[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

Toon eerste bericht

208 reacties

Schijnbaar dus nog steeds geen reactie op support verzoeken. Dat zou nu toch al in orde moeten zijn @Rox van Tele2 @Cas van Tele2 ?

Jullie kunnen het toch niet maken om per 1 Oktober e-mail adressen te gaan verwijderen terwijl er geen enkele reactie van support komt? Absoluut schandalig dat dit na 22 dagen nog steeds niet geregeld is. Het onklaar maken van zonnet accounts zou zeker naar 1 November opgeschoven moeten worden nu, en nog verder als zonnet binnen 2 weken nog steeds zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.

En dan de reden dat er niet gereageerd werd. Deze professionele e-mail en domein provider is niet in staat gebleken zijn eigen e-mail en domein correct in te stellen en daarom kwamen mails van support niet binnen? Dat is toch eigenlijk op het lachwekkende af? Of laat dat woord eigenlijk maar weg. Gaat Tele2 hier nu echt werk van maken om dit goed te laten verlopen want dit vind ik echt niet kunnen.

Reputatie 1

Volgens mij doelt Cas alleen op het waarom er niet gereageerd werd op support vragen. Als het goed is zou je nu opnieuw een support verzoek kunnen indienen en zou je binnen 24 uur een reply moeten hebben. Laat het hier vooral weten als dat niet zo is @Roderick , dan kunnen Rox en Cas er weer achteraan :)

:-( ….. Ik denk dat het zeker 48 uur geleden is @Shilka. Helaas, nog steeds geen reactie. Het kan toch niet zo zijn dat er rond de 48.000 ZONNET mailgebruikers (aantal hoorde ik via een TELE2 medewerker) straks gewoon niks meer kunnen / vast zitten ?! Zoals eerder aangegeven - ik heb zelfs al rond de 2 weken geleden per normale post (met een echte postzegel) een kaart gestuurd. Niets !

Reputatie 1

Update:
Zonnet had geen SPF-record ingesteld staan voor het domein zonnet.nl. Dit resulteerde in het niet juist afleveren van e-mails bij de klant. Dit betrof klanten met een Gmail-adres. Dit probleem is begin deze week opgelost. Heb je nog geen antwoord op je vraag gehad? Dan graag een nieuw verzoek indienen via de zonnet support pagina. We hadden het graag anders gezien en bieden excuses voor het ongemak! Zonnet zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden. 

Goedemorgen ! Nou, leuk, ik heb weer geprobeerd om pakket 1 te bestellen. En WEER blijft die pagina hangen op mijn mailadres. Dus ik kom niet verder. 

Ook nog weer een keer de supportpagina van ZONNET gebruikt (verzoek / vraag ingediend). Geen reactie …..

Reputatie 7

Toch heeft RMast wel een punt hier, het zou veel sneller als legitieme mail gezien worden als de mail van officiële TELE2 kanalen zelf afkomstig zou zijn geweest of ze tenminste genoemd zou hebben. Als ik een mail van zonnet gekregen zou hebben, waarvan niet beter weet dat het al 15 jaar niet meer bestaat zou ik ook onmiddellijk twijfels over de legitimiteit van de mail hebben, en niet zonder vooronderzoek op welke link in de mail dan ook klikken. Dat een persoonlijke aanhef ontbreekt is zoals pipo zegt wel logisch bij mensen die geen betaalde dienst hebben.

Ik ben het met je eens dat het beter had geweest dat er (ook) vanuit Tele2 gemaild wordt.

Toch heeft RMast wel een punt hier, het zou veel sneller als legitieme mail gezien worden als de mail van officiële TELE2 kanalen zelf afkomstig zou zijn geweest of ze tenminste genoemd zou hebben. Als ik een mail van zonnet gekregen zou hebben, waarvan niet beter weet dat het al 15 jaar niet meer bestaat zou ik ook onmiddellijk twijfels over de legitimiteit van de mail hebben, en niet zonder vooronderzoek op welke link in de mail dan ook klikken. Dat een persoonlijke aanhef ontbreekt is zoals pipo zegt wel logisch bij mensen die geen betaalde dienst hebben.

Reputatie 7

Ik vond die mail zeer sterke overeenkomsten hebben met eerdere ZONNET-phishingmails. Geen persoonlijke aanhef, en sprake van een Zonnet-team alsof het de scam spammers niet bekend is dat Zonnet-mail onder Tele2 valt of viel.

Het is dat ik zo'n bericht zou verwachten na de recente Tele2-prijsverhoging waardoor ik mijn internet moest opzeggen, dat ik het bericht toch maar las.

Mensen die tegenwoordig een Zonnet-mailadres hebben moeten inloggen via Tele2-webmail.

Ik zou de oproep nogmaals doen en in de titel tenminste iets over Tele2-(web)mail zeggen, als het teveel moeite is om nog persoonlijke aanhefgegevens te gebruiken. 

 

Het punt is dat er nog veel gratis Zonnet accounts zijn, waarbij mensen geen vast internet afnemen en geen (echte) gegevens hebben geregistreerd. Die gaan nu naar Zonnet en worden een betaald product. De reeds betalende klanten behouden hun account. Een persoonlijke aanhef is dus lastig als je geen (echte) gegevens hebt van de account houder.

Ik vond die mail zeer sterke overeenkomsten hebben met eerdere ZONNET-phishingmails. Geen persoonlijke aanhef, en sprake van een Zonnet-team alsof het de scam spammers niet bekend is dat Zonnet-mail onder Tele2 valt of viel.

Het is dat ik zo'n bericht zou verwachten na de recente Tele2-prijsverhoging waardoor ik mijn internet moest opzeggen, dat ik het bericht toch maar las.

Mensen die tegenwoordig een Zonnet-mailadres hebben moeten inloggen via Tele2-webmail.

Ik zou de oproep nogmaals doen en in de titel tenminste iets over Tele2-(web)mail zeggen, als het teveel moeite is om nog persoonlijke aanhefgegevens te gebruiken. 

 

Volgens mij doelt Cas alleen op het waarom er niet gereageerd werd op support vragen. Als het goed is zou je nu opnieuw een support verzoek kunnen indienen en zou je binnen 24 uur een reply moeten hebben. Laat het hier vooral weten als dat niet zo is @Roderick , dan kunnen Rox en Cas er weer achteraan :)

Reputatie 1

Update:
Zonnet had geen SPF-record ingesteld staan voor het domein zonnet.nl. Dit resulteerde in het niet juist afleveren van e-mails bij de klant. Dit betrof klanten met een Gmail-adres. Dit probleem is begin deze week opgelost. Heb je nog geen antwoord op je vraag gehad? Dan graag een nieuw verzoek indienen via de zonnet support pagina. We hadden het graag anders gezien en bieden excuses voor het ongemak! Zonnet zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden. 

Hartelijk dank, @Cas van Tele2. Dan begrijp ik het hopelijk goed - ik kan nu gewoon wel pakket 1 via de website bestellen ?

Ik heb trouwens een Zonnet.nl adres - juist op dat adres bleef die (automatische) bestelpagina vaststaan.

Reputatie 7
Badge +12

Zijn gewoon wat opstart problemen. De website ziet er dan weer netjes uit! Het is aangepast, dus gaat het helemaal goedkomen.

Reputatie 6
Badge +2

Update:
Zonnet had geen SPF-record ingesteld staan voor het domein zonnet.nl. Dit resulteerde in het niet juist afleveren van e-mails bij de klant. Dit betrof klanten met een Gmail-adres. Dit probleem is begin deze week opgelost. Heb je nog geen antwoord op je vraag gehad? Dan graag een nieuw verzoek indienen via de zonnet support pagina. We hadden het graag anders gezien en bieden excuses voor het ongemak! Zonnet zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden. 

Reputatie 1

zoals ik las konden er geen mail adressen meer gekoppeld worden aan je betsaande account. Dus je zult bij zonnet moeten zijn. Of zorgen dat je alle mails die er op binnen komt gaat aanpassen naar een mail adres zoals gmail of je huidige mail adres.

 

Gmail heeft ook pop3 dus die kan je ook op je pc laten binnen komen.

Bedankt ! Gekloot allemaal. Waarom moet toch altijd alles anders 😞 …..

zoals ik las konden er geen mail adressen meer gekoppeld worden aan je betsaande account. Dus je zult bij zonnet moeten zijn. Of zorgen dat je alle mails die er op binnen komt gaat aanpassen naar een mail adres zoals gmail of je huidige mail adres.

 

Gmail heeft ook pop3 dus die kan je ook op je pc laten binnen komen.

Reputatie 1

Hallo allemaal !

In oktober zet men dus alle zonnetgebruikers over op een andere provider. Nou wil ik gewoon mijn adres behouden en dat pakket kopen (€6 / jaar), maar ik krijg die “pakketbestelpagina” niet afgerond. Hij blijft hangen op mijn zonnetmailadres, terwijl ik dat goed heb ingevuld.

Vanuit de helpdesk van zonnet heb ook ik nog niks gehoord. Vakantieperiode of coronatijd ?!

Wie heeft dezelfde ervaringen ? Wat te doen ? Ik heb zelfs een post- / ansichtkaart opgestuurd naar dat adres van zonnet …. nog geen reactie !

Ik las alle reacties hierboven en vrees het ergste m.b.t. mijn zonnetadres. Overigens heb ik wel "lichte” TV en internetpakketten via TELE2 lopen - kan ik niet gewoon bij hen blijven ? 

Met dank aan @Shilka - die verwees mij door naar deze forumpagina …..

Ik had 4 mail adresssen die laat ik behouden. Maar ben deze ondertussen ook aan het zorgen dat alles wat er op binnen komt om dit om te zetten naar een gmail adres. Na het jaar ben ik er dus weg.

 

Ik heb dus niet de doorstuur service gebruikt maar de behouden. Dat is 3 euro goedkoper per account. Je moet wel binnen 11 maanden hebben opgezegd. 3 accouns zeg ik op. De 1 laat ik nog even doorlopen omdat er een festival dat is verplaatst erop zit. Als dat ook geweest is zet ik alles om.

Dat is toch echt schandalig dat op de enige manier waarop support geboden word helemaal niet gereageerd wordt, en dat terwijl er volgens Rox binnen 24 uur gereageerd zou moeten worden! Ik ben er nu een stuk minder gerust op dat mijn mail in goede handen is. Nu maar hopen dat mijn mail adres per 1 oktober niet opeens alsnog verdwenen is ondanks het feit dat ik betalend tele2 klant ben.

Als het in de systemen maar duidelijk is dat je betalende klant bent. Dat zal op één of andere manier zichtbaar moeten zijn of gekoppeld moeten zijn aan je abonnement. Hoe dat precies zit (zodat je het kan controleren) kan Rox wellicht vertellen.

Dat begrijp ik. Maar uit het feit dat zonnet met tele2 heeft afgesproken dat ze binnen 24 uur op supportverzoeken zullen reageren, maar dat nu uit de praktijk blijkt dat ze na 2 weken nog steeds helemaal niet reageren geeft toch wel aan dat zonnet niet bepaald een betrouwbare indruk wekt.

Rox heeft zes dagen geleden intern al de problemen met het niet reageren op support verzoeken doorgezet, maar daar is nu 6 dagen geleden nog steeds geen uitsluitsel over, dus moet ik dan concluderen dat zelfs op interne communicatie van tele2 naar zonnet nu ook al 6 dagen niet gereageerd word?  Dit terwijl 1 oktober met rasse schreden naderbij komt. Als dit zo doorgaat zitten we hier straks met een heleboel boze mensen die opeens geen mail meer hebben terwijl ze geen support hebben kunnen krijgen bij zonnet.

Ik vind dit een ontzettend slechte indruk maken zo...Ik vind sowieso het niet direct contact op kunnen nemen met support al een twijfelachtige indruk maken. Dit terwijl andere (niet zonnet/versatel) mail afnemers bij hetzelfde bedrijf wel het bedrijf kunnen bellen voor support.

Reputatie 7

Dat is toch echt schandalig dat op de enige manier waarop support geboden word helemaal niet gereageerd wordt, en dat terwijl er volgens Rox binnen 24 uur gereageerd zou moeten worden! Ik ben er nu een stuk minder gerust op dat mijn mail in goede handen is. Nu maar hopen dat mijn mail adres per 1 oktober niet opeens alsnog verdwenen is ondanks het feit dat ik betalend tele2 klant ben.

Als het in de systemen maar duidelijk is dat je betalende klant bent. Dat zal op één of andere manier zichtbaar moeten zijn of gekoppeld moeten zijn aan je abonnement. Hoe dat precies zit (zodat je het kan controleren) kan Rox wellicht vertellen.

Ik was oud inbel zonnet klant en gebruikte het mail adres ook al jaren. Vandaar dat ik nu betalend zonnet klant ben geworden. Ik kan deze adressen niet missen namelijk. Maar dan verwacht ik wel dat de support afdeling binnen enkele uren reageert. En niet zoals ik lees op twitter of hier na dagen niet.

Dat is toch echt schandalig dat op de enige manier waarop support geboden word helemaal niet gereageerd wordt, en dat terwijl er volgens Rox binnen 24 uur gereageerd zou moeten worden! Ik ben er nu een stuk minder gerust op dat mijn mail in goede handen is. Nu maar hopen dat mijn mail adres per 1 oktober niet opeens alsnog verdwenen is ondanks het feit dat ik betalend tele2 klant ben.

Had ik al gedaan maar krijg maar geen antwoord.

Vraag het Zonnet

Ik had dus 4 mail adressen die ik al jaren gebruikt. Ik heb ze dus alle 4 omgezet naar betalend. En 4x een account aangemaakt en 4x los betaald. Hoe gaat het vanaf volgend jaar. 

ik ben ook al jaren zonnet mail gebruiker. Heb ze inmiddels omgezet en betaald met ideal. Maar hoe gaat het volgend jaar krijg je dan weer een e-mail link om te betalen of gaat dit via auto incasso?

Reputatie 5

Hoi iedereen, we hebben al jullie vragen gebundeld en zetten deze gelijk intern door. Weet dat dit topic een hoge prioriteit heeft, want we willen jullie de juiste informatie geven. To be continued! Groetjes van Rox en @Cas van Tele2.

@ eric Ben je van tele2 dat je dit zo hard durft te beweren?

Ik heb 2 oude @zonnet.nl adressen, 1 gaat zeker naar een andere onafhankelijke (gratis) email aanbieder .

1 is vroeger gekoppeld geweest aan een zonnet dsl verbinding en later toen ik naar Tiscali ging weer terug gezet naar dail in deze zou eventueel naar @tele2 (of in plaats ) kunnen. maar kan ik dan vermoedelijk ook beter omzetten naar een onafhankelijke .

Voor 1 heb ik maar de E-mail waarschuwing gehad dus nog niet iedereen heeft de mail gehad , dan is 1 oktober wel heel snel.

Slechte service van Tele2 , Ik ga er in ieder geval niet voor betalen!

Reageer