beantwoord

Probleem zonnet e-mail Sommige partijen kunnen mij niet e-mailen, anderen wel



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

117 reacties

Maar die aantekeningen kloppen al niet, wat moet ik met een helpdesk die zelf feiten uit zijn duim zuigt, dit gaat helemaal nergens meer over? Je zegt zelf dat er andere stappen gevolgd moeten worden omdat er een quota melding was, maar het is helemaal niet waar dat er een quota melding was, dus dan zijn die andere stappen toch ook niet noodzakelijk?

Heb je voor mij in pm een telefoonnummer van de medewerker die hier mee bezig is, dan bel ik hemzelf direct. 

 

@Rox van Tele2

Ik hoor zonet dat als beantwoord gemarkeerde topics niet meer gelezen worden. Kan een moderator de antwoord markering voor dit topic weghalen, of zal ik alles maar weer even in een nieuw topic posten? Of misschien voor elke partij die mij niet kan mailen even een apart topic aanmaken zodat we ze stuk voor stuk kunnen oplossen?

 

Wat zou wijsheid zijn?

 

Snapt iemand hier op het forum er nog iets van?

17 dagen hier bezig geweest met zeggen en aantonen dat mijn mailbox niet vol zit, bij lange na niet (2-4% vol de afgelopen weken). Nu liggen er aantekeningen bij de technische dienst dat er een quota melding zou zijn geweest en dat er daarom andere stappen ondernomen moeten worden. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Experts?

@Rox van Tele2 

 

Beste Rox, wees er van overtuigd dat mijn probleem niet bij jou ligt, mijn probleem is als beschreven bij de mail. Jij hebt ontzettend je best voor mij gedaan, en daarnaast ben je altijd eerlijk tegen mij geweest, zelfs als je zelf iets niet wist. Dit kan ik alleen maar waarderen.

 

Is het misschien een idee om voor de andere meer algemene problemen van versatel /zonnet die in dit topic opgedoken zijn allemaal even aparte topics te maken zodat dit niet door elkaar blijft spelen? Zoals verzonden mails die lang in de wacht staan staan, binnenkomende mails die lang in de wacht staan ,dubbel binnenkomen van mails, niet binnen krijgen van de forum notificaties van hier, etc.? Dan kunnen die misschien beter per stuk afgehandeld worden tot ze opgelost zijn.

 

Ik denk niet dat we mijn probleem nog opgelost krijgen hier, ik wordt hier veel te gestrest van, ik sluit dit topic maar af en wacht wel telefoon af. Kom ik daar niet verder kom ik wel weer eens terug...

Weer een dag dat er mail niet binnenkomt. Rox had 2 maanden geleden gezegd dat we een stap dichter bij een oplossing gekomen waren. Op mijn vraag wat die stap was heb ik nooit antwoord gekregen. ik ben nog steeds benieuwd op welke wijze we dichter bij een oplossing zijn gekomen, en op welke wijze we sindsdien dichter bij een oplossing zijn gekomen aangezien het probleem nog steeds bestaat. 

Voor toevoeging aan het dossier bij de technische dienst.

Forum notificaties van het T-mobile forum komen ook niet aan op mijn zonnet mail.

Oh wacht ik snap m. Ze bedoelen die melding die ik in mijn eerste post gedaan heb? De melding die mijn orthodontist had gehad? User does not exist or mailbox is full? Daar moet nu 17 dagen later na melding een andere actie op ondernomen worden? Dat was dus geen melding die wij (ik en helpdesk) kregen, dat was een melding die mijn orthodontist kreeg zoals vermeld in eerste post  OK, dit gaat lang duren dus … maar nu snap ik m. Er zit wat vertraging tussen melding en actie, en alle info loopt lekker door elkaar heen.. volgende die zich meldt dat ie mijn mail niet kan bereiken zal ik zelf maar naar de helpdesk sturen geloof ik..

Reputatie 7
Badge +12

Ik kan er geen melding van maken want ik heb er geen last van. Maar je doorzettingsvermogen is te waarderen!

30 Mb box is veel te klein voor mij, heb mijn eigen advies al lang geleden ter harte genomen en laat Tele2 alleen doen waar ze goed in zijn, internet access.

Nee dat begrijp ik, en ja sorry voor de vasthoudendheid, sinds ik in geleende tijd leef ben ik niet meer de verlegen vriendelijke man die ik ooit was. Ik wou dat ik mijn oude zelf nog was, maar het is een continue strijd om mezelf te blijven en geen korte lontjes tot ontbranding te laten komen, mijn excuses daarvoor.

 

Ik begrijp dat mail geen core business is voor tele2, maar het zou wel moeten werken natuurlijk (op een acceptabel niveau, zelfs ik begrijp dat er altijd storingen zullen zijn, en er zo nu en dan wat mensen niet door een spamfilter heen komen.)

 

Ik zie gewoon wat posts van zowel zenders als ontvangers die terecht te horen krijgen dat gmail beter werkt, of te horen krijgen om maar bij hun eigen isp te klagen maar daardoor wel niet meer doorzetten tot de technische dienst, die deze klachten/meldingen echter juist wel wil hebben om een beter beeld van deze, naar het toch schijnt, algemene problemen te krijgen. Wie weet kan het uiteindelijk toch voor alle versatel/zonnet klanten tot een beter functioneren van de mail leiden.

 

Bovendien misschien ook wel fijn voor tele2 zelf, want als in 2021 e-mail daadwerkelijk aan de postwet toegevoegd wordt is niet aankomende mail toch echt wel ACM-klacht waardig (en nu eigenlijk ook al, maar dat is niet hoever ik wil gaan), ook al is het maar een bijproduct.

Ik weet dat er veel goede wil is bij tele2 om dit op te lossen, maar als ik het zo van de technische dienst hoor is er weinig klaagbereidheid omdat niet aankomende mail vaak niet opgemerkt wordt, en lange bezorgtijden voor mail zoals in dit topic vermeld wordt of niet opgemerkt wordt, of niet snel tot klachten leidt omdat ‘het een uur later alsnog aankomt’ .  Als dan de paar mensen die het hier op het forum soortgelijke problemen melden dan eigenlijk ook alleen maar horen dat ze beter naar g-mail kunnen en niet doorgesluisd worden naar de technische dienst beschikt diezelfde technische dienst alleen maar over nog minder informatie om tot een mogelijke oplossing te komen.

Gelukkig begint het te dagen dat er wel een probleem speelt, een oplossing heeft meer input nodig van mensen die die ook een probleem hebben met ontvangen van deze veelal geautomatiseerde mail, maar juist ook van de verzenders van die mails, omdat dat degenen zijn die (soms) de bounce messages krijgen.

Reputatie 5

Hey @Shilka, ik ben blij om te horen dat je goed geholpen bent door mijn collega van de klantenservice. Hoewel het niet direct opgelost is, is dit wel echt een stap in de goede richting. De informatie die je ons zojuist hebt gegeven is waardevol voor onze Community. Ik ga hier met mijn team werk van maken, zodat we onze Community beter kunnen inzetten voor dit probleem. Mijn complimenten voor jouw doorzettingsvermogen en bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te delen met ons. Vind je het goed als ik binnenkort hierover nog contact met jou opneem via een privébericht?

 

Groetjes,

Rox

Voor toevoeging aan het dossier bij de technische dienst.

Forum notificaties van het Ziggo forum komen ook niet aan op mijn zonnet mail.

Ja dat is goed @Rox van Tele2  , maar houdt er rekening mee dat ik niet altijd even snel zal reageren aangezien ik nog steeds geen forum notificaties over reacties of priveberichten krijg :)

Reputatie 7

Topics worden nagekeken totdat ze worden gesloten. Niet ten onrechte een topic als beantwoord markeren helpt natuurlijk wel in de zichtbaarheid.

En weer komen de sport reserveringen niet binnen (x3)

Ook de forum notificaties van de afgelopen 2 dagen komen niet binnen.

Voor toevoeging aan het dossier technische dienst.

 

 

Wow.. wat een verhaal.. Ik zou maar niet bij Tele2 weggaan @Shilka, dan raak je een boel privileges kwijt.. #klantvoorhetleven.

Weer wat nieuws om toe te voegen aan mijn lijst van (gebrek aan) mail functionaliteit; mijn webmail lukt het opeens niet meer om op datum te selecteren. Van de 4 nieuw binnengekomen mails van vandaag komen 3 bovenaan de lijst, en 1 onderaan de lijst te staan. En ja, hij staat zeker op datum gesorteerd, de selectie keert keurig om en weer terug naar deze stand als ik op datum selecteren klik.

Go figure…

 

Hmmm ik ben al sinds februari bezig met overal wachtwoordherstel (zie mijn oudere posts) te doen, nog steeds niet klaar. Helaas heb ik sommige contacten die geen gmail/outlook toestaan ivm privacy.  En als ik alleen al meer dan 5 maanden bezig ben om wachtwoordherstel te doen voor mijn aan deze mail gekoppelde accounts (en ik ben nog niet klaar), dan weet je al hoe lang ik met veranderen van mail adres ik zal bezig zijn (en dan zal ik eerst toch de accounts moeten herstellen) Wat ik nu doe is al het meest frustrerende klusje van mijn leven. Alles overzetten naar een andere mail zal me jaren kosten ben ik bang. Gelukkig heb ik ook al meer dan 150 aan deze mail gelinkte accounts kunnen afsluiten. Je krijgt er wel een aantal in meer dan 20 jaar tijd XD Ik heb deze mail al sinds het begin van zonnet, en er zitten nog steeds vele, vele honderden accounts aan gekoppeld….

 Ik regel dingen liever hier want ik heb zeer slechte ervaringen met de telefonische klantenservice, ik ben bereid rustig mijn beurt af te wachten :)

 

gmail en outlook mogen professioneel zijn, ze vallen ook onder amerikaanse wetgeving en dus geef je de amerikaanse regering toestemming om met al je mailverkeer mee te kijken, ook inkomende mail. Dus enkele partijen waar ik contact mee heb die mails sturen met medische gegevens / persoonsgegevens staan deze niet toe (waarvan zelfs 1 amerikaanse). Outlook is voor mij sowieso al geen optie omdat ik deze wel heb, maar nog aan bestaande apparatuur zit gekoppeld waardoor ik maar een relatief kort wachtwoord kan gebruiken. Die account is dan ook al meerdere keren gehacked. Een google account heb ik ook al, helaas heb ik deze aangemaakt voordat g-mail bestond, dus mijn google account zit niet aan een g-mail gekoppeld maar aan een ander e-mail adres. Het lukt niet deze alsnog aan een g-mail te koppelen of met een ander google account te mergen omdat de account al zo oud is. Dit probeer ik af en aan al meer dan 5 jaar in orde te krijgen, maar vergeleken met hulp voor zonnet zit echte hulp voor een google account in een onbereikbaar fort. En natuurlijk zit aan dat account ook van alles gekoppeld. Je krijgt alleen maar bots te spreken, daarmee vergeleken is troubleshooting met een zonnet adres duizenden malen makkelijker.

 

Ik zit gewoon gevangen in het verleden wat dat betreft. Omzetten zal duizenden uren vergen. Ik ben bang dat ik daar niet genoeg jaren vrije tijd meer voor over heb. En dan heb ik het nog niet eens over hoe weinig internetsites hun zaakjes goed op orde hebben. Ik mag blij zijn dat 5-10% van mijn wachtwoordherstel aanvragen soepel gingen (opties makkelijk te vinden, zelf te doen, snelle respons en dat ik ook nog daadwerkelijk weer in kan loggen zonder door hoepels te springen.) Ik ben er behoorlijk klaar mee.

 

Toch dank je wel voor je reactie pipo, ik wou dat het zo makkelijk was :)

 

Ik heb inmiddels ook nog wat positievere berichten. Ik heb inmiddels contact gehad met het Support & Escalation Team van Tele2 over/naar aanleiding van mijn bovenstaande uitgebreide opsomming van bovenstaande problemen.

 

Voor probleem #2 heb ik nogmaals wat informatie aangeleverd en zal dit verder in behandeling worden genomen.

Voor probleem #3 heb ik dit helaas niet kunnen doen voor (mijn eigen) resterende partij.

 

Voor probleem #3 en #4 in het algemeen wil ik graag deze quote plaatsen uit de reactie die ik van het Support & Escalation Team heb gekregen:

 

Natuurlijk zou het veel praktischer zijn om de spamfilter zo in te

stellen zodat er beter onderscheid gemaakt wordt in terecht en

onterechte emailberichten. Ik zal derhalve alsnog onderzoeken of hier

aanpassingen mogelijk zijn die in de grotere zin van het woord mogelijk

een permanente oplossing kunnen gaan bieden.

 

Ik hoop dat we dan ook in de toekomst toch nog een verbetering in de functionaliteit van de mail tegemoet kunnen zien voor álle zonnet/versatel klanten. Voor mij persoonlijk zou het fijn zijn als mijn in ieder geval sport reserveringen en gemeente notificaties weer aan zouden komen , en voor een ieder hier zou het in ieder geval fijn zijn als de forum notificaties weer aan zouden komen bij onze mail, want ik scroll me het lazarus op het forum :D

 

Ik heb mijn best gedaan, natuurlijk voor mijzelf, maar ook voor alle zonnet/versatel mail klanten. Dank zij terugkoppeling van het Support & Escalation Team voel ik mij nu ook veel beter gehoord. Ik hoop dat dat een wat rustiger Shilka zal betekenen voor zowel de forum gebruikers als de Tele2 medewerkers hier. Dat we maar een voor alle partijen gunstige uitkomst tegemoet mogen zien!

 

Groetjes, Shilka.

 

Reputatie 7

Tsja, dan heb je jezelf flink ingegraven in een hele diepe kuil. Een simpel Zonnet mailaccount met weinig opslag ruimte is niet de beste keuze om honderden accounts aan te koppelen. Nederlandse providers kunnen hun diensten gemakkelijk in AWS (Amazon) of Azure (Microsoft) hosten, dan weet je ook niet precies waar dit wordt opgeslagen. Daarnaast is je data met de sleepwet ook nooit helemaal veilig voor de Nederlandse overheid. (Nog even los van wat de Amerikanen aan data op EU grondgebied onder ogenkrijgen.

Ja helemaal mee eens. Het was vroeger nu eenmaal niet anders. Ik was in de vroege dagen een enorm actieve internetgebruiker. Nu voel ik me eigenlijk alleen nog maar onveilig, en moet ik weer regelmatig tientallen uren gaan troubleshooten omdat er weer s iemand per ongeluk een typfoutje in een energieoverstap gemaakt heeft waardoor ik ineens zonder gas en licht leverancier zit en ik ineens moet bewijzen dat ik het niet zelf was bij een helpdesk waar ik niet eens inkom omdat ik geen klantnummer heb. ik wordt gierend gek van de toenemende disfunctionaliteit, onveiligheid en complexiteit. Ik sta er niet meer verbaasd van dat ik elke 6 weken 3 gig aan cookies moet verwijderen, en dan heb ik het nog niet eens over alle phishing en oplichtingspraktijken waar je omheen moet laveren. Oftewel het is niet langer leuk meer, maar wel noodzakelijk. Ik zou graag alleen het belangrijkste overhevelen en de rest de boel de boel laten, maar dan heb je bulten aan persoonlijke gegevens uitstaan waar van je niet weet wat er mee gebeurd, of gebeuren gaat. Het liefst ging ik met alles terug naar papier en hield ik de pc aan als leuke gaming gadget. Zeker aangezien mijn vrouw 100% digibeet is en mij naar alle waarschijnlijkheid ruim zal overleven. Hier maak ik mij ontzettend zorgen om. En het minste wat ze zal nodig hebben is een werkende e-mail. Met een helpdesk met echte mensen waar ze echt, in het nederlands, tegen kan praten...

Reputatie 7

Ach er gaat ook een heleboel goed! Je ervaring met de helpdesk lijken niet helemaal aan te sluiten bij wat je hier beschrijft. Mocht je geen betaalde dienst van Tele2 hebben, dan is het raadzaam om persoonsgegevens bij het e-mailadres te laten registreren en een herstel adres/telefoonnummer in te stellen. In geval het wachtwoord van je account kwijt of vergeten is, dan kan deze tenminste worden hersteld.

Wacht verder even op een moderator, wellicht kunnen zij iets achterhalen of resetten.

Ik heb internet met bellen bij tele2 dus dat is allemaal geregeld. Ik lees hier wel vaker wel eens iets over een ‘reset ‘ van een mailbox, ik weet niet wat het inhoud, maar zou leuk zijn al het helpt. Voor de rest hou ik altijd keurig mn mailbox zo goed als leeg. Meestal laat ik er alleen maar wat actuele af te handelen mails en de meest recente in zitten, voor de rest maak ik een externe backup van alle mail die belangrijk is en maak ik elke paar dagen de inbox schoon. Ik geloof niet dat mn inbox ooit boven de 13% vol heeft gezeten in de afgelopen 20 jaar.

Dank je wel @theocoppes !

 

We moeten nog steeds wel afwachten wat dit uiteindelijk voor effect zal sorteren. (Laten we hopen dat door mijn actie niet ineens alle zonnet/versatel klanten door spam overspoeld zullen worden hahaha) Ook is door de communicatie met het support & escalation team duidelijk geworden waarom ik hier zo lang tegen de bierkaai gevochten heb. Het is geen standaard procedure om op door de klant vermelde problemen van het niet ontvangen van mail door 550 bounce meldingen te acteren. Alleen de verzender zelf kan hier normaal gesproken verzoeken om verwijdering van hun mailserver van het spamfilter, en ik citeer;

 

Normaliter is het zo dat we verzoeken deze partijen individueel contact

te laten leggen om het probleem aan te kaarten,...

 

Nu is tele2 wel bereid om in mijn specifieke geval daar een hoge uitzondering op te maken, echter ik kan ook de gevraagde gegevens zoals verzender server ip's niet aanleveren, en al helemaal niet in het geval van geautomatiseerde mails die niet aankomen.

 

En laten we wel zijn, echte personen die een 550 bounce krijgen kunnen dan wel contact opnemen met tele2 hierover (waarbij ze in de praktijk behoorlijk vasthoudend moeten zijn en soms door hoepels moeten springen om door de eerste schillen van het helpdesk systeem door te dringen), een geautomatiseerd mail systeem neemt natuurlijk geen contact op met tele2 met de melding van ”hallo ik ben het automatisch mail notificatiesysteem van het tele2 community forum, kunnen jullie even kijken waarom ik niet door de antispam bij zonnet versatel kom en of ik ook onterecht op een spamlijst sta.” Alle geautomatiseerde mail valt door de wijze van afhandeling bij tele2 (wachten tot de verzender zelf zich meld) daarmee automatisch buiten de boot.

 

En zoals hier ook uit de praktijk blijkt, ik heb het niet krijgen van notificaties van dit forum al vele weken geleden aangekaart, en het is me na gigantisch aandringen nog steeds niet gelukt om tele2 zover te krijgen om contact op te nemen met zichzelf! Zelfs Cas wordt van het kastje (tele2) naar de muur (insided) gestuurd, terwijl het support en escalation team weet dat het probleem bij het spamfilter (zonnet) zit. 

 

Om iets opgelost te krijgen met het niet doorkomen van mail moet je als klant dus al zeer vasthoudend zijn om de verzender zover te krijgen om contact op te nemen met tele2. (En zelfs dat lukt een vasthoudende Shilka niet altijd dus)

Daaropvolgend moet de verzender zeer vasthoudend zijn om uiteindelijk zijn ip verwijderd te krijgen uit de spamlijst, waarbij hij eerst al door de onwetendheid van het bestaan van dit probleem bij de eerste schillen van de helpdesk heen moet dringen, vervolgens nog een paar keer van kastje tot muur moet, om uiteindelijk terecht te komen waar hij moet zijn, en zelfs dan gaat het nog wel eens mis, zoals we op dit forum gezien hebben.

 

Daarbij heb ik wel de indruk dat een gedeelte van het probleem ook veroorzaakt wordt door een te streng afgesteld spamfilter dat daardoor legitieme mails niet doorlaat (zonder de afzender server op een spamlijst te zetten). Bij mijn sportreserveringen ben ik daar vrij zeker van omdat de nieuwsbrieven van mijn sportclub wel binnen komen, maar de reserverings-bevestigingen niet, terwijl deze van hetzelfde mail adres en ip afkomstig zijn.

 

Ik heb het gevoel dat het spamfilter bij zonnet/versatel wat strenger staat afgesteld, omdat deze in het verleden nogal eens bovengemiddeld door spam-aanvallen geteisterd is. Toch vind ik niet dat daarbij klanten geslachtofferd kunnen worden tot het punt waarop hun mail niet meer voldoende functioneel is, ik hoop dan ook dat hier een nieuwe balans gevonden kan worden!

 

We zullen zien :)

 

Ps, ik weet dat ik hier nogal eens een vinger op een zere plek leg, en dat ik hierbij nog wel eens te hard duw totdat het bovenmatig pijn doet. Dit is debet aan mijn eigen frustraties. Hiervoor mijn excuses.