Info

Levertijden iPhone 12 Pro

  • 15 October 2020
  • 431 reacties
  • 36641 x bekeken
Levertijden iPhone 12 Pro

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

431 reacties

Reputatie 4

Al deze berichten lijken nogal nietszeggend, de afhankelijkheid van Apple is begrijpelijk, maar het feit dat er niet gecommuniceerd wordt over uitstel van de levering van de iPhones, terwijl meerdere malen is gezegd dat dit wel zou plaatsvinden (al dan niet via een simpele mail), staat los van de afhankelijkheid van Apple en is verantwoordelijkheid van Tele2. Een week lang wordt al volstaan met het statement dat er geen inzage is in de (volgorde van de) wachtlijst dan wel de verdere gang van zaken, terwijl dit het systeem van Tele2 zelf betreft. Daarbij acht ik het ook onbegrijpelijk dat er zelfs op de laatste dag van de pre-order nog aangegeven stond dat kon worden geleverd vanaf 23 oktober. Begrijpelijk is dat Tele2 ook, net als alle anderen, een primeur wil, maar misleidingen en nul communicatie zijn daarbij niet op zijn plaats.

Ik ben het hier volledig mee eens, we worden van het het kastje naar de muur gestuurd. 2 weken wachten voor een preorder terwijl je op de eerste dag besteld is volstrekt belachelijk. Er wordt gecommuniceerd dat het elk jaar weer zo is, dan behoor je je daarop voor te bereiden en mensen goed op de hoogte te houden. 
 

Aan de telefoon (1200) weten ze ook niks en wordt geadviseerd om maar gewoon te wachten? Het gaat hier niet om een AliExpress pakketje waarvan je weet dat het lang duurt, nee het gaat hier om meer duizend euro! 

Reputatie 1

24 oktober de pro silver 128 gb besteld. Tja, Dit is dus week 7! Er stond 6-8 weken. Dus, of deze week of volgende week.:joy:

Iphone 12 pro blue op 21-10 besteld zojuist pas email gehad voor bezorg afspraak. Kon het niet langer Tele2? 🤭

Ongelofelijk!! 

Door dit forum bij mijn ongewenste mails gekeken en ja hoor.. Ik heb vanmorgen een mailtje kregen van AMP om een afspraak te maken voor bezorging van mijn iphone 12 pro goud 128GB besteld op 1 november! Ook mijn mail kwam bij mijn ongewenste mails, dus kijk hier in! Hij komt maandag binnen. 

Reputatie 1

@eric 

 

 

Lijkt erop dat de leverachterstand door Apple opgelost wordt.
Niet dus. Zijn er maar enkele. 🤪 We zullen geduld moeten hebben...😞.

Reputatie 4

Zijn er meer mensen hier die op 16 oktober besteld hebben (bij voorkeur 12 pro goud 128gb) en die nog steeds aan het wachten zijn? ik hoor het graag, want ik wacht inmiddels nog steeds...

Ik heb op 21 okt de iphone 12 pro gold besteld en nog niks gehoord over de levertijd. Elke week moet IK bellen om te vragen hoe lang het nog gaat duren. Ik vind dit allemaal zo chaotisch en hoe ze zo’n slechte communicatie hebben met klanten en het ergste is, toen ik mijn telefoon was aan het bestellen telefonisch vroeg ik aan de mnr wanneer ik hem binnen zou krijgen en hij zei tegen mij zeker 23 okt en kijk nu hoe ver “23 okt” is gekomen. NOOIT MEER een toestel bestellen met tele2 en dit is vooraal door hun communicatie!!!

Triest en ongelofelijk!
 

Reputatie 2

Zijn er meer mensen hier die op 16 oktober besteld hebben (bij voorkeur 12 pro goud 128gb) en die nog steeds aan het wachten zijn? ik hoor het graag, want ik wacht inmiddels nog steeds...

Ja ik heb ook de gold 128gb bestelt  op 16 oktober om een uurtje of 18:00 en heb ook nog steets  niks binnen we zijn nu ongeveer 3 weken verder. En wacht nog  steets op een mailtje 

Reputatie 1

@FenneBuijs Ik heb dezelfde op 24 oktober besteld. Nog niets gehoord. Behalve dat het later werd...

Zijn er meer mensen hier die op 16 oktober besteld hebben (bij voorkeur 12 pro goud 128gb) en die nog steeds aan het wachten zijn? ik hoor het graag, want ik wacht inmiddels nog steeds...

Ja, ik ook de 128GB Gold, op 17 oktober om 06:08 besteld. 

@Rutger001 , @FenneBuijs  Zelfde model op 20 oktober besteld, ook nog steeds niks gehoord.

24 oktober de pro silver 128 gb besteld. Tja, Dit is dus week 7! Er stond 6-8 weken. Dus, of deze week of volgende week.:joy:

Mijne heb ik 29 oktober besteld vandaag precies week 6. ik duim voor je en voor mezelf😂🤞🏼!

Reputatie 4

Ik ben bang dat  de indicatie van geen kanten gaat kloppen en dat de telefoon  later binnen gaat komen. Wel neem ik het kwalijk dat er heel duidelijk werd aangegeven dat als je de 16e bestelde kreeg je hem vanaf de 23e. En wanneer je na 20 bestelde was er een wachttijd. Ik heb het idee dat nog bijna niemand hier een telefoon geleverd heeft gekregen? Een excuus vanuit tele2 zou ik dan wel netjes vinden!

Inderdaad er is een beetje gesjoemeld met de levertijden. Want nu wordt er gezegd dat je inderdaad VANAF de 23e de telefoon kan krijgen. Er zijn wel mensen die de telefoon al hebben, voornamelijk de gewone 12. 
Het is alleen echt belachelijk dat er niet eerder gecommuniceerd is dat het langer kan duren, ookal is dat door Apple. Heb al een aantal keer gebeld maar ik krijg niks nieuws te horen. 
ik zou het wel zo netjes vinden dat ze misschien voor het lange wachten met er actie komen, korting of iets. 

Reputatie 4

Zijn er meer mensen hier die op 16 oktober besteld hebben (bij voorkeur 12 pro goud 128gb) en die nog steeds aan het wachten zijn? ik hoor het graag, want ik wacht inmiddels nog steeds...

Ja, ik ook de 128GB Gold, op 17 oktober om 06:08 besteld. 

Maar nog niet binnen?

Ik heb eergisteren de Pro max besteld en betaald om 14.09. Gisteren krijg ik een mail met dat deze vertraagd is. Ik hoop echt dat dit een standaard mail is. Beter zou het zijn dat als je hem wil pre-orderen en er is al bekend dat je hem niet een week later gaat krijgen, je dan een melding krijgt oid tijdens het bestelproces. Ik pre-order om hem als een van de eerste te hebben....niet om hem bv 4 weken later te ontvangen. Mag toch aannemen dat op het moment de pre-order live gaat ze exact weten hoeveel iPhones er geleverd zijn aan Tele2. En ze dus ook weten tot wanneer het pre-orderen nut heeft om hem een week later geleverd te krijgen.

Helaas is dit niet het geval, gezien de tijd dat je besteld hebt zal je m wel sneller krijgen. Bij mij met de pro ging het helaas mis door de website en werd deze pas om 17:00 bevestigd. Maar dan nog, ik wacht voor een pre order nu al 3,5 week en ik vind dat echt kei lang. We worden maar naar deze forum gestuurd en je ziet t maar. 
 

ik kan je de tip geven: ga niet steeds bellen naar de klantenservice, want ze geven je 0 nieuwe info. Die hebben ze gewoon niet, je kan zelf de bestelstatus in de gaten houden op de site!

Hoi,

Op 19 november heb ik de iphone 12 pro gold 128gb besteld. Ik zal jullie op de hoogte houden! Iemand die ook toen heeft besteld?

Vandaag mijn nieuwe telefoon binnen gehad! Dat was zeker geen 6-8 weken :) 

Reputatie 3

Zijn er meer mensen hier die op 16 oktober besteld hebben (bij voorkeur 12 pro goud 128gb) en die nog steeds aan het wachten zijn? ik hoor het graag, want ik wacht inmiddels nog steeds...

Ja, ik ook de 128GB Gold, op 17 oktober om 06:08 besteld. 

Maar nog niet binnen?

Ik heb eergisteren de Pro max besteld en betaald om 14.09. Gisteren krijg ik een mail met dat deze vertraagd is. Ik hoop echt dat dit een standaard mail is. Beter zou het zijn dat als je hem wil pre-orderen en er is al bekend dat je hem niet een week later gaat krijgen, je dan een melding krijgt oid tijdens het bestelproces. Ik pre-order om hem als een van de eerste te hebben....niet om hem bv 4 weken later te ontvangen. Mag toch aannemen dat op het moment de pre-order live gaat ze exact weten hoeveel iPhones er geleverd zijn aan Tele2. En ze dus ook weten tot wanneer het pre-orderen nut heeft om hem een week later geleverd te krijgen.

Helaas is dit niet het geval, gezien de tijd dat je besteld hebt zal je m wel sneller krijgen. Bij mij met de pro ging het helaas mis door de website en werd deze pas om 17:00 bevestigd. Maar dan nog, ik wacht voor een pre order nu al 3,5 week en ik vind dat echt kei lang. We worden maar naar deze forum gestuurd en je ziet t maar. 
 

ik kan je de tip geven: ga niet steeds bellen naar de klantenservice, want ze geven je 0 nieuwe info. Die hebben ze gewoon niet, je kan zelf de bestelstatus in de gaten houden op de site!

Dat is schandalig lang !! Slaat echt nergens op. Wat ik zeg ... Op het moment van bestellen had je al iets moeten zien van let op een week later ontvangen gaat niet meer lukken. Hoop dat je hem snel ontvangt !

@Cas van Tele2 

 

Vanwege de slechte communicatie over levertijden en mijn ervaring zojuist met de klantenservice wil ik mijn abonnement (dat ik bij de bestelling van de iPhone 12 pro heb genomen) per z.s.m. opzeggen en mijn nog niet geleverde iPhone 12 pro direct in een keer afkopen. 

 

Via de Klantenservice lijkt dit niet te kunnen. Drie keer doorverbonden naar een andere afdeling en na 10 minuten in de wacht ben ik er klaar mee. 

 

Abonnement is maandelijks opzegbaar, en de bestelde iPhone 12 pro betaal ik graag in een keer. 

 

Kun je dit aub in orde gaan maken? 

Ordernummer 51298159

Hoi allemaal! Ik houd al weken dit forum in de gaten, maar besloot net toch maar zelf te bellen met tele2 omdat de levering van mijn iPhone 12 pro 128 gb zilver vorige week weer is uitgesteld.

Ik heb mijn telefoon op 22 oktober besteld. In eerste instantie met 3-4 weken levertijd, dit werd toen 5-6 weken en vorige week dus 7-8 weken. Omdat volgende week de langverwachte week 8 is en ik de bui al voelde hangen, besloot ik even Tele2 te bellen. Ze wisten me net te vertellen dat de levertijd nu nog minimaal 4 (!!) weken is. Volgende week gaan we dus weer een berichtje krijgen. De enige oplossing die ze nu kunnen bieden is mijn order annuleren 😂. Ik ga morgen even op onderzoek uit waar ik hem sneller kan krijgen en dat inderdaad maar doen. 

Ik dacht ik deel het even met jullie zodat je weet dat je hem dit jaar waarschijnlijk niet meer gaat krijgen...  

Ik heb gisteren gebeld naar Tele2 om te annuleren. Ik kreeg toen een aanbod om de iPhone 12 pro Max te nemen voor 30 euro meer (korting van 2,50 per maand op mijn 2 jarig abonnement). Maar alleen de kleuren blauw en grafiet waren meteen leverbaar, dus dat aanbod heb ik afgewezen. Ik zei dat ik via belsimpel wilde bestellen, omdat ik dan wel meteen mijn telefoon een dag later in huis zou hebben. De medewerker van Tele2 zei mij toen dat de annulering niet meteen verwerkt zou worden, dus dat ik niet zo gemakkelijk via belsimpel kon verlengen. Vandaag heb ik toch mijn abonnement geannuleerd bij tele2. Dit is wel meteen verwerkt. Ik heb nu via belsimpel.nl mijn tele2 abonnement verlengd en krijg de iPhone 12pro morgen. De medewerkster van tele2 die ik vandaag aan de telefoon had zei dat de iPhone 12pro zilver nu een levertijd heeft van twee weken. 

Reputatie 3

@Nathaliexml  wat staat er nu in jou bestel status dan ?

Wachten op voorraad 

Als ik zo lang moet wachten als jij dan cancel ik hem wel, daar heb ik geen zin in tbh. 

Ik zou beter wachten.. want anders duurt het nog langer, waarschijnlijk krijg jij hem sneller omdat je al na 9 min besteld hebt

Ik kijk wel f, misschien heb je gelijk, mijn bevestiging kreeg ik om 14.21 binnen contract e.d ...misschien deze week f afwachten om te kijken of m'n status ineens wel veranderd 😏

ja de pro is meer gewild dan de pro max

 

Ik ga duimen voor ons beide 😄

 

Reputatie 1

Soms denk ik dat ze het bij Tele2 niet meer weten. 

Reputatie 1

Soms denk ik dat ze het bij Tele2 niet meer weten. 

Aangezien ik gisteren gechat heb, vroeg of ze nog een tijdsindicatie hadden en het antwoord letterlijk was: “Geen idee, ligt aan Apple”, weet ik zeker dat Tele2 het zelf niet meer weten 😅

Reputatie 4

Tele2 weet pas op (of misschien 1 dag voor) het eind van de presale (en dus de werkelijke verkoopdag) wat er geleverd is en kan dus niet tijdens de presale aangeven hoe lang het gaat duren. Als je het toestel 4 weken na de presale ontvangt, dan kan je nog steeds één van de eerste zijn. Sommige toestellen zijn gewoon heel populair en erg weinig van beschikbaar. Dit is elk jaar exact hetzelfde. Dit jaar lag tijdens de start van de presale de bestelpagina van Apple in de USA er uit, dat geeft een beetje aan hoeveel vraag er is naar de toestellen. En Apple is toch echt wat gewend uit eerdere jaren. Er zijn ongetwijfeld klanten geweest die het allereerst waren en al geleverd hebben gekregen, maar die zie je hier meestal niet posten. Wachten is helemaal niet leuk, maar helaas is het niet anders.

Neemt nog steeds niet weg dat wij daar niet zelf voor hoeven te moeten bellen. Als bedrijf met zoveel klanten zou je ons op de hoogte moeten stellen hiervan. Heel leuk dat Tele2 de snelste klantenservice heeft, maar het op de hoogte houden van klanten is veel belangrijker. Ik begrijp dat het vanuit Apple komt, maar vertel dan dat er vertraging is 

Reputatie 2

Hoi allemaal! Ik houd al weken dit forum in de gaten, maar besloot net toch maar zelf te bellen met tele2 omdat de levering van mijn iPhone 12 pro 128 gb zilver vorige week weer is uitgesteld.

Ik heb mijn telefoon op 22 oktober besteld. In eerste instantie met 3-4 weken levertijd, dit werd toen 5-6 weken en vorige week dus 7-8 weken. Omdat volgende week de langverwachte week 8 is en ik de bui al voelde hangen, besloot ik even Tele2 te bellen. Ze wisten me net te vertellen dat de levertijd nu nog minimaal 4 (!!) weken is. Volgende week gaan we dus weer een berichtje krijgen. De enige oplossing die ze nu kunnen bieden is mijn order annuleren 😂. Ik ga morgen even op onderzoek uit waar ik hem sneller kan krijgen en dat inderdaad maar doen. 

Ik dacht ik deel het even met jullie zodat je weet dat je hem dit jaar waarschijnlijk niet meer gaat krijgen...  

Dank voor het delen. Wat n gedoe bij tele2 zo to zien leveren ze eerst aan hun medeverkopers zoals belsimpel, mediamarkt etc dan aan hun eigen klanten… Gelukkig krijg ik de mijne aanstaande maandag na 8 weken wachten. Iemand die hem wilt kopen voor 200 euries meer aangezien er schaarste is(grap)🤣

Reputatie 3

Tele2 weet pas op (of misschien 1 dag voor) het eind van de presale (en dus de werkelijke verkoopdag) wat er geleverd is en kan dus niet tijdens de presale aangeven hoe lang het gaat duren. Als je het toestel 4 weken na de presale ontvangt, dan kan je nog steeds één van de eerste zijn. Sommige toestellen zijn gewoon heel populair en erg weinig van beschikbaar. Dit is elk jaar exact hetzelfde. Dit jaar lag tijdens de start van de presale de bestelpagina van Apple in de USA er uit, dat geeft een beetje aan hoeveel vraag er is naar de toestellen. En Apple is toch echt wat gewend uit eerdere jaren. Er zijn ongetwijfeld klanten geweest die het allereerst waren en al geleverd hebben gekregen, maar die zie je hier meestal niet posten. Wachten is helemaal niet leuk, maar helaas is het niet anders.

Als na 9 minuten alles er al uit is wat betreft de pro en pro max, dan vraag ik mezelf af hoeveel ze er überhaupt gekregen hebben. Bovendien geloof ik niet dat ze dit pas op dezelfde dag weten. Maar goed dat weet ik niet zeker natuurlijk.