[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

Toon eerste bericht

208 reacties

Grappig genoeg kan ik de e-mail voor de tele2 communicatie (en dus voor de factuur) veranderen (die wijst bij mij nu naar een g-mail adres, met dank @eric  voor het advies), maar is het gekoppelde e-mail (mijn zonnet) onveranderbaar ( en wordt nu dus niet gebruikt voor de factuur). De gekoppelde e-mail stamt van een wettelijke verplichting voor een ISP om een e-mail te verstrekken bij een internetabonnement.

Oftewel, het aan het internet abo gekoppelde e-mail adres is niet (persé) voor de factuur (maar kan daar wel voor gebruikt worden) , het is een wettelijke verplichting.

Reputatie 7
Badge +12

 

Ik heb geen mail ontvangen, dus ik neem aan dat die nog gaat komen. Ik kan alleen sinds een aantal dagen geen mail meer ontvangen in de Mail app van mijn Mac (OSX), omdat die geen contact meer krijgt met de server. Melding ‘wachtwoord onjuist’. Dat moet bij Tele2 fout gaan.

 

Als je geen email hebt ontvangen is eigenlijk de aanname dat je nog een lopend internet abonnement hebt van Tele2. Het gekoppelde emailadres (voor de factuur) blijft gekoppeld en gratis.

Als je al afscheid hebt genomen van Tele2 internet is er geen contract meer om email in stand te houden, bij een partij als Ziggo is het geeneens mogelijk om je oude email adres te behouden als je b.v. overgaat naar T-Mobile glasvezel. Dus dat je de mogelijkheid nog aangeboden krijgt is wel zo netjes. Als je denkt dat je het niet gaat halen zou je dit email abonnement voor het eerste actiejaar kunnen afnemen en dit op jouw tempo doen.

Advies blijft, kijk naar een provider onafhankelijk email adres b.v. gmail of outlook of neem een eigen domeinnaam met website/email mogelijkheid.

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 heeft het niet opnieuw in de markt gezet, hooguit de domeinnaam verkocht en kopen voor hun betaalde internet klanten die email service in. Gebruikers van zonnet die geen internetdienst bij Tele2 afnemen kunnen een zonnet email product bij deze nieuwe partij aanschaffen. 

Bij Stichting Internet Domein Namen staat “zonnet.nl” sinds 31-8-2020 op naam van De Wildt Holding B.V. Dat is eigenlijk pas sinds een paar dagen dus?

Ha ik begrijp het nu pas: ze zetten een nieuw betaald (webhosting) product in de markt onder de oude merknaam. De website www.zonnet.nl is ook weer actief. Had ik ook gemist.

En de oude klanten moeten opsodemieteren of betalen en snel. Bijzondere werkwijze.

Dat lijkt niet zo, dat is zo.

Ik vrees dat dit wel eens heel erg kan gaan ontsporen. Gelukkig weet ik het nu. Snel alles migreren en wegwezen. Het is altijd een beetje een rommeltje geweest bij Zonnet/ Versatel/ Tele2, maar dit is weer een nieuwe dimensie. Ik dacht al een tijdje om alles te migreren, maar dat is zo veel werk dat ik het nog niet gedaan had. Balen. 

Probleem met inkomende mail op mijn Mac in de Mail app is opgelost. Poort moest aangepast worden. 

 

Lijkt me sterk dat met nog maar 3 weken te gaan er nog steeds mensen bericht moeten krijgen over dit hele gebeuren. Het lijkt er op dat ook daar dus iets fout gaat?

Hi, je bent in dit topic beland omdat je een e-mail hebt ontvangen van Zonnet over een wijziging omtrent jouw e-mailadres. Long story short: Zonnet zal de huidige e-mailboxen verder gaan ondersteunen. Dit heeft enorme voordelen, zo krijg je een veiligere mailbox en specialistisch support op het gebied van e-mail.

Welke opties biedt Zonnet mij aan?

  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden (6 euro per jaar)
  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden en een eigen domeinnaam afnemen (12 euro per jaar, actietarief eerste jaar 6 euro)
  • Je kunt je e-mailadres behouden en een forward instellen naar een extern e-mailadres (9 euro per jaar)


Wat gebeurt er als ik niet met één van de bovenstaande opties akkoord ga?

Als je niet voor één van de opties kiest, dan wordt je mailbox per 1 oktober 2020 afgesloten. Let er dus op dat je je belangrijke mails voor die tijd overzet naar een ander e-mailadres.


Waar kan ik terecht met mijn vragen over Zonnet?

Je kan terecht bij Zonnet voor al jouw vragen over de e-mail. Er staat een FAQ klaar op de website. Heb je je antwoord nog niet gevonden? Dan is er de mogelijkheid om via een online formulier contact op te nemen. Zonnet biedt alleen online support aan, er is geen telefonische klantenservice beschikbaar.

 

Welke klanten ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres die geen betalende diensten hebben bij Tele2. 

 

Ik heb nog geen mail ontvangen, en nu?

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail.

 

Ik heb een Tele2 Thuis abonnement, maar het desbetreffende emailadres is hier niet aan gekoppeld. Kan ik dit alsnog doen? 

Nee dit is helaas niet mogelijk.

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat een reactie achter in dit topic! 

 

Ik heb geen mail ontvangen, dus ik neem aan dat die nog gaat komen. Ik kan alleen sinds een aantal dagen geen mail meer ontvangen in de Mail app van mijn Mac (OSX), omdat die geen contact meer krijgt met de server. Melding ‘wachtwoord onjuist’. Dat moet bij Tele2 fout gaan.

De datum 1 oktober is wel heel erg snel! Dat geeft mij onvoldoende tijd op alle websites waar ik zonnet mailadressen als inlog gebruik aan te passen. En als ik daar na 1 oktober het wachtwoord niet meer van weet, gaan ook die gegevens verloren omdat een wachtwoord reset niet meer mogelijk is.  Is daar wel over nagedacht? 

Ik wil dus graag tijd voldoende hebben om alles aan te passen. En al die jaren heb ik de zonnet mailadressen intensief gebruikt. 

Dat rest mij om te zeggen dat ik het jammer vind dat het vertrouwen dat ik al die jaren heb gehad in Zonnet, later Versatel en nu Tele2 zo beloond wordt. Rationeel begrijp ik dat een commerciële bedrijf blijft zoeken naar manieren om meer geld te verdienen en aandeelhouders tevreden moeten houden met winstmaximalisatie, maar mijn emotioneel gezien voel ik teleurstelling dat ik alleen daarvoor belangrijk ben.

 

Dat zou misschien een werkende work-around kunnen zijn. Mijn ervaring leert wel dat elke work-around eigenlijk alleen maar leid tot het niet/later oplossen van het daadwerkelijke probleem; dat communicatie van support niet aankomt (of er word helemaal niet gereageerd), en dat er, natuurlijk, een ander support kanaal zou moeten zijn  dan via de mail waar de klant juist problemen mee heeft. Dit bovenop het feit dat de bestelpagina's/procedures nog steeds niet correct werken. En het feit dat dit alles bij elkaar na meer dan een maand (!) niet opgelost is, zou het belachelijk maken als ze bij zonnet nog steeds per 1 Oktober mail adressen gaan verwijderen, terwijl er nog niet een dag geweest is dat de procedure voor het behouden van mail en de bijbehorende support correct gewerkt heeft. Dat is mijn mening echter, of daar iets mee gedaan wordt hangt van zonnet af, en de eventuele druk die Tele2 nog op het hele proces kan uitoefenen.

Op mijn Microsoft-mailadres krijg ik berichten van support dus wel twee van de twee keer, al zij het soms in de ongewenst map. Wellicht of zelf een Microsoft-mail aanmaken, of een naaste vragen die zo'n account heeft en zich genoeg bewust is van de 'ongewenst'-map?

Reputatie 2

Dat kan ik bevestigen, krijg misschien maar 1 keer per jaar spam in mijn inbox, maar heb ook nooit een mail in mijn spambox ontvangen waarvoor ik mij opgegeven had. Dat is natuurlijk goed, maar in al die jaren is geen enkele mail door tele2 in de spambox gezet.

In de webmail van zonnet heb ik in 20 jaar nog nooit een mail in de spam folder gezien (en ik gebruik alleen maar direct de webmail, geen afzonderlijk programma dat de mails ophaalt). Dus volgens mij óf hebben ze geen splitsing in spam mails en gewone mails, óf worden spam mails bij zonnet al verwijderd voordat ze in je webmail cliënt terecht kunnen komen. Als ik dat feit bij jouw relaas optel @RMast , zou dat dus kunnen betekenen dat ze bij zonnet hun eigen support replies er uitfilteren én verwijderen nog voordat ze bij de zonnet klant aankomen. Dat zou wel een verklaring kunnen zijn waarom klanten maar niets terug horen.

 

Mijn supportvraag heb ik op een gmail adres gedaan, en daar zie ik niets in de spam map zitten, ook niet als ik direct met g-mail check. Kortom, daar is gewoon nog niet op gereageerd.

Ik zie dat er ook berichten van het forum en de support in mijn 'ongewenste' mail zijn terechtgekomen. Ook het ticketnummer naar aanleiding van mijn mail aan support is daar terechtgekomen. Er zijn er dus toch twee. Veel mailprogramma's zetten mail met een onbekende afzender daar automatisch in, waarna je ze actief moet 'whitelisten'.

Op mijn Android-telefoon zit die whitelist-optie niet in het mailprogramma. Ik moet daarvoor op de volwaardige webmail inloggen. (In mijn geval gaat het om een live.nl/hotmail.com mailadres)

Mijn tijd is ook niet gratis. En anders zijn er nog genoeg andere niet realtime opties. Een forum, een online ticket aanmaak systeem, whatsapp, twitter. Support contact opnemen met je klant op het platform waar ze juist problemen mee hebben is op het zachts gezegd ‘niet slim’. Waarbij ‘niet slim’ hooguit 5% van de lading dekt. En bovendien, zelfs als ik met een niet zonnet adres van het contact formulier gebruik maak komt er geen reactie.

Reputatie 2

Als het goed werkt heb je ook geen ondersteuning nodig.

Reputatie 7
Badge +12

Ik denk voor 6 euro per jaar dat je geen telefonische klantenservice kan verwachten. Een gemiddeld klantcontact moment via de telefoon in een callcenter kost al snel 7 tot 10 euro per gesprek. Daarom wordt er zo op “not realtime” contact gestuurd.

Alleen jammer dat je niets aan mail verkeer van support over en weer hebt als je een probleem met je mail hebt. Het is eigenlijk van de gekke dat zonnet, dat volgens eigen zeggen deel uitmaakt van één van de grootste hosting partijen van Nederland, geen chat en/of telefonische support kent, een probleem wat nu al duidelijk naar voren komt. Je hebt niets aan een support die je terug mailt als je mail het niet doet.

Ja, dat is volgens mij hetzelfde formulier dat ik ook heb ingevuld, gevolgd door een hoop mails in reactie op hun reactie. Het ticketnummer dat ik terugkreeg in de twee reacties was telkens hetzelfde, dus mijn mail aan support zonder ticketnummer is op hetzelfde ticket terechtgekomen of niet in mail beantwoord. 

Ik heb de enig beschikbare manier gebruikt, via het contactformulier dat je op https://www.zonnet.nl/support ziet als je rechts op “contact opnemen” klikt?

 

Zijn er meerdere manieren? Inmiddels 8 dagen geen reactie. Volgens Rox zou er trouwens binnen 24 uur een reactie moeten zijn.

  

... De reactietijd van Zonnet support is maximaal 24 uur, dus dit moest al opgepakt worden. ...

 

Ik heb nu 3 keer reactie van de support gehad, twee keer per mail en een keer telefonisch. Altijd binnen een week, dus misschien hebben jullie niet de juiste manier gehanteerd?

Reputatie 7
Badge +12

@eric

Dan toch maar Gmail?

 

Als je dat maar doet voor 1 oktober.

@eric @RMast @Roderick  

Thanks!

Ik ga nadenken of ik wel bij Zonnet wil blijven. De waardeloze support aldaar (na 1,5 week nóg geen reactie) geeft mij geen goed gevoel. 

Zelfs al zou ik het willen, dan nog lukt het me niet het bestelformulier in te vullen. Als ik het postcode-veld heb ingevuld en verder klik dan worden telkens de gegevens uit het postcode-veld gewist waardoor het bestelproces niet afgerond kan worden. In verschillende browsers geprobeerd, zonder succes en Zonnet reageert zoals gezegd niet op mijn verzoek tot contact.

Dan toch maar Gmail?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

 

Toen ik ooit in Utrecht woonde heb ik een soort automatisch in elkaar gezet Tele2 mailadres gekregen & afgewezen / er niets mee gedaan.

Ook ik heb een zonnet.nl adres dat vast gekoppeld zal zijn aan zonnet. Al zou TELE2 het willen, zonnetadressen gaan over naar ZONNET (vermoed ik). Zo'n server zal alle zonnetadressen meenemen / oppakken denk ik.

 

 

Als je NU een DSL of Glasvezel dan blijft het “in elkaar gezet Tele2 mailadres” gekoppeld en beschikbaar, ook al gebruik je dat niet. Als je daarnaast een ander zonnet adres hebt en zo'n mailtje hebt gehad dat je een betaald e-mail abonnement voorstelt, dan zal dat zonnet adres verdwijnen als je hier niet op ingaat.

Al zou TELE2 het willen, zonnetadressen gaan over naar ZONNET (vermoed ik). Zo'n server zal alle zonnetadressen meenemen / oppakken denk ik.

@Knarflen : ook ik ben niet thuis in de materie.

 

Uit wat ik lees begrijp ik dat er wel Tele2-abonnementen met Zonnet-accounts zijn die niet worden aangeschreven. Als die server naar Zonnet gaat zal Tele2 daar dan een deel van blijven huren vanuit de abonnements-inkomsten.

Reputatie 1

Thanks!

Maarreh.....ik ben niet zo thuis in deze materie.

Ik ben destijds klant geworden bij Tele2 met mijn Zonnet mailadres en sta dus ook zo geregistreerd bij Tele2.

Ik begrijp dat dat niet voldoende is om de overgang (of ondergang.....) naar Zonnet te voorkomen?

Toen ik ooit in Utrecht woonde heb ik een soort automatisch in elkaar gezet Tele2 mailadres gekregen & afgewezen / er niets mee gedaan.

Ook ik heb een zonnet.nl adres dat vast gekoppeld zal zijn aan zonnet. Al zou TELE2 het willen, zonnetadressen gaan over naar ZONNET (vermoed ik). Zo'n server zal alle zonnetadressen meenemen / oppakken denk ik.

@Knarflen : ook ik ben niet thuis in de materie.

 

Reputatie 1

@patron1: meerdere e-mailadressen omzetten naar één domein is niet voorzien en zal pas worden overwogen als er veel klanten met die wens komen.

 

@Roderick: Als je toevallig mijn buurman bent (wie noemt z'n zoontje tegenwoordig nog Roderick) dan wil ik wel een poging wagen, maar probeer het eerst nog even met de helpdesk, had je ze je telefoonnummer ook gegeven?

@RMast : waar staat jouw R dan voor ? Was niet bij machte mijn naam destijds aan te passen & zo hebben we gelukkig niet allemaal de naam Rob toch ? Die mensen van de helpdesk hebben al weken alles …… ik snap niet waarom er gewoon geen reactie komt. 

Reageer