. Als ze uit de UK komen doen ze er een verloopstekker bij. We hebben al vaak topics zien langskomen hier op het forum waarbij bepaalde functies op NL netwerken niet goed werkten met software load uit b.v. Polen.

Reputatie 7

Tijdens de presale stond er al dat er VANAF de sale datum uitgeleverd zou worden en dat is ook gebeurd. Of het 4 weken duurt, dat weet Tele2 tijdens de presale niet. Vanaf de eerste levering krijgt Tele2 pas een indruk van de hoeveelheden die worden uitgeleverd. Vanaf de sale datum stond (net als elk jaar) hier op de website wat de verwachte termijnen zijn. Op zich een goede suggestie om er een geautomatiseerde mail uit te laten gaan, maar de webshop mogelijkheden bij providers zijn meestal beperkt. En daarbij wetende meesten de weg naar dit forum prima te vinden. De primaire handel is abonnementen en achterstand met leveren is meestal één keer per jaar. Overigens zal Tele2 niet veel verdienen aan die toestellen (ook al is het voor klanten honderden euro’s), zij geven er zelfs een korting op, het verdienmodel is de abonnementen.

Reputatie 1

@JorinVamstel Gelijk heb je. Goeie deal gemaakt. Mijn vader heeft de Pro max ook en is een super toestel. Ik wil graag de "gewone” pro voor het formaat. Zit nu in de 8e week. Ben benieuwd waar dit verhaal eindigt, Alvast veel plezier ermee.

 

Groeten, Rutger 

Reputatie 7

Dan zet erbij "wegens beperkte voorraad is de kans groot dat u uw toestel niet op die datum binnen krijgt". Maar niet het zo verkopen, dat je hem ook daadwerkelijk een week later ontvangt. Maar goed dat is mijn mening.  

Nogmaals, er stond dat er vanaf die datum geleverd zou worden. En beperkte voorraad is relatief. De eerste bestellers hebben geleverd gekregen. Geen enkele webshop vermeldt voor de verkoopdatum dat de voorraad beperkt is. De hoeveelheid van de (op dat moment nog te ontvangen) voorraad is niet bekend.

Reputatie 2

Belsimpel en Mediamarkt kopen hun eigen toestellen en verkopen die met abonnementen van alle providers.

Ik heb contact gehad met Mediamarkt en Belsimpel, omdat ik er aan het denken ben om mijn bestelling via Tele2 te annuleren. Zij gaven allebei aan dat zij de toestellen van de providers zelf krijgen. Dus als tele2 er 500 binnen krijgt, gaat eerst een deel naar Mediamarkt en Belsimpel en dan naar de klanten. Ze kopen niet direct hun eigen toestellen in.

Lijkt me logisch, als je loskoopt staat er op belsimpel 7-8 weken maar als je met abonnement bv tele2 koopt, krijgt je het binnen enkel dagen of weken (niet die 7-8 weken maar minder)

Reputatie 2

6-8 weken. Zijn jullie gek Tele2? 😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡

Reputatie 2

Hi allen,

De afgelopen weken heb ik dit forum regelmatig in de gaten gehouden in de hoop positieve updates over mijn bestelling te kunnen vinden. Ik heb op 2 November een Iphone 12 Pro 128GB in Pacific Blue besteld, en had hier geen updates vanuit tele2 over ontvangen.

Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en met Tele2 gebeld. De vriendelijke heer aan de telefoon kon mij geen updates geven, maar was het eens dat het volstrekt belachelijk is dat we zolang wachten. Het resultaat van dit gesprek is als volgend:

De Iphone 12 Pro 128 GB pacific Blue bestelling is geannuleerd. Ik heb een nieuwe bestelling geplaatst voor de Iphone 12 Pro Max Pacific Blue (wel op voorraad) en een tegemoetkoming van 70 Euro afgesproken (het verschil in eenmalige kosten met mijn abonnement tussen de Pro en Pro max is 120 euro, ik betaalde nu dus 50 euro eenmalig extra). Twee uur later kreeg ik een mail om de aflevering af te spreken, het lijkt er dus op dat ik deze week dus toch ineens mijn nieuwe telefoon krijg. Het is dan wel niet de 12 Pro, maar voor 50 euro extra krijg ik deze week de Pro Max in de zelfde kleur als ik oorspronkelijk wilde.

Als je dus open staat om de Pro Max te bestellen is deze in enkele modellen wel direct leverbaar, en kan tele2 een vergoeding regelen waardoor je in kosten niet veel meer betaald maar wel direct je telefoon krijgt.

Succes allemaal!

Top gefeliciteerd met je nieuwe telefoon! Max is wel een top telefoon met goeie camera. Vanwege het formaat ging ik to gewoon voor die Pro. Die komt vandaag tussen 15:00-17:00 aan na 7-8weken wachten

Reputatie 2

6-8 weken. Zijn jullie gek Tele2? 😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡

Wat? Hebben ze die freaking datum weer aangepast? Wat voor oplichterij is dit?

Hi allen,

De afgelopen weken heb ik dit forum regelmatig in de gaten gehouden in de hoop positieve updates over mijn bestelling te kunnen vinden. Ik heb op 2 November een Iphone 12 Pro 128GB in Pacific Blue besteld, en had hier geen updates vanuit tele2 over ontvangen.

Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en met Tele2 gebeld. De vriendelijke heer aan de telefoon kon mij geen updates geven, maar was het eens dat het volstrekt belachelijk is dat we zolang wachten. Het resultaat van dit gesprek is als volgend:

De Iphone 12 Pro 128 GB pacific Blue bestelling is geannuleerd. Ik heb een nieuwe bestelling geplaatst voor de Iphone 12 Pro Max Pacific Blue (wel op voorraad) en een tegemoetkoming van 70 Euro afgesproken (het verschil in eenmalige kosten met mijn abonnement tussen de Pro en Pro max is 120 euro, ik betaalde nu dus 50 euro eenmalig extra). Twee uur later kreeg ik een mail om de aflevering af te spreken, het lijkt er dus op dat ik deze week dus toch ineens mijn nieuwe telefoon krijg. Het is dan wel niet de 12 Pro, maar voor 50 euro extra krijg ik deze week de Pro Max in de zelfde kleur als ik oorspronkelijk wilde.

Als je dus open staat om de Pro Max te bestellen is deze in enkele modellen wel direct leverbaar, en kan tele2 een vergoeding regelen waardoor je in kosten niet veel meer betaald maar wel direct je telefoon krijgt.

Succes allemaal!

Mooie oplossing als je de 12 Pro max wil, maar die is voor mij een maatje te groot. Ik wacht nu op de 12 pro, nu al 8 weken..

Hi allen,

De afgelopen weken heb ik dit forum regelmatig in de gaten gehouden in de hoop positieve updates over mijn bestelling te kunnen vinden. Ik heb op 2 November een Iphone 12 Pro 128GB in Pacific Blue besteld, en had hier geen updates vanuit tele2 over ontvangen.

Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en met Tele2 gebeld. De vriendelijke heer aan de telefoon kon mij geen updates geven, maar was het eens dat het volstrekt belachelijk is dat we zolang wachten. Het resultaat van dit gesprek is als volgend:

De Iphone 12 Pro 128 GB pacific Blue bestelling is geannuleerd. Ik heb een nieuwe bestelling geplaatst voor de Iphone 12 Pro Max Pacific Blue (wel op voorraad) en een tegemoetkoming van 70 Euro afgesproken (het verschil in eenmalige kosten met mijn abonnement tussen de Pro en Pro max is 120 euro, ik betaalde nu dus 50 euro eenmalig extra). Twee uur later kreeg ik een mail om de aflevering af te spreken, het lijkt er dus op dat ik deze week dus toch ineens mijn nieuwe telefoon krijg. Het is dan wel niet de 12 Pro, maar voor 50 euro extra krijg ik deze week de Pro Max in de zelfde kleur als ik oorspronkelijk wilde.

Als je dus open staat om de Pro Max te bestellen is deze in enkele modellen wel direct leverbaar, en kan tele2 een vergoeding regelen waardoor je in kosten niet veel meer betaald maar wel direct je telefoon krijgt.

Succes allemaal!

Top gefeliciteerd met je nieuwe telefoon! Max is wel een top telefoon met goeie camera. Vanwege het formaat ging ik to gewoon voor die Pro. Die komt vandaag tussen 15:00-17:00 aan na 7-8weken wachten

Op welke dag had hij hem besteld Charl? En ook de 12 pro 128 gb pacific blue?

Reputatie 2

Hi allen,

De afgelopen weken heb ik dit forum regelmatig in de gaten gehouden in de hoop positieve updates over mijn bestelling te kunnen vinden. Ik heb op 2 November een Iphone 12 Pro 128GB in Pacific Blue besteld, en had hier geen updates vanuit tele2 over ontvangen.

Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en met Tele2 gebeld. De vriendelijke heer aan de telefoon kon mij geen updates geven, maar was het eens dat het volstrekt belachelijk is dat we zolang wachten. Het resultaat van dit gesprek is als volgend:

De Iphone 12 Pro 128 GB pacific Blue bestelling is geannuleerd. Ik heb een nieuwe bestelling geplaatst voor de Iphone 12 Pro Max Pacific Blue (wel op voorraad) en een tegemoetkoming van 70 Euro afgesproken (het verschil in eenmalige kosten met mijn abonnement tussen de Pro en Pro max is 120 euro, ik betaalde nu dus 50 euro eenmalig extra). Twee uur later kreeg ik een mail om de aflevering af te spreken, het lijkt er dus op dat ik deze week dus toch ineens mijn nieuwe telefoon krijg. Het is dan wel niet de 12 Pro, maar voor 50 euro extra krijg ik deze week de Pro Max in de zelfde kleur als ik oorspronkelijk wilde.

Als je dus open staat om de Pro Max te bestellen is deze in enkele modellen wel direct leverbaar, en kan tele2 een vergoeding regelen waardoor je in kosten niet veel meer betaald maar wel direct je telefoon krijgt.

Succes allemaal!

Top gefeliciteerd met je nieuwe telefoon! Max is wel een top telefoon met goeie camera. Vanwege het formaat ging ik to gewoon voor die Pro. Die komt vandaag tussen 15:00-17:00 aan na 7-8weken wachten

Op welke dag had hij hem besteld Charl? En ook de 12 pro 128 gb pacific blue?

Yep 12 pro 128gb pacific blue besteld op 21 okt, niet zolang geleden 😉

Reputatie 1

Daar kan Tele2 toch niks aan doen. Doe ff rustig 

Reputatie 2

6-8 weken. Zijn jullie gek Tele2? 😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡

Wat? Hebben ze die freaking datum weer aangepast? Wat voor oplichterij is dit?

Heeft u nieuwe levertijd niet gezien?

Reputatie 2

Heb 12pro blue 128gb op 28 oktober besteld. Nadat ik 2 weken geleden gebeld heb, vandaag nogmaals gebeld. Medewerker gaf aan dat het naar alle waarschijnlijkheid nog wel 4 weken (of meer) kon duren. Heb hem geannuleerd en omgezet naar 12 pro max 128gb blue. Zojuist gelijk mail ontvangen en deze komt vrijdag binnen:)

👏👏

Reputatie 7

Belsimpel en Mediamarkt kopen hun eigen toestellen en verkopen die met abonnementen van alle providers.

Ik heb contact gehad met Mediamarkt en Belsimpel, omdat ik er aan het denken ben om mijn bestelling via Tele2 te annuleren. Zij gaven allebei aan dat zij de toestellen van de providers zelf krijgen. Dus als tele2 er 500 binnen krijgt, gaat eerst een deel naar Mediamarkt en Belsimpel en dan naar de klanten. Ze kopen niet direct hun eigen toestellen in.

Lijkt me logisch, als je loskoopt staat er op belsimpel 7-8 weken maar als je met abonnement bv tele2 koopt, krijgt je het binnen enkel dagen of weken (niet die 7-8 weken maar minder)

Nee, dat is omdat ze voor elk verkocht abonnement van de provider een fee ontvangen, dus een telefoon met abonnement verkopen zullen ze meer aan verdienen. Ze kopen zelf de toestellen in.