[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

Toon eerste bericht

208 reacties

@Knarflen: Als je zo'n mail hebt gehad is het volgens de Zonnet-faq of een statement elders op dit forum niet meer mogelijk alsnog je Zonnet-account met het Tele2-account te koppelen en zul je actie moeten nemen voor behoud van het Zonnet-account. 

Reputatie 7
Badge +12

Heb je nu een dsl of glasvezel internet abonnement bij Tele2 hebt, dan blijft het gekoppelde e-mail adres, ook als dat zonnet is, gratis beschikbaar. Alle andere Zonnet adressen vervallen of je moet een email abonnement bij Zonnet nemen.

Thanks!

Maarreh.....ik ben niet zo thuis in deze materie.

Ik ben destijds klant geworden bij Tele2 met mijn Zonnet mailadres en sta dus ook zo geregistreerd bij Tele2.

Ik begrijp dat dat niet voldoende is om de overgang (of ondergang.....) naar Zonnet te voorkomen?

Reputatie 7
Badge +12

Het gratis account geldt alleen voor het email adres dat gekoppeld zit aan je dsl of glasvezel abonnement. Het kan er dus ook maar 1 zijn en is niet te wijzigen mocht het gekoppelde adres anders zijn.

Misschien heb ik informatie gemist, maar omdat ik langzamerhand door de bomen het bos niet meer zie en ik al 1,5 week geen reactie krijg van Zonnet-support toch maar even hier mijn vraag:

Ik ben al 12 jaar een betalende klant bij Tele2 met een actief mailadres van Zonnet. Toch heb ik een e-mail van Zonnet ontvangen dat ik vóór 1 oktober moet overstappen.

Hoe kan dat?

Betalende Tele2 klanten vallen toch buiten deze overname?

 

@patron1: meerdere e-mailadressen omzetten naar één domein is niet voorzien en zal pas worden overwogen als er veel klanten met die wens komen.

 

@Roderick: Als je toevallig mijn buurman bent (wie noemt z'n zoontje tegenwoordig nog Roderick) dan wil ik wel een poging wagen, maar probeer het eerst nog even met de helpdesk, had je ze je telefoonnummer ook gegeven?

Ik werd vandaag gebeld op het nummer dat ik via het support-formulier had ingevoerd naar aanleiding van mijn 3 dagen oude ticket. De persoon die ik aan de lijn had had een andere naam dan die van mijn vorige ticket, dus er zijn er minstens 2, maar was zich niet bewust van vakantie waardoor er misschien traag gereageerd wordt. Ze mailen verschillende tranches, dus er zijn mensen die nog later over het vervallen per 1 oktober geïnformeerd worden, mogelijk is daar nog iets in te schuiven. Wel proberen ze het proces nog iets te stroomlijnen. Het probleem met de 403-fout op de www.zonnet.nl/bestel-pagina heeft met http/https te maken. 

Reputatie 1

Dus als ik het goed begrijp, doet de bestelpagina het wel als je behoud van je zonnet mail besteld als je een ander mail adres invult op de bestel pagina, maar doet de bestelpagina het niet als je behoud van je zonnet mail besteld met gebruik van datzelfde zonnet mail adres op de bestel pagina? Lijkt me wel even belangrijk te weten voor Cas / zonnet.

Klopt ! Heel vreemd, snap het niet. Maar het ging daarna verder goed. Ik kreeg ook (automatische) bevestigingen e.d.

Dus is een tip misschien : “gebruik een ander mailadres dan het zonnetmailadres om juist dat zonnetmailadres te behouden”.

LET OP : ik weet niet of alles goed gaat verlopen, ben benieuwd hoe ik er (bijvoorbeeld) midden oktober over denk ….

 

Dus als ik het goed begrijp, doet de bestelpagina het wel als je behoud van je zonnet mail besteld als je een ander mail adres invult op de bestel pagina, maar doet de bestelpagina het niet als je behoud van je zonnet mail besteld met gebruik van datzelfde zonnet mail adres op de bestel pagina? Lijkt me wel even belangrijk te weten voor Cas / zonnet.

Reputatie 1

Maar op de bestelpagina heb ik dus mijn WERKMAILADRES gebruikt. Nu doet de bestelpagina het WEL. Als bevestiging stond er ook in dat de €6 per jaar bedoeld is voor het behouden van mijn @zonnet.nl mailadres !

Reputatie 2

Kreeg net als Shilka geen antwoord van de helpdesk. Mijn mailbox is vol na het verwijderen van meerdere berichten (de prullenbak is ook leeg). Het zal nu ook wel onmogelijk zijn om een abonnement aan te vragen. Tele2 zou deze operatie moeten stoppen.

Reputatie 1

Voor de zoveelste keer weer geprobeerd om de “inlog aanmaken” pagina door te komen. Mij lukt het gewoon niet, de pagina blijft vaststaan op mijn mailadres. Met en zonder zonnet.nl, het kan gewoon niet 😞 …..

Reputatie 1

Update:
We hebben contact gehad met Zonnet en de issues besproken:

  • Verificatiecode-proces: klanten kopieerden vaak info van een mail om in te voeren bij de verificatie-code, maar dat kopiëren ging niet goed waardoor het proces niet afgerond kon worden. Daardoor werden meerdere keren nieuwe codes aangevraagd. Wat het proces verder vertraagde. Hier is nu een aanpassing in gedaan zodat de benodigde gegevens al ge-prefilled worden aan de hand van een link in de mail.
  • Issue met de interne spamfilter: deze heeft woensdag een vertraging opgeleverd van 5-6 uur (vanaf een uur of 16u) waardoor het mailproces niet goed verloop: de filtering is nu anders ingesteld waardoor dit probleem verholpen is. Hierdoor heeft het afhandelen van mail een vertraging opgelopen.

@Shilka Een week wachten op een reactie is niet de bedoeling, ik ga dit weer aankaarten. Wie wacht er nog meer langer op een reactie? Ik hoor graag van jullie zodat ik dit kan oppakken met Zonnet. Ik sta voor jullie klaar! :muscle:

Beste @Cas van Tele2 - ook ik wacht al veel langer dan een week. Zelfs een ansichtkaart naar het postadres hielp niet.

Ik kwam niet door die bestelpagina van ZONNET, moet ik dat nou nog eens proberen ?!

Reputatie 1

Omdat we nog maar één maand te gaan hebben heb ik toch alvast een GMail.com adres aangemaakt. Er gebeurt momenteel niets bij TELE2 / ZONNET dat mij gerust stelt.

Nou maar hopen dat ik alle belangrijke / noodzakelijke instanties in kan lichten voordat het echt over en uit is met mijn zonnet.nl adres ……

 

Reputatie 6
Badge +2

Update:
We hebben contact gehad met Zonnet en de issues besproken:

  • Verificatiecode-proces: klanten kopieerden vaak info van een mail om in te voeren bij de verificatie-code, maar dat kopiëren ging niet goed waardoor het proces niet afgerond kon worden. Daardoor werden meerdere keren nieuwe codes aangevraagd. Wat het proces verder vertraagde. Hier is nu een aanpassing in gedaan zodat de benodigde gegevens al ge-prefilled worden aan de hand van een link in de mail.
  • Issue met de interne spamfilter: deze heeft woensdag een vertraging opgeleverd van 5-6 uur (vanaf een uur of 16u) waardoor het mailproces niet goed verloop: de filtering is nu anders ingesteld waardoor dit probleem verholpen is. Hierdoor heeft het afhandelen van mail een vertraging opgelopen.

@Shilka Een week wachten op een reactie is niet de bedoeling, ik ga dit weer aankaarten. Wie wacht er nog meer langer op een reactie? Ik hoor graag van jullie zodat ik dit kan oppakken met Zonnet. Ik sta voor jullie klaar! :muscle:

Reputatie 7
Badge +8

Misschien bestaat die helpdesk (nog) niet! 

Ter informatie: ik krijg al bijna een week geen enkele reactie op contact formulier.

Als ik voor de situatie van @patron1 zou staan zou ik waarschijnlijk uiterlijk vóór 1 oktober de 6 euro-optie kiezen per adres, en mocht de helpdesk daarna toch aanspreekbaar zijn bespreken of een 'upgrade' naar één domein van daaruit alsnog mogelijk is en tegen welke kosten.

Het is mij echter niet duidelijk of de helpdesk op dit moment nou onderbemand of ondergekwalificeerd is en of dat na de vakantietijd nog gaat veranderen, dus dat is nog even afwachten.


dit geldt voor mij ook, alles wat ik probeer, geen doorverwijzing , bevestiging bestelling of door linking naar wat dan ook

Let goed op, op het invulformulier kleuren de labelteksten een tikkeltje rood als je iets verkeerd invult. Het e-mailadres voor het administratieve account kun je misschien maar één keer invoeren. Op de eerste inschrijfpagina twee keer @zonnet.nl of @versatel.nl, anders kun je niet doorklikken. 

Voor zover ik de constructie nu begrijp is het met het geautomatiseerde systeem niet mogelijk om meerdere accounts naar één domein voor 12 euro te laten overgaan, en de doorstuuroptie van 9 euro werkt maar een jaar. Tenzij er buiten het geautomatiseerde nog iets te regelen zou zijn (maar daar ziet het vooralsnog niet naar uit, gezien de ervaringen met de helpdesk tot nu toe) is dan de enige optie per adres voor 6 euro verlengen. Wellicht kan dat wel met één administratief account achter de schermen. Doorsturen daarvanuit voor langer dan een jaar is niet voorzien. (Doorsturen kan volgens de FAQ alleen met het bestellen van de 9 euro optie van één jaar) 

Hallo allemaal !

In oktober zet men dus alle zonnetgebruikers over op een andere provider. Nou wil ik gewoon mijn adres behouden en dat pakket kopen (€6 / jaar), maar ik krijg die “pakketbestelpagina” niet afgerond. Hij blijft hangen op mijn zonnetmailadres, terwijl ik dat goed heb ingevuld.

Vanuit de helpdesk van zonnet heb ook ik nog niks gehoord. Vakantieperiode of coronatijd ?!

Wie heeft dezelfde ervaringen ? Wat te doen ? Ik heb zelfs een post- / ansichtkaart opgestuurd naar dat adres van zonnet …. nog geen reactie !

Ik las alle reacties hierboven en vrees het ergste m.b.t. mijn zonnetadres. Overigens heb ik wel "lichte” TV en internetpakketten via TELE2 lopen - kan ik niet gewoon bij hen blijven ? 

Met dank aan @Shilka - die verwees mij door naar deze forumpagina …..


dit geldt voor mij ook, alles wat ik probeer, geen doorverwijzing , bevestiging bestelling of door linking naar wat dan ook

ik wordt helemaal dol….

wat ik ook doe; geen reactie; bevestiging of door verwijzing naar de mogelijkheid om er een betaal account van mijn zonnet email adressen te maken. ( ik heb er meerdere)
ik kan van alles invullen / intikken of wat dan ook; ik krijg er geen reactie op, door linken naar een andere website etc.
en de vraag kan ik de verschillende zonnet email adressen die ik heb ook naar 1 en dezelfde account ?

graag antwoord

Goedemorgen ! Klinkt goed. Als je een keer wilt en kunt ben je welkom bij mij. Ik doorloop graag datzelfde succesvolle proces dat je met en bij je vader hebt geregeld. En ik weet zeker dat vele zonnetgebruikers dat wel willen ….. @Cas van Tele2 : trek die lui van ZONNET eens flink aan de oren.

Ik krijg dat geautomatiseerde proces nu waarschijnlijk steeds verder in de smiezen.

Er is vermoedelijk geen oude en nieuwe mailbox, maar één mailbox waarvan het wachtwoord wordt meegenomen. Als dat zo is heb ik de situatie bij mijn pa eerder toch verkeerd gezien.

@Roderick:

Om het bestelproces af te ronden terwijl het e-mailadres wordt geweigerd ga ik er vanuit dat er al een administratief account met het e-mailadres bestaat. Als je geen mail hebt ontvangen met de inloggegevens ('subject:Jouw inloggegevens voor Zonnet') vanwege het ontbrekende SPF-record dan weet je het initieel toegekende wachtwoord niet. In dat geval moet je het wachtwoord van het administratieve account proberen te resetten op https://customer.zonnet.nl/forgotpw/forgotpw.aspx

Als je het wachtwoord wel hebt dan kun je het bij de bestelpagina via de recentste activatiemail (subject:Uw Zonnet.nl verificatiecode) op het tweede tabblad invullen.

Op die manier kreeg ik een vervolgstap van de bestelling waarbij je kon gaan betalen.

Bij de webmail log je in zonder @zonnet.nl, bij het controlepaneel met @zonnet.nl.

Ik heb inmiddels een mail naar support @ zonnet.nl gestuurd, maar dat adres geeft niet automatisch een ticket terug. Van het contactformulier kreeg ik het ticketnummer pas in mijn mailbox toen er een reactie op kwam, dus mogelijk word je niet direct in kennis gesteld van het ticketnummer.

Jammer, want als je inmiddels voortschrijdend inzicht hebt kun je dat niet aan het bestaande ticket toevoegen.

Ik vermoed nu dat het oude wachtwoord wordt meegenomen naar de nieuwe webmail. Als ik daar inlog zonder @zonnet.nl met het oude wachtwoord dan kom ik in de webmail terecht. Het lijkt erop dat de nieuwe en de oude webmail toch hetzelfde zijn, alleen zit de oude op webmail.versatel.nl en de nieuwe op webmail.zonnet.nl, maar dat zijn naar verluid aliassen. 

Het ticketing-systeem werkt op mailadres support @ zonnet.nl zonder spaties. 

Misschien kent het je ook een ticket toe als je geen ticketnummer in je subject meestuurt.

Reageerden ze op jouw bericht in dit forum of hebben ze daar ook een forum (voor ticket afhandeling) waar ze op reageerden?

Het was volgens mij in reactie op mijn bericht op dit forum, ik heb geen forum voor ticketafhandeling gezien. De FAQ op de site is een statisch geheel dat niet reageert op het invoeren van een ticket. 

Reageer