Probleem zonnet e-mail Sommige partijen kunnen mij niet e-mailen, anderen wel
Ik heb het probleem waarbij sommige mensen die mij proberen te e-mailen mij niet kunnen bereiken op mijn zonnet mail, maar anderen wel. Zo heb ik net voor het eerst contact gehad met een orthodontist, we hebben net telefonisch tig keer mijn mail gespeld en gecontroleerd, maar haar mails aan mij worden continu gebounced met ‘this user does not exist at zonnet.nl , or the mailbox is full’ De mailbox zit echter verre van vol;
Ook heb ik van mijn huurdersvereniging te horen gekregen dat hun toegestuurde rekeningen ineens door mijn e-mail geweigerd/gebounced worden, deze kreeg ik echter al jaren hiervoor correct in de mail, maar opeens dit jaar niet meer.
Bij mijn sportclub wordt het nog vreemder, hun algemene mails komen wel binnen op mijn e-mail, maar mijn sportreserveringsbevestigingen van de zelfde sportschool komen niet binnen.
Voor de rest krijg ik gewoon van zowel oude als gloednieuwe contacten wel gewoon mail binnen (voor zover ik weet dan, de bovenstaande voorbeelden weet ik zeker dat die niet goed binnenkomen)
Bladzijde 2 / 5
Ahh ik wist niet dat dit zo werkte, dank je wel voor de uitleg eric, dan is dat dus zoals het hoort :)
Snapt iemand hier op het forum er nog iets van?
17 dagen hier bezig geweest met zeggen en aantonen dat mijn mailbox niet vol zit, bij lange na niet (2-4% vol de afgelopen weken). Nu liggen er aantekeningen bij de technische dienst dat er een quota melding zou zijn geweest en dat er daarom andere stappen ondernomen moeten worden. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Experts?
@Rox van Tele2
Beste Rox, wees er van overtuigd dat mijn probleem niet bij jou ligt, mijn probleem is als beschreven bij de mail. Jij hebt ontzettend je best voor mij gedaan, en daarnaast ben je altijd eerlijk tegen mij geweest, zelfs als je zelf iets niet wist. Dit kan ik alleen maar waarderen.
Is het misschien een idee om voor de andere meer algemene problemen van versatel /zonnet die in dit topic opgedoken zijn allemaal even aparte topics te maken zodat dit niet door elkaar blijft spelen? Zoals verzonden mails die lang in de wacht staan staan, binnenkomende mails die lang in de wacht staan ,dubbel binnenkomen van mails, niet binnen krijgen van de forum notificaties van hier, etc.? Dan kunnen die misschien beter per stuk afgehandeld worden tot ze opgelost zijn.
Ik denk niet dat we mijn probleem nog opgelost krijgen hier, ik wordt hier veel te gestrest van, ik sluit dit topic maar af en wacht wel telefoon af. Kom ik daar niet verder kom ik wel weer eens terug...
Oh wacht ik snap m. Ze bedoelen die melding die ik in mijn eerste post gedaan heb? De melding die mijn orthodontist had gehad? User does not exist or mailbox is full? Daar moet nu 17 dagen later na melding een andere actie op ondernomen worden? Dat was dus geen melding die wij (ik en helpdesk) kregen, dat was een melding die mijn orthodontist kreeg zoals vermeld in eerste post OK, dit gaat lang duren dus … maar nu snap ik m. Er zit wat vertraging tussen melding en actie, en alle info loopt lekker door elkaar heen.. volgende die zich meldt dat ie mijn mail niet kan bereiken zal ik zelf maar naar de helpdesk sturen geloof ik..
Ik kan er geen melding van maken want ik heb er geen last van. Maar je doorzettingsvermogen is te waarderen!
30 Mb box is veel te klein voor mij, heb mijn eigen advies al lang geleden ter harte genomen en laat Tele2 alleen doen waar ze goed in zijn, internet access.
Nee dat begrijp ik, en ja sorry voor de vasthoudendheid, sinds ik in geleende tijd leef ben ik niet meer de verlegen vriendelijke man die ik ooit was. Ik wou dat ik mijn oude zelf nog was, maar het is een continue strijd om mezelf te blijven en geen korte lontjes tot ontbranding te laten komen, mijn excuses daarvoor.
Ik begrijp dat mail geen core business is voor tele2, maar het zou wel moeten werken natuurlijk (op een acceptabel niveau, zelfs ik begrijp dat er altijd storingen zullen zijn, en er zo nu en dan wat mensen niet door een spamfilter heen komen.)
Ik zie gewoon wat posts van zowel zenders als ontvangers die terecht te horen krijgen dat gmail beter werkt, of te horen krijgen om maar bij hun eigen isp te klagen maar daardoor wel niet meer doorzetten tot de technische dienst, die deze klachten/meldingen echter juist wel wil hebben om een beter beeld van deze, naar het toch schijnt, algemene problemen te krijgen. Wie weet kan het uiteindelijk toch voor alle versatel/zonnet klanten tot een beter functioneren van de mail leiden.
Bovendien misschien ook wel fijn voor tele2 zelf, want als in 2021 e-mail daadwerkelijk aan de postwet toegevoegd wordt is niet aankomende mail toch echt wel ACM-klacht waardig (en nu eigenlijk ook al, maar dat is niet hoever ik wil gaan), ook al is het maar een bijproduct.
Ik weet dat er veel goede wil is bij tele2 om dit op te lossen, maar als ik het zo van de technische dienst hoor is er weinig klaagbereidheid omdat niet aankomende mail vaak niet opgemerkt wordt, en lange bezorgtijden voor mail zoals in dit topic vermeld wordt of niet opgemerkt wordt, of niet snel tot klachten leidt omdat ‘het een uur later alsnog aankomt’ . Als dan de paar mensen die het hier op het forum soortgelijke problemen melden dan eigenlijk ook alleen maar horen dat ze beter naar g-mail kunnen en niet doorgesluisd worden naar de technische dienst beschikt diezelfde technische dienst alleen maar over nog minder informatie om tot een mogelijke oplossing te komen.
Gelukkig begint het te dagen dat er wel een probleem speelt, een oplossing heeft meer input nodig van mensen die die ook een probleem hebben met ontvangen van deze veelal geautomatiseerde mail, maar juist ook van de verzenders van die mails, omdat dat degenen zijn die (soms) de bounce messages krijgen.
Hey @Shilka, ik ben blij om te horen dat je goed geholpen bent door mijn collega van de klantenservice. Hoewel het niet direct opgelost is, is dit wel echt een stap in de goede richting. De informatie die je ons zojuist hebt gegeven is waardevol voor onze Community. Ik ga hier met mijn team werk van maken, zodat we onze Community beter kunnen inzetten voor dit probleem. Mijn complimenten voor jouw doorzettingsvermogen en bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te delen met ons. Vind je het goed als ik binnenkort hierover nog contact met jou opneem via een privébericht?
Groetjes,
Rox
Ja dat is goed @Rox van Tele2 , maar houdt er rekening mee dat ik niet altijd even snel zal reageren aangezien ik nog steeds geen forum notificaties over reacties of priveberichten krijg :)
Herinneringsmail van Orthodontist komt niet aan op mijn zonnet account.
Verschil met 20 dagen geleden is dat er nu een supportpagina voor zonnet email is. Laat ze maar zweten daar!
Aangezien ik nog geen bericht heb gehad moet ik voor support gewoon hier op het forum zijn:
Rox van Tele2 schreef:
Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail!
Dat is een afleidingsmanoeuvre. Er wordt niet gereageerd.
Edit: inmiddels is duidelijk geworden dat wij als betalende tele2 klanten gewoon bij tele2 moeten zijn voor onze e-mail support en het hele zonnet.nl verhaal alleen van toepassing is voor mensen die een oud zonnet/versatel mail adres hebben en geen betalende tele2 klant meer zijn.
Ik heb inmiddels ook nog wat positievere berichten. Ik heb inmiddels contact gehad met het Support & Escalation Team van Tele2 over/naar aanleiding van mijn bovenstaande uitgebreide opsomming van bovenstaande problemen.
Voor probleem #2 heb ik nogmaals wat informatie aangeleverd en zal dit verder in behandeling worden genomen.
Voor probleem #3 heb ik dit helaas niet kunnen doen voor (mijn eigen) resterende partij.
Voor probleem #3 en #4 in het algemeen wil ik graag deze quote plaatsen uit de reactie die ik van het Support & Escalation Team heb gekregen:
Natuurlijk zou het veel praktischer zijn om de spamfilter zo in te
stellen zodat er beter onderscheid gemaakt wordt in terecht en
onterechte emailberichten. Ik zal derhalve alsnog onderzoeken of hier
aanpassingen mogelijk zijn die in de grotere zin van het woord mogelijk
een permanente oplossing kunnen gaan bieden.
Ik hoop dat we dan ook in de toekomst toch nog een verbetering in de functionaliteit van de mail tegemoet kunnen zien voor álle zonnet/versatel klanten. Voor mij persoonlijk zou het fijn zijn als mijn in ieder geval sport reserveringen en gemeente notificaties weer aan zouden komen , en voor een ieder hier zou het in ieder geval fijn zijn als de forum notificaties weer aan zouden komen bij onze mail, want ik scroll me het lazarus op het forum :D
Ik heb mijn best gedaan, natuurlijk voor mijzelf, maar ook voor alle zonnet/versatel mail klanten. Dank zij terugkoppeling van het Support & Escalation Team voel ik mij nu ook veel beter gehoord. Ik hoop dat dat een wat rustiger Shilka zal betekenen voor zowel de forum gebruikers als de Tele2 medewerkers hier. Dat we maar een voor alle partijen gunstige uitkomst tegemoet mogen zien!
Groetjes, Shilka.
Forum notificaties van de afgelopen 3 dagen komen niet binnen. Voor toevoeging aan het dossier bij de technische dienst. Het is al maanden bekend dat dit probleem aan jullie kant zit. Los dit op.
Net telefoon gehad van de community manager, en ik ben blij te kunnen vermelden dat de problemen met de zonnet/versatel mail nu wat uitdrukkelijker op de radar staan. Want laten we wel zijn, dit is niet alleen een probleem voor mij, maar iets wat speelt voor alle zonnet/versatel adressen.
Ik hoop nog steeds dat een oplossing mogelijk is, of dat er in ieder geval uitsluitsel kan komen of dit nog op te lossen valt. Beide uitkomsten zouden in ieder geval voor zorgen dat ik wat minder energie in dit probleem kan stoppen. Ik kan nu in ieder geval weer even in afwacht modus, ik ben benieuwd of een beetje extra interne bemoeienis tot een (snellere) oplossing kan leiden.
Waar een beetje spammen al niet goed voor kan zijn. Zelfs de community manager moest ingrijpen!
Ik begrijp je opmerking helemaal eric XD
Het is wel een heel proces geweest voordat het zover kwam. en juist jij weet me wel vaak in een rondje klagen stemming te brengen hahaha. Ik geef toe dat de zichtbaarheid van het forum wel van origine altijd een goede reden geweest is voor mij om hier met problemen aan te kloppen. Ben benieuwd of een oplossing in zicht is, we zullen zien. En met een beetje geluk zal een oplossing alleen maar winnaars kennen.
Helaas heeft de technische dienst afdeling die nooit zelf klanten terugbelt, maar die mij bij hoge uitzondering gisteren toch zouden terugbellen, niet teruggebeld. Daarom zal ik vandaag nog één maal een volledige opsomming van alle problemen die ik ervaar als betalend tele2 klant met zonnet account hier posten. (Inclusief een probleem wat inmiddels is opgelost voor de goede orde) Dit zal me zeker een paar uurtjes kosten, maar dan hebben we ook een volledige ge-update beschrijving van:
alle problemen die ik ervaar
een uitleg per probleem
voorbeelden met volledig uitgewerkte informatie per probleem, zoals ik die ervaar
voorbeelden met links naar anderen die hetzelfde probleem hebben
mijn ideeën en opmerkingen over een mogelijke oplossing
Ik zal op deze manier nog eenmaal alles onder de aandacht proberen te brengen. Ook zal ik een kopie van deze opsomming aangevuld met persoonlijke informatie die niet geschikt is voor het publieke deel van het forum als privé bericht doen toekomen aan de community manager.
Ondanks het feit dat er nog geen oplossing is voor het grootste gedeelte van de problemen, wil ik toch iedereen bedanken voor hun inspanningen zover :)
Weer wat nieuws om toe te voegen aan mijn lijst van (gebrek aan) mail functionaliteit; mijn webmail lukt het opeens niet meer om op datum te selecteren. Van de 4 nieuw binnengekomen mails van vandaag komen 3 bovenaan de lijst, en 1 onderaan de lijst te staan. En ja, hij staat zeker op datum gesorteerd, de selectie keert keurig om en weer terug naar deze stand als ik op datum selecteren klik.
Go figure…
Wellicht 3 keer verstuurd? Dan ook 3 keer ontvangen.
Wow.. wat een verhaal.. Ik zou maar niet bij Tele2 weggaan @Shilka, dan raak je een boel privileges kwijt.. #klantvoorhetleven.
Dat kan natuurlijk altijd, maar dit betreft een geautomatiseerde mail (ééntje die nog wel doorkomt) die normaal gesproken 1 keer binnenkomt en verzonden word. Het probleem van het meerdere keren binnenkomen van mail is bij mij ruwweg tegelijkertijd met de andere problemen begonnen en betreft ook allerlei verschillende partijen. Zelfs twee maal een testmail van een tele2 medewerker , waarbij 1 keer deze kon bevestigen dat hij hem maar 1 keer gestuurd had. Mij is uitgelegd dat dit ook spamfilter gerelateerde problemen zijn. Er worden namelijk kopieën van de mails bewaard zolang die in een spamfilter tegengehouden worden. Als bij alsnog verzenden de kopie niet correct verwijderd wordt kan dit leiden tot meerdere keren ontvangen van dezelfde mail.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.