Info

Levertijden iPhone 12 Pro

  • 15 October 2020
  • 431 reacties
  • 36641 x bekeken
Levertijden iPhone 12 Pro

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

431 reacties

Hi allen,

De afgelopen weken heb ik dit forum regelmatig in de gaten gehouden in de hoop positieve updates over mijn bestelling te kunnen vinden. Ik heb op 2 November een Iphone 12 Pro 128GB in Pacific Blue besteld, en had hier geen updates vanuit tele2 over ontvangen.

Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en met Tele2 gebeld. De vriendelijke heer aan de telefoon kon mij geen updates geven, maar was het eens dat het volstrekt belachelijk is dat we zolang wachten. Het resultaat van dit gesprek is als volgend:

De Iphone 12 Pro 128 GB pacific Blue bestelling is geannuleerd. Ik heb een nieuwe bestelling geplaatst voor de Iphone 12 Pro Max Pacific Blue (wel op voorraad) en een tegemoetkoming van 70 Euro afgesproken (het verschil in eenmalige kosten met mijn abonnement tussen de Pro en Pro max is 120 euro, ik betaalde nu dus 50 euro eenmalig extra). Twee uur later kreeg ik een mail om de aflevering af te spreken, het lijkt er dus op dat ik deze week dus toch ineens mijn nieuwe telefoon krijg. Het is dan wel niet de 12 Pro, maar voor 50 euro extra krijg ik deze week de Pro Max in de zelfde kleur als ik oorspronkelijk wilde.

Als je dus open staat om de Pro Max te bestellen is deze in enkele modellen wel direct leverbaar, en kan tele2 een vergoeding regelen waardoor je in kosten niet veel meer betaald maar wel direct je telefoon krijgt.

Succes allemaal!

Reputatie 7
Badge +12

Onzin. Ze doen zelf inkoop en daarom kunnen ze soms ook goedkoper zijn dan de providers zelf. Retailers kopen ook vaak toestellen in het buitenland. Als ze uit de UK komen doen ze er een verloopstekker bij. We hebben al vaak topics zien langskomen hier op het forum waarbij bepaalde functies op NL netwerken niet goed werkten met software load uit b.v. Polen.

Reputatie 1

Belsimpel en Mediamarkt kopen hun eigen toestellen en verkopen die met abonnementen van alle providers.

Ik heb contact gehad met Mediamarkt en Belsimpel, omdat ik er aan het denken ben om mijn bestelling via Tele2 te annuleren. Zij gaven allebei aan dat zij de toestellen van de providers zelf krijgen. Dus als tele2 er 500 binnen krijgt, gaat eerst een deel naar Mediamarkt en Belsimpel en dan naar de klanten. Ze kopen niet direct hun eigen toestellen in.

Hoi allemaal! Ik houd al weken dit forum in de gaten, maar besloot net toch maar zelf te bellen met tele2 omdat de levering van mijn iPhone 12 pro 128 gb zilver vorige week weer is uitgesteld.

Ik heb mijn telefoon op 22 oktober besteld. In eerste instantie met 3-4 weken levertijd, dit werd toen 5-6 weken en vorige week dus 7-8 weken. Omdat volgende week de langverwachte week 8 is en ik de bui al voelde hangen, besloot ik even Tele2 te bellen. Ze wisten me net te vertellen dat de levertijd nu nog minimaal 4 (!!) weken is. Volgende week gaan we dus weer een berichtje krijgen. De enige oplossing die ze nu kunnen bieden is mijn order annuleren 😂. Ik ga morgen even op onderzoek uit waar ik hem sneller kan krijgen en dat inderdaad maar doen. 

Ik dacht ik deel het even met jullie zodat je weet dat je hem dit jaar waarschijnlijk niet meer gaat krijgen...  

Dank voor het delen. Wat n gedoe bij tele2 zo to zien leveren ze eerst aan hun medeverkopers zoals belsimpel, mediamarkt etc dan aan hun eigen klanten… Gelukkig krijg ik de mijne aanstaande maandag na 8 weken wachten. Iemand die hem wilt kopen voor 200 euries meer aangezien er schaarste is(grap)🤣

Wat een gedoe zeg ik heb precies dezelfde telefoon besteld. Ik kan netzo goed de bestelling annuleren en de pro max bestellen heb ik de telefoon zelfs eerder! 

Reputatie 7
Badge +12

Belsimpel en Mediamarkt kopen hun eigen toestellen en verkopen die met abonnementen van alle providers.

Reputatie 2

Hoi allemaal! Ik houd al weken dit forum in de gaten, maar besloot net toch maar zelf te bellen met tele2 omdat de levering van mijn iPhone 12 pro 128 gb zilver vorige week weer is uitgesteld.

Ik heb mijn telefoon op 22 oktober besteld. In eerste instantie met 3-4 weken levertijd, dit werd toen 5-6 weken en vorige week dus 7-8 weken. Omdat volgende week de langverwachte week 8 is en ik de bui al voelde hangen, besloot ik even Tele2 te bellen. Ze wisten me net te vertellen dat de levertijd nu nog minimaal 4 (!!) weken is. Volgende week gaan we dus weer een berichtje krijgen. De enige oplossing die ze nu kunnen bieden is mijn order annuleren 😂. Ik ga morgen even op onderzoek uit waar ik hem sneller kan krijgen en dat inderdaad maar doen. 

Ik dacht ik deel het even met jullie zodat je weet dat je hem dit jaar waarschijnlijk niet meer gaat krijgen...  

Dank voor het delen. Wat n gedoe bij tele2 zo to zien leveren ze eerst aan hun medeverkopers zoals belsimpel, mediamarkt etc dan aan hun eigen klanten… Gelukkig krijg ik de mijne aanstaande maandag na 8 weken wachten. Iemand die hem wilt kopen voor 200 euries meer aangezien er schaarste is(grap)🤣

Reputatie 1

Soms denk ik dat ze het bij Tele2 niet meer weten. 

Aangezien ik gisteren gechat heb, vroeg of ze nog een tijdsindicatie hadden en het antwoord letterlijk was: “Geen idee, ligt aan Apple”, weet ik zeker dat Tele2 het zelf niet meer weten 😅

Reputatie 1

Soms denk ik dat ze het bij Tele2 niet meer weten. 

Ik heb gisteren gebeld naar Tele2 om te annuleren. Ik kreeg toen een aanbod om de iPhone 12 pro Max te nemen voor 30 euro meer (korting van 2,50 per maand op mijn 2 jarig abonnement). Maar alleen de kleuren blauw en grafiet waren meteen leverbaar, dus dat aanbod heb ik afgewezen. Ik zei dat ik via belsimpel wilde bestellen, omdat ik dan wel meteen mijn telefoon een dag later in huis zou hebben. De medewerker van Tele2 zei mij toen dat de annulering niet meteen verwerkt zou worden, dus dat ik niet zo gemakkelijk via belsimpel kon verlengen. Vandaag heb ik toch mijn abonnement geannuleerd bij tele2. Dit is wel meteen verwerkt. Ik heb nu via belsimpel.nl mijn tele2 abonnement verlengd en krijg de iPhone 12pro morgen. De medewerkster van tele2 die ik vandaag aan de telefoon had zei dat de iPhone 12pro zilver nu een levertijd heeft van twee weken. 

Reputatie 1

Als je hem vandaag besteld bij Apple heb je hem ook pas eind van dit of begin volgend jaar. Misschien sneller als bij Tele2. 
 

 

Reputatie 1

Ik heb op 21-10 de iPhone 12 pro silver 128 gb besteld, nog steeds niks gehoord. Iemand al wel?

Ik heb zojuist gebeld! Op 22 oktober besteld en duurt nog minimaal 4 weken….. 

Wacht wat?! 😱

Dan kan ik ook net zo lang wachten. Ik heb dezelfde telefoon op 24 oktober besteld.

Dat is absurd… Ik hoor al 4 weken niks meer. Er is iemand anders in dit forum geweest die de telefoon via Belsimpel heeft besteld en ‘m de volgende dag mocht gaan halen. Ben bijna aan het denken om hetzelfde te doen.

Ik heb op 21-10 de iPhone 12 pro silver 128 gb besteld, nog steeds niks gehoord. Iemand al wel?

Ik heb zojuist gebeld! Op 22 oktober besteld en duurt nog minimaal 4 weken….. 

Hoi allemaal! Ik houd al weken dit forum in de gaten, maar besloot net toch maar zelf te bellen met tele2 omdat de levering van mijn iPhone 12 pro 128 gb zilver vorige week weer is uitgesteld.

Ik heb mijn telefoon op 22 oktober besteld. In eerste instantie met 3-4 weken levertijd, dit werd toen 5-6 weken en vorige week dus 7-8 weken. Omdat volgende week de langverwachte week 8 is en ik de bui al voelde hangen, besloot ik even Tele2 te bellen. Ze wisten me net te vertellen dat de levertijd nu nog minimaal 4 (!!) weken is. Volgende week gaan we dus weer een berichtje krijgen. De enige oplossing die ze nu kunnen bieden is mijn order annuleren 😂. Ik ga morgen even op onderzoek uit waar ik hem sneller kan krijgen en dat inderdaad maar doen. 

Ik dacht ik deel het even met jullie zodat je weet dat je hem dit jaar waarschijnlijk niet meer gaat krijgen...  

Reputatie 7

22-10 de iphone 12 pro blue besteld, nog geen mail ontvangen. Iemand enig idee hoelang deze grap nog gaat duren???

Ik bedoel de Iphone 12 pro blue 128 gb

Die is ook bij de grote webshops niet leverbaar, populair toestel.

Ik ben van mening als je een pre-order actie doet, dan mag je nooit 7 weken niet leverbaar zijn. In mijn geval stond er zelfs nog dat ik hem 26-10 zou ontvangen. Dus eigenlijk verkoop je iets wat je niet waar kan maken.

Tja, Apple geeft helaas nooit garanties op de levertijden, dus dan kan geen enkele leverancier pre orders accepteren. De levertijden zijn altijd de best mogelijke inschatting op dat moment.

Hoi,

Op 19 november heb ik de iphone 12 pro gold 128gb besteld. Ik zal jullie op de hoogte houden! Iemand die ook toen heeft besteld?

Vandaag mijn nieuwe telefoon binnen gehad! Dat was zeker geen 6-8 weken :) 

Reputatie 2

22-10 de iphone 12 pro blue besteld, nog geen mail ontvangen. Iemand enig idee hoelang deze grap nog gaat duren???

Ik bedoel de Iphone 12 pro blue 128 gb

Ik hoop voor je morgen anders volgende week. Ik op 21-10 besteld en vandaag pas iets gehoord en ik zie dit ook bij andere

Ik heb deze op 28-10 besteld. Vorige week donderdag naar klantenservice gebeld. Gaven aan dat ik deze week “waarschijnlijk” wel bericht zou grijgen van AMP. Helaas ook nog niks ontvangen:(

Hou je junk/spam folder in de gaten. Bij mij kwam het in de junk folder. Succes

Reputatie 1

@Romeeromee ik denk het niet want ik heb dezelfde besteld op 22-10 net zoals @Tom96 en ik heb nog niks gehoord helaas....

24 oktober de pro silver 128 gb besteld. Tja, Dit is dus week 7! Er stond 6-8 weken. Dus, of deze week of volgende week.:joy:

Mijne heb ik 29 oktober besteld vandaag precies week 6. ik duim voor je en voor mezelf😂🤞🏼!

@Rutger001 , @FenneBuijs  Zelfde model op 20 oktober besteld, ook nog steeds niks gehoord.

22-10 de iphone 12 pro blue besteld, nog geen mail ontvangen. Iemand enig idee hoelang deze grap nog gaat duren???

Ik bedoel de Iphone 12 pro blue 128 gb

Ik hoop voor je morgen anders volgende week. Ik op 21-10 besteld en vandaag pas iets gehoord en ik zie dit ook bij andere

Ik heb deze op 28-10 besteld. Vorige week donderdag naar klantenservice gebeld. Gaven aan dat ik deze week “waarschijnlijk” wel bericht zou grijgen van AMP. Helaas ook nog niks ontvangen:(

Reputatie 1

@FenneBuijs Ik heb dezelfde op 24 oktober besteld. Nog niets gehoord. Behalve dat het later werd...

Ter info:

Iphone 12 Pro 128GB Graphite - Besteld op 6 november 2020 - Zojuist mail ontvangen voor levering (15 december ingepland) - Let op: deze mail verschijnt in spam. 

Ik heb op 21-10 de iPhone 12 pro silver 128 gb besteld, nog steeds niks gehoord. Iemand al wel?

22-10 de iphone 12 pro blue besteld, nog geen mail ontvangen. Iemand enig idee hoelang deze grap nog gaat duren???

Ik bedoel de Iphone 12 pro blue 128 gb

Die is ook bij de grote webshops niet leverbaar, populair toestel.

Ik ben van mening als je een pre-order actie doet, dan mag je nooit 7 weken niet leverbaar zijn. In mijn geval stond er zelfs nog dat ik hem 26-10 zou ontvangen. Dus eigenlijk verkoop je iets wat je niet waar kan maken.

Reputatie 1

@eric 

 

 

Lijkt erop dat de leverachterstand door Apple opgelost wordt.
Niet dus. Zijn er maar enkele. 🤪 We zullen geduld moeten hebben...😞.