[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

Toon eerste bericht

208 reacties

Reputatie 7

Kwam ook de naam Totaalnet tegen. Niet leuk om handelswaar te zijn. Had liever bij Tele2 gebleven.

Het geldt alleen voor gratis accounts. Betalende klanten (voor een vast internet product) blijven met hun Zonnet account bij Tele2.

Reputatie 2

Kwam ook de naam Totaalnet tegen. Niet leuk om handelswaar te zijn. Had liever bij Tele2 gebleven.

Reputatie 7

Het is maar een schimmig geheel hoor, als je bij kvk zoekt vind je zowel een zelfstandig interNLnet als een interNLnet dat bij t-mobile hoort alswel een interNLnet dat bij tele2 hoort. Ze hebben echter allemaal hetzelfde web adres en bankrekening nummer. Ik snap wel dat ze de website info niet geupdate krijgen. Dat  interNLnet wisselt zowat elke week van waar ie bij hoort: https://drimble.nl/bedrijf/nijmegen/24364924/internlnet.html

 

Misschien dat rox en cas hier wat meer duidelijkheid in kunnen scheppen.

Dat is oude informatie uit de tijd van de overnames en zoals ik zei de handelsnaam InterNLnet van de rechtspersoon T-Mobile. Zonnet is een eigen rechtspersoon https://drimble.nl/bedrijf/duiven/45108064/internlnet-bv.html en eigendom van De Wildt Holding, die ook een paar andere kleine providers in eigendom heeft.

Reputatie 7
Badge +8

Volgens mij heb je de voorwaarden voor Noord Korea! 

Nu gebleken is dat je volgens de algemene voorwaarden van zonnet o.a. op het internet niet meer met vreemden mag praten blijkt dus dat zonnet klanten hier op het forum eigenlijk dus ook geen vragen in dit topic mogen stellen, want dan praten ze met vreemden op het internet en houden ze zich niet aan hun algemene voorwaarden. Betekend dit dat Rox en Cas zonnet klanten die in dit topic een vraag willen stellen eerst op een etentje en bioscoopje gaan trakteren zodat ze geen vreemden meer voor elkaar zijn? :blush:

Het is maar een schimmig geheel hoor, als je bij kvk zoekt vind je zowel een zelfstandig interNLnet als een interNLnet dat bij t-mobile hoort alswel een interNLnet dat bij tele2 hoort. Ze hebben echter allemaal hetzelfde web adres en bankrekening nummer. Ik snap wel dat ze de website info niet geupdate krijgen. Dat  interNLnet wisselt zowat elke week van waar ie bij hoort: https://drimble.nl/bedrijf/nijmegen/24364924/internlnet.html

 

Misschien dat rox en cas hier wat meer duidelijkheid in kunnen scheppen.

Reputatie 7

De voorwaarden (van dit jaar) verwijzen naar T-Mobile. Lijkt mij duidelijk genoeg.

 

Wat er op de InterNLnet website staat is niet zo relevant. Op de website van Zonnet staat het KVK nummer van InterNLnet B.V. en niet de KVK van T-Mobile Netherlands B.V.

Reputatie 2

Hopelijk kan Rox de onduidelijkheid wegnemen en ons vertellen bij wie je nu klant wordt (kan in de tussentijd natuurlijk weer verkocht zijn).

Reputatie 2

De voorwaarden (van dit jaar) verwijzen naar T-Mobile. Lijkt mij duidelijk genoeg.

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik denk dat we in bananen split zijn verdwaald. 

Hahaha, ja echt wel :P

 

Maar serieus, met mn PTSS heb ik best wel vaak moeite met enige realiteitszin te behouden (gelukkig zijn hier mensen als pipo en eric die met beide benen stevig op de grond verankerd staan die mij een beetje in het gareel houden), maar als ik dit soort dingen dan weer tegen kom vervalt de wereld meteen weer in een chaotische nachtmerrie waarvan ik me niet kan voorstellen dat het geregeerd wordt door het intelligent geachte menselijke ras. Het lijkt wel of iedereen gewoon maar wat in het wilde weg doet, waarbij dingen als professionaliteit en betrouwbaarheid ver te zoeken zijn. Alsof mail slechts een bijzaak wordt geacht alsof het het zelfde belang heeft als een afgerond randje van een straatklinker, ipv een essentieel communicatie kanaal van deze tijd waarvan iedereen verwacht dat je het hebt.

Reputatie 7

Die voorwaarden zouden op dit forum soms ook best een meerwaarde hebben 🤡

Heeft iemand de algemene voorwaarden wel eens bekeken trouwens? Daar staan echt te gekke voorwaarden in, zoals dat je als zonnet klant niet in zinnen van meer dan 65 tekens mag typen, geen sessies mag beëindigen zonder gedag te zeggen en dat als je langzaam typt je typfouten niet moet corrigeren. Want volgens de voorwaarden:

5.9 Klant zal zich houden aan de algemeen aanvaarde gedragsregels op het internet zoals vastgelegd in RFC1855 en toekomstige aanpassingen hiervan.

 

en daarin staan dus dingen als:


    - Limit line length to fewer than 65 characters and end a line
      with a carriage return.

 

- Always say goodbye, or some other farewell, and wait to see a
      farewell from the other person before killing the session.  This
      is especially important when you are communicating with someone
      a long way away.  Remember that your communication relies on both
      bandwidth (the size of the pipe) and latency (the speed of light).

 

Je mag volgens de zonnet voorwaarden ook niet met vreemden praten:

 

- Remember that talk is an interruption to the other person.  Only
      use as appropriate.  And never talk to strangers.

 

Ook ben je volgens de zonnet voorwaarden verplicht een nachtje te wachten bij het tonen van je emoties:

 - Wait overnight to send emotional responses to messages. 

 

Ik heb hier al eens eerder gevraagd, “is dit echt?”, maar eh, is dit echt?

Reputatie 7

Versatel had de merknaam Zonnet en trok de stekker er al na enkele jaren uit. Versatel is overgenomen door Tele2 en Tele2 is gefuseerd met T-Mobile. InterNLnet is (na een overname) een handelsnaam van Tele2 en van T-Mobile geweest. Op de Zonnet website staat (na goed zoeken) KVK nummer 77404548, dat is InterNLnet B.V., waar Zonnet een handelsnaam van is. Het betreft hier dus een zelfstandige BV, niet een handelsnaam van Tele2 of T-Mobile.

Wie eigenaar van InterNLnet B.V. is heb ik niet kunnen achterhalen.

Reputatie 7
Badge +12

Laatste bericht op dat account is van oktober 2019. Je kunt zeggen dat het niet echt onderhouden wordt.

En als je via de officiele interNLnet webpagina naar hun twitter gaat: https://twitter.com/internlnet

 

Daar staat dat ze onderdeel zijn van tele2. Nu snap ik het helemaal niet meer. En dit is wel het bedrijf met het KvK nummer dat op de zonnet pagina staat.

 

Ik neem maar aan dat er een hele hoop informatie bij dit bedrijf verouderd is, waaronder hun eigen algemene voorwaarden?

1.1 InterNLnet: een handelsnaam van T-mobile Nederland B.V.

https://internl.net/app/uploads/2020/02/Bijlage-III-Algemene-Voorwaarden-InterNLnet-vanaf-07-jan-2020.pdf

 

Wow, en dat terwijl er hier tig keer het tegenovergestelde werd beweerd. Nu snap ik er echt helemaal niks meer van.

Grappig dat je g-mail noemt terwijl dat juist de mensen zijn die geen support mails kregen/krijgen volgens Cas. Wat is een nas?

Reputatie 2
1.1 InterNLnet: een handelsnaam van T-mobile Nederland B.V.

https://internl.net/app/uploads/2020/02/Bijlage-III-Algemene-Voorwaarden-InterNLnet-vanaf-07-jan-2020.pdf

Reputatie 7
Badge +12

@Bos Rozen had het over extra omzet.

Voor email kun je beter bij gmail terecht of een eigen server draaien op b.v. Een nas.

Wie heeft het over omzet. Het gaat erom dat mensen bij wie dingen niet goed gaan en helemaal geen support kunnen krijgen zo geen enkele kans meer maken. We hebben het over echte mensen, die problemen kunnen krijgen met deurwaarders, belastingen, erfenissen, justitie, huisuitzettingen (ik noem maar eens wat random dingen) als ze zo maar opeens geen mail meer krijgen. Er is meer op aarde dan omzet.

 

En ik moet dus concluderen dat dit bedrijf dus al sinds maart geen correct werkende support heeft weten op te zetten? Gaat lekker daar.

Reputatie 7
Badge +12

Het onklaar maken van zonnet accounts zou zeker naar 1 November opgeschoven moeten worden nu, en nog verder als zonnet binnen 2 weken nog steeds zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.

 

Dat vind ik een goede suggestie, al zou ik 1 januari nog beter vinden. Verwacht alleen niet dat Tele2/T-Mobile er zich iets van aan zal trekken. Vermoed dat men voor 1 oktober heeft gekozen om zo nog wat omzet te genereren in het derde kwartaal. En dat men daarom niet naar de consument zal luisteren.

Heb 2 keer een vraag gesteld via het formulier en geen antwoord gekregen.

Zonnet is in maart 2020 verkocht aan internnlnet stond op Telecompaper. Dat is een bedrijf buiten het fusie bedrijf van t-mobile. Extra omzet heeft geen invloed op de boeken van t-mobile. Met 6 euro per jaar waar de kosten nog vanaf moeten is zo ie zo karig. 

Update:
Zonnet had geen SPF-record ingesteld staan voor het domein zonnet.nl. Dit resulteerde in het niet juist afleveren van e-mails bij de klant. Dit betrof klanten met een Gmail-adres. Dit probleem is begin deze week opgelost. Heb je nog geen antwoord op je vraag gehad? Dan graag een nieuw verzoek indienen via de zonnet support pagina. We hadden het graag anders gezien en bieden excuses voor het ongemak! Zonnet zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden. 

 

Wacht even, dus als je mail het niet doet moet je een support formulier invullen en wachten tot je terug gemaild wordt? Is dat niet van dezelfde klasse als ‘doet je telefoon het niet, bel ons dan’?

Reputatie 2

Het onklaar maken van zonnet accounts zou zeker naar 1 November opgeschoven moeten worden nu, en nog verder als zonnet binnen 2 weken nog steeds zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.

 

Dat vind ik een goede suggestie, al zou ik 1 januari nog beter vinden. Verwacht alleen niet dat Tele2/T-Mobile er zich iets van aan zal trekken. Vermoed dat men voor 1 oktober heeft gekozen om zo nog wat omzet te genereren in het derde kwartaal. En dat men daarom niet naar de consument zal luisteren.

Heb 2 keer een vraag gesteld via het formulier en geen antwoord gekregen.

Reputatie 7
Badge +8

Shilka, voor maandag krijg je hier geen reactie van tele2! 

Twee dingen lopen bij tele2 compleet in de soep. 

Het debakel van de zonnet versatel mailbox en het omzetten naar het T-Mobile netwerk van het mobiele net.

Tele2, alle hens aan dek nodig! Anders is tele2 nog eerder weg dan de bedoeling is! 

Reageer